Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ReneeMonty schreef:jury schreef:Ik vind het echt super hoe jullie het ook beargumenteren. En bij het totaal aantal punten ff checken of dit nu eigenlijk wel klopt met je gevoel. Mijn complimenten!
RM, wat zag je nog wel van die middengalop?
Hij zat in de (goede) galop? Hoe was aanleuning? Werd de lijn gereden die er gereden moest worden? etc.
Kortom er ging ook nog wel wat goed. Bij een 1 mag je bijna niets meer van de oefening herkennen.
Hieronder de omschrijving van de punten zoals deze omschreven worden.
10 uitmuntend, absolute perfectie
9 zeer goed, exact op de juiste wijze en juiste lijn, scala bijna perfect
8 goed, precies en op juiste lijn, scala goed
7 tamelijk goed, tamelijk precies en op juiste lijn, scala tamelijk goed
6 bevredigend, of exact en precies uitgevoerd maar basis zwakheden, of scala goed maar uitvoering weinig precies en exact.
5 voldoende, tamelijk exact en precies maar duidelijke zwakheden in scala, of ernstige fouten maar scala tamelijk bevredigend
4 onvoldoende, tamelijk exact maar zwak scala, of tamelijk goed scala maar duidelijk fouten
3 tamelijk slecht, weinig precies uitgevoerd, serieuze problemen in scala
2 slecht, weinig precies , zeer ernstige problemen scala
1 heel slecht, nauwelijks meer te herkennen, verzet, stormt weg etc
0 niet getoond, geen enkel fragment uitgevoerd
Blijf toch bij een 1 de oefening is niet getoond een 0 was niet mogelijk helaas anders had ik dat ingevuld. Ze volgt de hoefslag en ze galoppeerd met aanleuning dat is allemaal heel goed helaas is de oefening die gevraagd word middengalop en het was toch echt een arbeidsgalop zelfs 2 keer. Het word gewoon niet uitgevoerd zoals bijvoorbeeld de middendraf die was niet goed maar je zag wel verschil tussen arbeidsdraf en middendraf, aangezien er daar duidelijk gereden word naar wat er gevraagd word geef ik punten voor de mooie lijn die gereden word, de aanleuning en al het andere wat dan meespeelt. Ook halsstrekken was niet goed maar heb daar wel punten gegeven werd er totaal niet gestrekt ook niet een beetje werd dat ook een 1 wat dus niet het geval was hierbij. Bij de middengalop lijkt het of er niets geprobeerd word oftewel de oefening word overgeslagen en we galopperen door naar de volgende oefening daar krijg je van mij geen punten voor.Of er word wel geprobeerd naar de middengalop te schakelen maar het paard reageerd niet wat te begrijpen valt als je naar het vele drijven kijkt. Dat is de rede voor mij om een 1 te geven of liever nog een 0, wat ik niet zie geef ik ook geen punten voor. Er zijn zeker goed punten alleen deze oefening moet je toch duidelijk verschil kunnen zien en dat was er helaas niet.
The_Stig schreef:Zit net even snel te scrollen door de uitslagen van de Hippiade. Hoop dat de KNHS de uitslagen van de Hippiade onder de loep gaat nemen. Hoe kan het dat iemand, 179, 202 en 177 punten krijgt voor dezelfde proef!!! Dan gaat er toch iets mis met het jureren lijkt mij...