KNHS zomerinstructieweek 7!! allround ponys 8t/m 12 juli 13

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Titineee

Re: KNHS zomerinstructieweek 7!! allround ponys 8t/m 12 juli 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 09:51

Ik kreeg bij gym ook altijd de opmerking, jeetje wat heb jij een hoop hemdjes aan :')
Maar van mij mag het ook snel weer mooi weer worden!

En thee is heerlijk, alleen wel warm en als het heel heet is dan vind ik dat niet lekker :P
Alleen dan vlak voor ik naar bed ga!

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 10:07

haha, ja bij gym gingen wij soms naar buiten, iedereen verkleumen en ik lekker in mijn 3, 4 hempjes :D

ik drink zowat elke avond of warme melk of thee. :D

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 20:20

Wow net echt super fijne talentenplan les gehad! :D heb 3 dagen niet op de pony's gezeten (huiswerk) en mijn zusje heeft hem gisteren gesprongen en middenin hindernis beland beide (zij zelf is ook even buitenwesten geweest, was echt zielig) :( maar Ollie pakte vandaag echt super op! <3

En over mooie spullen gesproken, meisje wat ook die talentenlessen volgt had een nieuwe cap, navy shamshield met oranje streepje/accent! :wow: echt niet normaal mooi! Maar denk dat als ik weet wat die kost dat ik hem dan niet eens durf te gebruiken! Is er een die ze zelf "ontworpen" heeft. _/-\o_

Ben helemaal happy weer vandaag! ANW project (met die cake) volgens mij helemaal compleet EN op tijd ingeleverd! En Duits leesverslag ga ik ook nog optijd halen! En heb een 9,8 voor ons Forensisch onderzoek dossier bij NLT (was echt heel veel werk, dus helemaal blij, enige wat we misten was een of andere tekening/plaatje...). Mijn dag kan bijna niet meer stuk!

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 20:24

En heb even geteld, nog maar 18,5 week! Daarvan zijn er al weer 2 meivakantie en 1 zomervakantie (voor mij)! Opzich is dat niet heel veel meer, maar toch nog te lang! :P

Titineee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 20:28

Ahgossie, wat erg :oo Wel mooi dat je les goed ging :)
18 weken, dat gaat best snel, mooooi :D
En welk niveau doe je en hoelang moet je nog?

En nu is het tijd voor FINALE VAN WIE IS DE MOL *\o/*

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 22:15

Ik zit nu op 4 Atheneum (met profiel N&T en N&G gecombineerd), heb 3 jaar gymnasium gedaan maar ben echt heel erg bèta gericht, dus was echt 3 jaar kei hard blokken en nu voelt het bijna als rust :o

wat doen jullie voor school?

haha dat kijk ik niet :P heb nooit tijd om zoiets te volgen op vaste tijden :?

Titineee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 22:35

Haha, ik kijk nooit (als in nooit) tv hoor..
Behalve wie is de mol :P

Ik zit ook in klas 4 op een school met alles.
Ik doe ook NT en NG gecombineerd, ik heb wel latijn dus officieel gymnasium maar ik heb gewoon dezelfde lessen als atheneum :')
Dus ik zeg altijd: ik doe vwo :D
Maar ik ben ook erg bèta aangelegd, en inderdaad, sinds dit jaar gaat alles zoveel beter (terwijl ik 3x minder tijd aan huiswerk besteed), heeeerlijk :)

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 08:48

Haha ik heb hetzelfde, baal wel een beetje dat ik terug ben gegaan want of ik nu duits of latijn doe, uiteindelijk geen verschil behalve het diploma. Maarja mag nog steeds heel veel kiezen straks (ik heb werkelijk nog geen idee wat ik wil).

Ik kijk wat er op tv is en dat kijk ik, maar een half uurtje daarna ben ik het al helemaal vergeten :S ik kijk ook niet zo veel tv, maar soms wel even lekker zitten niks doen :P

teske2225

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 14:44

wauw super leuk jasje! (en die cap is btw ook heel leuk!)

