Pensioen of Slacht: nieuwe thuis gevonden voor Boyo

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mloes

Re: pensioen of slacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 15:29

Jeetje, heb het topic met verbazing gelezen..
Wat sneu voor de pony! Ik hoop van harte dat TS het aanbod van een van de bokkers aanneemt en haar pony weggeeft / verkoopt. Want slachten zou ik heel oneerlijk vinden! Het beestje is nog harstikke jong en je hebt 'm niet eens door een DA laten onderzoeken.. Ongelofelijk!

Bumblehorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-12 16:03

goed, ten eerste in die advertentie staat nergens dat hij betrouwbaar is...
Er staat dat hij vertrouwen nodig heeft.
Ik wil echt wel reageren hier (aangezien ik zelf om raad vroeg) maar ik zit nu niet elk moment van de dag op bokt. Ik lees vanavond alles eens door en probeer dan zo goed mogelijk terug te antwoorden.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 16:11

Er staat braaf in de advertentie, als ik je OP lees vind ik het niet echt braaf klinken. Een beetje info over zijn angstgedrag lijkt me best eerlijk om te verwerken in je ad. Ja je schrikt mensen ermee af, maar ze weten wel waar ze aan toe zijn voor 75 euro per maand.

Mirgeenjam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 16:12

Nou, als je een paard omschrijft als 'braaf ' en ' een super paardje' , vind ik wel dat je hem heel anders opstelt dan een levensgevaarlijk paard.

Simone30

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 16:17

Wel een erg vaag verhaal aan het worden zo!

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 16:31

Dit staat nochtans letterlijk in je advertentie:

citaat: "Hij is nog maar net goed onder het zadel, maar is ontzettend braaf"

Dus ofwel was je niet eerlijk in je advertentie ofwel klopt er iets niet en zoek je (in mijn ogen) naar een reden om hem af te laten maken.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 16:41

Bumblehorse schreef:
goed, ten eerste in die advertentie staat nergens dat hij betrouwbaar is...
Er staat dat hij vertrouwen nodig heeft.

Sorry hoor maar je spreek jezelf wel erg tegen. Tussen "braaf" en "slachten omdat hij gek is", "nooit meer bereden worden" zit een enorm verschil.... Ik heb ook het idee dat je er een potje van maakt..

Onderstaand is wat je letterlijk schrijft......

Hij is nog maar net goed onder het zadel, maar is ontzettend braaf.
Hij wordt bitloos (bosal) western gereden, dit vind hij het fijnst!

Boyo heeft vertrouwen nodig in zijn berijder. Als je hem dat kunt doorgeven is het echt een super paardje!

Voor halve stal vraag ik een kleine bijdrage aangezien je boyo 'krijgt'

Hopelijk neem je snel contact op!

Kijkt nog even op de kalender om zeker te weten dat 1 april echt al geweest is.. :roll:

Bumblehorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-12 16:54

hij is braaf.
Hij verschiet gewoon van dingen die er niet zijn en dan is hij in grote paniek en wil hij weg.
Als hij je vertrouwd is die paniek minder, maar nog steeds niet uitsluitbaar en nog steeds groot.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 16:55

Dus waarom doe je dan een braaf paard naar de slacht?

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 16:56

Bumblehorse schreef:
hij is braaf.
Hij verschiet gewoon van dingen die er niet zijn en dan is hij in grote paniek en wil hij weg.
Als hij je vertrouwd is die paniek minder, maar nog steeds niet uitsluitbaar en nog steeds groot.

Voor de zoveelste keer dat iemand het vraagt.. waarom ga je niet in op het aanbod van die bokker die hem wil overnemen en een GOED thuis kan bieden? :)

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 16:57

Maar dat noem ik niet braaf :n
Oke elk paard kan schrikken, maar zoals jij de OP van DIT topic heb gesteld is dit dier (in jouw ogen en die van je instructeurs) rijp voor de slacht.

Waarom dan zo'n ad maken?
Ofwel is je OP sterk overdreven hier ofwel spreek je niet de waarheid in je ad.

Mirgeenjam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 16:59

Ookal is 'ie braaf als 'ie niet opeens 'verschiet', kan je dat over het algemeen niet braaf noemen :n

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 17:10

Bumblehorse schreef:
hij is braaf.

Dus...... wat heb je nu besloten??

Ga je een afspraak maken met de osteopaat om hem na te laten kijken? DA kan er niet veel mee als het om een blokkade o.i.d. gaat.

A.d.h. van wat daar uit komt kun je verder borduren.

Als hij je vertrouwd dan komt die paniek niet vanuit het metale. Vertrouwen is vertrouwen en anders vertrouwd hij het gewoon niet, anders zou hij niet zo reageren.

Weet je zeker dat hij je wel vertrouwd dan moet je het zoeken in het lichamelijke. Toch weer ergens die blokkade (rug/heupen) die in mijn gedachten voorbij komt.....

Bumblehorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-12 17:11

monica08 schreef:
Bumblehorse schreef:
hij is braaf.

Voor de zoveelste keer dat iemand het vraagt.. waarom ga je niet in op het aanbod van die bokker die hem wil overnemen en een GOED thuis kan bieden? :)

wie zegt dat ik er niet op in ga.

