Hoe gaat het met Pacha? (Paard gered uit brand)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-11 21:24

Als je het vorige topic zou lezen, zou je weten hoe oud Pacha is.
Daarbij, zijn er zeker en vast ruiters die op wedstrijd gaan en die ook hun paard graag zien, dat heeft hickstead bewezen met zijn ruiter, die er nu aan denkt om te stoppen met rijden. De liefde voor Pacha, heeft niets te maken met de wedstrijden of met hoeveel geld hij ooit binnen gehaald heeft. Of hoeveel Pacha waard is, die mensen zien Pacha echt graag om wie hij is. En niet om wat hij doet, ik durf op mijn buik schrijven dat als Pacha op pensioen gaat ze hem zeker niet zullen weg doen. In tegendeel, ze zouden hem zelfs een super goed pensioen gunnen. Die levenslange verzorging hoort er bij, maar dit alles hebben ze over voor Pacha, omdat ze Pacha zo graag zien. En dat ze Pacha er door hebben gehaald, voor de wedstrijden is niet waar. Zelfs als Pacha niet meer zou kunnen gereden worden, zouden ze het zelfde gedaan hebben. Er zijn ruiters die enkel maar denken aan winnen, aan geld. Maar dat is niet het geval bij de eigenaren van Pacha. Pacha is er nu geloof ik 9 of 10jaar. En iets in de 1m70 groot

Noeka

Re: Hoe gaat het met Pacha? (Paard gered uit brand)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-11 21:26

En mijn laatste zin bedoel ik op niemand hier, maar in het algemeen naar de iets grotere ruiters die na een deftig parcour nog te min zijn op hun paard een klopje te geven als beloning.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 21:26

hmm, arabiertje, het was maar gewoon een vraag,, een bedenking, je moet u niet zo aangevallen voelen. Ik zeg toch niet dat ze niet van hun paard houden of hem weg willen doen?

Hoe moet ik mijn vragen nog formuleren zodat jij je niet aangevallen voelt, ik weet het niet meer.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 21:27

Wat ziet hij er goed uit zeg, de levenslust straalt er vanaf, echt waar.

Ik had wel ooit gezegd oh arme dier, laat het toch inslapen om het lijden te besparen.

Caaroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 21:37

Wat een schitterend paard, ook nu nog!

Ik heb de eerdere topics bekeken en vind dat de eigenaren super gehandeld hebben. Ja, hij moet door een hoop pijn gegaan zijn maar hij is hier toch super voor behandeld.. En elk paard heeft weleens pijn. (Ja veel minder, maar het gaat om het idee..) Je bent pas egoïstisch tegenover je paard als je hem in leven laat, terwijl het dier geen paardwaardig bestaan meer zal kunnen hebben... En dat heeft dit paard duidelijk nog wel! De levenslust straalt er inderdaad vanaf, ik ben geen kenner of dierenarts maar ík zie geen belemmering bij het rijden, voor zover ik ook maar zou kunnen oordelen. Als ik niet naar de wonden kijk, is dit voor mij gewoon een normaal, goed verzorgd paard. En misschien zit ik hartstikke fout.. Dat is dan maar zo.

TS, top dat je dit verhaal deelt op Bokt :)

xmarloesx2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 21:41

arabiertje* ik heb je een pb gestuurd heb je die gelezen?? ;)

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 21:44

claaaudiaa schreef:
ik weet niet of jullie het allemaal helemaal door hebben maar de TS is niet de eigenaar van Pacha, dus vind ik het een beetje raar dat jullie allemaal tegen haar in gaan , aangezien zij alleen maar het verhaal wil vertellen. Zij heeft niks gekozen dus dan zijn al die boze reacties richting haar niet juist. Zij wil alleen maar het verhaal vertellen en laten weten aan de mensen die het toendertijd hebben gevolgd hoe het NU met Pacha gaat. Je kunt wel je mening geven en vertellen wat je had gedaan als je in hun schoenen stond maar om de TS nou zo aan te vallen vind ik een beetje heel erg ver gezocht.