Bij mij in de buurt is heel vlak bij een ruitersport, maar daar kopen we alleen voer meer vaak niet, naja soms dan haha.
Divoza is ong half uurtje en ej is kwartiertje :) dus dat is nog wel te doen ahah.
Waarom is alles, waar 'paard' opstaat zo duur..
Ik wil graag zo'n hoofdstel voor cuc met springen http://www.divoza.com/collectie/paard/h ... dstel.html
ik vind die zo mooi <3 <3 <3 , en ook weer niet super duur.

Ik ga zaterdag niet naar die wedstrijd want dan heeft mn broertje voetbal (was nog niet zeker) en papa gaat altijd met mij mee als het om paarden gaat, en Steijn (mn broertje) wou graag dat papa en ik bij zijn wedstrijd komen kijken, en daar kan je natuurlijk geen nee op zeggen haha. Dus heb me afgemeld, en weer opgegeven voor een andere springwedstrijd zondag :)

Wat jammer dat je niet veel kon rijden deze week Maud... maarja, zoals mijn ouders altijd zeggen, school gaat toch wel voor haha :(
Ik heb vandaag topo gehad, en was pas gister begonnen met leren, oeps, maar heb toch een 9.8 en een 9 op frans en een 10 op verspringen, whaaaa haha sorry ik wou dat even kwijt haha.

ik ben toe aan vakantie *\o/*

teske2225

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 14:46

wat zijn jullie btw slim zeg... ik doe Mavo HAHAH

Titineee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 19:03

Hahaha, ik ben wel blond hoor :+
Veel succes op je springwedstrijd zondag!
Ik had me voor 10 maart opgegeven voor een dressuurwedstrijd, maar die was al vol dus nu snel opgegeven voor 1 op 9 maart :)

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 22:28

Dat hoofdstel is ook stoer! Ik ben zelf meer van de dressuur :P maar voor springen zijn die met zo'n hoofdstel echt cool!

Dan veel succes zondag!

School gaat hier ook altijd voor, maar ik laat af en toe een 6 ook goed genoeg zijn om toch even te rijden voor een wedstrijd. :P niet goed, maar in het Z lukt het me echt niet om helemaal ongetraind te gaan. In het M deed ik dat nog wel met Raspoetin soms.

Hier ook nog een beetje rossig blondje! :P niet altijd even handig :o

Vandaag echt super gereden met Ollie op de ponyclub! Raspoetin klikt toch niet met de clubinstructeur dus dat ging wat minder maar nietslecht na 5 dagen niet rijden (mijn zusje rijdt hem wel maar zij snapt nog niets van naar de teugel toe rijden, dus dat kost altijd weer even om lekker los te worden).

Ik ga me denk ik inschrijven voor een clinic op de manege. Wordt gegeven door een super instructeur, en is proef gericht. Helaas is er wel maar plek voor 10 mensen bij alle pony's.

teske2225

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 10:00

ow jammer, maar leuk dat je dan 9maart cc hebt!
Jaa, voor dressuur vind ik dat hoofdstel lelijk haha, maar voor springen wel leuk, want heb nu een lak neusriem en een bling bling frontriem :P
En dat vind ik niet zo mooi bij springen haha.

Moooi dat het met Ollie goed ging! Heeft je zusje geen les met Raspoetin?
jaaaa moet je je echt voor inschrijven! dat is leuk haha.
Heb je binnenkort nog wedstrijd met Ollie?

Woow morgen heb ik meer concurrentie dan op de kampioenschappen van vorige week hahah, toen waren er maar 20, en nu wel even 22 hahahaha :j
Ik verwachtte echt dat daar toen meer aan mee deden...
Ik vroeg gister aan papa wanneer gaan we hem dan invlechten? zaterdagavond of zondagochtend? we gaan hem niet invlechten zei die, nou jawel zei ik.. ookal is het springen ik vind het leuk om te doen en het is netjes, omdat de B toch op stijl gaat.. :+ dus ga ik hem vanavond vlechten !

deze handschoenen zitten echt super lekker!! http://www.divoza.com/collectie/ruiter/ ... choen.html

Titineee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 11:30

Haha, ik vind vlechten ook altijd leuk, ook al is het springen!

