Nachtmerrie is werkelijkheid, staart en manen afgeknipt!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sammyoo

Re: Nachtmerrie is werkelijkheid, staart en manen afgeknipt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 00:10

Heel vervelend, vooral de vos is toegetakeld. Ik snap dat je heel erg kwaad bent. Alleen bij een nachtmerrie denk ik wel aan iets anders.

yellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 14:09

Wat een Klote blagen!! laat ze met de tengels van andermans dieren afblijven! :\ :?

xrowenx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 15:30

ik snap niet waarom iemand zo iets zou doen.... een vriendin van mij had dit ook mee gemaakt met haar shetlander, zijn helestaart was weg ! die mensen deden dat om dat haar door te verkopen -:(- ........
ik vindt het wel een goeie straf als die meiden dan zelf de extentions moeten betalen...zelf er voor werken! ~~}> :o en niet de ouders! want de ouders kunnen er niks aan doen.ik vindt het echt gewoon niet normaal! arme paarden....

Emie99

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 16:36

wow das k*d ik weet ookal ben ik 12 dat ik niet zomaar aan staarten of manen of voorplukken moet komen. Het ergste wat ik ooit heb gedaan met die haren is er klitten uithalen verder durf en zou ik ook niet gaan :) Als er klitten in zaten haal je die er zo uit met je handen dus dat ik geen excuus en van dat mooi vinden dan hebben ze wel een héél bijzondere style zeg....

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 18:09

Woow, ik kwam er net via een andertopic, maar wat belachelijk zeg!!! hoe durven die mensen! hoe staat het er nu voor??

JJenniferxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 22:43

Bahbah,
Ik zou ze lekker de extentions laten betalen en aangifte doen kan altijd.
Al heeft dat eerste meisje al flink op haar donder gehad, en om nou aangifte te doen voor meisje 2..

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 23:35

hey TS hoe staat 't ondertussen met je paarden, alweer wat beter begegroeid? en hoe is het uiteindelijk afgelopen?

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 16:32

Jeetje :o

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 19:09

ik zou echt gek worden als dit bij mijn paard was gebeurd.ok sokken knip ik ook wel bij,en staart zelf af en toe,maar als een ander dit zou doen........
gelukkig is er bij ons bijna geen kans dat dit gebeurd.als de eigenaren weg gaan van huis(van de stalling)gaan alle pensionpaarden naar binnen en deuren op slot.enkel de eigenaren van de paarden kunnen er nog bij.daar ben ik echt heel blij mee.
maar dat vervolgens de ouders van het 2e meisje geen verantwoordellijkheid nemen,is al helemaal belachlijk.in mijn ogen zou ik ook aangifte doen!dan maar met hulp van een iemand die duits spreekt.(en net over de grens spreken ze misschien ook wel nederlands.met alle eigenaren samen sta je sterk.
ik vindt het heel netjes dat joliegirl je al staarten aanbied.dan kunnen de paarden weer de vliegen wegjagen in de zomer.

Canon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 20:41

Wow, echt TE erg! O_o Ik heb nu, sinds bijna anderhalf jaar een eigen paard. En ik moet er niet aan denken dat zulk soort types bij mijn meisje in de buurt komen. Ze is nog onbeleerd en vertrouwt niet iedere 'druktemaker', als paarden om haar heen staat te klieren jaagt ze ze ook weg.. Maar ook zijn we samen een mooie bos lange manen aan het ‘kweken’. Mijn grootste angst is dan wel dat iemand haar iets aandoet..

Volgens mij heeft meisje 1 inderdaad genoeg ‘geleden’, die zal voortaan wel even drie keer nadenken voor ze zoiets in haar hoofd haalt. De ouders van meisje 2 begrijp ik eigenlijk helemaal niet. Ik zou ze zeker die foto’s onder de neus schuiven, mochten ze dan nog niet onder de indruk zijn, dan zou ik ze zeker laten opdraaien voor de kosten. ‘Wie niet horen wil moet maar voelen’ toch?

Ik hoop echt dat die beestjes er weer helemaal bovenop komen. Zoiets kan echt niet.. :(:)

DaphneR93

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 23:00

Ik ben wel benieuwd hoe dit afgelopen is. Jammer dat TS niet meer gereageerd heeft in het topic

tiny_tiger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 23:19

Maak niet uit of je aangifte doet ik word al weken lastig gevallen door twee meisjes. Ik heb ook alles op video cammera staan. De beeld heb de dierenpoltie maar ze kunen er niet aan doen. ze voeren de paarden zoveel dat ik dierenarts bij heb moeten halen (bijna 2 tonnen met voer en ook nog eens chocolade )en ze hebben heel veel gesloop. en doen ook nog hun behoefte bij mij hooi .nee daar word je niet vrolijk van .en ik kan ze ook niet betrapen vandaag ook geweest maar niks gezien :( en als ik niet lukt om er heen te gaan, dan zijn ze weer geweest. :(:(
Maar we geven niet op en eens betrap ik ze wel.
Laatst bijgewerkt door tiny_tiger op 14-02-12 23:30, in het totaal 1 keer bewerkt