Dat is ook in mijn gedachten opgekomen. Helemaal toen ik las dat ts boze pb's had ontvangen.

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-11 21:45

Ja Marloes, die heb ik gelezen bedankt daarvoor. :)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 21:51

chanel1985 schreef:
Bij nader inzien steek ik hier geen energie meer in, :wave:

Kun je het niet laten? :+

xmarloesx2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 21:54

haha okee maar ik vind het vervelend als mensen zo reageren!
echt top van je ! <3

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 21:54

nee, k weet het maar ik ben wel beleefd gebleven en gewoon vragen gestelt :D

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 22:15

Ik vraag me nog steeds af hoe het zit met eventuele inwendige wonden, kan je daar iets over vertellen, ts? Waren die er en zijn die genezen..?

Olleke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 22:35

Ik weet vrijwel zeker dat Pacha, ondanks alle behandelingen en pijnstillers, toch wel heeft geleden.
Valt dit onder mishandeling? Zou je dat ook zeggen wanneer het een mens betrof?
Als dit je eigen kind (vriend of familielid) betrof zou je toch ook willen dat alles uit de kast werd gehaald om die te redden?
Dit is wat ze voor Pacha gedaan hebben, alles wat ze konden doen hebben ze gedaan, en wat een resultaat!
Pacha kan weet genieten van het leven, daar heeft ook hij voor gevochten.
Alle respect voor alle mensen die hier aan mee hebben gewerkt _/-\o_

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 22:43

toch leuk dat TS een up-date geeft!
En natuurlijk erg fijn dat het goed gaat met het paard!
Ik vind ook dat wij de keuze van de eigenaar moeten respecteren....Het paard zal uiteraard een hele goede verzorging hebben gehad en pijnstilling.
En waarom steeds die oude koeien uit de sloot halen?Het paard leeft en is weer grotendeels herstelt.
Wat een ander zou hebben gedaan is denk ik niet aan de orde.

Dagmar_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 22:46

wat een gedoe allemaal hier...

Ik vind het geweldig dat jij en Pacha zo hebben doorgezet! ik had niet geweten wat ik in zo'n situatie zou doen. Maar ik weet bijna zeker dat de juist keus hebt gemaakt! Respect!

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-11 22:53

Tieneke schreef:
Ik vraag me nog steeds af hoe het zit met eventuele inwendige wonden, kan je daar iets over vertellen, ts? Waren die er en zijn die genezen..?

er waren geen inwendige verwondingen.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 23:10

Tsja, als dit mijn paard was geweest zou die nu niet meer hier zijn vrees ik...
Maargoed, fijn dat ze er weer bovenop is en weer lekker kan springen....

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 23:15

Reageer normaal nooit ergens op, maar mensen die dit dierenmishandeling vinden... Come on. We laten mensen die brandwonden oplopen toch ook niet inslapen? En ja, mensen kunnen praten en paarden niet bla bla bla. Paarden die "vast" zitten en naar de fysio moeten of het zadel ligt niet goed omdat het paard niet wil of bokt oid, geven dat wel aan.. Maar een paard die verbrand is zou niet aan geven als hij nu nog last/pijn heeft??? Wat denken jullie nu zelf?! Vind de hongerdood op horrorboerderijen vele malen erger. En dat is pas dierenmishandeling. Ze hebben dit paard niet met opzet laten verbranden, dus vind het erg respectloos naar het hele team die dit paard weer heeft opgelapt. Heb overigens de vorige topics niet gezien.. Maar ts, je kan beter op sommige mensen niet in gaan, 1 en al penny. Tjeees frustrerend af en toe wat je hier op bokt leest, maar heb mijn zegje gedaan :). P.S. Staat hij toevallig op een van de stallen in Zuidwolde?

