Ik vind het ook erg opmerkelijk dat TS om het gebruik van een neckrope te vergoelijken, meteen de allerscherpste bitten noemt... overdrijven is ook een vak, meisje. En als ik zie dat je dan opmerkingen maakt, dat mensen maar beter hun mond kunnen houden omdat ze hun mening niet kunnen/willen bijstellen... beetje in een spiegeltje gekeken zeker?
Jij bent en blijft overtuigt van het feit dat jij en jouw paard NOOIT een gevaar voor anderen zijn, NOOIT een gevaar voor jezelf zijn, ALLES al weten... nou meid, succes ermee. Ik hoop echt met heel mijn hart dat jij nooit een ernstig ongeluk krijgt en DAN pas leert, wanneer het te laat is. Want geloof me, er zijn hier genoeg mensen die allemaal HUN mening hebben gegeven, je op de gevaren hebben gewezen, en geloof mij nou maar, dat deden ze echt niet omdat hen nooit iets is overkomen. In tegendeel zelfs, waarschijnlijk.
Maar goed, je bent jong, je wil graag pronken met wat jij allemaal wel niet kan - misschien om bevestiging hiervan te krijgen, weet ik veel. Je kon op je vingers natellen dat een aantal van de toch wel wat ervaren mensen (niet alleen in de paarden wereld, maar ook gewoon in het leven zelf!) je op de onverantwoordelijkheid van jouw gedrag zouden wijzen, maar toch zet je het op Bokt. Dan moet je ook niet na afloop zeuren en zeggen dat mensen hun mond maar eens moeten houden.
Zolang er kids zijn zoals jij, die dit soort zaken in een potentieel gevaarlijke situatie op Bokt plaatsen, zullen er volwassenen zijn die die kids wijzen op de gevaren. En terecht.
Edit: Vind trouwens je onderschrift erg interessant, TS, misschien dat je er zelf eens naar moet luisteren:
Als je iets goeds ziet, geef dan een compliment.
Als je iets fouts ziet, bied dan je hulp aan.
- Nelson Mandela
Wij zien iets fouts, wij bieden hulp (advies) aan, maar als dit op dovemans oren valt, tja... dan valt er weinig meer te complimenteren.