Fotoreportage: pony's doden vos !!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 10:16

Ik zou ze allemaal naar de slager brengen, die hebben bloed geproefd dus dat komt nooit meer goed :+

MamboBeach

Re: Fotoreportage: pony's doden vos !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 10:17

Hihi! :')

zimbabwe

Ah, hoop voor de plaatser van het bericht over rotbokken dat zij niet zo'n rotbok heeft die hiertoe in staat is..krijgt het dier vast ene levenslange eenzame opsluiting voor, hihi..want hij zou maar eens een diertje doodtrappen in het weiland.. 8-)

Air

Het is gebeurd dus is het goed en dan is het natuurlijk helemaal mooi om er zo'n onrespectvolle tekst bij te plaatsen, ja heel normaal :j

Ugara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 10:18

Ts, bedankt voor de informatieve fotoreportage ....
laat al de negatieve commentaar langs u heen gaan !

Het draait hier nog zo uit dat anderen gaan zeggen of iemand wél of niet een dierenvriend is ... (aan de hand van enkele foto's ) pffff
en dat is jammer

suvan

marjolein88 schreef:
over ramptoerist...... Het had ook gebeurd kunnen zijn zonder dat we er waren....
Over ingrijpen.... er waren meerdere mensen ter plekke om wat te doen, maar het ging super snel (wat miss op de foto's niet te zien is...)

Afbeelding
en hier was iedereen al te laat, als de vos raak had gebeten. Nou ja, het risico dat je ponys een dodelijke beet oplopen, weegt natuurlijk niet op tegen zulke mooie fotos... :=

LindyH

Wat een schitterende fotoreportage! Ik vond het eerst zo bizar dat ik twijfelde of het wel echt was, maar mooi is het zeker.

Ik kan me niet druk maken om die dode vos. Als hij gezond was geweest was hij veel sneller geweest dan de pony's en was dit nooit gebeurd. Een vos die niet wegrent voor 3 pony's rent ook niet weg voor een extra mens, dus ik snap wel dat TS er niet heen is gegaan. En dan hadden we ook deze reportage moeten missen...

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 10:19

IKbenEllen schreef:
Ik zou ze allemaal naar de slager brengen, die hebben bloed geproefd dus dat komt nooit meer goed :+

_O- jij zegt het }:)

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 10:19

suvan schreef:
ik wordt hier heel naar van...de vos had gered kunnen worden maar nee, we moeten zo nodig foto's ervan maken.

Gefeliciteerd, je hebt de titel ramptoerist gekregen.

Om vervolgens door een jager dood geschoten te worden omdat er te veel vossen zijn.

LisaaBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 10:20

Arm beest... dan is ie waarschinlijk al doodziek en dan gaan die knollen ook nog in gevecht met hem waardoor hij met een knal van een hoef doodgaat. hoop wel dat ie in een keer dood was en niet nog langer pijn heeft gehad van die klap.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 10:21

Life's a bitch!

Ook voor vossen :Y)

Mooi reportage TS, jammer dat de dames van 10 hoog met een hamster in een kooitje niet weten wat natuur is. Jammer dat het een bedreigde diersoort is, maar als het beessie toch al vergiftigd is hebben de pony's hem een dienst bewezen.
Fijn dat alles ongedeerd is, op de vos na.. :')

Stendo

gabjj8 schreef:
Sorry, dit gaat mij echt tever!
Noem jij jezelf een dierenvriend?

Ik zit hier met walging naar te kijken. Dat dier heeft pijn moeten lijden, en jij gewoon doodweg leuk foto's maken.

Had de paarden weg laten gaan bij de vos en de vos naar de DA gebracht, dan had dat diertje nog gered kunnen worden.

De paarden hadden hondsdolheid kunnen krijgen..
Mens alsjeblieft zeg waar ben je mee bezig :oo

Te zot voor woorden, serieus ik zit nu echt te koken vanbinnen :(

Dierenredder in nood? Ik zou alle dieren gelijk naar de da brengen. Owja en als die vos je gebeten had hoe had je dan gereageerd, oww zielig vosje?
Mensen het is de natuur doe even gewoon. Natuurlijke selectie. Ik had net zo hard foto's gemaakt.

Nien1984

MamboBeach schreef:
Je bent toch geen struisvogel?

_O- _O- _O-

Ugara

trouwens, ts, ik zou die vos laten "opzetten" als aandenken aan deze hele discussie! *\o/*

LisaaBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 10:22

IKbenEllen schreef:

:')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 10:22

Moderatoropmerking:
Dat deze foto's bepaalde gevoelens oproepen moge duidelijk zijn, het staat een ieder ook vrij om deze gevoelens te verwoorden. Echter is het niet de bedoeling om in te hakken op mensen die een andere mening hebben, bij deze dus nogmaals het verzoek om elkaar met respect te behandelen en te letten op hoe je iets formuleert.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 10:23

Niet het hele topic gelezen.
Maar las achteraf dat vos al niet in orde was, is ook wel zo waarschijnlijk aangezien gezonde vos,
zoiets vreemds niet zomaar zou doen.

