Woeste tinkerhengst losgebroken op strand!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

daantjuhhh

Re: Woeste tinkerhengst losgebroken op strand!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 22:13

Diepe respect voor de ruiters..

Ik denk overigens dat als mij dit over komen was het anders afgelopen was.. die van mij kan namelijk nogal uit zijn plaat gaan en dan was ik niet blijven zitten.. haha..
Dus absoluut goed.
En knap dat jullie zo cool zijn geweest om juist te handelen.

En wat betreft de eigenaar, sja, die baalt ook als een stekker.
En die zal ook wel snappen dat dit een gevaarlijke situatie is geweest.
Ze zal dit niet overzien hebben anders had ze het vast anders aangepakt.
En inderdaad het blijven beesten (hengsten of merrie's) en geen robots.
Ook respect voor de eigenaar van de ontzettende mooie hengst dat ze zich meld!!

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 22:14

Ik begrijp hoe gevaarlijk het was en hoe anders het zou kunnen aflopen,
Vind dat jullie heel dapper hebben gehandeld,

Maar bovenal:
Ik heb genoten van je verslag :), de beschrijving van de hengst, ik zag hem al helemaal voor me <3

Nicole_tal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 22:20

Wat een verhaal zeg!
Gelukkig dat het zo afgelopen is!

Wat kan jij trouwens goed schrijven, misschien kan je wel bij de penny solliciteren :o ? Dan neem ik een abonnement!

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 22:41

Hinke schreef:
@annelot: het gaat er mij niet om dat ik 'mijn zegje doe', ik zeg alleen wat ik er van vind omdat ik al die lovende reacties niet begrijp. Wat ik mij nu afvraag: vind je het achteraf niet onverantwoord of voorkombaar geweest?

verography schreef:
Ik vind dit stuk zeker overtrokken. Want je geeft hiermee de schuld aan het los in een omheining foto' maken terwijl dat niets met het hele ontsnappen te maken had.

Het kan ook tijdens een wandeling gebeuren hoor.. Paarden horen namelijk gewoon respect te hebben voor een omheining en indien ze dat niet hebben dan zal je ze ook niet los gooien ;) .

Eh? Dit begrijp ik niet.. Je vind het gevaar van een loslopende tinkerhengst overtrokken omdat ik de schuld geef aan het los in een omheinig laten lopen om een foto te maken? Het gevaar staat los van de oorzaak...
Ik weet natuurlijk niet precies hoe het gegaan is, maar sowieso, als een hengst geen respect heeft voor een omheining, is het dan echt een verantwoord plan om hem voor de foto in een geimproviseerde afzetting in een gebied waar veel mensen zijn, en ruiters rijden, los te gooien? Als je een hengst hebt waarvan je weet dat die zacht uitgedrukt heftig reageert op andere paarden? En ja natuurlijk kan zoiets ook tijdens een wandeling gebeuren, zeker als je besluit met een tinker hengst aan een halster te gaan wandelen. Maar daarvoor is het goed om af en toe je gezond verstand te gebruiken, imo.

@melaniemagic: Ik zou me ook dood geschrokken zijn, als ik+mijn paard besprongen werden door een 800 kilo wegende tinker hengst :o Fijn dat alles toch goed is afgelopen.

Je leest niet. Hij is namelijk helemaal niet uit een omheining losgebroken. Waar je in eerste instantie wel een heel verhaal over schrijft. Vandaar dat ik je reactie overtrokken vind want deze 'situatie' ging helemaal niet over een paard in een losse omheining. Ik schrijf namelijk zelf ook dat je dit alleen met een paard kan doen die respect heeft voor het draad. ;)

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 20:14

annelot schreef:
Ik weet nml hoe Ryon tegenover andere paarden reageerd, mijn hart zat dus ook in mijn keel......
Ik ben ook zoooooo blij dat er niets gebeurd is en dat jullie goed gehandeld hebben, gewoon meppen dat paard! Hij heeft idd een hard hoofd :o

Pffffff, er zouden maar een paar kinderen met ponies hebben gereden...........
Dom om zo'n hengst aan een strandtent vast te zetten, een halster is er zo af of kapotgetrokken. Inderdaad in de trailer wachten.

Esabina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 21:22

Super mooie hengst annelot ! <3

Gelukkig is het goed afgelopen :)

Jamie98n

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 23:05

Zo! Wat een verhaal!
Ik zou ook doodsbang zijn als er een wilde woeste hengst op mij en mn paard was afgerend.
Maar wat een mooie tinker zeg <3
En het kan toch gebeuren dat er een paard zich loswurmd? Dit keer was het op het strand, maar het had net zo goed in een bak gebeuren dus het was waarschijnlijk gewoon een ongeluk.

booster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 13:30

gelukkig goed afgelopen en nu kan er om gelachen worden.
het is een erg mooie hengst die had mijn merrie wel dan even mogen dekken :+

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 16:24

Toch moet me iets van het hart... Ik vind dat er hier ontzettend hypocriet gereageerd wordt.
Ik durf te wedden dat als het een willekeurige onbekende hengst had geweest, en de eigenaar zich niet gemeld had, dit topic toch héél erg anders had verlopen....

