Afscheidsshoot met Justice, voor het eerst en laatst in ITP

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Autumnn

Re: Afscheidsshoot met Justice, voor het eerst en laatst in ITP

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 00:05

oooh meis wat erg voor je! Wens je heel erg veel sterkte de komende tijden!
foto 10 en 11 vind ik echt prachtig!

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-11 06:22

Nou tot zover mijn eerste nacht....constant wakker worden, en 1 keer raden waar ik elke keer over droom...durf bijna niet meer te gaan slapen. Alle beelden van het inslapen komen voorbij of ik nou wil of niet. En nare voorstellingen hoe de rendac hem morgen ophaalt. Maar ik bedenk maar zo, dat is Justice niet meer. Die zit in mijn hart.
Weet niet meer wie op de vorige pagina iets zei over de lange moeilijke nachten; denk dat je gelijk hebt. Ik ga toch maar weer een poging wagen, heb veel hoofdpijn dus is slapen eigenlijk wel lekker.

ponieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 10:48

Ik kan me voorstellen dat je het steeds voor je ziet allemaal en je niet meer durft te slapen. Gut wat heb ik met je te doen. Dikke knuffel! Misschien nog wat vroeg, maar misschien kun je van Justice zijn staart zo'n armbandje van paardenhaar laten maken en kun je deze omdoen en is ie elke dag heel dicht bij je.

AmberB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 11:01

Wauw ontzettend mooie foto's! Sterkte met de komende tijden.

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-11 11:19

ponieke schreef:
Ik kan me voorstellen dat je het steeds voor je ziet allemaal en je niet meer durft te slapen. Gut wat heb ik met je te doen. Dikke knuffel! Misschien nog wat vroeg, maar misschien kun je van Justice zijn staart zo'n armbandje van paardenhaar laten maken en kun je deze omdoen en is ie elke dag heel dicht bij je.

Dankjewel :+:
ik heb zijn staart afgeknipt ja...en ook zijn ieniemienie voorplukje..wil inderdaad wat moois van laten maken maar zie er ff tegenop om zn staart te gaan wassen en dergelijke.

ponieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 11:23

Geen dank! Je hebt de tijd, dus dat wassen komt wel als je eraan toe bent. Vind het al heel knap dat je het af hebt kunnen knippen. Lijkt me namelijk al moeilijk genoeg.

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 11:33

Bij toeval stuit ik op je topic.. Justice.. wat een zwak had ik voor jouw paard.. En wat heb ik hem vaak lekker staan kroelen..
Hij is echt heel speciaal..

Heel veel sterkte! Lieve Justice rust zacht..

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-11 12:01

Vond het juist fijn om te doen. Het hoorde echt bij het proces voor mij. Net zoals ik gisteren nog uren heel rustig en vredig bij hem heb gelegen. Vooraf had ik dat niet kunnen indenken maar achteraf moest het zo zijn.

Hee meis, ben blij dat je het topic hebt gevonden zodat je het tenminste weet...kroelen kon hij als de beste inderdaad! Ik wist van marjan hoe gek je op hem was.

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 12:07

Heel veel sterkte, moedige beslissing hoor!

En prachtige foto's indd.

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 12:07

Sterkte! Je hebt de juiste beslissing genomen.
Het zijn prachtige foto's!

Ik heb de mijne vandaag juist 10 maanden geleden moeten laten inslapen en het nog altijd heel veel pijn.

Sha_r0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 13:04

Pfff meid lees nu je topic.. Veel sterkte met het verlies.. Je hebt in ieder geval prachtige herinneringen aan je paard

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 14:01

Ik vond het heel eng om haren van mijn lieverd af te knippen omdat ik daar altijd heel erg zuinig mee was. Maar achteraf ben ik zo ontzettend blij dat ik nog iets tastbaars van haar heb!
Die lange nachten dat was ik... en echt waar, je komt er heus doorheen maar 'snachts verwerk je nu eenmaal wat er allemaal gebeurd is... dat zijn de eenzaamste momenten.
Ik had ook alleen nog maar voor me hoe ze daar lag met haar oogjes net niet helemaal dicht, heel raar, heel warm nog dus heb ik haar ook nog uren (voor mijn gevoel dan) geaait en geknuffeld.

Over het ophalen moet je niet nadenken. Je hebt hem vredig laten gaan, op een zachte ondergrond en dat is wat hij nog meegemaakt heeft. Hoe het nu verder gaat maakt voor hem niet meer uit. Dat is echt 100% je eigen gevoel die het naar vindt. Maarja, zo'n dier kan met nog zo veel respect opgehaald worden, het is nu eenmaal VEEL te groot en te zwaar om het persoonlijk op te tillen en mee te nemen dus een apparaat zal daar aan te pas moeten komen.

Super veel sterkte, huil wanneer je huilen moet, lach wanneer je daar behoefte aan hebt, doe zoveel mogelijk wat voor jou op dat moment goed voelt, vrienden en familie moeten je nu echt maar even nemen zoals je bent.

ponieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 14:05

MissCharlie schreef:
Vond het juist fijn om te doen. Het hoorde echt bij het proces voor mij. Net zoals ik gisteren nog uren heel rustig en vredig bij hem heb gelegen. Vooraf had ik dat niet kunnen indenken maar achteraf moest het zo zijns.

Iedereen doet het op zijn manier en je moet doen wat je gevoel je zegt en dat heb je dus ook gedaan. Nogmaals ik vind het erg knap van je.