Overigens denk ik dat als je vos je weiland in ziet struinen, je ook niet meteen bedenkt dat dit gaat gebeuren.
Vermoedelijk denk je, he apart, dat ie daar loopt en schiet gauw een foto in de veronderstelling dat Reintje de vos zo weer weg is.
Vervolgens gebeurt er iets wat je totaal niet had verwacht en dat gaat dan nog snel ook.

Laat overigens de foto's wel een waarschuwing zijn voor allen die gewoon hun hondje mee nemen de wei op.
Ik ken diverse honden die het lot van de vos hebben gehad, gewoon met hun baasje mee de wei op.
(Dan wel ernstig gewond waren)
En dat ging altijd goed, tot die ene keer... er 1 paard dacht, nee! vandaag niet!

Vind het "mooie" rapportage over hoe paarden met een indringer omgaan, die er in hun ogen echt niet hoort.
Laatst bijgewerkt door Sjolvir op 30-03-11 10:24, in het totaal 1 keer bewerkt

jesito

Citaat:
Dat deze foto's bepaalde gevoelens oproepen moge duidelijk zijn, het staat een ieder ook vrij om deze gevoelens te verwoorden. Echter is het niet de bedoeling om in te hakken op mensen die een andere mening hebben, bij deze dus nogmaals het verzoek om elkaar met respect te behandelen en te letten op hoe je iets formuleert.

Dan moet ze er niet naar kijken :D

Sjoert

De moeder van Knut had dit ook moeten doen.

suvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 10:24

RedPassion schreef:
Echter is het niet de bedoeling om in te hakken op mensen die een andere mening hebben,

dat is de nauur, zou bokt zeggen _/-\o_

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 10:24

tis wel jammer dat als mensen hier een discussie voeren
TS pb's gaat sturen om daar der zegje te doen
doe dat dan ook gewoon in het topic

Eeef08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 10:25

Air schreef:
pmarena schreef:
Achteraf blijkt dat het dier vergiftigd is dus was dit nog niet zo'n slechte dood voor hem misschien , maar dat je op het moment zelf je camera pakt in plaats van dat je ingrijpt vind ik echt te idioot voor woorden :n

Dan ben je inderdaad geen dierenliefhebber :n

Je ziet duidelijk dat de vos tegen de ponies zegt : laat me met rust.
Maar die rotbokken vinden het wel leuk speelgoed , en je laat ze gewoon dat dier molesteren.

Op de eerste foto's is al duidelijk dat de ponies niet bang of voorzichtig zijn , of de ruimte van de vos respecteren. Beestje nam waarschijnlijk gewoon de kortste route waar hij naartoe wilde , maar de ponies lieten hem niet verder gaan.

Heldhaftig hoor :n

Als ze met zijn allen 1 van je ponies zo benaderen waardoor je duidelijk ziet dat die pony in gevaar is , zeg je dan ook : ach het kan ook gebeuren als ik er niet ben , dus laat maar gaan ? Of als er 1 gewond is ? Of als je een oud vrouwtje ziet vallen op de weg , fiets je er dan ook langs zo van : ach het had ook kunnen gebeuren als ik hier niet was , dus ik hoef niks te doen ? Nee toch hoop ik :P

Maar nu gaat het om een dier dat niet van jullie is en dan laten jullie het maar gebeuren.....dat vind ik jammer.

Ik kan me nog voorstellen dat je op het moment zelf even overdonderd bent en je camera pakt ,
maar om er achteraf nog steeds zo laconiek over te doen daar krijg ik eerlijk gezegd een beetje kippenvel van :=

Het is al snel duidelijk dat de vos in een benarde positie zit....iemand had best de ponies aan de kant kunnen jagen zodat het diertje zijn weg had kunnen vervolgen , vos veilig , ponies veilig. De vos stond voledig in zijn recht om een pony te bijten , zoals ze hem insluiten.... :=

Precies!

En natuurlijk? Wat is er natuurlijk aan een prooidier wat een roofdier pak :?
De pony's stonden absoluut niet in een benarde situatie en hadden geen reden om een trap te verkopen.

Dat de TS er niks aan kon doen: misschien, maar hoe kom je het idee om dan zo'n tekst bij e foto's te zetten :?
Ik vind het ziekelijk :n

Misschien wel uit nieuwsgierigheid ze gaan eerst kijken wie deze indringer is
je ziet dat daarna de vos zijn tandjes laat zien..
Jij blijft toch ook niet staat als je een mep krijgt?

Daarnaast een vos maakt wel dat ie weg komt, dat doen honden toch ook die blijven ook niet staan als ze achterna gezeten worden...

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 10:25

Air schreef:
En natuurlijk? Wat is er natuurlijk aan een prooidier wat een roofdier pak :?

Nog nooit het filmpje van de buffels gezien op youtube die achter een stel leeuwen aangaan die een kalfje hebben gepakt? Het is normaal dat ze zich verdedigen.

Sjoert

Re: Fotoreportage: pony's doden vos !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 10:26

Of buffels die welpjes tegenkomen.

Ugara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 10:26

ik begrijp TS hier wel ergens hoor ... maar ik vind ook dat ze zich niet moet laten doen ... ze heeft niks verkeerds gedaan !
is mijn mening