PASSIE 18 + hahahaha!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 21:57

wat een leventje hebben deze paarden! <3
de merrie heeft een knappe vent gekozen :))

Sjoert

Re: PASSIE 18 + hahahaha!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 08:11

Hipar, het zijn mooie foto's. Dat zeker :))
Ik zou er overigens zelf niet voor kiezen om mijn merrie dan in zo'n wei te zetten. Maar volgens mij is alles hier al gezegd. :D
Good luck! :D

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 09:17

hipar prachtige foto's en wat een prachtige schimmel heb jij op me oude stal gebeurde t ook vaak zat.. je zou bijna geen foto's meer plaatsen door dit typische achterlijke bokt gezeik..

daardoor vind ik bokt ook steeds minder leuk worden

nazdarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 09:26

wat een commentaar, wat is er nou verkeerd aan? de merrie laat het toe, ik zie echt geen probleem.
als de merrie daar 'te zwak' voor is, werd ze heus niet tussen de ruinen etc geplaats.
dit is de natuur, zo hoort het te zijn..

NathalietjeB schreef:
hipar prachtige foto's en wat een prachtige schimmel heb jij op me oude stal gebeurde t ook vaak zat.. je zou bijna geen foto's meer plaatsen door dit typische achterlijke bokt gezeik..

daardoor vind ik bokt ook steeds minder leuk worden

ik vind het super leuke foto's geworden en wat een leuke stelletje samen die twee!!

Hipar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-12 09:35

Weten jullie wat? Ik zal het eens even precies uitleggen!

Mulan heeft in het verleden vaker dit soort 'dekkingen' gedaan en hij heeft daarom langer in een ruinengroep gestaan en daarna met 2 afstandelijke merries.

Nu loopt hij al enkele jaren in een gemengde groep. Hij gedraagt zich als een hengst als de merries hengstig zijn, maar tot daadwerkelijk dekken is het 1x eerder gekomen. De meeste merries in deze groep laten dit namelijk niet toe. De eerste keer betrof het een fjord in matige conditie en ze zijn toen tijdelijk uit elkaar gehaald.

De merrie van de foto's staat nu enkele weken in de groep. Het is nu voor het eerst dat het weer daadwerkelijk tot dekken is gekomen. Na een aantal keren gaf de merrie aan dat het genoeg was en Mulan respecteerde dat meteen. Toevallig was ik erbij en kon ik deze, in mijn ogen, leuke plaatjes schieten.

Mocht het nou zo zijn dat het gedrag (te) vaak voor gaat komen, worden er uiteraard maatregelen getroffen.

Hoewel ik me er niet toe geroepen voelde, heb ik me nu dan toch 'verantwoord'. Iedereen nu blij?

Dan graag nu over op de foto's of niet meer reageren :j

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 09:38

Vind het wel naar dat je je zo moet gaan verantwoorden alleen omdat Bokt vol zit met zeurpieten Hipar. := Had 't denk ik zelf geweigerd maar het gaat er inderdaad al 8 pagina's over en ze houden maar niet op.

Erna_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 09:54

ik heb het even gevolgd en heb een vraag aan alle ruin eigenaren.
ik heb een 4 jarige ruin die 1,5 jaar geleden is geruind. meneer had vorige zomer geen last van zn hormonen, maar staat nu lekker met een gemengde groep op het land, merries, ruinen, merries met veulen. gaat prima maar hij heeft dit jaar de zomer in zijn hoofd en dekt sinds vorige maand merries. zou niet erg zijn als dan zijn hengstenmanieren in volle vaart zijn terug gekomen ( behalve het steigeren dan)
met het rijden is het een ramp, hij maakt zich dan enorm groot ( hij is 1,40) en begint te gillen:S kanon doof word je ervan. rijden doe ik als het ff kan begin vd avond, dan staat alles al op stal:P

ik wil hem niet uit de groep halen, mijn enige vraag is wat jullie ervaringen zijn met de hengstenmanieren en het rijtechnische verhaal. is hij nog normaal te rijden en is dat de hele zomer zo?? hij heeft echt de concentratie van een dooie goudvis, elk luchtje en geluidje hoortie:S

verder is het echt een schat!! zou geen ander willen!!

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 09:57

Erna, misschien zelf even daar een topic over openen of dit in een topic plaatsen dat daar over gaat. Dit is namelijk een fototopic. :j

Pannekoek01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 10:03

Hipar schreef:
Weten jullie wat? Ik zal het eens even precies uitleggen!

Mulan heeft in het verleden vaker dit soort 'dekkingen' gedaan en hij heeft daarom langer in een ruinengroep gestaan en daarna met 2 afstandelijke merries.

Nu loopt hij al enkele jaren in een gemengde groep. Hij gedraagt zich als een hengst als de merries hengstig zijn, maar tot daadwerkelijk dekken is het 1x eerder gekomen. De meeste merries in deze groep laten dit namelijk niet toe. De eerste keer betrof het een fjord in matige conditie en ze zijn toen tijdelijk uit elkaar gehaald.

