Satine schreef:Denk persoonlijk dat je een bérg commentaar mag verwachten...
Waarom niet gewoon het werk verder opbouwen aan de hand tot hij wél zijn energie volledig mag uiten? Je kan toch longeren met dubbele longe bijvoorbeeld? Eventueel zelfs erop aan de longe, dan vermijdt je toch gekke sprongen zoveel mogelijk? En als dat echt niet kan, waarom dan zonodig al rijden en niet gewoon wachten tot het wel kan? Opbouwen kan toch ook door langer aan de hand te stappen of draven?
Er hangen zoveel risico's aan het rijden van een gesedeerd paard... Zijn waarnemingen met alle zintuigen worden helemaal anders, ook zijn reactievermogen veranderd helemaal en kan dus echt gekke dingen gaan doen op deze manier. Dat is niet enkel een risico voor jou, maar ook voor je prachtige paard!
Ik had het niet beter kunnen verwoorden.
Waarmee sedeer je je paard?
En die tik die ik hem gaf? ja ik weet het dat een paard onder sedatie anders reageert hoor. Maar mag je mij eens uitleggen dat ie de overgang ervoor mooi en netjes op mn been wachtte, nog geen twee minuten later doe ik het opnieuw en reageert ie niet op mn been. MAG IK DAN TOCH EVEN EEN TIK GEVEN!!!! En dan is nog een tik, maar een lichte aanraking, wat ook int topic stond. Hij's bang van de zweep daarom dat ie zo fel reageerde, djesus. Is niet persoonlijk op jou maar mensen reageren hier maar weer opnieuw met dezelfe dingen, lees gewoon even het topic door, ja het zijn 8 pagina's, maar daar heb ik dan ook NIET voor gezorgd
DAT vind ik pas oneerlijk.
!
Brilliant! waarom ts, was jij daar zelf niet opgekomen, of de kliniek, of de dA? Ook zou ik beslist aan de hand blijven stappen en dribbelen, zodat de pees nooit meer zijn elasticiteit kan opbouwen, heule goeie!!!!!!! Snap jij nou waarom de dA's zich zo druk maken over het zorgvuldig oprekken van het litteken weefsel door in tijd en kracht toenemende training? Hier is de oplossing al lang gevonden! Waar de wetenschap zich jaren over buigt, is in 1 topic door bepaalde dames zo even opgelost! Ideaal dit soort advies! Top!
Het is enkel om uitspattingen te voorkomen, niks meer niks minder. Net of je wat inneemt tegen examenvrees, je bent relaxed, maar je bent er wel bij met je koppie om je test te maken