Ik heb nu een lijstje gemaakt van de mensen die een pb hebben gestuurd met een idee wat zou kunnen helpen.
Als er iemand zelf nog iets weet, mag dat ook altijd doen. Ik ga nog eens met mijn instructeurs samenzitten en elke optie overlopen.

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 17:11

Nou antwoord dan op z'n minst even dat je er over na denkt ;) ;)

Bumblehorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-12 17:13

osteopaat staat bij het lijstje

Bumblehorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-12 17:14

monica08 schreef:
Nou antwoord dan op z'n minst even dat je er over na denkt ;) ;)

sorry, had misschien wel iets kunnen posten :)

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 17:14

singasong schreef:
[
Ga je een afspraak maken met de osteopaat om hem na te laten kijken? DA kan er niet veel mee als het om een blokkade o.i.d. gaat.

A.d.h. van wat daar uit komt kun je verder borduren.

Als hij je vertrouwd dan komt die paniek niet vanuit het metale. Vertrouwen is vertrouwen en anders vertrouwd hij het gewoon niet, anders zou hij niet zo reageren.

Weet je zeker dat hij je wel vertrouwd dan moet je het zoeken in het lichamelijke. Toch weer ergens die blokkade (rug/heupen) die in mijn gedachten voorbij komt.....

Misschien kun je bovenstaande dan ook even aan je lijstje toevoegen!

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 17:14

Bumblehorse schreef:
osteopaat staat bij het lijstje

+:)+

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 17:16

Bumblehorse schreef:
hij is braaf.

Sorry hoor, maar mijn paard heeft echt precies t zelfde en ik snap echt niet dat je uberhaupt er alleen al aan durft te denken om hem naar de slacht te brengen.
Je geeft t zelf al aan, hij is in paniek(dus hij is bang), wat kan hij daar aan doen? Helemaal niks imo..alleen jij kunt er niet mee omgaan en dat is gewoon het probleem lijkt me, zat mensen die er wel mee om kunnen gaan..dus zoek gewoon een nieuw plekje voor hem..lijkt wel of je m beu bent en nu wil je er ineens van af..in mijn ogen niet erg eerlijk ten opzichte van het paard..naar mijn idee kan hij nog een prima leven leiden bij iemand anders..
Vindt zoals je nu overkomt niet echt dat je een hart hebt voor dieren..je zegt zelf dat hij wel zijn best doet en dat hij niet stout is..hoe kun je er dan uberhaupt aan denken hem naar de slacht te doen..alleen maar omdat ie sneller in paniek raakt of banger is dan een ander paard..echt onbegrijpelijk, ik zou mijn paard nog weg doen of eraan denken haar naar de slacht te brengen..en als ik de mogelijkheden er niet voor heb om m te houden dan zou ik moeite doen om een andere plek te vinden..alleen omdat t paard niet naar jouw zin is moet het maar naar de slacht..belachelijk..stop eens naar het paard te kijken, maar kijk eens naar jezelf.

Mirgeenjam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 17:25

@Mijnlieverd Ik vind 'geen hart voor dieren' te ver gaan. We weten niet hoe erg het is, of hoe random hij opeens verschiet. Ik vind het een beetje bot gezegt

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 17:27

Ninx schreef:
Tiffany schreef:
Ik denk dat de ts afgaat op het deskundige advies van haar instructeur...

Instructeurs zijn zelden erg kundig, ... noch deskundig... helaas overigens.

Die opmerking was ook een beetje sarcastish bedoeld (absoluut niet gemeen tegen de ts overigens), omdat ik weet hoe instructeurs kunnen zijn.. hun mening is de juiste meer op die manier ;)

En met de opmerking: hoe weet je zeker dat hij iets in zijn hoofd heeft bedoelde ik de hersentumor.

Maargoed, ik hoop dat de ts hier de goedbedoelde adviezen ten harte neemt.

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 17:29

Tuurlijk kan ik niet oordelen in hoe erg t is, en hoe erg hij verschiet, maar daar gaat t me niet om, t gaat mij om de reden waarom, waarom doet hij het? Is het angst? Dan mag je er toch niet aan denken om een paard naar de slacht te brengen? Mocht hij daardoor niet te berijden zijn, dan kan hij nog prima ergens lekker op de wei staan en regelmatig gepoetst en geknuffeld worden, maar goed dat is mijn mening..

Bumblehorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-12 17:30

mijnlieverd schreef:
Tuurlijk kan ik niet oordelen in hoe erg t is, en hoe erg hij verschiet, maar daar gaat t me niet om, t gaat mij om de reden waarom, waarom doet hij het? Is het angst? Dan mag je er toch niet aan denken om een paard naar de slacht te brengen? Mocht hij daardoor niet te berijden zijn, dan kan hij nog prima ergens lekker op de wei staan en regelmatig gepoetst en geknuffeld worden, maar goed dat is mijn mening..

Het is niet alleen bij het rijden, ook tijdens het poetsen en knuffelen heeft hij het.

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 17:30

Wat doet hij dan precies?