Wouter en Pom aan het springen!!!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Wouter en Pom aan het springen!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 19:50

Ja of als je het meisje bedoeld vind ik het nog meer jammer, want dan wordt er dus niet aan de pony gedacht.

Sorry dat ik zo reageer maar het gaat mn pet te boven dat je dit allemaal maar zo normaal vind.

Pomski

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-11 19:59

Die opmerking gaat helemaal niet over de pony of het meisje, maar over mijn fjord!!!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 20:05

Dat kun je toch ook rustig uitleggen. :) Die uitroeptekens zijn nergens voor nodig.
Het staat er wat warrig en soms wordt het anders opgevat, dat kun je dan ook wat vriendelijker vertellen.

Misschien is het handig om, als dit weer gebeurd, tegen je nichtje te zeggen dat ze vóórover moet gaan zitten i.p.v achterover.
Dat had gelijk al een heel ander beeld gegeven. :j

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 20:13

KoudbloedKim schreef:
Dat kun je toch ook rustig uitleggen. :) Die uitroeptekens zijn nergens voor nodig.
Het staat er wat warrig en soms wordt het anders opgevat, dat kun je dan ook wat vriendelijker vertellen.

Misschien is het handig om, als dit weer gebeurd, tegen je nichtje te zeggen dat ze vóórover moet gaan zitten i.p.v achterover.
Dat had gelijk al een heel ander beeld gegeven. :j

Ik denk zelf dat het er wel redelijk duidelijk stond.

@Joolien, ik snap wel dat TS na een topic van 7/8 pagina's niet meer reageert op de mensen die als maar het zelfde roepen. Zou ik zelf ook niet meer doen. In princiepe zeg ik misschien eigenlijk wel hetzelfde als al die anderen, maar ik denk dat als je het aardig zegt, TS er eerder naar luistert.

Niet dat ik jouw mening niet respecteer, ik vind dat je altijd alles goed onderbouwt.
Sorry als het een beetje bot over komt, ook naar jouw, Kbk.

Is het al gelukt met de foto's TS?
Misschien geeft dat wel een ander beeld.

laura123456

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 20:22

Vind het er echt niet leuk uitzien
Dit is trouwens nog gevaarlijk ook ! En welke mensen vinden deze foto's nu om te lachen? :?
Ik ga zeker met koudbloedkim mee , als het 1x gebeeurd oké maar voor elke keer ?
Nee ik zou beter eerst balkjes enzo oefenen dan kan het er mss veilig aan toe gaan :)
met de fjord vindt ik het er wel leuk uitzien enkel je handen een tikkeltje meer naar voor denk ik :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 20:29

LoveBodin schreef:
Niet dat ik jouw mening niet respecteer, ik vind dat je altijd alles goed onderbouwt.
Sorry als het een beetje bot over komt, ook naar jouw, [naam].
Ik ben het met je eens en het komt niet bot over. :)
Wat ik haar probeer uit te leggen, is dat als ze wat vriendelijker en met wat minder uitroep/vraagtekens reageert, het al een stuk minder heftig over komt.
Als je mensen geduldig dingen uitlegt, blijft de sfeer vaak ook wat beter.
Ik snap ook dat het niet leuk is om 100x hetzelfde te moeten zeggen, maar dat kun je ook anders oplossen.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 17:15

Misschien moet dat kleine meisje eerst leren springem met een wat makkelijkere pony. Heel rustig de tijd nemen om haar een goede verlichte zit te leren.
En als dat goed gaat weer verder met de shet. Nu is het voor geen van beide leuk. Pony raakt zijn vertrouwen kwijt en gaat steeds beroerder springen.
Wel knap dat ze is blijven zitten!. Ik vind het ook een leuke combinatie maar mis hier de goede begeleiding. Daarmee zou het een stuk beter gaan.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 18:21

zodeju een spingkanon(shettie) en een springbom(fjord).

ik moest ook lachen, sorry voor de mensen die er niet tegen kunnen.
als het ik goed begrijp is het je nichtje die op je shettie rijd toch?
dan zou het voor de volgende keer een fijn beeld geven als ze van te voren een beetje meer heeft kunnen oefenen op de super wouter shet waar ze tijdens de wedstrijd op gaat rijden!

je fjord ziet er goed uit! en ondanks de hko is het een goeie afwisseling voor een keertje

peerdekoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 19:12

Haha, die shet kan wel goed springen zeg! :D
En wat de ruiter betreft: ze kan misschien wat meer naar voren zitten, maar hallo hee ze is 7 jaar! Laat haar lekker rijden en als ze les heeft komt het allemaal goed!
En gefeliciteerd met je eerste prijs! +:)+ Leuke fjord :)

Nadineh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 20:57

ja, beetje jammer van met die shet, maar toch oefening baart kunst, dus oefen vrij springen met de sher dan krijg hij vanzelf betere techniek,

die fjord is het betere werk, alleen 1 tip, steun niet op de hals met je handen maar beweeg mee.

veel succes.

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 09:50

AnnemiekvM schreef:
Misschien moet dat kleine meisje eerst leren springem met een wat makkelijkere pony. Heel rustig de tijd nemen om haar een goede verlichte zit te leren.
En als dat goed gaat weer verder met de shet. Nu is het voor geen van beide leuk. Pony raakt zijn vertrouwen kwijt en gaat steeds beroerder springen.
Wel knap dat ze is blijven zitten!. Ik vind het ook een leuke combinatie maar mis hier de goede begeleiding. Daarmee zou het een stuk beter gaan.

het meisje heeft les op een manege.
Daar krijgt ze ook zo nu en dan springles.

