Hoe paardrijden nou écht moet

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 21:28

Myca schreef:
TS wat een fijne heldere uitleg, jullie zijn goed op weg!
Ik zou je alleen graag toch een tip willen geven.
Volgens mij heeft je hoofdstel een likje olie nodig, misschien vertekenen de foto's wat. Ik weet dat het slechts momentopnames zijn, maar het lijkt wel alsof het leer niet soepel doorhangt.

Fijn dat je zoveel aan mijn uitleg hebt! Dat hoofdstel hoort zo, er zitten ook speciale scherpe stukjes aan voor als hij niet luistert, zonder die strakke stukjes zou dat niet goed werken...

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 21:36

Toen ik het las over de stang, las is er al een 'grap' in. Toen de trens.. En toen ging ik toch twijfelen, want tja, het kan toch? Maar toen over de slof (zonder zadel, huh?) en ik verheugde me op de foto's haha

Ff wat commentaar, want dat vroeg je:

-Waarom gebruik je geen staartriem? Hij draagt zijn staart soms wat meer naar rechts, en dat kan je mooi corrigeren door wat aan de riem te trekken. Heb je geen zadel voor nodig dan ;)

-Je zit soms wel wat naar voren. Is het een idee om niet zelf de teugels vast te houden, maar ze aan je tenen te bevestigen? Zo rijd je met je been :)* Tevens blijft je paard mooi naar beneden lopen!

En misschien een ideetje om op Totilas dit jaar al mee te doen met de OS? Die is toch over nu, dus ff een belletje en je foto's laten zien, dan is het vast geen probleem! *\o/* *\o/*

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 22:08

Zonder zadel, ahum. Mij hou je niet voor de gek hoor. Ik zie heus wel dat jij dat onzichtbare luchtgevulde zadel gebruikt wat net op de markt is van het merk "nieuw zadel van de keizer". Maar helemaal goed ligt het niet, ik zou de zadelmaker nog eens laten controleren en wat bijvullen. En misschien ook voor de zekerheid even de osteopaat erbij want je weet toch hoe snel paardenwervels tegenwoordig "verschuiven".
Verder een heel fijn beeld hoor, ga zo door met rijden. Het is zelfs zo goed dat ik vrees dat jij je cap af zult moeten zetten om nog kritiek te krijgen.

grietje14

Re: Hoe paardrijden nou écht moet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 22:23

Haha geniaal _O-
Geen woorden voor :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 22:36

Hermelientje schreef:
Zonder zadel, ahum. Mij hou je niet voor de gek hoor. Ik zie heus wel dat jij dat onzichtbare luchtgevulde zadel gebruikt wat net op de markt is van het merk "nieuw zadel van de keizer". Maar helemaal goed ligt het niet, ik zou de zadelmaker nog eens laten controleren en wat bijvullen. En misschien ook voor de zekerheid even de osteopaat erbij want je weet toch hoe snel paardenwervels tegenwoordig "verschuiven".
Verder een heel fijn beeld hoor, ga zo door met rijden. Het is zelfs zo goed dat ik vrees dat jij je cap af zult moeten zetten om nog kritiek te krijgen.

STIL NOU! :(

Marocje schreef:
Toen ik het las over de stang, las is er al een 'grap' in. Toen de trens.. En toen ging ik toch twijfelen, want tja, het kan toch? Maar toen over de slof (zonder zadel, huh?) en ik verheugde me op de foto's haha

Ff wat commentaar, want dat vroeg je:

-Waarom gebruik je geen staartriem? Hij draagt zijn staart soms wat meer naar rechts, en dat kan je mooi corrigeren door wat aan de riem te trekken. Heb je geen zadel voor nodig dan ;)

-Je zit soms wel wat naar voren. Is het een idee om niet zelf de teugels vast te houden, maar ze aan je tenen te bevestigen? Zo rijd je met je been :)* Tevens blijft je paard mooi naar beneden lopen!