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 23:17

Sundral schreef:
Reageer normaal nooit ergens op, maar mensen die dit dierenmishandeling vinden... Come on. We laten mensen die brandwonden oplopen toch ook niet inslapen? En ja, mensen kunnen praten en paarden niet bla bla bla. Paarden die "vast" zitten en naar de fysio moeten of het zadel ligt niet goed omdat het paard niet wil of bokt oid, geven dat wel aan.. Maar een paard die verbrand is zou niet aan geven als hij nu nog last/pijn heeft??? Wat denken jullie nu zelf?! Vind de hongerdood op horrorboerderijen vele malen erger. En dat is pas dierenmishandeling. Ze hebben dit paard niet met opzet laten verbranden, dus vind het erg respectloos naar het hele team die dit paard weer heeft opgelapt. Heb overigens de vorige topics niet gezien.. Maar ts, je kan beter op sommige mensen niet in gaan, 1 en al penny. Tjeees frustrerend af en toe wat je hier op bokt leest, maar heb mijn zegje gedaan :). P.S. Staat hij toevallig op een van de stallen in Zuidwolde?

Vergelijk je nu serieus een paard met een mens?

Mensen met een gebroken been worden ook niet ingeslapen
Mensen met kanker worden ook niet ingeslapen
Mensen met enige zware ziekte en veel pijn worden niet ingeslapen.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 23:25

Marjoow schreef:
Sundral schreef:

Ja dat doe ik inderdaad, was al bang voor zo'n reactie maar dat is te verwachten op sites zoals bokt. Er zijn genoeg mensen met kanker en ernstige ziektes die worden ingeslapen, zoiets het euthanasie en daar kan je als je ziek genoeg voor bent of helemaal verbrand bent voor kiezen, of indien je er zo slecht aan toe bent er voor je wordt gekozen. Waarschijnlijk heb je zoiets nog nooit van dichtbij gemaakt, anders had je geweten dat mensen met ernstige ziektes, uitbehandeld zijn, geen hoop meer hebben, ook worden ingeslapen. En genoeg paarden met een gebroken been die niet worden ingeslapen. Welkom in de echte wereld.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 23:30

Ik weet dat zoiets euthanasie heet (ook voor mijn opleiding paraveterinair al). Maar mensen met paarden vergelijken is belachelijk. Ik weet zeker dat er een hoop mensen zijn met afschuwelijke brandwonden, die liever dood waren gegaan.

Euthanasie bij mensen is niet zo gemakkelijk als hoe jij het schetst. Probeer maar eens een dokter te vinden die dat doet, die zijn erg schaars.

Misschien moet je niet zo aanvallen. Ik weet wat er in de echte wereld speelt, en weet een hoop van die acties. De ethische kwestie ligt bij mensen zó anders dan bij dieren. Dat is níet te vergelijken.

Dieren en mensen zijn NIET te vergelijken.

Lynniiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 23:43

Ik lees het verhaal van pacha nu voor het eerst, Wat een mooi dier.
Snap niet dat mensen dit dierenmishandeling noemen. Je ziet op de foto's dat dit paard goed in zijn vel zit.

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-11 23:50

Sundral schreef:

Bedankt voor je reactie, waar ligt zuildwolde ergens? Pacha staat in vlaams-brabant

Caaroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 23:50

Marjoow schreef:
Sundral schreef:

De 3 dingen die jij noemt, zorgen er bij een paard voor dat het nooit meer een waardig leven zal kunnen hebben als paard.
Ik denk dat de mensen rondom Pacha wel bewezen hebben dat dit bij verbranding niet het geval hoeft te zijn.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 23:53

Caaroo schreef:
Marjoow schreef:

De 3 dingen die jij noemt, zorgen er bij een paard voor dat het nooit meer een waardig leven zal kunnen hebben als paard.
Ik denk dat de mensen rondom Pacha wel bewezen hebben dat dit bij verbranding niet het geval hoeft te zijn.

Nouja, als het paard nu zonder pijn kan leven is daar niets mis mee natuurlijk.

Maar of dit nou ethisch correct is of niet, daar wil ik het niet eens over hebben. Iedereen verschilt van mening, en dat zij zo. Dat zul je toch niet kunnen veranderen.

Wat mij ongelofelijk irriteerd is het gekleineer van sommige bokkers en de vergelijking van paard met mens. Paard is paard en GEEN mens, en dát kun je níet vergelijken.