Mijn meisje haar laatste dag

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Mijn meisje haar laatste dag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 09:14

Wat een liefdevol verhaal, ben er stil van.

haffie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 15:17

suikermeisje schreef:
wij zijn vandaag in kerkdriel geweest, paard was blind. Ze deden het daar ook heel netjes. Mijn moeder en ik zijn er niet bijgeweest, durfde wij niet aan, misschien minder fijn voor het paard, maar we wilden ook niet van ons stokkie gaan.
Toen we uit de kantine kwamen moest mijn moeder naar de wc, toen heb ik door het raam gekeken en zag het paard hangen, wilde het toch met eigen ogen zien en toch zag het er niet vreselijk uit. We hoorde buiten wel een paar hele harde klappen, dit waren gok ik stuiptrekkingen.

Bedoel je bij hooymans slagerij.
Ik ken hem maar, wij moeten hem niet,omdat een vriend zijn paard aan hem had verkocht en we vonden dat vreselijk.
Paard was 22jaar en hij wilde er gewoon vanaf toen paard aan een meisje verkocht voor het zelfde geld hem het geld gegeven natuurlijk.
En verder er over gezwegen,onder me kaar hebben we wel gehuild omdat we het paard hadden gered. en dat was toch wel even emotie van ons. :):)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 15:23

Een prachtig verhaal, wat heb jij op een moedige manier de juiste keuze gemaakt.
Sterkte met het verlies van je merrie

Yvanka_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 15:59

Ik vind je zo dapper Lies, dat je het vanuit lieve Tag hebt bekeken en niet van uit je zelf!! :(:)
Hoe lief ze ook was, hoe mooi ze ook was, hoe ze je steeds weer aan het lachen kon maken, je hebt gekozen voor haar, echt heel veel respect.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 16:01

wel gaaf dat je de chip hebt zeg.

haffie83 schreef:
suikermeisje schreef:
wij zijn vandaag in kerkdriel geweest, paard was blind. Ze deden het daar ook heel netjes. Mijn moeder en ik zijn er niet bijgeweest, durfde wij niet aan, misschien minder fijn voor het paard, maar we wilden ook niet van ons stokkie gaan.
Toen we uit de kantine kwamen moest mijn moeder naar de wc, toen heb ik door het raam gekeken en zag het paard hangen, wilde het toch met eigen ogen zien en toch zag het er niet vreselijk uit. We hoorde buiten wel een paar hele harde klappen, dit waren gok ik stuiptrekkingen.

Bedoel je bij hooymans slagerij.
Ik ken hem maar, wij moeten hem niet,omdat een vriend zijn paard aan hem had verkocht en we vonden dat vreselijk.
Paard was 22jaar en hij wilde er gewoon vanaf toen paard aan een meisje verkocht voor het zelfde geld hem het geld gegeven natuurlijk.
En verder er over gezwegen,onder me kaar hebben we wel gehuild omdat we het paard hadden gered. en dat was toch wel even emotie van ons. :):)

Ja maar dan krijg je weer het verhaal, is het zielig?
Maar waarom verkocht die vriend dan een 22 jarig paard... Het is zielig om zo'n beest de handel in te gooien, om af te laten maken, nja eerlijk is het niet voor het beestje, maar mensen kopen dan zo'n paard uit medelijden, vind hij helemaal niet erg. helemaal omdat hij zegt dat die bijvoorbeeld 500 euro krijgt op de slacht, terwijl voor die ouwe paarden je misschien 200 euro krijgt en dan mag je denk ik nog blij zijn.
Ik vind het zielig om een oud paard de handel in te gooien dan dat die geslacht zou worden. Klinkt heel cru, maar denk niet dat een paard daar iets van merkt, en van adres naar adres en steeds ander baasje worden ze doodongelukkig, merken ze wel wat van

dressuur518

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 16:09

je heb het voor 100% goed gedaan !

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 16:17

Prachtig verwoord, goede keuze gemaakt. Respect!

Dit is houden van... loslaten wanneer het nodig is :j

naomimiracle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 16:45

Wat een goed besluid heb je genomen! Veel sterkte met het verlies

skaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 17:07

heel veel sterkte! ik vind het erg knap dat je dit gedaan hebt!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-11 18:23

Van de chip wil ik graag een ketting laten maken mits dit mogelijk is. Zodra de financiën er zijn ga ik langs bij de edelsmid(helaas zijn het dure grapjes, heb van een stukje steen een ketting laten maken en dat koste een goeie 170 euro...volledig waard maar heb het even niet)
Ben super blij dat ik de chip heb en al helemaal als ik de moeite lees die ervoor gedaan is. Jolanda, zou jij Jan persoonlijk willen bedanken van mij? Met tijd wil ik wel een geschreven bedankje sturen maar elke keer als ik een begin maak barst ik in tranen uit en daardoor lopen de letters weer uit...Het komt wel

Als ik eerlijk moet zijn vind ik het ook niet correct om te zeggen dat er paarden van de slacht worden gered. De dood is geen straf maar eerder een verlossing voor menig een, dieren en mensen. Sowieso zie ik liever een gezond paard naar de slacht gaan of afgespoten worden dan van hand tot hand gaan en slecht terecht komen...

KanjerLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 22:15

Diep respect! Heel veel sterkte!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 09:09

Woogy schreef:
Van de chip wil ik graag een ketting laten maken mits dit mogelijk is. Zodra de financiën er zijn ga ik langs bij de edelsmid(helaas zijn het dure grapjes, heb van een stukje steen een ketting laten maken en dat koste een goeie 170 euro...volledig waard maar heb het even niet)
Ben super blij dat ik de chip heb en al helemaal als ik de moeite lees die ervoor gedaan is. Jolanda, zou jij Jan persoonlijk willen bedanken van mij? Met tijd wil ik wel een geschreven bedankje sturen maar elke keer als ik een begin maak barst ik in tranen uit en daardoor lopen de letters weer uit...Het komt wel

Het is erg duur ja, maar spaar ervoor en bewaar de chip goed.
Ik zal dit vrijdag even aan hem laten lezen, Hij weet al dat je een topic had gemaakt, dat had ik verteld.
Ik zal hem bedanken. En joh, een kaartje/brief dat komt wel met de tijd... Voel je niet opgejaagd om een bedankje te sturen o.i.d. Het is nog te vers nu om er volluit over te schrijven denk ik...
Ennuh... echt moeite was het niet hoor, altijd even lastig om zo'n klein chipje te vinden. Maar geen enkel probleem!

Het komt wel goed... :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 10:10

Ik ben 1 keer in Nijkerk geweest, ik vind jullie lieve mensen met een groot hart voor paarden en voor de baasjes. Ook dit weer....... respect!

love_jesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 20:10

wow wat knap van je zeg!! heel veel respect en sterkte hoor! je hebt echt een hele moeilijke keuze gemaakt! RESPECT!!

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 20:16

Wauw...
heel knap dat je dit zo hebt kunnen doen en heel mooi dat het alleen maar meer heeft geholpen met de verwerking van het afscheid.
sterkte met het verwerken van dit verlies :(:)

ChelseaII

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 11:39

Wow, wat heb ik ontzettend respect voor jou zeg! Enorme bewondering dat je het zo hebt afgesloten!

Ik wens je heel veel sterkte verder!

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 11:58

ik lees je topic nu pas maar ik wil even zeggen dat ik je super dapper vind en diepe respect.
zolang je zelf maar weet dat je het beste gedaan heb voor je paardje.

veel sterkte toegewenst

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-11 12:00

het is nog steeds heel onwerkelijk. Voelt nog steeds veel meer alsof ik haar naar een ander heb gebracht dan dood heb laten schieten(sorry voor het taalgebruik)

Vraag me af hoe lang het werkelijk duurt voor het redelijk gewend is....

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 12:07

TS, wil alleen even zeggen dat ik vreselijk veel respect heb voor je.

Dat je het kunt opbrengen om nog zo mee te gaan met je paard en daarna ook nog de benen kunnen onderzoeken getuige van een flinke dosis lef en dat vind ik knap.

Sterkte met het verwerken van het verlies.

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 12:15

Wat ontzettend bijzonder. Wat fijn dat je het zo hebt kunnen doen. Ik heb heel veel respect voor je.

wonderworst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 12:53

ach arme taggerty, mijn oude buurvrouw paardje.. wat heb ik ontzettend veel respect dat je dit heb gedaan zeg.. ik denk niet dat ik het zou kunnen.. wel heel fijn dat je door het openmaken van der benen wel de zekerheid hebt gekregen dat je geen betere keuze had kunnen maken! nog heel veel sterkte de komende tijd!

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 13:03

heb met respect jouw verhaal gelezen en krijg de tranen letterlijk in mijn ogen terwijl ik dit type.
blij voor je paardje dat ze geen pijn meer heeft en voor jouw dat je nu weet wat er aan de hand was. ik wens je veel sterkte toe met dit verlies.

Steefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 13:25

heel knap van je.
en wat bij jij stoer zeg, het is heel dapper zeker omdat je tot het laatste moment bij d'r bent gebleven.
denk niet dat ik het aan zou kunnen maar ik kan niets dan respect voor je hebben.

veel sterkte

Twilight1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 19:24

ik heb het nog is extra goed over nagedacht,
maar echt tot de conclusie gekomen dat ik het heel knap vind.
ik heb mijn pony laten inslapen en daar was ze echt klaar voor maar ik heb alleen maar heel
erg kunnen huilen al ben ik er wel al de tijd bij haar geweest.
ik vind het een stoere keuze om haar te laten slachten ik zou het niet kunnen.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 23:42

Woogy schreef:
Als ik eerlijk moet zijn vind ik het ook niet correct om te zeggen dat er paarden van de slacht worden gered. De dood is geen straf maar eerder een verlossing voor menig een, dieren en mensen. Sowieso zie ik liever een gezond paard naar de slacht gaan of afgespoten worden dan van hand tot hand gaan en slecht terecht komen...

Heel mooi gezegd, heel erg waar...

Heel veel respect voor jouw keuze. Je bent tot op het laatst bij haar gebleven, dat is het mooiste dat je kan doen. Heel knap dat het grootste deel van het proces hebt gezien. Ik heb het gezien bij paarden, nog nooit bij een eigen paard. Weet niet of ik dat zou kunnen.
Heel veel sterkte de komende tijd. Je hebt haar een waardig afscheid gegeven. Ik weet zeker dat ze je daar dankbaar voor is.