Hoe zie jij het? Jureer mee op Bokt (3/3)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Yelly

Re: Hoe zie jij het? Jureer mee op Bokt (3/3)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 18:02

In het onderschrift van de amazone is te lezen dat ze ZZL startgerechtigd is met dit paard, Aerdenhout ;) Niet klaar voor de M klopt dus denk ik niet :D

Ik ga vanavond ook eens naar de proeven kijken, wat een leuk initiatief :)

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 18:07

Dan moet je toch eens een keer naar wedstrijden gaan kijken yelly... want menig Z ruiter zou in mijn ogen nog geen L2 mogen starten, maar dat ziet jammer genoeg niet iedereen zo!
En... het ene paard is het andere niet, je kan een paard GP klaar hebben en met de volgende niets kunnen beginnen, ben je wel GP ruiter, maar nog geen handige ruiter natuurlijk!

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 18:09

aerdenhout1 schreef:
keurige proef, maar overhaast en daardoor niet echt 2 punten waard, wat heel veel bokkers geven Juist de uitgestrekte gangen komen er niet uit, meer versnellen dan vanuit de schouder en kracht vanuit het achterbeen verruimen. Zeker winst punt waard, maar nog net niet klaar voor de M, dan meer berg op en meer 'gereden'.
Nu neemt het paard het tempo over lijkt mij en gaat de amazone er in mee om toch maar geen 'ruzie' te krijgen.

Ik kom wel uit op dikke winst en dat is 190.

Er worden geen uitgestrekte gangen gevraagd, er worden middengangen gevraagd. Bovendien moet je een L2-proef beoordelen naar maatstaven van de L, niet naar maatsaven van de klasse M. En daar zit een groot verschil in, omdat in de klasse L het gewicht anders ligt als het gaat om het scala van africhting.

Naar maatstaven van de klasse L, wat niet voor niets Licht inhoudt, is dit een bijzonder goede proef.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 18:10

Ach en sommige Lichte tour of GP paarden zouden niet eens winst rijden in de L, die zijn dan teveel verzameld en dribbelen aan in stap of gaan wissels lopen in de proef. Het wordt er vaak niet makkelijker op als ze hoger geschoold zijn.

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 18:11

Daar zit wat in, Aerdenhout :) Je ziet inderdaad wel eens combinaties rijden, waarvan je je afvraagt hoe die hun punten bij elkaar hebben gesprokkeld :D Maar commentaar leveren vanaf de zijlijn is altijd makkelijk, voorlopig heb ik in mijn leven zelf nog niets op wedstrijden gepresteerd :D

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 18:12

Ik zie ook geen middendraf terug... enkele passen word gevraagd en die amazone (Z dressuur snap ik)zou dat toch moeten voelen lijkt mij.....sorry yelly!

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 18:15

Ik zie die enkele passen middendraf wel :-) We kunnen helaas niet in elkaars hoofd kijken, om er achter te komen waarom de een niet ziet wat de ander wel schijnt te zien... Het zij zo ;-)

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 18:16

Waarom sorry :D? Ik moet de proeven nog kijken, ga ik vanavond even doen. Op een telefoon is dat niet zo'n succes ;)

De amazone is Zooist op Bokt, LT ;)

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 18:36

aerdenhout1 schreef:
Ik zie ook geen middendraf terug... enkele passen word gevraagd en die amazone (Z dressuur snap ik)zou dat toch moeten voelen lijkt mij.....sorry yelly!

Amazone (Zooist) heeft aangegeven dat ze de middendraf wel heel behoudend heeft gereden.
Ik zie ook nauwelijks verschil in de arbeids en midden draf. Overigens geldt dat ook voor de galop vindt ik.
Maar ik vindt het wel 2 punten waard. Want ik vindt het wel een fijn rustig beeld geven.

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 18:45

209 punten :)

The_Stig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 18:46

aerdenhout1 schreef:
keurige proef, maar overhaast en daardoor niet echt 2 punten waard, wat heel veel bokkers geven Juist de uitgestrekte gangen komen er niet uit, meer versnellen dan vanuit de schouder en kracht vanuit het achterbeen verruimen. Zeker winst punt waard, maar nog net niet klaar voor de M, dan meer berg op en meer 'gereden'.
Nu neemt het paard het tempo over lijkt mij en gaat de amazone er in mee om toch maar geen 'ruzie' te krijgen.

Ik kom wel uit op dikke winst en dat is 190.

Overhaast??? Volgens mij ben je in de war met topics??

Jurroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 19:01

Remember schreef:
De stap blijft inderdaad zuiver, maar bij het opnemen van de teugels zie je wel degelijk verandering in de bewegingsafloop, het achterbeen verdrijft minder mooi het voorbeen. 'Taktverlies' is hier een te groot woord voor, maar je moet het wel meenemen want de overgangen zijn een deel van het zwaartepunt. Dat samen met de activiteit die wat meer mocht zijn kom ik op een 7 en geen 8.