@nadineh, Er wordt al veel vvrij gesprongen met de Shetlander. Ook aan de hand.

simo0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 12:35

Grappig dat mensen uit momentopnames op kunnen maken dat deze pony zielig is. De meeste mensen in dit topic kennen de pony niet, daar reken ik mezelf bij, en trekken daar gelijk een conclusie uit.
En wat betreft over de ruiter; de ene pakt de (perfecte) springhouding makkelijker op dan de ander. Ik zit ook nog wel eens achter in het zadel als mijn paard toch denkt om maar te springen, daar komen ook geen fijne plaatjes uit voort.
Het meisje werkt er ook aan en zoals ik al zei; de 1 pakt het makkelijker op dan een ander
En over de shet; dat zit ook wel goed

Miekemuis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 12:49

Ik vind dit alles behalve grappig.
Blijkbaar heeft dit ruitertje gewoon nog niet genoeg evenwicht / gevoel om te springen. Laat haar dan gewoon nog wat dressuur rijden en wacht nog even met dat springen. Aangezien de pony vrij wel normaal spring ligt het duidelijk aan de ruiter.
TS: Als je zo'n foto's op bokt zet kun je je wel aan een hoop commentaar verwachten. Daar had je vroeger moeten aan denken :evaw:

DanielleHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 21:59

Sjemig wat doet iedereen moeilijk, zeg! Kom op hoor het is maar een shetlander! Die dingen zijn keihard!

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 22:11

DanielleHJ schreef:
Sjemig wat doet iedereen moeilijk, zeg! Kom op hoor het is maar een shetlander! Die dingen zijn keihard!

Dingen? Doe eens even normaal.

DanielleHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 22:28

Dat doe ik anders had ik het ook niet opgeschreven..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 22:39

Tja, als jij die pony een ding vindt, snap ik waarom je er zonder gevoel over kunt praten.. :=
Ik zie mijn paarden als dieren, niet als producten..

DanielleHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 23:00

Het enige waar jullie het over hebben is dat er staat 'dingen ' en niet eens over dat ik schreef; Het is maar een shetlander.. Wie heeft er dan geen gevoel?? Ik vind die opmerking vele malen erger!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 23:07

Dat slaat gewoon helemaal nergens op.. :+
Maar oké, dan pas ik mijn reactie aan.. :)

[naam] schreef:
Tja, als jij die pony een ding vindt en 'maar' een Shetlander, snap ik waarom je er zonder gevoel over kunt praten.. :=
Ik zie mijn paarden als dieren, niet als producten..
Ook apart dat je nog geen dag lid bent van Bokt, maar je wel gelijk in een discussie stort..
Misschien handig om je wat bescheidener op te stellen en eerst eens rond kijken wat je allemaal op Bokt kunt vinden. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 23:34

Mijn reacties in dit topic zijn goed bedoeld en als tips of gewoon mijn mening geven.
Maar dit slaat helemaal nergens op en is mijn tijd verder niet waard.

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 23:44

Sjongejonge, dit kan echt niet meer. Iemand die én ogen in z'n hoofd heeft én paarden lief heeft, kan hier toch niet om lachen?
Als de pony niet goed springt, leer je m dat eerst zonder zadel. als je al een handvat zoekt als ruiter zijnde, gebruik dan alsjeblieft de manen of het zadel en zeker niet de mond!

DanielleHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 23:49

@ Ilse86; Ga jij eerst maar eens het hele topic lezen want wat jij hebt geschreven is al 100x gezegd.. En als je van af het begin gelezen had, had je ook geweten dat die pony wel degelijk kan springen..Ik geloof dat Pomski het nu inmiddels wel weet.. Maar ja jij bent ook weer zo iemand die allemaal wel even vertelt hoe het dan wel moet... Enne, bedankt voor je compliment!

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 23:57

Ja, die pony kan wel springen ja. En dat kind moet het ook leren. Snap ik ook. Maar ik vind dit echt sneu voor t paardje.
En ik ben 'weer zo iemand'? come on. Maar wat vind jij dan? Vind jij het een lekker beeld? Zeg eens eerlijk.

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 00:03

Naja, laten we wel een beetje netjes en on topic blijven. Dit heeft geen nut. Ik vraag haar gewoon naar haar mening over het beeld.
Ik snap dat dat kind het ook moet leren, maar ga dat kind eerst wat balansoefeningen geven. Dat helpt echt.

jentel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 00:04

pfff. ik heb het hele topic niet doorgelezen maar mijn eerste gedachte bij de eerste foto was wat is dit???
Maar als ik dan verder kijk en het verhaal erbij lees vind ik het allemaal erg meevallen!
We hebben ook een jonge pony die af en toe ook van de noodsprongen maakt en mijn dochter heeft veel ervaringen met springen maar die kan die noodsprongen ook niet altijd uitzitten.
Het is een kind van 7 jaar met een shet die machtig kan springen.. ik geloof niet zozeer in het verhaal zielig!
het zijn niet de perfecte sprongen maar zielig is het niet!
Het moet natuurlijk niet dagelijks gebeuren...