Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
2005 schreef:@mir: Waarom niet? Je moet wel de verdere reactie lezen. Mijn opmerking is gericht op dit 'probleem'paard waarvan het probleem even opgelost moet worden in een heel stressvolle situatie. Bij het paard worden de problemen express opgezocht en daarnaast gebeurt dit in een stressvolle situatie. Ja, dan zou ik ook gaan bokken. Ik zou het probleem liever in een rustige omgeving oplossen, maar dat gaat als het goed is ook gebeuren (paard gaat naar Gert).
MontyRulezz schreef:Als je je da nog niet eens kunt vertrouwen, maak je jezelf toch alleen maar gek??
Waarom wordt er vanuit gegaan dat als een paard dit gedrag vertoont het wel van de pijn zal komen?
maar idd, dat bedoel ik te zeggen met mijn veel te lange post vlak boven je...Renske1987 schreef:Ik ben het nog eens kritisch gaan bekijken, maar ik kom echt niet anders uit dan dat ik hier geen moeite mee heb.
Hij rijdt het paard naar voren en dat is de beste manier. Hij is niet grof, slaat niet, wordt niet boos. Hij schopt hem niet eens echt met zn benen. Hij houdt simpelweg zijn been eraan en zijn hand eraan. Dit is de BASIS voor elk paard...
Iemand hoorde ik zeggen: zachte heelmeesters maken stinkenden wonden... Daar ben ik het helemaal mee eens!
.MontyRulezz schreef:Renske1987 schreef:Ik ben het nog eens kritisch gaan bekijken, maar ik kom echt niet anders uit dan dat ik hier geen moeite mee heb.
Hij rijdt het paard naar voren en dat is de beste manier. Hij is niet grof, slaat niet, wordt niet boos. Hij schopt hem niet eens echt met zn benen. Hij houdt simpelweg zijn been eraan en zijn hand eraan. Dit is de BASIS voor elk paard...
Iemand hoorde ik zeggen: zachte heelmeesters maken stinkenden wonden... Daar ben ik het helemaal mee eens!
En eerlijk gezegd, vind ik dit een aardig zachte heelmeester.
Zoals reeds eerder gezegd, ik heb dit soort trucjes al heel anders aan zien pakken, en geloof me, daar werd je niet vrolijk van.
Wat is er mis met een paard consequent naar voren (proberen) te rijden? Dat is het enige wat hij doet, voorwaarts houden op de hoefslag, een paar keer een volte en een keer van hand veranderen, zolang het paard maar naar voren blijft gaan.
Als die gaat blokkeren been erbij houden, af en toe de teugelhulp wat overdrijven (wat je bij een jong paard ook zou doen ter ondersteuning) opsluiten en afwachten tot die weer naar voren gaat. Meer zie ik hier niet.
MontyRulezz schreef:Renske1987 schreef:Ik ben het nog eens kritisch gaan bekijken, maar ik kom echt niet anders uit dan dat ik hier geen moeite mee heb.
En eerlijk gezegd, vind ik dit een aardig zachte heelmeester.
Zoals reeds eerder gezegd, ik heb dit soort trucjes al heel anders aan zien pakken, en geloof me, daar werd je niet vrolijk van.
Wat is er mis met een paard consequent naar voren (proberen) te rijden? Dat is het enige wat hij doet, voorwaarts houden op de hoefslag, een paar keer een volte en een keer van hand veranderen, zolang het paard maar naar voren blijft gaan.
Als die gaat blokkeren been erbij houden, af en toe de teugelhulp wat overdrijven (wat je bij een jong paard ook zou doen ter ondersteuning) opsluiten en afwachten tot die weer naar voren gaat. Meer zie ik hier niet.

fransje23 schreef:Het is droevig dat het nodig is om een paard die M heeft gelopen en bijna Z klaar zo te corrigeren. Somewhere along he road is er iets erg misgegaan en heeft het paard zich genoodzaakt gezien zich zo te gaan gedragen. Kan natuurlijk heel goed die ontsteking in de hals zijn maar hoe is die in de eerste instantie ontstaan en is die wel tijdig opgemerkt? Zijn kleine signalen niet over het hoofd gezien? Gert heeft voor hij opstapte het paard met de hand gevoeld. Hij ging over de hals en nek. Het paard vond het allemaal prima en had er geen probleem mee. Als het paard problemen had gehad, dan was dat zeker naar voren gekomen. Daarvoor was er een heel gevoelig paard, waarbij Gert maar met de vinger hoefde te wijzen of er kwam al een reactie. Ik ben bij deze demonstratie geweest om te kijken hoe het nou in het echt ging.