Prachtige 3-jarige palomino onder het zadel

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sappos

Re: Prachtige 3-jarige palomino onder het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-12 12:17

Mijn 2-jarige loopt verdomme 24/7 buiten in de kudde. Dus wat wil je bewijzen?! Hij kreegt elke dag zn hapje en een aai en voor de rest blijf ik er vanaf. Ik weet dat je je beter voelt dan ik en dat kan me geen reet schelen. En volgende keer he, houd lekker je commentaar voor je ipv MIJN topic te verpesten. :wave:

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 12:22

Of iemand je topic verpest bepaal je zelf ;-)

schrikdraad

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 12:23

Als hier een perfect passend ruitertje op had gezeten was er niets dan commentaar gekomen dat het onverantwoord was geweest een jonger kind een paard te laten inrijden.
Had hij dan streken gekregen was het antwoord zie je wel daar moet een gevorderde ruiter op.

Zet je er een gevorderde ruiter op krijg je dit.
Als deze ruiter een topic had geopend met kijk mijn nieuwe aanwinst waar ik de komende jaren op zou rijden was het commentaar terecht.
Nu voor een paar weken is het flink overdreven.
Maar ik gemerk wel dat bokt van de extreme is.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-12 12:24

Colway je denkt dat ik me er niets van aan trek maar waarom zet ik dan een dag nadat ik het topic heb geopend een andere ruiter op Mac, waarom controleer ik het zadel nog even, maak een foto van de keelriem? Ik ben heel lang netjes gebleven en de eerste 6 pagina's reacties zijn heel netjes, pagina 7 is gewoon rellen en dáár kan ik niet tegen.

Schrikdraad dankjewel.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 12:26

Dat las ik uit je reacties, ik weet natuurlijk niet wat jij later nog gedaan hebt. Dat is nou eenmaal het vervelende van internet, mensen reageren op je posts maar bellen je niet daags erna op wat je ermee gedaan hebt. Internet is nou eenmaal eigenlijk 1 richtingverkeer.

Maar fijn dat je alles nog goed hebt nagekeken. Ik zou het zadel door een zadelmaker controleren. Snap wel dat het lastig is om op zo'n klein paardje een goed zadeltje te zoeken (die ook passend is voor de ruiter) maar hij ziet er echt veel te groot uit

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-12 12:32

Ik zal m nog eens opleggen zonder dekje, ik vind m ook lang lijken maar de plek waar ie de rug raakt is niet zo ver naar achteren als het lijkt. Nu helpt het niet als de ruiter vol op de lepel zit, dan drukt ie wel op de lendenen. Commentaar over het bit is gewoon..tja. Ik heb me verdiept in bitten voor die kleine mondjes. Mijn andere pony heeft een Myler uit Amerika en ondanks dat het een dun bitje is, het past perfect in zijn mini mondje en hij loopt er super op. Had ik bij Mac een ongebroken watertrens ingedaan dan had niemand commentaar gegeven omdat je aan de ringen niet ziet of het een gebroken of ongebroken bit is, echter door die halve knevels gaan mensen steigeren wánt het is een bit wat ook bij dravers gebruikt wordt en mensen kennen het niet.

en mac...die maakt zich niet druk om al deze reacties

Afbeelding

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 12:37

Sappos schreef:
Had ik bij Mac een ongebroken watertrens ingedaan dan had niemand commentaar gegeven omdat je aan de ringen niet ziet of het een gebroken of ongebroken bit is, echter door die halve knevels gaan mensen steigeren wánt het is een bit wat ook bij dravers gebruikt wordt en mensen kennen het niet.

Nee hoor, knevels juich ik alleen maar toe voor jonge paarden en of dat een draversbit is kan mij niet boeien.
En uiteraard gebruik je bij een kleiner mondje een dunner bitje maar zoals ik al zei; dit is echt heel erg dun, ik snap niet waarom je daarvoor hebt gekozen ipv iets met een 'normale' dikte (in verhouding tot de mond dan).

Maar volgens mij kun je beter met je paard gaan knuffelen want je raakt oververhit ;)
Adviezen zijn toch goedbedoeld maar wat je ermee doet moet je uiteindelijk zelf weten, als je er niets mee wilt is dat jammer voor iedereen die het er niet mee eens is maar verder jouw probleem.
Laat het los ;)

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-12 12:40

Dikker ongebroken bit is, nou wat had ik 18 mm...en dat is me een partij dik voor zo'n bekkie. Even voor de duidelijkheid zijn hoofd is zo klein dat hij het hoofdstel van mijn kleine palomino van 91 cm om heeft. Enkel de bakstukken beide 1 gaatje langer. Dan verwacht ik niet dat er iets van 13 mm in zijn mond past. Ik heb wel dikkere bitten maar die ervaren mijn pony's allemaal als onprettig. Maar nogmaals dit is geen scherp bit ondanks dat ie niet dik is (mm of 8-10?) Dacht dat we daar met zn allen zo op aan het hameren waren dat een bit zo scherp is als de hand. Dit is zonder twijfel het meest vriendelijke bit voor die kleintjes
http://www.barnstormers.co.uk/acatalog/6297d.jpg
Maar hang ik volgende keer de watertrens erin hoor je niemand terwijl de dikte hetzelfde is

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 12:42

Het bit is ook zo scherp als de hand en misschien is dat het probleem?
Ik zie in het filmpje geen stille handhouding en gelijk contact met de mond.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-12 12:44

Dan ligt daar het probleem en niet bij het bit, een dikker bit zonder stille handhouding is net zo vervelend :)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 12:45

Eens :)
Ik bedoelde ook niet perse dat je het bit moet vervangen, ik was benieuwd naar de filosofie erachter.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 12:47

Aangezien de foto's niet meer zichtbaar zijn, de TS duidelijk heeft aangegeven iets met het gegeven commentaar te gaan doen en de sfeer er hier niet beter op wordt hier een slotje.

Overigens wil ik er nogmaals op wijzen dat het herhalen van eerder rijtechnisch gegeven commentaar niet de bedoeling is. Dat heeft niks te maken met het niet mogen geven van je mening, censureren of wat dan ook, maar puur dat dit niets toevoegt in een topic. Wat wél mag en wat hier ook al veel is gebeurd is het aanhalen van eerder gegeven commentaar en daar zelf nog iets aan toevoegen. Dát is namelijk wel gewoon toegestaan. Het klakkeloos herhalen van eerder gegeven commentaar heeft immers ook niets meer te maken met 'opbouwend rijtechnisch commentaar'.