De nieuwe uitdaging!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Iris_Femke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 13:25

lisenpip schreef:
wat willen we nog met die topic berijken?

dat vraag ik me nu ook af

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 13:26

ja maar arabiertje je kan hem toch terug geven aan de fokster ?
heeft toch geen zin om er langer mee te blijven zitten als het toch niks blijkt te zijn?
Of wil je hem voor iets meer verkopen dan jij hem kocht?

Ik zou hem terug doen naar de vorige eigenaar ze heeft het aangeboden in dit topic dus neem aan dat ze zich aan haar woord houd :)

roosjuh17

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 13:26

Dus hij gaat uiteindelijk wel weg ?

En wie wil je hier dan mee terug pakken en plagen :s

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 13:27

Dav schreef:
Arabiertje* schreef:
Hij gaat niet weg zolang ik niemand goed vind

Wat spreek jij jezelf tegen :roll:

Kijk eens wat je op een forum schrijft;
Komt lekker overeen met elkaar.

Noekiex schreef:
Voor iedereen me dood schiet, nib staat op kapaza. MAAR geen zorgen, hij gaat niet weg hoor. Niet zolang hij alles deftig kent -> Vast gebonden staan en dergelijke. Als ik Nib nu zou weg doen, dan zou het terug naar de fokker. Hij staat op kapaza even voor de lol. :lol: (Eerlijk gezegd, om iemand even terug te plagen!) 8)

haha wat een lol 8)7

Wat zit jij vreemd in elkaar ts.

compleet gestoord.

Mijn vingers blijven jeuken maar ik zal stoppen met reageren want aandacht is juist het enige waar ts op uit is.

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 13:28

Dav schreef:
Arabiertje* schreef:
Hij gaat niet weg zolang ik niemand goed vind

Wat spreek jij jezelf tegen :roll:

Kijk eens wat je op een forum schrijft;
Komt lekker overeen met elkaar.

Noekiex schreef:
Voor iedereen me dood schiet, nib staat op kapaza. MAAR geen zorgen, hij gaat niet weg hoor. Niet zolang hij alles deftig kent -> Vast gebonden staan en dergelijke. Als ik Nib nu zou weg doen, dan zou het terug naar de fokker. Hij staat op kapaza even voor de lol. :lol: (Eerlijk gezegd, om iemand even terug te plagen!) 8)

haha wat een lol 8)7

Wat zit jij vreemd in elkaar ts.

Wie wil je trouwens terug pakken? Alle mensen die je topics/paarden volgen?

Ben benieuwd of de fokker ook zo de lol ervan inziet.

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-12 13:29

Hij past zich hier heel moeilijk aan, en ik vind dat echt erg. Als hij zijn stal niet wilt uitkomen omdat hij weet dat hij over het straat moet, dan vind ik dat wel erg. Hij moet elke dag buiten, ik kan hem moeilijk in zijn stal laten omdat hij niet buiten wilt. Dat doe ik trouwens niet... Maar het verkeer geeft hem zoveel stress, teveel vrees ik. Ik denk dat hij gelukkiger zou zijn waar hij gewoon rustig ergens kan genieten en kan opgroeien en waar hij niet constant moet geconfronteerd worden met auto's enzo.

Ik wacht het momenteel nog even af, even kijken of ik iemand goed vind. Nee meer als wat ik voor hem betaald heb hoef ik trouwens ook niet, het is niet om er geld uit te kloppen ofzo. Maar de fokker (en ik heb niets tegen de fokker helemaal niet) gaat hem zowiezo terug verkopen. Dus veel verschil maakt het eigenlijk niet, dan verhuisd hij eigenlijk 3 keer tegenover dat ik hem verkoop maar 1 keer.

YamaDeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 13:31

Een pagina terug, een quote van de fokker van Nib:
Zannekin schreef:
...Waar ik nog aan wil toevoegen dat ik al mijn paarden verkoop met een garantie op papier dat ik, wanneer er geen klik is met het paard, deze ook steeds terugneem, en daar staat zelfs geen termijn op. Ik ben wsch de enige idioot die zoiets doet :) , net om te vermijden dat ze in de handel geraken...

Niet om te (ver)oordelen, maar wat ik me serieus afvraag: Waarom gaat Nib dan niet terug en staat ie nu op Kapaza te koop?
Voor Nib lijkt niets me fijner dan gewoon weer terug naar huis - ook al zal hij dan opnieuw de verkoop ingaan, kan ie wel weer even op adem komen in een vertrouwde omgeving...

