Ik ben zo'n hopeloos ouderwets tiep dat niet aan Facebook doet... is er een kansje dat het nieuwste filmpje ook hier geplaatst kan worden? Ben zó benieuwd hoe het nu met Whauw gaat!
We zullen zo even kijken of we het nieuwste filmpje van Whauw van vandaag ook hier kunnen plaatsen. Hij heeft weer een megastap gemaakt in zijn carriere als professioneel 'laadpaard'. Hij loopt nu ook zonder moeite een gewone twee-paards trailer op. Tevens wordt zijn angst voor achterwaarts er uit ook steeds minder. Whauw doet het echt geweldig wetende waar hij vandaan kwam.
Ik word steeds nieuwsgieriger naar dat filmpje - de links die inmiddels geplaatst zijn komen allemaal op Facebook uit en ik wil mij daar niet eerst registeren ( ik bescherm mijn privacy!). Dus hoop ik nog op een andere mogelijkheid dat het geplaatst kan worden, eventueel op You Tube? Mijn dank zou groot zijn!
Het dichtdoen van de klep hebben wij nog niet geoefend. Eerst maar even het grote trauma van het in- en uitgaan tackelen. Whauw laat zien dat hij het liefste alles stap voor stap doet. Daarbij denken wij dat het ook geen probleem zal zijn. De vorige keren was hij super rustig met afsluiten.
Ik moet zeggen dat ik de filmpjes in de eerste post niet zo prettig vind om naar te kijken, niet perse om de reactie van het paard maar juist om hoe de begeleiders ermee omgaan. Ik heb overigens alleen de filmpjes van de tweede sessie bekeken.
Annemarie, nu je hier toch bent Waarom ben je bij de tweede sessie niet al veel eerder gestopt? (precies wat je daar zelf al aangeeft)
Heb ik eerder al aangegeven? Staat in eedere reactis. Er zijn altijd veel redenen om iets wel of niet te doen en even zovele beslissingen die goed of niet goed uitpakken. Altijd achteraf makkelijk om te concluderen dat iets niet goed was. Had je het van te voren geweten dan had je het anders gedaan. Het is een paard met een groot trauma en we zijn heel trots op haar dat ze het zo goed doet.
groeten!
Annemarie
Jannepauli
Geplaatst: 21-09-11 16:37
Farah_ schreef:
Vooruit Jannepauli, omdat jij het bent.. Zal hem even op YouTube zetten!
Lief van je, dank je wel!! Ik heb het filmpje inmiddels gezien - mooie vooruitgang zeg!
Volgens mij is Whauw een intelligent paard ( dat zijn zeker de makkelijkste niet!) en is ook zeer met de omgeving bezig. Dat zie je nu ook, stapt met vertrouwen de trailer op, neemt even een seconde om na te denken en te realiseren waar hij is, en stapt dan door. Complimenten voor de vorderingen Annemarie & team!
anneliesdj
Geplaatst: 21-09-11 16:42
Tjah, wat is achteraf? Op de filmpjes die ik zie is het paard al 20 min. lang braaf achter je aan gelopen de trailer in en uit, zonder noemenswaardig protest. Bij een paard wat problemen heeft plus een dergelijke omgeving lijkt het me verstandig om te stoppen op het moment dat het goed gaat, ik neem aan dat je dat met me eens bent? Waarom dan door blijven gaan tot je bepaald gedrag uitlokt? En op het moment dat ze zo protesteerd stop je direkt de training, dat lijkt me ook niet bepaald bevorderlijk.
Ik snap dat je het vervelend vind kritiek te krijgen maar ik neem aan dat je dat wel gewend bent en ermee om kunt gaan (gezien je er ook voor kiest op HE te komen), achter je actie's staat en die ook wilt verduidelijken.
nee hoor, ik vind kritiek helemaal niet erg. En begrijp ook dat het voor mensen die minder ervaring hebben met probleem gedrag bij paarden ook moeilijk is om te begrijpen waarom je iets wel of niet doet. Uiteindelijk is het paard de jury. Hij heeft laten zien dat de beslissing niet verkeerd is geweest, want anders had hij niet zo'n snelle leercurve gehad.
ik vind niet dat ze zich er makkelijk vanaf maakt, enkel omdat het niet het antwoord is wat jij wil horen. ze heeft toch al een aantal keren gewoon netjes inhoudelijk gereageerd?
ziet er goed uit het laatste filmpje
anneliesdj
Geplaatst: 21-09-11 16:57
annemariev schreef:
En begrijp ook dat het voor mensen die minder ervaring hebben met probleem gedrag bij paarden ook moeilijk is om te begrijpen waarom je iets wel of niet doet.
Dat is imo nogal makkelijk om te zeggen.
Ik zal vanavond alles nog eens teruglezen, ik heb nog niet alles gelezen.