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 16:31

Dat mag je vinden Stef, maar dat is hier dus niet zo, en dat is heel fijn.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 16:33

Noem het fijn... ik noem het hypocriet

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 16:37

stef schreef:
Toch moet me iets van het hart... Ik vind dat er hier ontzettend hypocriet gereageerd wordt.
Ik durf te wedden dat als het een willekeurige onbekende hengst had geweest, en de eigenaar zich niet gemeld had, dit topic toch héél erg anders had verlopen....

Ik denk dat je daar gedeeltelijk gelijk in hebt. Nu hebben we echter - doordat de eigenaar zich heeft gemeld - ook de andere kant van het verhaal. Hoewel het onhandig blijft om een hengst aan een strandtent vast te binden, is het niet gebeurd doordat hij is uitgebroken tijdens een fotoshoot los op het strand. Persoonlijk vind ik dat wel een verschil.

Maar goed, we zullen het nooit weten.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 16:38

stef schreef:
Noem het fijn... ik noem het hypocriet

Dat mag, ik vind het pas hypocriet om vanalles te roepen als maar 1 kant van het verhaal bekend is.... ;)

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 16:44

Geeft bokt een keer leuke reacties die coulant zijn, zijn we hypocriet.
Als we met zn allen hadden gegild dat het te achterlijk voor woorden was waren we kinderachtig geweest. :D

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 16:45

Nah, dan had het gewoon bokt geweest ;)

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 16:51

stef schreef:

Ik snap je reactie helemaal niet. Paarden breken weleens los, door draadjes of gooien hun ruiters eraf en omdat het een bekende hengst is en een stel prachtige foto's is het hypocriet om er niet a la Bokt over te struikelen?

TS is toch niet boos en zegt zelf dat het goed is afgelopen allemaal, het zijn en blijven dieren dus daar kan van alles mee gebeuren... Het liep goed af en volgende keer beter (een betonnen omheining voor tankerTinker ;-) )

Het topic liep toch heel normaal en TS zei zelf al dat ze helemaal niet boos waren en dat ze benieuwd waren naar de eventuele foto's?

Het zijn prachtige foto's en een hele mooie hengst met een superkrachtige uitstraling! TS goed gehandeld hoor, je koppie koel gehouden en je bijrijder ook! :D

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 16:54

Het topic verloopt normaal... dat is nu precies mijn punt ;)
Maar goed, het was enkel een constatering :j

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 17:04

Het topic verloopt normaal DUS wordt er juist eens niet hypocriet gereageerd....

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 17:12

ja, juist wel... Want normaal duikt iedereen er bovenop (das niet hypocriet overigens, ondoordacht, dat wel) en zit "iedereen" schijnheilig poeslief te doen omdat de eigenaar toevallig een bokker is

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 17:28

dat is hoe jij het ziet, gelukkig zien de anderen het anders....

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 17:47

Bang voor verandering? Aangezien Bokt nu even bokt niet is ;) .

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 18:00

stef schreef:
ja, juist wel... Want normaal duikt iedereen er bovenop (das niet hypocriet overigens, ondoordacht, dat wel) en zit "iedereen" schijnheilig poeslief te doen omdat de eigenaar toevallig een bokker is

Wat boeit mij het nou dat het een bokker is? Al was het Joost mag weten wie geweest zijn? Ik ken die bokker toch ook niet? Ik denk dat je beter kunt concentreren op het feit dat het goed is gegaan en goed is afgelopen dan met nog een restje rancune gaan zitten fitten en een complot zien in vanalles en nogwat...

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 19:13

Ik kan voor een groot deel wel meegaan met Stef. Reacties als 'wat een mooie hengst Annelot' etc zijn niet relevant voor dit topic.
Er is door onverantwoordelijk handelen van de hengstenhouder een hengst, waarvan de eigenaar kennelijk weet dat hij agressief op andere paarden reageert, op het strand ontsnapt. Dat is onvergelijkbaar met een paard wat in een omheinde bak op een stal losbreekt (maar ook wel een reden dat hengsten op veel stallen niet worden toegelaten). Met zo'n paard zou je ook niet onder de man naar buiten moeten gaan. Waarom het risico opzoeken en een fotoshoot op het strand doen? Dat is toch nergens voor nodig.
Als de TS met rug-of hersenletsel in het ziekenhuis zou liggen of haar paard was gewond geraakt, was de reactie wellicht minder coulant geweest.

stalnijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 19:27

sammyoo
waarom altijd een hengst de stempel mee geven?
zijn zat merries/ruinen die ook op het strand kunnen losbreken door onverantwoord handelen vd eigenaar en die ook geen lekkertjes zijn
de haf van mijn zus bv, die gaat geheid in de aanval,en lelt waar ze lelle kan

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 22:57