De merrie van de foto's staat nu enkele weken in de groep. Het is nu voor het eerst dat het weer daadwerkelijk tot dekken is gekomen. Na een aantal keren gaf de merrie aan dat het genoeg was en Mulan respecteerde dat meteen. Toevallig was ik erbij en kon ik deze, in mijn ogen, leuke plaatjes schieten.

Mocht het nou zo zijn dat het gedrag (te) vaak voor gaat komen, worden er uiteraard maatregelen getroffen.

Hoewel ik me er niet toe geroepen voelde, heb ik me nu dan toch 'verantwoord'. Iedereen nu blij?

Dan graag nu over op de foto's of niet meer reageren :j

ik vind het super foto's .....het laat zien hoe het leven van een paard/pony in de natuur gaat
damnnn zijn net mensen hahahha

JolandaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 11:38

Mooie foto's Martine. Volgens mij heeft Mulan een heerlijk leven, in een kudde met vriendjes en vriendinnetjes. +:)+

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 11:51

ik heb zelf ook zo n ruin,ik ga hem echt niet appart zetten,hij staat bij mijn eigen merrie,mijn ruin is ook heel erg dominant is dat die van jou ook?wat een knap paard heb je,en wat een gezever weer eens.je kunt beter geen foto s meer plaatsten,zet je een foto neer waar alles goed gaat krijg je bijna geen reactie,en zet je foto s neer waar ze op kunnen zeuren,gaan ze ook even 8 paginas door.laat ze ts leuke foto s.

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 11:56

Wij hadden ooit een merrie die zich gewoon onder de ruin drukte. Die ruinen waren kansloos. Ze moesten wel springen := :D

_Tien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 13:05

Sjoert schreef:
Wij hadden ooit een merrie die zich gewoon onder de ruin drukte. Die ruinen waren kansloos. Ze moesten wel springen := :D

_O- :')

Prachtige foto's zeg (die ene waar hij die andere vent wegjaagt, wauw :wow: ) van een erg knappe man :j

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 13:14

Gave foto's en wat een heisa om niks. Je kunt in ieder geval zeggen dat je genoeg reacties hebt gekregen. :D :+

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 13:24

Ik denk dat mensen het heisa om niets vinden zolang er niets mis gaat.
Helaas heb ik door dekken bijna 2 jaar niets aan mijn merrie gehad... als in: niets met haar kunnen doen
En wat heeft ze een pijn gehad, en wat was ze ziek... dat wil je echt NIET meemaken.

Zeer ernstige baarmoederontsteking en extreem vast in lendenpartij, en voorts lichamelijk echt volkomen ontregeld... alles lag overhoop.

Punt is dat de piemel van een ruin minder schoon is en snel bacteriën naar binnen brengt. Bovendien is het niet natuurlijk voor een ruin om te dekken. Een ruin kan niet bevruchten. Een hengst stopt met dekken zodra de merrie bevrucht is. Dat kan al zijn na 1 of 2x dekken. Een ruin stopt niet, de merrie raakt immers niet bevrucht.
Een ruin kan dus eindeloos blijven dekken, wat schadelijk is voor de ruin maar al helemaal voor de merrie.
Wanneer de hengst dekt, wordt de merrie jaarlijks misschien dus maar een handvol keren besprongen.

Ik ben 100% pro in een groep lopen, dat doen die van mij dus ook het 'klokkie rond'... maar vermoed dekgedrag, dan gaat er een draadje tussen op dagen dat mijn merrie hengstig is.

Ik vind dat je een prachtig paard hebt... maar ik denk dat mensen het risico onderschatten...

Hipar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-12 13:24

Sjoert schreef:

Hahahaha, geniaal!

Erna, ik denk idd beter een apart topic misschien! Mulan is heel wisselend. In elk geval is het een boef die ook flink kan lopen bleren an zijn hals erop kan gooien hahahaha! Ik vind dat grappig en moet er om lachen, maar ik kan me voorstellen dat het lastig kan zijn met rijden. Ik hou er gewoon rekening mee en pas me een beetje aan. Mijn ervaring is dat het echt niet de hele zomer zo is, maar alleen met vlagen.....

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 13:28

Gisteren las ik dit topic en wilde reageren omdat ik hetzelfde heb gezien als bij Ninx. Toen las ik alle reacties en liet ik het maar zitten. Kwam ik op stal, hoorde ik een verhaal over een merrie die ingeslapen gaat worden omdat ze een ruggenwervel zodanig heeft verschoven door het dekken van een ruin dat ze nooit meer pijnvrij door het leven kan gaan.

Mijn merrie staat ook met een ruin op het land, maar zodra ik vermoed dat er zoiets gebeurd gaat ze toch echt wel apart.Ook al zal ze het zelf misschien wel lekker vinden :+ Opmerkingen over 'lekker natuurlijk'....Tja...Een ruin is niet echt natuurlijk he?