In de overgang is het toch ook de bedoeling dat de passen weer verkort worden. Het was alleen 1 pas een heel klein beetje teveel van het goede. Kleine miscommunicatie die de amazone vervolgens prima oplost. Als er een uitgestrekte stap was gevraagd, dan inderdaad meer verlenging van het frame en meer activiteit. Ik kom dan ook met gemak op een 8 en met een 9 zou ik ook prima uit de voeten kunnen. Als dit op een 7 blijft krijg je maar 1 punt verschil met een combinatie die maar net een 6 haalt. Daarvoor vind ik de stap kwalitatief van een te hoog niveau.

Zo zie je maar weer, puntenverschil kan in een klein hoekje zitten... :)

cindy1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 19:19

ik ga 207 punten :D
Met mn commentaar:

8 volte 15 meter galop- te groot.
9 middengalop- Mag meer.
12 volte 13 meter galop- zie 8
13 middengalop- zie 9.
18 halfstrekken- ruiter kiepte iets naar voren, en paard mag hoofd iets meer laten zakken.
15 overgang stap- overgang wat gehaast
21 halthouden & groeten- paard stond te snel/abrupt stil.

Erg leuke combinatie ! :)

paardengekst

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 19:23

Ik kwam op 210 punten uit, ik vond het een hele nette proef :D

En wat is dit een leuk idee zeg +:)+ pluim voor bokt!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 19:27

Volgens mij heb jij een andere proef gezien dan ik, Aerdenhout1...
Ik ben de proef nog maar eens gaan bekijken en ik vind het nog steeds een fijne proef.

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 19:41

Ik ook := wel heel interessant om te zien dit, want zo kom je blijkbaar soms aan zoveel puntenverschil op concours.

jes_sam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 19:47

Zo ook even gejureerd, leuk idee zeg! Al helemaal omdat ik graag ook wil jureren later :+
Maar goed heb de combi 200 punten gegeven :o had persoonlijk wat meer verwacht maar dit kwam eruit dus ja.. kan het nu niet meer veranderen haha.

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 22:14

ik kwam op 201 pnt
zeer nette proef maar midden gangen mogen van mij wel wat meer getoond worden

Laura01234

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 22:54

203 punten!! wat een prachtige combinatie zeg :D

bijna geen enkel minpuntje aan te bekennen, alleen dat de voltes 15 meter een beetje aan de grote kant waren maar dat maakt niks uit!

super :D

romygic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 23:26

Ik heb de proef niet beoordeeld per onderdeel maar zo zou ik er wel meer dan 10 in de ring willen hebben!!! Super fijn en eerlijk gereden proef! Weet zeker als ik hem zou beoordelen ik zeker rond de 210 zou komen! Vind het jammer dat sommige mensen de grote van bv een volte belangrijker vinden dan het "echt gereden zijn". En dan bedoel ik dus de takt, regelmaat aanleuning enzo..

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 23:46

Het is een L2 proef die je ook als zodanig moet beoordelen. Dan kan het imo bijna niet anders dan dat je boven de 7 gemiddeld uitkomt.

luckyfarm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 03:16

Ik kwam uit op 211. Een hele fijne proef, fijne ruiter, attent paard.

Een vijf voor het binnenkomen omdat rechterachterbeen buiten de massa werd geplaatst. Daarna alleen maar super gereden. De middendraf en middengalop mogen wat gedurfder gereden worden. Wijken naar links mag ietsjes meer. Verder niet veel op aan te merken. Ga zo door!!

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 07:11

Luckyfarm, kan je uitleggen hoe je aan de 5 komt voor binnenkomen. En dan niet op basis van het zoeken naar een foutje, maar op basis van het uitgaan van een 10 en dan afpellen met het Skala in het achterhoofd??

Ik zit het filmpje op mijn foon te bekijken met gecrasht scherm maar wordt daar de derde pas na A afwenden mee bedoeld? Of heeft het te maken dat de camera niet precies op A staat en je de rechterkant (vanaf de ruiter gezien) beter ziet?

Ik lees ook iets over gehaast rijden. Op mijn telefoon ga ik ook erg snel, op de PC rij ik wel in een normaal tempo. Ik denk dat dit ook te maken heeft met de browser waarmee je naar het filmpje kijkt. Mi heb ik eerder behouden gereden dan dat ik keihard gas gegeven heb.

Erg leuk om al die verschillende punten en bijbehorende meningen te lezen! :j
Laatst bijgewerkt door Zooist op 11-09-12 07:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 07:17

Een 5 voor het binnenkomen? Vanwege 1 Voetje iets buiten de massa? Als ik naar de rest kijk, kan dat gewoon geen 5 zijn :n

zooist ben benieuwd naar je andere filmpje!

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 09:11

Aerdenhout, ik ben wel erg benieuwd hoe je de andere 2 combinaties beoordeeld hebt? En zou je aan kunnen geven wat je positief vind aan deze combinatie?