En ik heb zelf een basis zwart hoofdstel met mexicaanse neusriem voor het springen (met een zwart bonte) :D
En voor de dressuur een zwarte brede neusriem (zonder lak) en een zwart frontriem met 2 rijen diamantjes, en op die frontriem ben ik nog steeds verliefd <3
https://www.google.nl/url?sa=i&rct=j&q= ... 6350441652

Aangezien Zafire een redelijk wit hoofdje heeft wilde ik dat het geen frontriem was met alleen maar diamantjes, maar ook nog gewoon leer. En dit zijn zilveren diamantjes en goud ingelegd, en ik mis nog geen 1 diamantje terwijl ik hem al sinds mei 2012 heb :D

En ik moet nog een ander frontriem voor op mijn mexicaanse hoofdstel (ik vind hem nu te basic) :+

teske2225

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 12:17

wauw die is super leuk die frontriem! Dat hoofdstel gebruik je zeker voor dresuur :), ga je ook spring wedstrijden rijden?

Ik was laatst op een frontriem party en daar heb ik zelf een frontriem samen gesteld, en gingen ze maken ofzo en een week later had ik hem binnen echt super leuk resultaat!

Papa en ik gingen net naar de ruitersport toe voor voer en zaagsel spul voor in de stal, en dinsdag is mama jarig dus wouden we cadeau kopen, maar we wisten niet wat, dus werd het uiteindelijk parfum, ik dus verstopt net dat cadeau, maar de bon lag op de keukentafel, komt ze eraan en zegt wat hebben jullie bij de etos gekocht ? wij zo -_____-, lekker dan weet ze nu al wat ze krijgt, maar dat was niet het enige ze had vorige week nieuwe tas en nieuwe rok gekregen, maarja weet ze nu dus al alles ;( ;( ;( ;( ;( ;(

Titineee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 12:36

Gefeliciteerd met je moeder :)
Niet zo'n slimme actie :') Maarja, ook al is het geen verrassing, ze zal het vast leuk vinden!

Ja, die frontriem zit aan mijn hoofdstel voor de dressuur!
Uiteindelijk wil ik ook best springwedstrijden rijden, maar daar moet ik nog heel veel voor oefenen, want met een E-pony in de B is 80 centimeter toch?
Zafire kan het makkelijk, maar ik ben een heel klein beetje onzeker en wil het allemaal heel rustig en daardoor weigert Zafire dan. Ik moet dan dus meer gas geven maar dan raak ik heel snel de controle kwijt en dan kan ik geen parcoursje springen..

Ik wil wel, maar we moeten even balans vinden in het tempo en controle :)
Morgen ga ik wel een soort parcours rijden, we hebben sponsorspringen dus ik mag zelf de volgorde van de hindernissen bepalen, en ik heb alleen sponsors voor een vast bedrag dus ik hoef niet zo veel mogelijk hindernissen te springen!
Ik spring 60 centimeter, en ik hoop dat het een beetje goed gaat!

En nu ga ik me omkleden en naar stal om nog even lekker te rijden :)

teske2225

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 15:03

nee idd niet zo slim haha, maar als ze dat bonnetje niet gevonden had dan was ze denk ik wel op de bankrekening gaan kijken hahaha.

Ow ja dat moet je wel onder controle hebben, dat had ik in het begin ook niet, maar naar een aantal lessen wel. E pony is volgens mij 80-90 cm... maar verschilt ook wel vaak per manege/plaats waar je springt, want op de kampioenschappen stond het wel iets hoger dan normaal.
Heb je ook springles?
veel plezier morgen!

