Daar is mn 2e wedstrijdpaardje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 23:06

Vealosz schreef:
Ik geloof dat ik toch echt niet verkeerd lees. Even letterlijk gekopieerd uit jou post: de reactie van sommigen van 'het is de eerste keer' mag geen excuus zijn,

zeg ik iets wat daarmee in strijd is dan??? ik zeg dat de eerste keer erop geen excuus mag zijn dat het paard zo loopt.

Vealosz

Re: Daar is mn 2e wedstrijdpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 23:08

Dus ik vraag jou, rijd jij een paard dan beter de 1ste keer? Laten we het woordje perfect dan maar even weg halen. Jij kent tenslotte het hele paard niet, de hele geschiedenis niet van dit paard, en de hele situatie niet. Dus ik vraag me af, of jij alles beter kan? Uiteindelijk komt het daar op neer.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 23:09

Vealosz schreef:
Dus ik vraag jou, rijd jij een paard dan beter de 1ste keer? Laten we het woordje perfect dan maar even weg halen. Jij kent tenslotte het hele paard niet, de hele geschiedenis niet van dit paard, en de hele situatie niet. Dus ik vraag me af, of jij alles beter kan? Uiteindelijk komt het daar op neer.

ff eerlijk? ja ik denk het wel, maar dan zal het waarschijnlijk niet 'rond' lopen maar in ieder geval wel op 4 benen.
en dat we niks van het apard weten, daar is inmiddels al meerdere keren om gevraagd, dus dat is niet mijn verantwoording lijkt me...

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 23:10

Nee is niet jou verantwoording nee. Maar als je niks van het paard weet, kan je ook niet weten of je het beter doet of niet. Daar valt dan niet over te oordelen, zo simpel is het.

Hebbesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 23:13

Joanne1987 schreef:
Vealosz schreef:

ff eerlijk? ja ik denk het wel, maar dan zal het waarschijnlijk niet 'rond' lopen maar in ieder geval wel op 4 benen.
en dat we niks van het apard weten, daar is inmiddels al meerdere keren om gevraagd, dus dat is niet mijn verantwoording lijkt me...

(komt uit de meelees modus)

Moest hier stiekem wel om lachen, gelukkig lopen alle paarden op 4 benen :D

Ts, leuk paard, probeer naar de ontspanning te rijden maar met goede begeleiding zal het wel goed komen. Niet te vlug willen, geef het de tijd ;)

Mareng

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 23:13

TS, mooi paard maar jouw houding is ronduit slecht. Je handen zijn te streng, je trekt je hakken omhoog, je zit er scheef op en het zadel is te klein! Neem eerst eens zitlessen, voor je aan een tweede wedstrijdpaardje begint..

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 23:14

Vealosz schreef:
Nee is niet jou verantwoording nee. Maar als je niks van het paard weet, kan je ook niet weten of je het beter doet of niet. Daar valt dan niet over te oordelen, zo simpel is het.

maar elke boerenlul (sorry voor mn woordkeuze) ziet dat er veel al zal veranderen als het paars LOSGELATEN wordt ipv gedwongen in deze houding, en daarvan kan ik zeggen dat ik dat wel aandurf om te zeggen dat ik DAT beter kan dan de ts. nogmaals, het is totaal geen schande, echt niet, maar het zou al veel veranderen als er antwoord gegeven wordt op de waarom vraag zodat we idd doelsgewijs tips kunnen geven. daarbij komt dat ts in principe nog 'beginner' is en de posters hier veelal meerdere dan wel tientallen jaren ervaring hebben, ook met dit soort situaties

hebbesje: blijkbaar ontgaat jou deze veel gebruikte term om aan te geven of een paard onafhankelijk van de ruiter beweegt...

blubdevis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-12 23:17

Mareng, lees eerst even voor je een of ander oordeel klaar hebt..
* het zadel is een geleend zadel van een stalgenoot
* aangezien ik bij dit paard nouwelijks tot geen contact kan hebben zoek ik naar een weg.
* hakken optrekken? nou dat doe ik al na dat ik 2 maanden aan het rijden was niet meer.. (moment opname?!)

Hebbesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 23:17

Joanne1987 schreef:
Vealosz schreef:

maar elke boerenlul (sorry voor mn woordkeuze) ziet dat er veel al zal veranderen als het paars LOSGELATEN wordt ipv gedwongen in deze houding, en daarvan kan ik zeggen dat ik dat wel aandurf om te zeggen dat ik DAT beter kan dan de ts. nogmaals, het is totaal geen schande, echt niet, maar het zou al veel veranderen als er antwoord gegeven wordt op de waarom vraag zodat we idd doelsgewijs tips kunnen geven. daarbij komt dat ts in principe nog 'beginner' is en de posters hier veelal meerdere dan wel tientallen jaren ervaring hebben, ook met dit soort situaties

hebbesje: blijkbaar ontgaat jou deze veel gebruikte term om aan te geven of een paard onafhankelijk van de ruiter beweegt...

