veulenveilingen 2011

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

palo2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 22:35

essiesilly schreef:
hoiii daar ben ik, einnnndelijk thuis!! wat een drukke dag zeg pfff

jullie hebben goed gespeculeerd, ik heb hem idd terug gekocht.. elk ander veulen had ik natuurlijk voor dat bedrag laten gaan maar ik geloof heilig in guess, hij liet zich smorgens goed zien maar smiddags was hij helemaal op, geen pas was zoals ik van hem gewend ben.. erg jammer maar goed ik weet hoe hij is en heb een mooie deal kunnen maken, hij zal alle kansen krijgen en als alles goed gaat is het zeker 1 voor de hengstenkeuring :j daarna zal hij ook alle kansen in de sport krijgen :)

de laatste, charmeur x kennedy verkocht voor 74.000 !! :| naar blue hors

Liet zich idd "s morgens heel goed zien, en "s middags niet meer.. Jammer, stond ook op ons lijstje..

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 22:35

essiesilly schreef:
dank je wel! :) en is niet erg hoor dat je niet altijd reageerd :D hihi

Sja zo als ik al zei het EK kwam een week te vroeg

Toch vond ik het wel een mooi bedrag Es ;)

UnlimitedS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 22:37

Ik zat al te twijfelen of je hem er voor weg zou doen maar niet dus, hopelijk maakt hij alle verwachtingen waar, het is een erg mooi gefokt, super compleet en bloedmooi dier.

Wij hebben vandaag ons merriebestand uit kunnen breiden met de Florencio x Rubinstein en de Contango x Vivaldi.
Zelf brengen wij op 7 september onze Totilas hengst voor de Midden Nederland veiling.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-11 22:38

t is ook mooi geld, elk ander had er voor weg gegaan, maar ik had van te voren een bedrag in m n hoofd en daar kwam hij niet aan dus heb ik hem terug gekocht en de helft is verkocht. in principe wilde ik hem ook niet verkopen maar ja voor dat bedrag wat ik in m n hoofd had wilde ik het borculo avontuur wel aan ;) dat maakte het ook wel makkelijker, hij krijgt nu ook alle kansen in z n leven dus komt helemaal goed :)

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-11 22:39

gaaf dat je de contango hebt gekocht! daar zat ik ook op te azen :P maar heb me ingehouden hihi

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 22:40

essiesilly schreef:
t is ook mooi geld, elk ander had er voor weg gegaan, maar ik had van te voren een bedrag in m n hoofd en daar kwam hij niet aan dus heb ik hem terug gekocht en de helft is verkocht. in principe wilde ik hem ook niet verkopen maar ja voor dat bedrag wat ik in m n hoofd had wilde ik het borculo avontuur wel aan ;) dat maakte het ook wel makkelijker, hij krijgt nu ook alle kansen in z n leven dus komt helemaal goed :)

..dat moet je nog maar afwachten.... ;)
Laatst bijgewerkt door KahluaB op 25-08-11 22:40, in het totaal 1 keer bewerkt

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 22:40

Mag ik vragen welk bedrag je in je hoofd had?

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-11 22:42

wat moet ik afwachten... dat ie alle kansen krijgt???

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 22:43

essiesilly schreef:
wat moet ik afwachten... dat ie alle kansen krijgt???
Dat het helemaal goed komt.... ;hij is toch nog lang geen gezonde 3 jarige?
Maar natuurlijk hoop ik het voor je ! :j
Laatst bijgewerkt door KahluaB op 25-08-11 22:44, in het totaal 1 keer bewerkt

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 22:43

UnlimitedS schreef:
Ik zat al te twijfelen of je hem er voor weg zou doen maar niet dus, hopelijk maakt hij alle verwachtingen waar, het is een erg mooi gefokt, super compleet en bloedmooi dier.

Wij hebben vandaag ons merriebestand uit kunnen breiden met de Florencio x Rubinstein en de Contango x Vivaldi.
Zelf brengen wij op 7 september onze Totilas hengst voor de Midden Nederland veiling.