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 13:31

geef het dier gewoon terug aan de fokker je bent geen paard waard
als je het grappig vind om het paard te koop aan te bieden onder t mom van plagen

t is iedere keer wel wat met jou ts koop gewoon een houten hobbel paard...

_Zeppelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 13:32

Ik vraag me eigenlijk af waarom je telkens topics opent met je nieuwe aanwinsten die dan vervolgens weer verkocht worden, en het dan raar vind dat er negatieve reacties komen?.
Daar vraag je toch zelf om? Waarom blijf je dan topics openen..

roosjuh17

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 13:32

Weet je wat ik jammer vind?
Eerst is er niks fout aan, doet hij alles. Leert hij snel ...

Nu ineens 2 dagen later kan er precies niks goed uit komen . Alleen MAAR dit MAAR dat ...
Smoes links smoes rechts.

JE WEET DIT VAN TE VOREN!!!! Elk jong paard heeft moeite met zich meteen aan te passen. Kom zeg, zelfs jij moet dit toch weten?

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 13:33

Nou snap ik die zin niet van dat hij 3x verhuist ipv 1x.

Dier kan beter terug gaan naar de fokker en wel het liefst zo snel mogelijk daar is het gewend,dat kent hij iedere dag dat hij bij jou is geeft stress!
Kies je voor het paard dan laat je hem vandaag nog ophalen om naar de fokker toe te gaan.

Dus het is wel officieel en geen grapje meer. >;)

_Zeppelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 13:34

Arabiertje* schreef:
Hij past zich hier heel moeilijk aan, en ik vind dat echt erg. Als hij zijn stal niet wilt uitkomen omdat hij weet dat hij over het straat moet, dan vind ik dat wel erg. Hij moet elke dag buiten, ik kan hem moeilijk in zijn stal laten omdat hij niet buiten wilt. Dat doe ik trouwens niet... Maar het verkeer geeft hem zoveel stress, teveel vrees ik. Ik denk dat hij gelukkiger zou zijn waar hij gewoon rustig ergens kan genieten en kan opgroeien en waar hij niet constant moet geconfronteerd worden met auto's enzo.

Ik wacht het momenteel nog even af, even kijken of ik iemand goed vind. Nee meer als wat ik voor hem betaald heb hoef ik trouwens ook niet, het is niet om er geld uit te kloppen ofzo. Maar de fokker (en ik heb niets tegen de fokker helemaal niet) gaat hem zowiezo terug verkopen. Dus veel verschil maakt het eigenlijk niet, dan verhuisd hij eigenlijk 3 keer tegenover dat ik hem verkoop maar 1 keer.

Nou als dit de echte reden is :(
Ik geloof er geen snars van..
Een paard went vanzelf aan verkeer, worden ze verkeersmak van :')

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 13:35

geef dat beestje terug aan de fokker en dan is hij meteen van zijn stress af. :j

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 13:36

Volgens mij kunnen de paarden die je kiest mind readen TS en lukt het daarom niet. Ze zien zo door je heen dat het allemaal nep is en dat ze weer de handel in geraken.

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 13:37

Als ik Zannekin was en ik las die advertentie, was ik in de auto gestapt en was ik hem op gaan halen. Arm paard.

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 13:38

Kan iemand de ketting weer vast maken?

Profiel-
Belangrijke info: Een verlegen persoon, maar eens ik los kom ben ik een zotte doos!

Ten behoeve van de persoon zelf.

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-12 13:38

Jij geloofd er geen snars van? Wel ik nodig je uit om het zelf eens met je eigen ogen te komen bekijken. Als jij denkt dat elk paard van zelf verkeersmak wordt, dan ben je verkeerd.

roosjuh17

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 13:38

Tuurlijk is dit niet de reden...
Een paar dagen geleden was hij nog stabiel genoeg, en evalueerde hij nog positief genoeg voor hem te mogen longeren.
En nu ineens kan het dier niets meer omdat hij vollop stress heeft.
Nou ik zou ook stress krijgen van zo een baasje.