DaphneR93

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 23:29

tiny_tiger schreef:
Maak niet uit of je aangifte doet ik word al weeken lastig gevallen door twee meisjes ik heb ook alles op video cammera staan de beeld heb de dieren poltie maar ze kunen er niet aan doen ze voeren de paarden zoveel dat ik dierenarts bij heb moeten haalen en ze hebben heel veel gesloop en doen ook nog hun behoefte bij mij hooi nee daar word je niet vrolijk van en ik kan ze ook niet betrapen vandaag ook geweest maar niks gezien :(

Staan die paarden dan niet op het terrein van iemand? Het is toch strafbaar als je zonder toestemming iemands terrein betreed?

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-12 23:36

Zie nu pas dat het topic weer helemaal omhoog gekomen is.. Hoe het afgelopen is? Ik heb nog wel het 1 en ander ondernomen, aangifte doen was zo ongeveer onmogelijk, werd van bureau naar bureau gestuurd, heb eerst met politie in mijn woonplaats gebelt, die me doorstuurden naar politie Losser, die stuurden me uiteindelijk weer door naar politie Gildehaus, toen Gronau, toen weer naar nederland, en uiteindeijk in gesprek met politie bad bentheim. Was behoorlijk ingewikkeld, eigenaar nederlands, daders nederlands, paarden nederlands, maar net op duits grondgebied. Uiteindelijk heb ik de aangifte maar laten zitten en nog wat ondernomen qua verzekering enzo, maar uiteindelijk heb ik dat er ook maar bij laten zitten.. Met verzekeringsgeld kan ik het immers niet ongedaan maken..
Ze zijn er dus vrij gemakkelijk mee weggekomen, maar ik hoop dat ze er alsnog van geleerd hebben.

Paardjes zijn nog altijd het meest de dupe. Wordt nog altijd verdrietig als ik de foto's zie.. gelukkig ziet het er al ietsje beter uit, het ziet er inmiddels minder 'geknipt' uit, het zit allemaal al iets natuurlijker, maar aangegroeid is het natuurlijk nog lang niet helaas..

Ik ben nog steeds pisneidig en toch vooral op het tweede stel ouders/dader. Gewoon het onbegrip en de stomme reactie, grrrr ik kan er maar beter niet teveel over nadenken anders krijg ik weer stoomwolkjes..

tiny_tiger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 23:42

Klopt het is strafbaar,het is eige grond.
Overal staat ook borden verboden toegang ,ze klimmen
Er gewoon op .ze jagen mn paarden net zolang op dan de paarden
Beginnen met ,stijgeren,bokken,trappen, en dan nog doorgaan tot dat
Een van mn paardjes vallen (staat allemaal op de beelden)
En nog word er nits aan gedaan .

Er is gezegt dat ik ze moet betrappen wil er naar gekeken
Worden,maar dan blijft het denk bij een waarschuwing.
Ondertussen blijf ik wel met de schade zitten en een fikse dierenarts
Rekening terwijl dat niet nodig was.en een paard die 2 dagen
Lang ziek is geweest om niks. :(

DaphneR93

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 23:48

Pff ja veel gedoe idd! Snap wel dat je daar dan ook een keer klaar mee bent! Het is idd gewoon frustrerend als mensen dan zo reageren. Daardoor zou je juist aangifte willen doen!! Geen slimme reactie ook van die ouders, maar goed dat is een ander verhaal.

Het is zonde en hopelijk komen ze van de zomer niets te kort met vliegen weg wapperen!

DaphneR93

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 23:52

tiny_tiger schreef:
Klopt het is strafbaar,het is eige grond.
Overal staat ook borden verboden toegang ,ze klimmen
Er gewoon op .ze jagen mn paarden net zolang op dan de paarden
Beginnen met ,stijgeren,bokken,trappen, en dan nog doorgaan tot dat
Een van mn paardjes vallen (staat allemaal op de beelden)
En nog word er nits aan gedaan .

Er is gezegt dat ik ze moet betrappen wil er naar gekeken
Worden,maar dan blijft het denk bij een waarschuwing.
Ondertussen blijf ik wel met de schade zitten en een fikse dierenarts
Rekening terwijl dat niet nodig was.en een paard die 2 dagen
Lang ziek is geweest om niks. :(

Bizar!!! Je betrapt ze toch als ze op camera staan......Ik zou toch eens een ander politie bureau proberen ofzo. Bah zulke figuren zou je achter het behang moeten kunnen plakken.

tiny_tiger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 00:12

Ik zou het zo willen doen ,achter het behang plakken.
Ben ook naar het hoofd buro gegaan , daar heb ik alles uitgelegen
Maar ik word terug verwezen naar het plaatselijke politie buro.
Bij de eerste keer dat ik kwam ,heb ik het vertel ook de beelden bij me .
Toen zei die agente , ik kan hier nits mee. Ik verwijs je wel door
Aan de dierenpoltitie dan moet die maar kijken wat ze ermee doen.
Omdat er dieren leed is aaangedaan door de meisjes,maar
Hadden nou met de paarden gedaan dan hadden was ik gewoon weg gestuurt geweest.

