Indoor Regiokampioenschappen Regio Overijssel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Daphne

Re: Indoor Regiokampioenschappen Regio Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 14:08

De nederlandse springen is volgens mij eind maart :)

Okielove75

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 16:22

Vanaf welke klasse kun je door naar het Nederlands kampioenschap dressuur pony's?

Kiavida

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 17:45

_San87_ schreef:
Mijn stalgenootje moest vandaag rijden in het B-M1. Mocht ze niet starten omdat ze de baan in was gegaan om te beginnen -O-.

ik had het gezien ja, vond het zo sneu!

Kiavida

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 17:46

Okielove75 schreef:
Vanaf welke klasse kun je door naar het Nederlands kampioenschap dressuur pony's?

Vanaf het L2!

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 10:09

Ben eigenlijk best wel een beetje sjaggo over de manier waarop het springen nu verzet is. Als gewone hobby ruiter moeten wij gewoon op vrijdag op komen draven! Er zullen genoeg mensen zijn die misschien geen vrij kunnen krijgen deze dag. Ik heb het net gevraagd op het werk en (gelukkig) vrij gekregen. Ik werk op een school, dus het had ook maar zo niet vrij kunnen krijgen!! Vind dit echt ronduit belachelijk.... Ze gaan er maar gewoon vanuit dat iedereen werkloos is ofzo!

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 12:01

Daantjuh88 schreef:
Ben eigenlijk best wel een beetje sjaggo over de manier waarop het springen nu verzet is. Als gewone hobby ruiter moeten wij gewoon op vrijdag op komen draven! Er zullen genoeg mensen zijn die misschien geen vrij kunnen krijgen deze dag. Ik heb het net gevraagd op het werk en (gelukkig) vrij gekregen. Ik werk op een school, dus het had ook maar zo niet vrij kunnen krijgen!! Vind dit echt ronduit belachelijk.... Ze gaan er maar gewoon vanuit dat iedereen werkloos is ofzo!

Ben ik het mee eens. En daarbij vind ik het hooguit belachelijk dat de zondag een gewone wedstrijd wel door kan gaan? Is toch te gek voor woorden. maar goed wat doen we er aan? Helemaal niets.

Koekje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 12:29

maj0 schreef:
Daantjuh88 schreef:

Ben ik het mee eens. En daarbij vind ik het hooguit belachelijk dat de zondag een gewone wedstrijd wel door kan gaan? Is toch te gek voor woorden. maar goed wat doen we er aan? Helemaal niets.

Maar door de ruiters is het niet door gegaan, niet van de vereniging uit. De vereniging dacht dat de bodem goed genoeg was, maar doordat enkele ruiters toch wat protest gaven is het afgelast. Zondag stond los van de kampioenschappen, dus dat is wel door gegaan omdat de organisatie de bodem wel goed was. Ik heb enkele mensen gesproken die er vrijdag waren en die zeiden dat de bodem goed genoeg was om op te rijden. Ik ben er zelf niet geweest dus kan er niet over oordelen. Maar opzich begrijp ik wel dat ze zondag wel door lieten gaan.

En als het verzet moet worden is het gewoon altijd heel moeilijk om een nieuwe datum te vinden. Het kan niet op 1 dag dus het moet wel op vrijdag en zaterdag, dat is nou eenmaal niet anders.

rowo schreef:
Meld zich hier ook ff. Zelf niet meegereden, maar wel benieuwd naar uitslagen.

Ik sprak vnvd een jurylid op op dressuurconcours. Die was vanochtend gebeld door een ander jurylid dat ie in Luttenberg had gestaan en er helemaal niemand was. Waren ze hem gewoon vergeten te bellen dat het afgelast was 8)7 Ook lekker dan, sta je daar s ochtends om kw voor 8 om te jureren.

Gisteren sprak ik Steven Veldhuis nog even die net terug kwam uit Luttenberg. Iedereen was voor het Z gewoon al aan het losrijden toen ze besloten dat het niet door ging. De eerste 5cm was los, daaronder was de bodem knetterhard geweest. Echt achterlijk dat ze zich dat niet 2 dagen eerder konden bedenken.

