Veulen springt het water in

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

badass

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 17:02

Als dat veulen in de wei ook kan rennen en springen, zou dat toch zeker ook in het water moeten kunnen

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 17:02

Wilawander schreef:
Snap ook niet wat er mis mee is om te zeggen dat je het niet eens bent. Snap niet eens hoe je het kunt bedenken om dit te doen. Pijnstillers en lekker mee door het water springen en rennen. Van een veulen weet je dat ze dit niet zomaar volgzaam en voorzichtig doen.

Ja dus? Het heeft pijnstilling en laten we aannemen dus geen pijn (anders zou TS hem niet meenemen)

wat is het punt dan? Omdat ze het veulen blootstelt aan gevaar? Draken? Voor stress zorgt?

Doen we allemaal bij ons veulen, alleen de meeste veulens leven langer. Weet het veulen dat op dat moment? Ohhhh ik ben bang, maar ja ik heb nog 20n jaar om eraan te wennen/het leuk te vinden/het een functie te geven?

Wat een koeienpoep

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 17:03

SunxLove schreef:
Als dat veulen in de wei ook kan rennen en springen, zou dat toch zeker ook in het water moeten kunnen

Neehoor na diagnose oplsluiten

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-12 17:03

Wilawander schreef:
Ik lees veulen met een probleem dat zo extreem is dat hij word ingeslapen plus pijnstilling. Dan ga je daar imo niet voor je eigen plezier dit soort dingen meedoen. Dat laat je hem lekker genieten op de wei bijvoorbeeld. Maar dat is een mening en die kan heel persoonlijk zijn. Dus een heel verhaal is niet eens nodig. Inslapen, pijn is duidelijk genoeg.

Maar wil je ondanks dat sterkte wensen. Niet leuk.

Oké.

Daar staat hij nu ook hoor. ;)

Alleen zelfs al zou ik nu alsnog spijt krijgen van mijn beslissing door nieuwe inzichten door jullie reacties, ik kan er niets meer aan doen. Daarom vind ik het blijven herhalen nogal topicvervuiling.

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 17:04

Wat zonde van je mooie baby, TS! Op de foto's zie ik een vrolijk veulen, ik weet zeker dat jullie er alle 3 van genoten hebben :) Heel veel sterkte gewenst :(:)

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 17:04

Wilawander schreef:
Zou ik niet geschreven hebben als TS en sommige anderen er zo tegen in gaan dat een ander een andere mening heeft ;)

Knap, dan lees je heel selectief. Ik vind namelijk dat de TS heel coulant reageert en dat er verschillende meningen worden uitgesproken (wat juist oke is) maar dat er een paar reacties tussen zitten die niets met fatsoen o.i.d te maken hebben

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 17:05

Bah, een paardenliefhebber moet haar paardje laten inslapen en in plaats van haar te steunen in haar verdriet en pijn, nee, bokt moet TS door de typische boktmangel halen. Bah bah bah!!!
Ik weet niet wat verschrikkelijks er op de foto's te zien is. Ik zie een veulen dat in het water springt. Andere mensen zetten een paard compleet op de foto, tutten en fruttelen uren, rijden nog vlug een laatste oefencross etc etc voor ze hun maatje moeten laten gaan, maar in het water laten springen mag niet?

Veel sterkte TS, ik denk dat jij al spijt hebt van dit topic. Het verdriet is waarschijnlijk al groot, krijg je dit nog op je dak.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 17:05

Ik vind het jammer dat er zo gereageerd word. Lijkt tegenwoordig de normaalste zaak op bokt.
Wil je in ieder geval veel sterkte wensen.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 17:06

Miracle_ schreef:
Nou sorry maar die plezier die zie ik niet. Ik zie meer onwetendheid.
Is een reactie meteen weer raar omdat het veuelentje er niet meer is na een weekend? Dat vind ik zo krom altijd. Omdat het zielig is, mag er niks 'vervelends' gezegd worden.

Moet je dan direct maar niets meer met een veulen doen als hij toch wordt ingeslapen? Moet je hem dan maar op stal zetten en zorgen dat hij zijn knie niet meer belast? Wat een bekrompen gedachte. Het veulentje zal ongetwijfeld met veel meer stress in zijn leventje te maken krijgen, helaas is dit niet zo. En stress? Alles wat nieuw is is toch even stress voor een veulen? Ga je ergens anders druk om maken.

Sterkte de komende tijd. Fijn dat je nog hebt kunnen doen wat je sowieso al van plan was!

badass

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 17:06

Colway schreef:
SunxLove schreef:

Neehoor na diagnose oplsluiten

Haha :')
Dat zou pas zielig zijn.

Waar maken jullie je eigenlijk druk om? Er zijn zoveel paarden die veel meer pijn lijden, en als je naar de foto's kijkt lijkt het me niet alsof ie zoveel pijn lijd hij ziet er gewoon vrolijk uit

Sterkte ts!

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-12 17:11

Colway schreef:
Wilawander schreef:
Zou ik niet geschreven hebben als TS en sommige anderen er zo tegen in gaan dat een ander een andere mening heeft ;)

Knap, dan lees je heel selectief. Ik vind namelijk dat de TS heel coulant reageert en dat er verschillende meningen worden uitgesproken (wat juist oke is) maar dat er een paar reacties tussen zitten die niets met fatsoen o.i.d te maken hebben

Ik heb in het begin wel iets feller gereageerd hoor, want ik wilde niet dat dit zou gebeuren. :')

En kritiek mag van mij wel, maar ik vind het zo nutteloos in dit geval.

En tja ik ken bokt, dus pagina's lang herhaling wilde ik toen nog voorkomen... Maarja is het nu al te laat voor. :+

Berdien

Re: Veulen springt het water in

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 17:13

Gezien het verloop van dit topic hier een slotje.