Nou is de dierenpolitie ingeschakelt ,verwacht je toch wel
Dat er aandacht aan gegeven word. Nou mooi niet .
En dan sta je daar ,heb je een ziek paard en de andere helemaal
Gestrest en ook nog eens de schade die ook gemaakt moet worden.
zelfs voor vernieling willen ze er nits mee doen

Tja ....... Ik snap het allemaal niet meer . En wij als paardeneigenaaren
Kunnen niks maar dan ook niks per ongeluk een" foutje" maken met je dieren
Of je word op je vingers getikt.( ik bedoel dan iets wat gedaan wordt door onwetenheid )
Maar iemand die je eigen dieren pijn doet
Daar word nouwelijks wat aan gedaan . :(:( en het ergste is als je het ziet gebeuren op die camera beelden
en dan horen , we kunnen er niks mee

Is dit scheef of niet , begrijp er niks meer van.

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 18:35

Zo ik had echt een schaar gepakt en hun haren d'r afgeknipt,
Weten ze ook hoe die paardjes zich voelen,
En als ouders had ik gezorgt dat ze de komende paar jaar bij geen enkel paard in de buurd kwamen.

@ ts, vind het echt banketstaaf voor je
Dit is toch je grootste nachtmerrie..
Jammer dat aangifte enz niet gelukt is..

Nynke_Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 20:44

Jeetje, wat verschrikkelijk voor je !
Dat kinderen dat kunnen doen.
Ik ben zelf ook 12, maar ook ik denk: Jeetje, dat kun je toch gewoon niet doen. Wat een verschrikkelijke poedersuiker reactie van die ouders van het 2e meisje. Van de ouders van het 1e meisje vindt ik het wel goed !
Misschien kun je nog langsgaan bij hun school en vragen aan hun leraar of die een soort verhaal erover wilt houden, met je foto's erbij.
Die meisjes voelen zich dan vast slecht!

gupie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 23:19

Mijn paardje heeft laatst ook zoiets ondergaan,
Afgelopen donderdag; Heel haar staart was afgeknipt, er was nog een mini staartje over en nog een langer gedeeltje voor de vliegen, maar nu is de rest van de staart vandaag helemaal afgeknipt. Helemaal tot de staart wortel, o je moet eens weten hoe bang en boos ik nu ben! Ik snap echt neit dat mensen zoiets doen, en dan ook nog 2 keer in 1 week?!

Ik hoop echt dat die mensen nu neit meer terug komen.

xoxo'

KusNiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 14:17

VERSCHRIKKELIJK!! Ik zou ook doodongelukkig zijn!! en dez duivels!

Ik liet het er ook niet bij zitten.. :j

gupie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 16:43

Ik heb gister eventjes iedereen in de buurt ingelicht die een paard heeft, pfoe, dat zijn er veel. Flink wat gebeld en gemailt.
Achja, als dat misschien zou helpen om de rest van de staarten eraan te laten, dan vindt ik dat wel fijn.

Roontje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 17:08

woooww ! wat erg :(:) ...
als dat bij mijn paardjes zou gebeuren zal ik die mensen zelf ook is even gaan bijknippen ,
en toevallig ben ik niet de beste kapper ;)

deruijter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 17:26

Jeetje wat een belachelijk stomme actie van die 2!
Dat ene meisje heeft er dus oprecht spijt van, en heeft er van geleerd,
maar ik zou ook gek worden van de reacties van de ouders van dochter 2,
en dat ze het zelf ook niet zo interesseerd.
Helaas zijn er meer keer kinderen die zo'n stomme ondoordachte acties uithalen
met andermans paarden.
Wij hadden een wei met een stuk of 5 merries die allemaal dragend waren,
Dus wij gingen elk uur kijken hoe het met de merries ging.
(dicht bij ons erf ligt een camping)
en kinderen van die camping waren in onze wei gekropen, en hebben met jawel
stokken en stenen de paarden proberen op te jagen.
Gelukkig waren we er op tijd bij en heeft pap die kinderen allemaal is heel goed
verteld wat die er van vond. Hij is met ze mee gegaan naar de camping
en heeft alles gezegd tegen de baas van de camping. (pap was echt behoorlijk pissig)
De kinderen hebben daarna ook nog flink op hun dak gekregen van de ouders.
En zijn nog allemaal naar ons toe geweest om hun excuses aan te bieden.