Ik heb net gereden, gesprongen, ging echt goed! :) hopelijk morgen ook...
Ik ga nu de fries even longeren :)

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 15:21

Mijn zusje heeft niet altijd even veel zin om te rijden bij de ponyclub dus dan ga ik maar! helemaal geen probleem mee :P

Ik heb zeker tot het buiten seizoen geen wedstrijd meer met Ollie (Ook niet met Raspoetin overigens) :P

haha met springen ben ik gemakkelijk, Raspoetin hengstenvlecht (hij heeft lange manen en dat is vervelend) en Ollie los, Bij springen hier is bijna niemand gevlochten en wordt je echt aangekeken als een domme dressuurkakker als je wel helemaal gevlochten bent. ik heb wel alles netjes schoon en verzorgd natuurlijk op springwedstrijd.

Ik droeg eerst ook alleen maar roekle, omdat ik overal doorheen sleet. maar heb laatst een paar super goedkope handschoenen van haarie's horse gekregen bij Ollie's voer en die doen het verbazingwekkend goed! maar als die versleten zijn heb ik nog mijn oude paar roekle's liggen die nooit zullen slijten ongeveer. roekle is helaas wel altijd zo duur! :(

ik heb voor springen en dressuur zelfde hoofdstellen. voor Ollie's training heb ik een best oud lelijk hoofdstel (gekregen toen ik Ollie nog nieteens zadelmak had, dus al zeker bijna 5 jaar volop in gebruik) en voor wedstrijd heeft hij een hoofdstel met gouden gespen en een goudkleurig bit, dit is echt een super fijn hoofdstel maar ik hou hem alleen voor de wedstrijden zodat hij mooi blijft. :o

zelf een frontriem maken lijkt me echt super leuk! ik heb er een voor Ollie met dikke diamanten die in goud zijn ingelegd (bij Ollie heb ik allemaal van dat soort gouden accenten).

haha bij mij mislukken verrassingen ook altijd! maar ze vind het vast nog wel leuk! :D

E-B springen is 80 (er is in de B geen barrage dus je hoeft geen 90). maar je hebt met springen idd wel een voorwaarts tempo nodig en dat is best altijd als je nog onzeker bent. heb ik zelf ook last van.

voor jullie beiden succes morgen!

Titineee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 18:55

:oo

Ik kwam op stal, pony's deken van voor tot achter helemaal doorgescheurd!
poedersuiker :o
Hij stond buiten samen met zijn kleine vriendje, een pony van 1.23 maar wat een donderstenen zijn het met zijn tweeën!

Ik kon ook echt aan alles merken dat ie in een enorm klierige bui was _-:(
Hij kon op de poetsplaats geen seconde stilstaan en tijdens het rijden ging hij bijvoorbeeld ook ineens heel hard lopen. Pfff, hij heeft mij flink aan het werk gezet, en meestal is het andersom :+
Verder was het heel leuk hoor :P

Ik rij trouwens àltijd zonder handschoentjes, tenzij het vriest ofzo, maar dan heb ik echt mijn waterdichte thermo dikke handschoenen aan (want dag is het zo koud dat ik toch niet serieus ga rijden)..

Ik heb niet voor vast les, aangezien ik niet ergens heen kan om lessen te volgen zonder trailer, voor een keertje kan dat, maar niet elke week, en wij hebben zelf op stal een bak maar de dreinage is aan vervanging toe dus regelmatig kun je er niet in rijden dus is het ook niet handig om dan voor vast les te hebben.
Van de zomer, of als we een trailer hebben, wil ik het wel graag weer oppakken om op vaste tijden te lessen!

En Amber, succes morgen!

teske2225

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 16:14

oh, bij de wedstrijden waar ik rijd zij meestal wel alle pony's die B springen ingevlochten haha, maar ik had het niet meer gedaan gisteravond, was heel moe en wou vroeg slapen xd
Je moet wel in de B 90 cm springen met E-pony's: B = 90 cm, L = 100 cm, M = 110 cm, Z = 120 cm, ZZ = 130 cm, stond op Internet :P

Waarom ga je dan niet meer indoor met Ollie rijden? miss had je het al wel gezegt eerder maar heb een tijdje niet echt gevolgt ahah.
Welk hoofdstel ga je naar kamp doen dan? die mooie? :P
Ik had die frontriem niet zelf gemaakt maar laten maken, maar dan wel zelf samengesteld :+
Roekle zit echt lekker! bij mij slijten de meesten ook vaak, daarom dachten we nu maar even goeie kopen waar ik wat langer dan 3 maanden mee doen haha.