En misschien een ideetje om op Totilas dit jaar al mee te doen met de OS? Die is toch over nu, dus ff een belletje en je foto's laten zien, dan is het vast geen probleem! *\o/* *\o/*

Hm ik zal is gaan bellen, das een goeie! Al denk ik niet dat Totilas zo perfect ingereden is hoor...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 22:37

:')

Jaleesaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 22:44

geweldig ! _/-\o_

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 22:50

Irene96 schreef:
rien10 schreef:
Heb je een fanclub? Dan kan ik lid worden!

Als jij die nou is opricht? Ik zit al te broeden op een 'Hoe grondwerk nou écht moet' topic...

Haha dat is wel een heel goed idee. Ik heb dan ook nog wel een paar foto's die het bokt daglicht niet kunnen verdragen. (omdat ze zo vet goed zijn natuurlijk :P )

Firstofjuly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 03:27

Hilarisch!! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 08:39

Irene96 schreef:
Hm ik zal is gaan bellen, das een goeie! Al denk ik niet dat Totilas zo perfect ingereden is hoor...

Ja maar kom nou, met jouw fantastische natuurlijke aanleg heb je dat beest toch binnen 5 minuten onder je duim :j Nu niet te bescheiden zijn hoor!

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 10:02

Ik zie de humor niet..

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 10:20

Tja............

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 10:59

LisaLuna schreef:
Ik zie de humor niet..

Dat kan :D

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 11:08

*\o/* GE-NI-AAL _/-\o_

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 13:10

vosje456 schreef:
LisaLuna schreef:
Ik zie de humor niet..

NIET! _O-

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 14:10

vosje456 schreef:
LisaLuna schreef:
Ik zie de humor niet..

Dat kan niet alleen, dat mág ook gewoon. :j

Liezja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 14:41

_O-

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 15:26

Ehh.. waar zijn de bandages?
Dat is toch wel crúciaal hoor TS, je weet toch dat iedere dressuurpaard bandages nodig heeft!!

_O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 00:34

Die heb ik nog niet in een bijpassende kleur...

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 09:29

Irene96 schreef:
Die heb ik nog niet in een bijpassende kleur...

Heeeel belangrijk!

Greek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 16:57

Geweldig _O-

DonCamillo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 01:57

Beste TS,
Graag zou ik advies ontvangen. Gezien je onberispelijke staat van dienst in de dressuursport heb je ongetwijfeld ook veel verstand van het volgende probleem. Ik krijg soms het idee dat mijn paard mij niet helemaal serieus neemt bij het rijden, maar ook daarbuiten.

Afbeelding

Wat moet ik hier aan doen?
Ik ben al aan het sparen om je ongetwijfeld gepeperde rekening te kunnen betalen, maar het is het vast waard.

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 06:01

_O- _O- _O- _O- _O- _/-\o_ _/-\o_

Geweldig gewoon! :') Ik lig helemaal dubbel hier, en die foto met de zweep _O- Whahahahaha.

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 06:35

kijk, daar kan ik wat mee!

Heb je nog tijd voor n lesklant?
:')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 11:25

DonCamillo schreef:
Beste TS,
Graag zou ik advies ontvangen. Gezien je onberispelijke staat van dienst in de dressuursport heb je ongetwijfeld ook veel verstand van het volgende probleem. Ik krijg soms het idee dat mijn paard mij niet helemaal serieus neemt bij het rijden, maar ook daarbuiten.

[/img]https://lh5.googleusercontent.com/-3J5lOoPl-u0/UBCJAqkC2KI/AAAAAAAAARo/jRkGygfoEYg/s480/IMG_1126.jpg[/img]

Wat moet ik hier aan doen?
Ik ben al aan het sparen om je ongetwijfeld gepeperde rekening te kunnen betalen, maar het is het vast waard.

Allereerst heb je een aantal sperriemen nodig. De bek die jouw paard naar je trekt is onacceptabel. Doe 3 of 4 sperriempjes standaard om zijn mond heen, hierdoor kan hij ook niet eten waardoor hij gelijk wat gewicht verliest. Verder is het meest verstandig denk ik om hem gewoon een strakke, zwarte boerka aan te doen. Hierdoor kan hij niet meer zo ongelooflijk arrogant naar je kijken. En je mag gewoon slaan hoor, als dat nodig is! Nou, hopelijk kan je er wat mee! :)