Super dat je een Contango hebt kunnen kopen voor een betaalbaar bedrag. Ze laten zich nooit zien he voor ze onder het zadel komen, als je dat weet is dat wijsheid :D

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-11 22:45

ja das logisch amaze maar dat is bij ieder beest wat je houd...

UnlimitedS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 22:48

Beide lieten zich maar matig zien, maar ik heb er vertrouwen in en we hebben zo al vaker geluk gehad.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 22:49

Hemeltje wat een gezever, het gaat over veulenveilingen niet over of ze het overleven ja of nee

UnlimitedS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 22:52

sarabande schreef:
Hemeltje wat een gezever, het gaat over veulenveilingen niet over of ze het overleven ja of nee

Inderdaad, iedereen hoopt altijd dat het paard aan de hoogste verwachtingen kan voldoen en dan nog, voor de meeste mensen geldt vooral dat de prijs/plezier verhouding in orde moet zijn en dat is alleen aan de eigenaren om dat te bepalen.

daffodil

Re: veulenveilingen 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 23:06

Leuk esther dat ie lekker van jullie blijft, gefeliciteerd!

uiltje001

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 23:16

Guess who liet zich inderdaad niet mooi zien! Vond de prijzen tegen vallen, maar wel mooie veulens gezien! Was het trouwens een bokker die zo hard over het hekje viel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 23:17

uiltje001 schreef:
Guess who liet zich inderdaad niet mooi zien! Vond de prijzen tegen vallen, maar wel mooie veulens gezien! Was het trouwens een bokker die zo hard over het hekje viel?

hoe zag hij/zij eruit?

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 23:22

Zo ben ook weer terug uit Borculo. Was er al om half 9, maar manlief moest er ook aan het werk. Een erg lange dag met een heleboel mooie veulens, maar wat een bedragen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 23:25

Borculo ligt altijd wat boven de markt, andere veulenveilingen moeten eigenlijk nog de trend zetten

uiltje001

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 23:32

Grapje schreef:
uiltje001 schreef:

hoe zag hij/zij eruit?

Was een zij. Blond en viel hard. Ze liep later gewoon weer mee.

stoffel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 23:40

uiltje001 schreef:

ben benieuwd wat jij dan wel redelijke prijzen vind
ruim 12600 euro gemiddeld per veulen vind ik heel wat

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 07:51

Die laatste twee heb gemiddelde natuurlijk flink omhoog gehaald hè?! ;)

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 09:48

stoffel schreef:
ben benieuwd wat jij dan wel redelijke prijzen vind
ruim 12600 euro gemiddeld per veulen vind ik heel wat

met het gemiddelde schiet het groot deel van de fokkers/verkopers niets op ..
die 3 -4 uitschieters laten die gemiddelde prijs zo de hoogte ingaan ..ik denk dat als je die 4 uitschieters weglaat en dan een gemiddelde maakt je dan een stuk meer realiteit laat zien ...bovendien zitten er altijd een pak teruggekochte bij ..die zou je er eigenlijk ook nog eens moeten uithalen want die zijn NIET verkocht :)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 09:49

Klopt plus het feit dat Borculo gewoon de duurste veiling is

Een realistischer beeld komt er pas als de meeste veilingen geweest zijn

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 10:05

@ peetje: zonder die laatste 2 was het gemiddelde nog steeds ruim 11.000 geweest, dus hoger als vorig jaar..., dus de prijzen waren gewoon super!!! echt een top-veiling geweest..

die ene voorbrengster struikelde over de omheining..., maar had geen last, alleen spierpijn vandaag denk ik...

zelf ging het wel lekker, kon heerlijk lopen, en goed volhouden. En heel gaaf, ik had de veilingtopper vast toen ie werd afgeslagen. Geeft toch beetje extra kick..

Mienez: proficiat met je veulen (maar wat een lastige merries was dat om voor te brengen zeg... pffffff)

wat betreft terugkopen, dat is een afweging die ieder voor zich maakt, heb ik geen mening over.... (al hadden de meesten meer verwacht van de prijzen van de totilas veulens...)