Jeetje wat jammer van je deken zeg, maarja volgende week word het 15 graden dus hoeft het ook niet persé overdag...
Ik rijd eigenlijk altijd met handschoenen vind ik veel fijner haha. Doe je dat ook niet met springen?

Ik ben al een tijdje terug van wedstrijd, ging wel goed! alleen ik was zooooo dom eh _O- . meestal is er een bel ja, dat het pacour word vrijgegeven om te beginnen. Maar er was nu geen bel, maar een soort zoomer. Ik dacht dat dat gewoon iets anders was dat iemand aan het booren was ofzo HAAHAH dus ik bleef maar wat voltes rijden om te wachten tot dat ik die bekende ''bel'' hoorde, toen ik langs papa reed zei hij, uhh gaan we nog springen? dus keek ik naar die tijd en die was al aan het lopen.. maar ik dacht hu die bel ging ja niet :? , naja dan ga ik wel springen haahah. maar onder tussen toen ik dus die voltes steeds had gereden was ik ook al door de start gegaan en is de tijd al gaan lopen en reed gewoon in rustig drafje langs de 1ste hindernis, en die hadden ze dus als een weigering gerekend -___- haha, maar toen ik aan het springen was ging het een beetje ''hakkerig'' ik moest goed mn been eraan houden anders zou hij gaan stoppen want hij vind het allemaal nog een beetje spannend. Maar uiteindelijk wel foutloos rondgekomen, nouja eigenlijk niet, die ene ''weigering''.. _-:(

Ik had dus net geen winstpunt... ik nam het mezelf wel kwalijk maarja ik heb er weer van geleerd.. _/-\o_ .
Daarna progressief gereden en dat ging heel goed. 4e geworden van de 19 :D

Oke lang verhaal hahah :=

(hij had wel peesbeschermers om hoor maar die hadden we al afgedaan haha)

Afbeelding

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 17:15

Balen van je deken! Die kleintjes zijn vaak de grootste boeven!

Ik rij altijd met handschoenen, ooit mee begonnen en nu kan ik niet meer zonder :P

Oja klopt, heb het even opgezocht idd 90 voor E-B, maar dan spring ik ook al 90-100 met Ollie in het L, ik dacht 80-90. Whaha cool! :D
Ik neem denk ik beide hoofdstellen mee, voor cross en springen de oude en voor dressuur de "goede". Hopelijk hebben ze nu iets grotere kastjes, hoorde wel dat de kastjes onder de voerbak komt. Zou fijn zijn, anders moeten we weer steeds zo ver lopen met de zadels (ben verwend thuis hoeven we maar 2 stappen te zetten ongeveer) :o

Balen van je springen, wel flauw dat ze niet die gewone bel hadden. Ik rij voor de zekerheid gewoon nooit door de start voordat ik begin. Hier zijn er ook ruitertjes die niet groeten dus dan beginnen ze gewoon met die halve minuut te tellen als je de baan binnen rijdt, en als je dan door start gaat ben je zogenaamd volgens hun begonnen. Wel nog super van progressief! Ik ben misschien heel dom maar bij ons heb je altijd maar een parcours. Gewoon eerste ronde foutloos zijn en dan barrage ronde op tijd. Maar hoe gaat dat progressief? Is dat niet van meteen op tijd en dan bij elke balk 4sec bij je tijd?

Haha peesbeschermers hoef je je van mij echt niet te verontschuldigen! Ik rij het liefst zonder iets op. Helaas op de ponyclub bij ons verplicht. Soms rijden er echt van die hele jonge kinderen die niks geen rare fratsen uithalen met hun pony's en dan is iedereen meteen van oh help die pony heeft geen peesbeschermers straks krijgt hij wat. Onze pony's komen ook zonder bescherming in de wei, moet je mijn concurrentie eens vragen over buitenstaan. Max een uurtje onder comstant toezicht met bescherming. Kom op laat ze toch pony wezen!