Nee hoor ;) Wij noemen dat een paard op EIGEN benen laten lopen, niet op 4 benen ;)

Edit: Ts doet volgensmij wel zijn best, en meer dan je best kun je niet doen. Hij is volgensmij hard bezig om het paard te leren kennen en dat zal met vallen en opstaan gebeuren maar met begeleiding zal het vast goedkomen. Er is inmiddels genoeg commentaar en tips gegeven dat ik daar verder niet op in ga.
Laatst bijgewerkt door Hebbesje op 30-06-12 23:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 23:17

En waar baseer je dat beginners gedoe op? Ik rijd geen niveau, school wel paarden om van koerspaard tot rijpaard, dus dan ben ik ook een beginner? Ik zie mezelf absoluut niet als beginner, en vind iemand die L rijd ook absoluut geen beginner. Zoals jij ook in de topic heb kunnen lezen, is het voor de TS nog wennen. Niet alleen voor hem, maar ook voor het paard. Ze zijn beiden nog zoekende. Ik zoek ook eerst na hoe het paard gereden is, voor ik het dier "zelf ga rijden". En natuurlijk is de spanning niet correct, maar ze moeten beiden wennen.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 23:20

wat jij wil... op 4 benen wordt hier ook gewoon gezegd hoor...

vealosz: de eerste 5 jaar dat je rijd vind ik de beginfase... (ts rijdt sinds 2011 zover ik begreep...)
ik snap je hoor, het zoekende enz enz, maar ik probeer aan te geven dat het ook ANDERS kan.

wederom vind ik het jammer ts dat je niet ingaat op mijn vragen....

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 23:22

Oké, dat 1ste wist ik niet. Doet er verder ook niet toe.
Natuurlijk kan het anders, maar zo heeft iedereen hun eigen manier.

TS heeft geen zin meer in dit gezeur, en dat snap ik volkomen.

hestepige

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 23:23

Heb je een tweede wedstrijd paard nodig als je B-dressuur rijd?
Ik zie niet alleen een strenge hand, maar ook heel veel schoonheids fouten in de zit=opgetrokken hakken, uitstekende voeten, verkeerd gebruik van gewicht.

Mareng

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 23:24

TS, in 2011 had je nog moeite met lichtrijden en nu heb je nog steeds een vreemde houding, ik zou gewoon eens zitlessen gaan nemen. Is voor elke ruiter goed! Je trekt je hakken op veel fotos omhoog, je zit niet in het zadel maar je klemt teveel.

Mareng

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 23:26

De waarheid is soms hard, maar liever dat dan stroop om de mond smeren toch? Je hebt gewoon niet genoeg basiservaring..

blubdevis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-12 23:28

Nee idd.. een verzorg schimmel, dan ben je binnen..

Tjonge gaan we mn andere paard er ook nog bijhalen..
Daar heb ik de laatste jaren extreem intensief mee gelest..
Acasia houding en zit cursus gedaan EN BEHAALD voor de achterlijke schimmel verzorgende mensen hier..

En ja, ik ben zeer gefrustreerd..

Heb gewoon commentaar op het paard, weet je wel, leuk paard, lelijk paard..

NERGENST vraag ik om commentaar op of mijn paard nu al helemaal perfect ontspannen loopt of dat ik mijn hakken ff n keerje optrek..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 23:33

Typisch geval van zelfoverschatting. En boogjes in de teugel, dan ben ik benieuwd wat je onder een strenge hand verstaat dan.
Plaats je foto's op bokt, moet je kritiek kunnen incasseren en anders dat gewoon niet doen. Geen kritiek kunnen waarderen, omdat je vind dat je het goed doet, is sowieso een slechte zaak.
Het ziet er erg gespannen uit en doe er wat aan, ipv goedbedoeld commentaar van de hand te wijzen met puberachtige opmerkingen. Schop onder je kont en kom van die roze wolk, je bent er nog lang niet met rijden, neem een fijne deskundige instructeur en dan komt het vanzelf goed. De huidige zou ik iig van de hand doen ;)

Mareng

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 23:34

We hebben het hier niet over verzorgpaarden of eigen paarden TS, we hebben het hier over jouw houding en de manier hoe jij jouw paard rijd.. Als je zo snel gefrustreerd raakt, kan je misschien beter gaan kickboxen ipv paardrijden....

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 23:36

Ik zou ook gefrustreerd worden van jullie.....

Mareng

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 23:36

Bedankt voor de PB met scheldwoorden TS, ik denk dat hier een slotje op gaat...

blubdevis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-12 23:37

ohw graag..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 23:37

blubdevis schreef:

Acasia houding en zit cursus gedaan EN BEHAALD voor de achterlijke schimmel verzorgende mensen hier..

NERGENST vraag ik om commentaar op of mijn paard nu al helemaal perfect ontspannen loopt of dat ik mijn hakken ff n keerje optrek..

Jaren? Zolang was je toch nog niet bezig? Waarom commentaar op het paard als jouw houding meer opvalt en je een iets minder fijn paard ziet?

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 23:38

Mareng schreef:
Bedankt voor de PB met scheldwoorden TS, ik denk dat hier een slotje op gaat...

HAHA dit meen je niet? :') :')

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 23:38

Ga je ook neer zetten wat je nu binnen krijgt?

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 23:39

blubdevis schreef:

Wie ben jij om over de portomonee te oordelen van een ander?!

Feit blijft dat duidelijk op de fotos te zien is dat t niet lekker en soepel gaat.
Maar dat geeft niet. Iedereen die nu commentaar heeft is zo ooit eens begonnen.

Ook mij viel op dat je steeds je hakken optrekt, waarom maak je daar een probleem van?
Iedereen moet het leren ik begrijp dat sommige opmerkingen ongepast zijn maar je kunt je ook openstellen voor tips van buiten af en iets aan nemen van mensen met meer ervaring.