Mijn pony (axiomas Dynamite) aangevallen door een hond!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 16:25

anneliesdj schreef:
Overige 'bosgebruikers' mogen idd niet op een ruiterpad komen maar dat betekend niet dat een ruiterpad geen wandelpad, zandpad of verharde weg kan kruisen, bij ons in het bos loopt het ruiterpad zelfs een 100-200 meter gelijkop met een wandelpad op het losloopgebied en ook nog eens strak naast de toegang tot de zwemvijver.

Je kunt elkaar dus gerust weleens tegenkomen, daar moet iedereen rekening mee houden.
Wat ik hier geregeld heb meegemaakt is dat ruiters in volle galop zo een zandpad oversteken wat totaal niet overzichtelijk was. Wij liepen daar met kinderen, gelukkig wel iets verderop maar het zou je maar gebeuren.

Waarmee ik overigens niets zeg over TS hoor, ik ken de hele situatie niet.
Maar er moet van alle kanten begrip zijn en rekening houden met.

Maar dat betekent natuurlijk wel dat óók de wandelaars even van links naar rechts moeten kijken :Y)

neile

Re: Mijn pony (axiomas Dynamite) aangevallen door een hond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 16:28

Prachtig paardje heb je wel hoor TS! Erg jammer van het ongeluk... Sneu dat die eigenaar die niet wil meewerken. Hopelijk kan je alsnog een deel van de kosten terughalen bij hem. (heb niet het gehele topic gelezen dus weet niet of er ondertussen schot in de zaak gekomen is).

Sterkte voor je mooie paardje!

smurffieJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 18:29

Als het naast elkaar ligt is dat JUIST een reden om je hond bij je te houden.
Anders kan je hond zich dus op een verboden stuk begeven :)!!

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 18:33

De eigenaar van de hond is gewoon aansprakelijk te stellen volgens mij. Maar daar moet je wel even werk van maken, doe je dat ook ts, of laat je het bij een brief?

Danij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-11 14:38

goedemiddag allemaal! :D

Met shiloh gaat het beter! :j Hij loopt stukken beter, en zet zijn zere been eindelijk weer normaal ruim neer. Zijn wond geneesd goed! Er komen nu korsten vanaf.. a.s woensdag haal ik de laatste hechtingen eruit en is hij mooi dicht! Ik ben niet zo van de zalfjes enz. Ik laat het (mits het niet gaat ontsteken enz) liever aan moeder natuur over.

In eerste instantie heb ik nu de eigenaar van de hond een brief geschreven, met daarin een termijn waarin ik antwoord wil. Krijg ik dat niet, gaan we nogmaals contact zoeken. Dan via onze rechtsbijstand. :)

Gister is shiloh voor het eerst weer terug in de groep gegaan. Hij was helemaal in zijn element, direct weer spelen met zijn maatjes. De wond is netjes dicht gebleven!

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 14:50

Jammer dat je niet zo van de zalfjes bent, want zalfjes zoals Mesitran kunnen de wondgenezing zeer positief beïnvloeden :)

Verder sterkte met alle toestanden, een ongeluk kan gebeuren, maar neem dan wel je verantwoording! Daar mee doel ik op de honden eigenaar.

Ibalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 14:55

Zo zeg wat een verhaal...Wat zul je geschrokken zijn maar als ik je laatst berichten lees, gaat het alweer wat beter.
Heb je de eigenaar van de hond ook geconfronteerd met de wonden van je paard? Ik zou hem de foto's sturen om te laten zien wat zijn hond heeft aangericht. Succes met het herstel

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 17:11

Danij schreef:
In eerste instantie heb ik nu de eigenaar van de hond een brief geschreven, met daarin een termijn waarin ik antwoord wil. Krijg ik dat niet, gaan we nogmaals contact zoeken. Dan via onze rechtsbijstand. :)

Heb je wel al contact gehad met je rechtsbijstand? Wat zeggen zij er van?

paardKed

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 17:17

Akelige wonden. Gelukkig gaat het al iets beter met hem!

horisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 17:27

aaargh voor jullie (!)

Angela_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 22:06

Bah, wat een naar verhaal. Natuurlijk moet iedereen die rijdt/wandelt/fietst etc. opletten maar een hond die daadwerkelijk aanvalt... Dat zie je niet vaak... Honden moeten zeker los kunnen lopen maar moeten dan ook luisteren. In het enthousiasme van een hond kan dat soms ook even moeilijk zijn maar dan kun je beter in een afgezet losloop gebied zonder andere bestemmingen gaan wandelen of de hond netjes aangelijnd houden.

Ik hoop dat de meneer in kwestie zo netjes is om te reageren, zijn excuses aan te bieden en de schade te vergoeden. Hoe zit het eigenlijk met je vrienden die erbij waren, die kunnen wellicht getuigen dat het om deze hond ging?