Leuk jasje heb je aan! Mijn zusje heeft ook zoiets met witte randjes. :) ik zelf heb heel simpel donkerblauw, wel van pikeur zodat hij lang mooi blijft en verder kan in de ponyclub :P mijn eerste jasje is ondertussen bij 6e ruitertje, das nog eens zuinig doen :P haha

Mijn zusje heeft vandaag voor het eerst M1 gestart met Raspoetin, meteen eerstee proef gewonnen en 190 en 184. 2e proef was ze 3e van de 4. Nummer een was niet zo goed als alle 3 de andere deelnemers, maar vond het wel terrecht dat zij won. Alle 3 de andere hebben een moment onredelijk met hun handen ruw/kwaad geweest en zij bleef gewoon rustig. Vond wel mooi dat dat ook eens werd beloond. Helaas weer weinig begrip bij de concurrentie maarja.

Met Ollie start ik pas weer buiten omdat dat fijner gaat en omdat ik anders best ver moet voor een wedstrijd. En ik heb nu die lessen van rabo talenten plan en daar wil ik nu even nog vol voor trainen en dan hopelijk een stukje beter op wedstrijd verschijnen.

Heb echt weer zin om te springen als ik jullie zo hoor! Heb deze week nog geen tijd :( dan misschien een keertje en dan weer pww ;( maar van de zomer denk ik weer wat vaker, en ik moet natuurlijk ook nog een beetje oefenen voor de instructie weken :P

Titineee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 19:46

He, ik ken ook alleen maar parcours springen en barrage?

En mijn pony staat zomers dag en nacht op de weide en ik rijd altijd zonder bescherming, ik doe trouwens eigenlijk alles zonder bescherming, alleen crossen en als ik wat hoger ga springen!

Mijn sponsorspringen ging oké, ik had 1 weigering en geen controle over het tempo, maar, het ging oké :)

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 20:18

Enige keer dat ik cross is in ermelo en dan is het verplicht. En met springwedstrijden, moet dan vaak nog dressuur en Ollie weet zich altijd net te raken (geen ramp natuurlijk zo'n klein tikje), maar dan mag ik niet meer starten in de dressuur starten (bloed in de ring is verboden en hij heeft witte benen dus je ziet alles).

Toch goed van je springen? Heeft ook gewoon tijd nodig om fijn rond te komen.

Titineee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 21:03

Trouwens, leuke foto Amber

Ja, dat is waar, Zafire heeft zwart met witte benen maar vaak kun je het ook wel zien!
Maar daarbij is het ook niet prettig als je pony een wondje krijgt door het springen dus dan liever bescherming hoor!

En inderdaad, ik moet gewoon heel veel les nemen en heel vaak oefenen!
Ik hoop dat het droog blijft want de bak is nu heel goed te rijden!

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 22:50

Ja, maar in de wei kan hij net zo goed zo'n wondje oplopen. Natuurlijk WIL ik geen wondje, maar al die bescherming is ook slecht voor de pezen, en als ze daar iets aan krijgen ben je verder van huis!

Ik heb ook weer de eerste wedstrijdjes ingeschreven, zelfs weer springen! Ook willen we dit jaar weer proberen naar de almelose ruiterdagen te gaan! :D en heb me ook ingeschreven voor die clinic, had even gewacht aangezien er geen inschrijfgeld bijstond. Maar kon alleen gratis zijn of heel weinig, ze vragen namelijk wrss entree waardoor er genoeg op opgehaald. Vraag me wel nog steeds af wat ze gaan doen. Ze hebben 5 uur voor 10 proeven dus denk iets van proef rijden en dan onderdeel voor onderdeel bespreken en opnieuw rijden?! Zal vast leuk en leerzaam zijn, hopelijk mag ik meedoen! :D