Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Hinke schreef:@annelot: het gaat er mij niet om dat ik 'mijn zegje doe', ik zeg alleen wat ik er van vind omdat ik al die lovende reacties niet begrijp. Wat ik mij nu afvraag: vind je het achteraf niet onverantwoord of voorkombaar geweest?verography schreef:Ik vind dit stuk zeker overtrokken. Want je geeft hiermee de schuld aan het los in een omheining foto' maken terwijl dat niets met het hele ontsnappen te maken had.
Het kan ook tijdens een wandeling gebeuren hoor.. Paarden horen namelijk gewoon respect te hebben voor een omheining en indien ze dat niet hebben dan zal je ze ook niet los gooien.
Eh? Dit begrijp ik niet.. Je vind het gevaar van een loslopende tinkerhengst overtrokken omdat ik de schuld geef aan het los in een omheinig laten lopen om een foto te maken? Het gevaar staat los van de oorzaak...
Ik weet natuurlijk niet precies hoe het gegaan is, maar sowieso, als een hengst geen respect heeft voor een omheining, is het dan echt een verantwoord plan om hem voor de foto in een geimproviseerde afzetting in een gebied waar veel mensen zijn, en ruiters rijden, los te gooien? Als je een hengst hebt waarvan je weet dat die zacht uitgedrukt heftig reageert op andere paarden? En ja natuurlijk kan zoiets ook tijdens een wandeling gebeuren, zeker als je besluit met een tinker hengst aan een halster te gaan wandelen. Maar daarvoor is het goed om af en toe je gezond verstand te gebruiken, imo.
@melaniemagic: Ik zou me ook dood geschrokken zijn, als ik+mijn paard besprongen werden door een 800 kilo wegende tinker hengstFijn dat alles toch goed is afgelopen.
annelot schreef:Ik weet nml hoe Ryon tegenover andere paarden reageerd, mijn hart zat dus ook in mijn keel......
Ik ben ook zoooooo blij dat er niets gebeurd is en dat jullie goed gehandeld hebben, gewoon meppen dat paard! Hij heeft idd een hard hoofd
stef schreef:Toch moet me iets van het hart... Ik vind dat er hier ontzettend hypocriet gereageerd wordt.
Ik durf te wedden dat als het een willekeurige onbekende hengst had geweest, en de eigenaar zich niet gemeld had, dit topic toch héél erg anders had verlopen....
stef schreef:Toch moet me iets van het hart... Ik vind dat er hier ontzettend hypocriet gereageerd wordt.
Ik durf te wedden dat als het een willekeurige onbekende hengst had geweest, en de eigenaar zich niet gemeld had, dit topic toch héél erg anders had verlopen....
stef schreef:ja, juist wel... Want normaal duikt iedereen er bovenop (das niet hypocriet overigens, ondoordacht, dat wel) en zit "iedereen" schijnheilig poeslief te doen omdat de eigenaar toevallig een bokker is