Peppertree: het begint bij mij al te kriebelen om iemand te zoeken voor dat paard hoor

Noeka

Re: De nieuwe uitdaging!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-12 13:39

Je geloofd zelf wat je wilt, maar zolang je zelf het paard niet met je eigen ogen gezien hebt hoef jij hier geen uitspraken over te doen daar heb jij zelf's het recht niet voor. :)

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 13:42

Wat is nou de bedoeling van die advertentie ?
Een paard voor de lol te koop zetten om mensen te stangen ?!
Je paard echt te koop aan bieden of niet ? Als een paard niet echt te koop staat, "officiëel" volgens jou, waarom dan uberhaupt de moeite doen om een advertentie te maken ? :\

Ik ben een ingewikkeld persoon, maar van jou snap ik nog minder :') :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 13:43

Jonge paarden kunnen zich nou eenmaal niet 1,2,3 aanpassen.
Jij trekt hem uit de opfok, en gaat er meteen mee aan de slag. En dan vind je het vreemd dat hij zich niet zo lekker aanpast?

Maar zo te lezen is dit niet het eerste paard wat je binnen no-time weer van de hand doet, en het zal hoogst waarschijnlijk niet de laatste zijn.
Erg jammer; je kiest een paard omdat het je maatje voor een langere tijd blijft (handelaren en ruiters die paarden (hoger) opleiden om daarna weer door te verkopen daarbij even uitgezonderd) en niet om hem, als hij na een maand niet leuk genoeg is naar jouw zin, weer te verkopen.

Tevens lijkt het mij ook niet dat je een paard voor de lol op een verkoopsite zet. Is dit niet gewoon een gevalletje 'even kijken hoeveel centen ik ervoor kan krijgen'? Eerst even flink de spotlights erop, veel vinden het paard zielig omdat er gewoon teveel verwacht wordt in een te korte tijd, en dan kijken wat de gek ervoor geeft? Zit je te wachten op de mensen die hem van je wegkopen omdat ze hem bij jou weg willen, en zit je dus op zo iemand te wachten zodat jij er weer vanaf bent?

Lijkt mij dat je een paard niet voor de lol te koop zet, maar aan de andere kant maak je er geloof ik echt een sport van om in 1 jaar tijd zo veel mogelijk paarden te hebben gehad.

Ik kan nog wel wat dingen zeggen maar volgens mij typ ik dit sowieso voor jan banketstaaf, want een boodschap eraan heb je niet. Misschien later als je groot bent. Maar nu nog even niet.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-11-12 13:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Papegara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 13:43

Bah, wat zou ik dat arme dier vandaag nog op willen halen.. ik heb het hele topic gelezen (ken je andere topics niet) en ben er misselijk van. Eerst zo overtuigd van jezelf 'hulp hier, hulp daar' en bam ineens is hij bang voor al het verkeer en moet hij weer weg. Als ik jou was zou ik voorlopig even helemaal niks meer aanschaffen, nog geen paard, nog geen cavia, want je bent lijkt me er veelste onstabiel voor.

roosjuh17

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 13:47

Arabiertje: Dat kan wel zijn. Maar er zijn mensen die de situatie wel kunnen inschatten.
Na al die 100 e topics en jou hele leven openbaar op fora en andere sociale media te posten, kunnen nu meerdere mensen wel inzien hoe de vork op de steel zit.

Wat zeggen de mensen in jou nabije omgeving hier over?
Als ik jou moeder was zou ik me dood schamen, of je een pak slaag ( bij wijze van ) verkopen.
Zo oneerbiedig met dieren omgaan.
Ik heb ooit 1 paard verkocht , omdat hij gewoon totaal niet in de groep geïntegreerd geraakte, en mijn moeder heeft mij een hele lange preek gegeven, en een tijd niet met mij gesproken.

Zo snel opgeven , zegt eerder iets over jou karakter , dan over het karakter van het paard.

iris_dwarrel

Re: De nieuwe uitdaging!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 13:52

een ding moet ik ff kwijt

PAARDEN HEBBEN OOK GEVOEL!

ik weet niet of je dat ook weet

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 13:53

Ik heb echt met open mond dit topic gelezen.... in het begin dacht ik van, mensen komop! Doe niet zo negatief. Maar ze hebben dus wel even gelijk!

Jij bent geen paard waard! DENK NA voordat je een paard koopt. Je had dit kunnen weten bij een paard van 2.5 en dat bloed..... ongelofelijk! En je ouders/verzorgers? Vinden die dit allemaal goed? Ik kan dat niet snappen....