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-11 20:25

Bedankt voor de reacties!! Ik blijf maar bedanken, maar deze reacties slepen me echt er doorheen. Ik denk dat ik ze ga uitprinten want vandaag lag internet eruit en ik baalde echt dat ik ze niet even door kon lezen...

Van de week doe ik een heel uitgebreid verslag van gisteren. Dat zal me ook helpen met verwerken. Nu is het nog steeds zo onwerkelijk.
Het lichaam van Justice is vanmiddag opgehaald. Daarna ben ik naar stal gegaan en heel lang met mn pony Kim geknuffeld. Wat ben ik blij dat zij er al een maandje is en dat ik troost bij haar kan vinden.

MickeyenVici

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 20:27

Fijn dat je lekker kunt huilen en kunt knuffelen met je pony Kim!
Nogmaals veel sterkte! :(:)

XXOOXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 20:30

Wat een mooie foto's als herinnering.
Heel veel sterkte.

Nebron

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 20:32

Bahbah.. Sterkte hoor!
Maar wat een mooi paardje, en een lief koppie <3
Gelukkig heb je 'n mooi aandenken aan 'm, wat een super foto's! :D

Suprice_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 20:47

Ik lees je topic nu pas..
Wat heb jij een mooie beslissing gemaakt, je hebt het beste voor je paard gekozen.
Ik wens je heel erg veel sterkte :(:)

ponieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 21:59

Wel fijn dat je dan toch nog een ander paardenmaatje hebt waar je mee kan knuffelen. Dan is het tenminste niet helemaal leeg op jullie stal. Zal ook wel zwaar voor je zijn geweest toen ze het lichaam op kwamen halen.

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-11 23:00

Ik ben er niet bij geweest. Maar moest wel even slikken toen ik het zeil zag liggen en de ingedukte grasplek waar hij - het - had gelegen. Ik blijf mezelf vertellen dat het justice niet was die daar lag, hij graast nu in de eeuwige groene weides en wat opgehaald is, is slechts...tja geen idee hoe ik het moet noemen.
Bah ik voel me wel naar als ik eraan denk allemaal. Vind het heel moeilijk om alleen aan de mooie dingen te denken. Ik durf de foto's in dit topic ook niet meer te zien. Raar eigenlijk hè?

martine2610

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 23:11

het is allemaal nog vers en het doet pijn als je de foto's ziet...heel begrijpelijk....dat komt wel weer en dan zal je heel blij zijn dat je ze hebt..dat je die hele liefdevolle blik van hem ziet, en dan besef je je des te meer wat jullie samen hadden... en ben je heeeeeeel blij met de foto's. sterkte meis, ik denk vaak aan je, ook al ken ik je helemaal niet....XX

ponieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 23:12

Vind het verstandig dat je daar niet bij was. Ja meestal overheersen de nare gedachten in onze hoofden en verdringen de goede vaak helaas. Ik snap heel goed dat je niet naar de foto's durft te kijken. Dat komt wel weer over een tijdje. Ik kan ook niet meer naar zijn foto's kijken en het is niet eens mijn paardje. Als ik soms naar de foto's van mijn pony kijk die al meer dan 20 jaar in de eeuwige weides is, moet ik ook soms nog huilen. Niet altijd gelukkig, want vaak word ik er ook blij van en denk ik wat een ontzettend lieve pony hij was. Dus neem de tijd ervoor. En inderdaad wat martine zegt straks zul je ook blij zijn met de foto's.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 23:16

Wat ze vandaag hebben opgehaald, is het lichaam waar justice ongevraagd mee moest leven, niet justice zelf. Justice heeft nu z,n eigen kudde op de eeuwige groene weides, hij kijkt over je uit en is je dankbaar. Ik ben zo ontzettend trots op je meissie :* :+:
Dat je de foto's nu niet kan zien is niet zo gek, het is ook heel raar en onwerkelijk allemaal.
Je bent mijn held! omdat je zo'n dappere beslissing hebt gemaakt :)

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-11 23:17

Maar het stomme is dat ik eigenlijk weinig voel. Ik voel me nog steeds heel erg verdoofd. Wat ik net ook al in een pb zei: (zit op mobiel dus kopieren plakken is sneller)
ik besef echt niet dat justice dood is En niet terugkomt. Dus ik heb ook niet zulke gevoelens zeg maar. Ik ben gewoon verdoofd. Af en toe dringt een stukje door en dan huil ik. Maar meeste van de tijd besef ik het niet. Hij is wel elke seconde in mijn gedachten en vooral ook de beelden van het inslapen. En de uren dat ik bij hem heb gelegen.

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-11 23:19

Mossel schreef:
Wat ze vandaag hebben opgehaald, is het lichaam waar justice ongevraagd mee moest leven, niet justice zelf. Justice heeft nu z,n eigen kudde op de eeuwige groene weides, hij kijkt over je uit en is je dankbaar. Ik ben zo ontzettend trots op je meissie :* :+:
Dat je de foto's nu niet kan zien is niet zo gek, het is ook heel raar en onwerkelijk allemaal.
Je bent mijn held! omdat je zo'n dappere beslissing hebt gemaakt :)

Dit raakt me echt.....dankjewel lieverd!!! :+:
en je verwoordt het precies zoals het is...het lichaam waar hij ongevraagd mee moest leven....het lichaam dat op was. Het lichaam dat maakte dat ook hij na een lange strijd op moest geven. Het is toch zó oneerlijk!