En elkaar in stap passeren bij een rit ja, dat doet bijna iedereen en dat hoort ook zo als je elkaar écht passeert. Maar als ik lekker een drafje of een galop doe en er komt vanaf een ander pad iemand aan die ons niet gaat kruisen maar wel op zo'n 20 m afstand is, dan ga ik ook niet over in stap. Ik vind het dan de verantwoordelijkheid van de hondeneigenaar om zijn/haar hond onder controle te houden, net zoals wij dat met de paarden dienen te doen als andere paarden etc. langskomen....

fionaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 22:30

Heb het gelezen! Wat een nare situatie heb je mee gemaakt!
Je ziet wel rustig aan verbetering in zijn lopen, gelukkig maar!

Wat fijn dat hij nu beter gaat! Dus ook de laatste hechtingen eruit? Klopt t dat die wond open blijft of gaat die al dichter (als ik dr overheen heb gelezen).

Wat goed trouwens een stuk in de krant, jammer dat we het niet kunnen lezen. En wat een zeer mooie en lieve foto die van je openingspost! Dat je bij m ligt. Heerlijk om te zien ook!

Nou meis, nog veel sterkte! Met de genezing met Siloh!
Liefs Fiona

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 22:44

fionaa schreef:
Wat goed trouwens een stuk in de krant, jammer dat we het niet kunnen lezen.

Rechtsonder in je scherm kun je vergroten en dan is het met een beetje moeite wel te lezen

fionaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 00:01

yvonnedv schreef:
fionaa schreef:
Wat goed trouwens een stuk in de krant, jammer dat we het niet kunnen lezen.

Rechtsonder in je scherm kun je vergroten en dan is het met een beetje moeite wel te lezen

Okee, merci! Zal ff kijken!

Danij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-11 14:50

Hallo iedereen!

Weer super bedankt voor de lieve berichtjes <3 !

Ik lag vanmorgen heerlijk in mijn bedje! werd ik gebeld. Ik denk podver3 zo vroeg.

Ja hallo met meneer *****
Ik wil mijn exuses aanbieden! En wil graag alsnog mee werken!
YESSSS! :D *\o/* *\o/* _/-\o_ _/-\o_ :') ..

Meneer heeft zich dus bedacht! Ik ben helemaal blij!! Scheelt me een bedrag rond de 1400 euro!!( als ik echt alles terug krijg natuurlijk van de verzekering, dat is ook altijd nog even afwachten) Nu alles gaan regelen! :)

Met shiloh gaat het weer iets beter! Het doet hem nog alleemaal wel zeer, maar hij geniet weer van een drafje in de wei! Met de wond gaat het uitstekend! Hij is keurig dicht! Ik zou vanavond nog een foto plaatsen!! :j

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 14:54

Wow, dat had ik niet meer verwacht. Goed zeg!

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 14:58

Dat hij nu opeens belt zal wel door dat stuk in de krant zijn gekomen (denk ik), maar desalniettemin, wel fijn voor je! Krijg je in elk geval de kosten vergoed. en terecht ook zeg!

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 15:00

Ah dat is goed nieuws. Als jij hem voor de rechter daagt moet hij sowieso een advocaat oid meenemen en dat kost hem veel geld dus waarschijnlijk was schikken toch een betere (goedkopere) optie voor hem. Heel fijn voor jullie dat je niet voor de schade hoeft op te draaien die de hond veroorzaakt heeft. Nu maar hopen op een voorspoedig herstel van je pony.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 15:18

SUPER, daar mogen ze je wel voor wakker maken toch?

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 15:19

*\o/* dat is mooi, en zo hoort het ook natuurlijk! :j

heel veel beterschap :(:)

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 15:23

Ts wat fijn dat het beter met het paard gaat

schakel anders de rijdende rechter in die handelt altijd heel goed als het om dieren gaat

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 15:25

anneliesdj schreef:
Overige 'bosgebruikers' mogen idd niet op een ruiterpad komen maar dat betekend niet dat een ruiterpad geen wandelpad, zandpad of verharde weg kan kruisen, bij ons in het bos loopt het ruiterpad zelfs een 100-200 meter gelijkop met een wandelpad op het losloopgebied en ook nog eens strak naast de toegang tot de zwemvijver.

Er is hier anders een gebied waar de uitgezette wandelroutes ook gewoon over het ruiterpad lopen /3 . Dus naar mijn idee is het helemaal niet waar wat hier gezegd word. Iedereen mag op het ruiterpad en alleen de ruiter mag er niet af. Tenzij er expliciet vermeld staat bij het begin van het gebied of het pad dat het verboden is voor voetgangers/fietsers/(aangelijnde)honden om het ruiterpad te betreden kan je die als ruiter dus gewoon verwachten. Maar een hond die zo aggressief reageerd hoort natuurlijk nergens los te lopen, omdat het gewoon levensgevaarlijk is :Y)

Imke1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 15:35

Ik ben superblij voor je!

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 15:36

super meid ! Dat je paardje ook maar helemaal mag genezen !

Clau1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 15:45

je moet het claimen op zijn particuliere aansprakelijkheid. Heb je toevallig een rechtsbijstandverzekering?