Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Nomanji schreef:Te ver gaan? Hoe bedoel je ze gaan te ver? Vind het super dat ze zo bezig zijn voor Gimli.
Vraag me alleen wel af waarom ze hem steeds weer op de grond duwen.
Hij staat getakeld dus als het goed is staat hij niet met zijn volle gewicht op zijn benen en kunnen die dus gewoon rustig aan doen.
Als ik bij animal planet kijk staan die paarden ook getakeld soms staan ze zelf niet eens omdat ze de kracht niet hebben. Die duwen ze toch ook niet steeds terug op de grond?
Die blijven daar 'hangen' tot ze genoeg kracht hebben om zelf te staan.
Het belangrijkste van dat takelen is dat de boel niet in de verdrukking gaat bij het liggen. Wat fataal zou zijn.
Het continue terug leggen op de grond, ja dan krijg je doorlig wonden, en wellicht gaat het beest je nog misbruiken ook door niet te helpen bij het opstaan, jullie doen toch alles voor hem.
Tja of de mensen bij animal cops doen het helemaal fout en hebben geen idee wat ze doen..
Ik vraag het me alleen maar af waarom jullie dit zo doen.
Google eens "Horse Sling" misschien dat je daar ideeën uit kan halen voor jullie hang constructie.
sassefras schreef:hoe dapper jullie poging ook is, lijkt het mij verstandig om naar een kliniek te gaan om de boel eens goed te laten bekijken, deze pony heeft echt veel pijn, en zo te zien is dat niet van een paar weken.
hoe goed bedoeld van jullie, geloof ik niet dat het zo wat gaat worden
sterkte
GylkeM schreef:Onze mogelijkheden zijn dus beperkt en we proberen in mate van het mogelijk het beste te doen voor de pony. En als zowel dierenarts als hoefsmid zeggen dat zijn hoefbevangenheid niet ernstig is, dan geloof ik dat toch wel!
amyz schreef:Ik begrijp dat jullie sowieso met de da in overleg willen gaan voor wat betreft voer?