Ik heb juist gehoord dat mede door hem het niet door ging omdat hij in protest ging. De organisatie vond de bodem wel goed, maar enkele ruiters (waaronder hij) niet. Daarom is het ook zo laat afgelast. Vind wel dat het apart is gegaan.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 12:31

Ik ben het wel met je eens Koekje, maar om de klasses B t/m M naar vrijdag te halen ipv zaterdag is natuurlijk niet echt netjes.

Koekje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 12:34

Mee eens! De meeste Z en ZZ ruiters kunnen het beter wachten om op vrijdag te rijden dan de B/L/M ruiters. Maar misschien is daar wel een rede voor, geen idee. Misschien kan je dat vragen via de mail Daantjuh88

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 12:49

Bedankt voor de uitleg koekje. Het is wel allemaal beetje vaag gegaan. Maar veranderen doe je het toch niet meer. Gewoon weer wachten tot het zo ver is. Enige voordeel is wss wel dat het weer stukken beter is:P

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 13:02

Ik denk dat ze het op donderdag en vrijdag doen, omdat Luttenberg zaterdag en zondag zelf al een wedstrijd hebben georganiseerd. De week ervoor zit je Bathmen te Paard vreselijk in het vaarwater. Ik lig niet zo in de smaak bij het regiosecretariaat, dus ga niet zeuren. (kan de donder erop zeggen dat ik dan elk jaar als 1e mag starten met de dressuur, ben die status net een beetje kwijt :+ )

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 13:18

Kiavida schreef:
_San87_ schreef:
Mijn stalgenootje moest vandaag rijden in het B-M1. Mocht ze niet starten omdat ze de baan in was gegaan om te beginnen -O-.

ik had het gezien ja, vond het zo sneu!

Ja, ze was echt heel erg teleurgesteld... Haar eerste regiokampioenschap M1 en ook nog eens het laatste jaar met deze pony. De federatievertegenwoordiger vond het ook geen zaken doen, maar ja, gedane zaken nemen geen keer.

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 09:57

Ligt het aan mij of staan de startlijsten er nog steeds niet op voor de overijsselse springen van donderdag en vrijdag? Kan ze nergens vinden....

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 11:23

Dat is toch de week erop??

RenskeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 11:51

Danielle, de overijsselse is pas volgende week he.. De 8e, 9e en 10e.

Ook zo lekker gepland trouwens. Het M springen hebben ze naar zaterdagochtend 10 maart verplaatst terwijl die dag ook de overijsselse voor de B dressuur is..

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 11:52

haha, ja van die week erop! Maar dacht laatst dat ze erop stonden, maar kan ze nu niet meer vinden.

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 12:29

Renske: Heb je het allebei dan? Scheelt wel dat de B dressuur pas rond de avond wordt verreden.

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 13:33

is de B dressuur definitief in de avond ja? dan hoef ik niet af te wachten of ik nog mee kan rijden want dan zit ik al in Rome :+ maargoed, er moet wel veel gebeuren wil ik uberhaupt mogen starten.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 13:35

B dressuur paarden is altijd s avonds :j Ze beginnen met AB pony's en werken zo omhoog met categoriën. Volgens mij reed ik toen rond half 7 ofzo.

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 13:46

beginnelingen fout :D

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 14:10

Ja dat zijn idd de verwachtingen. Maar kan ook eind van de middag zijn rond 5uur.. maar denk wel wat later ja.
Vind het wel jammer, kan er ook niet buiten worden losgereden. En hou wel van een beetje ruimte met losrijden :P

RenskeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 16:05

Ja ik mag dus allebei!
Had al ff een mail gedaan naar t regiobestuur en ze zeiden al dat ze t zo wilden plannen dat ik beide kan rijden..

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 19:47

@anke, bahtmen is toch wel aardig ruim losrijden?

@renskeG zou wel fijn zijn dat je dan beide kan starten..

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 09:36

Bathmen heeft een hele ruime losrijhal. Denk iig wel 25 x 40, als ie niet langer is.

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 10:53

Oh fijn is dat! En gelukkig valt het door 1 proef wel mee met de drukte. Mn paard houdt niet zo van andere paarden in zn buurt namelijk := kan niet wachten tot het outdoor weer begint.