Edit: Had misschien de rest ook door moeten lezen, wilde niet ook gaan 'drammen'. Mooie foto's zijn het wel!
Laatst bijgewerkt door Peppertree op 22-06-12 13:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 13:33

Om nog even terug te komen op het feit dat sommigen denken dat ook paarden hun behoeftes hebben op sexgebied. Er zijn maar drie diersoorten die sex hebben omdat ze er plezier aan beleven. Dat zijn dolfijnen, apen en (jaja) de mens. Alle andere diersoorten hebben sex omdat ze zich willen voortplanten, daarvoor en niets anders. Dus als je roept dat ook paarden hun behoeftes hebben, dan ben je menselijke gevoelens in een paard aan het projecteren.

En wat betreft de hoofdzakelijk positieve reacties in dit topic en dat degenen die tegengas geven de stempel "zeikerds" krijgen: mijn inbox loopt vol met reacties van bokkers die het met mij eens zijn, maar die het idd zonde van hun energie vinden om hier nog een reactie te gaan geven. Niet voor niets is het topic zo vaak bekeken en zijn er maar weinig reacties geplaatst.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 13:35

Hipar, van mij hoef je je nergens voor te verantwoorden ;) !
Als jij en de merrie-bezitter (ben je misschien ook wel zelf?) het in orde vinden, is dat volledig jullie goed recht :) .
Maar het bovenstaande bericht van Ninx is dus precies waarom ik niet wil dat mijn ruin dekt en hij uit de groep gehaald wordt als er een hengstige merrie bij staat.
Is mijn eigen merrie hengstig (en geloof me, dat is ook zo'n sloerie die zich regelrecht aanbied "neem me, neem me NÚ <3 !!" :') ), dan haal ik háár uit de groep.

Wat ik wel jammer vind, is dat mensen die hierover een gefundeerde mening hebben, als zeikerds worden afgestempeld :\ ...
Laatst bijgewerkt door Sterre op 22-06-12 13:38, in het totaal 2 keer bewerkt

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 13:35

Het is prima om je mening te geven, maar wat heeft het voor nut om nog te gaan lopen drammen als TS al vaker heeft aangegeven dat ze er niet op zit te wachten? Dan kun je het beter laten rusten, het is sowieso niet jouw probleem en 100x herhalen gaat er heus niet voor zorgen dat het wel ineens binnenkomt bij TS.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 13:36

Niet bij TS misschien, maar bij anderen die dit topic lezen...

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 13:37

Open dan een eigen topic :)*

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 13:38

Peppertree schreef:
Gisteren las ik dit topic en wilde reageren omdat ik hetzelfde heb gezien als bij Ninx. Toen las ik alle reacties en liet ik het maar zitten. Kwam ik op stal, hoorde ik een verhaal over een merrie die ingeslapen gaat worden omdat ze een ruggenwervel zodanig heeft verschoven door het dekken van een ruin dat ze nooit meer pijnvrij door het leven kan gaan.

Mijn merrie staat ook met een ruin op het land, maar zodra ik vermoed dat er zoiets gebeurd gaat ze toch echt wel apart.Ook al zal ze het zelf misschien wel lekker vinden :+ Opmerkingen over 'lekker natuurlijk'....Tja...Een ruin is niet echt natuurlijk he?

Ik denk dat die mensen nog nooit zoiets hebben hoeven meemaken.
Toen mijn merrie op de kliniek stond, begreep ik echter dat er heel vaak complicaties ontstaan door dekgedrag... met regelmatig een fatale afloop. Ruinen die teveel dekken, vermoeid raken, en per ongeluk de anus van de merrie uitscheuren door onzorgvuldigheid, vervuilde merries, acute baarmoederontstekingen die binnen 24 uur fataal zijn, beschadigingen aan spierweefsel, rug of bekken soms resulterend in artrose... niet echt leuk allemaal.

Mensen moeten zelf weten hoeveel risico ze bereid zijn te nemen.
Maar door op hengstige dagen er een draadje ertussen te spannen voorkom je wellicht wel een hoop narigheid.

Ik denk dat mensen veelal te luchtig reageren omdat ze hier weinig ervaring mee hebben.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 13:40

Fiffill schreef:
Het is prima om je mening te geven, maar wat heeft het voor nut om nog te gaan lopen drammen als TS al vaker heeft aangegeven dat ze er niet op zit te wachten? Dan kun je het beter laten rusten, het is sowieso niet jouw probleem en 100x herhalen gaat er heus niet voor zorgen dat het wel ineens binnenkomt bij TS.

En de andere mensen dan die het lijkt te ontbreken aan enige vorm van kennis?
Die zitten straks wellicht met een kapot paard...
Ik wilde graag iets inhoudelijker reageren met een concreet voorbeeld, ik kan me namelijk niet voorstellen dat dit mensen niet even aan het denken zet.

Dat ik dat post is overigens meer in het belang van merries...

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 13:40

Sterre schreef:
Wat ik wel jammer vind, is dat mensen die hierover een gefundeerde mening hebben, als zeikerds worden afgestempeld :\ ...

Exact...