Little_Gift schreef:Moesten mensen eens genoegen nemen met de ruim 100-tal paardenrassen die wel in gevangenschap geboren zijn en tam zijn zou dit allemaal niet gebeuren... Maar het is typisch mens om persé een wild paard te willen en die dan uit de wildernis te halen en te behandelen als een gedomesticeerd paard en trucjes te leren en te gaan berijden... laat de ongerepte natuur (het kleine stukje die er nog van over is) ongerept en houdt je bij de reeds tientallen gedomesticeerde soorten en 't zou allemaal niet nodig zijn...
Gelukkig ken jij het hele verhaal ook zo te lezen.
Zoals al gezegd zouden deze hengsten in een glazen vitrine eindigen als ze niet opgehaald werden.. En ze zijn allemaal pas 2 jaar. En waarom een "normaal" paard wel trucjes leren en berijden? Ik zie geen verschil hoor?
De natuur laten zoals het was? Je doet net of er tientallen bomen gekapt zijn
Er zijn 9 hengsten uit de kudde gehaald, omdat je anders incest en overbevolking krijgt.. Is dat de ongerepte natuur dan, volgens jou?
Maritje1991 schreef:Leuke discussie, want wat is een 2e kans?
Dat paard heeft een prima leven gehad, voor hem was het toch niet erg om dood te gaan?
Niemand had nog een band met hem, hij is nu opgesloten, vrijheid ontnomen etc. Misschien is dat nog erger voor hem dan gewoon dood.
Ik vind het redden van paarden altijd erg menselijk gedacht.
Niet erg om dood te gaan?
Heb jij een goed leven gehad tot nu toe? Vast wel.. Is het voor jou nu dan ook niet zo erg om dood te gaan?
Kom op zeg, die hengstjes zijn 2 jaar oud, nog een heel leven voor zich. En ik heb er zelf ook eentje, en ik kan 100% zeker zeggen dat hij gelukkig is. Daar durf ik mijn hand voor in het vuur te steken.
Vrijheid ontnomen, nee hoor.. Hij staat 24/7 in een kudde op een groot weiland, veel verschil is er dus niet met de voorgaande leefomgeving. En anders moet je gewoon eens een keer komen kijken voordat je een oordeel velt over een dier (dieren) wat je totaal niet kent. 
Ik weet zeker dat er paarden zijn die niet uit het wild komen en liever dood zijn dan het leven hebben wat ze nu hebben. Die van mij, en van ons kan ik gerust zeggen, horen daar echt niet bij.