En toch.. Gaan we ervoor!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 19:56

Calimero_ schreef:
Citaat:
Helemaal mee eens.
Heb ook aangeboden om te helpen maar word geen gebruik van gemaakt.

Alie, het gaat niet om hulp. Ik kan het nu wel alleen.
Maar er moet wel iemand op stal zijn, want stel dat ik eraf val..

Ik rij hier altijd alleen.
vind het ergerlijk dat ik moet wachten totdat iemand thuis komt.

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-11 19:57

enniee schreef:
Calimero_ schreef:
Dat vind ik niet helemaal kloppen en erg onverstandig.
Als je nou een vertrouwd paard heb oke, maar ik heb al veel moeite met deze.
En weet dat ze kan stijgeren, staken enz. Dus waarom dan zo'n groot risico nemen?

Als je haar eerst eens goed losgooit/longeert.. en daar is heus een mogelijkheid voor, die moet je alleen (willen) vinden. En ook ik vind het niet vreemd dat Christal 'gek' doet als ze zolang op stal staat!!! Maar jij vind stijgeren staken een reden om niet te gaan rijden als er geen andere pensionklanten o.i.d in de buurt zijn? ;)

Ik gooi haar zeker eerst los voordat ik ga rijden. Daar heb ik ook nooit wat over gezegd.
Maar 1 keer per dag even losgooien is niet genoeg voor haar. Ze verveeld zich heel erg op stal.
En natuurlijk is dat een reden dat ik niet ga rijden.
Stel ze stijgert en ik val eraf, breek wat ofzo. Dan lig ik daar met een gek paard door de bakt te vliegen met niemand in de buurt.
Dat risico neem je toch niet?

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-11 19:58

Citaat:
Ik rij hier altijd alleen.
vind het ergerlijk dat ik moet wachten totdat iemand thuis komt.

Ja maar Alie heeft ten eerste veel meer ervaring dan mij.
Ten tweede niet een paard waar je van weet dat ie zo kan doen en ten derde is Alie thuis en ik op een pensionstal.

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 20:00

Citaat:
Ik gooi haar zeker eerst los voordat ik ga rijden. Daar heb ik ook nooit wat over gezegd.
Maar 1 keer per dag even losgooien is niet genoeg voor haar. Ze verveeld zich heel erg op stal.
En natuurlijk is dat een reden dat ik niet ga rijden.
Stel ze stijgert en ik val eraf, breek wat ofzo. Dan lig ik daar met een gek paard door de bakt te vliegen met niemand in de buurt.
Dat risico neem je toch niet?

Ik heb de meeste tijd alleen gereden, en ik had een hele lastige pony, ik nam dit risico dus wel.. 1x is ze per ongeluk op me gevallen dat is goed gekomen, gelukkig ! :)

Calimero_

Re: En toch.. Gaan we ervoor!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-11 20:01

Dat jij dat wel aandurft zegt niet dat ik dat wel doe.
Ik vind het risico gewoon veel te groot.

Lieveranders

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 20:05

En je zou geen andere stalling willen/kunnen zoeken?

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-11 20:06

Lieveranders schreef:
En je zou geen andere stalling willen/kunnen zoeken?

Ja graag, het liefst verhuis ik morgen nog.
Maar zoals ik al zei zijn die hier bijna niet.
Er is 1 geschikte maar daar staat een wachtlijst van 4 mensen.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 20:07

Kun je niet bv met je moeder afspreken als je gaat rijden. Dat je haar belt als je er op gaat en dat je na een half uur terugbelt als je afstapt. Dat is voor jezelf al een veilig idee.
Wat is dat toch voor een vreemde pensionstal waar jij staat? Het lijkt mij niet ideaal om daar te staan als ik dat begrijp uit jouw verhaal.'
Sta je dan wel op de wachtlijst voor die andere stal? Ook al duurt dat een half jaar of langer, als je er dan eenmaal bent wordt het alleen maar beter. Dat is het wachten toch wel waard.
Laatst bijgewerkt door mika11 op 03-01-11 20:07, in het totaal 1 keer bewerkt

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 20:07

Thuis is echt niemand,pensionstal is altijd wel iemand thuis daar.

Ik rij jonge pony`s aan,dan weet je vantevoren ook niet wat ze gaan doen.
Zodra ik alleen zonder hulp kan opstappen red ik mezelf en ga ik rijden wanneer ik tijd heb.
Nee op dit moment heb ik niet een jonge pony om te beleren maar wel jong spul om te rijden.
Laatst ben ik er ook afgekiepeld,toen was er toevallig iemand thuis maar dat kan ook anders.
Wanneer je zo gaat denken kun je niet lekker rijden.

Je hebt les,die andere dagen ga je oefenen wat je in de les hebt geleerd.Dat moet toch te doen zijn,want in de les heb je dat ook gedaan.
Wat doe je dan wanneer je les hebt en er rijden al een paar in de bak? Neem je dan geen les?

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 20:09

Ik vind het jammer dat je niet meer gereageerd hebt op mijn pb.

Als ik jou was zou ik me sowieso op de wachtlijst laten zetten voor die stalling waar de paarden wel naar buiten komen.

Daarnaast is het wel belangrijk denk ik om voor nu dan een goede afleiding te vinden in stal. Dat is sowieso eten dan, zorg er dus voor dat ze voldoende te eten krijgt op stal. Daarnaast, zorg er voor dat er nog iemand je paardje een uur eruit laat. 23 u of 22 u in stal scheelt evengoed wel hoor. Regel gewoon met iemand dat dat kan. (1 ding voor de anderen voordat ik aangevallen word: ik ben absoluut van mening dat een paard veel meer buiten moet staan en mijn merrie komt zometeen ook op een stal waar ze alleen al in de winter 10/12 u buiten staat met onbeperkt hooi/kuil).

Ga op zoek naar oplossingen en niet naar excuses. Waar een wil is is een weg, de gezondheid van je paard staat voorop!

En ps, ik denk dat ik via de pb wel duidelijk heb gemaakt dat ik je echt wil helpen en niet af kraken. En dit is ook echt geen aanval, ik probeer je gewoon te helpen om het nu het beste te doen voor je paardje.

Dat je door gaat vind ik helemaal super en ik denk dat als je wel wat aanpassingen maakt in haar basis behoeften etc dat jullie er samen wel uit zullen komen en met een hele sterke band er uit zullen komen!

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-11 20:12

loriene schreef:
Thuis is echt niemand,pensionstal is altijd wel iemand thuis daar.

Ik rij jonge pony`s aan,dan weet je vantevoren ook niet wat ze gaan doen.
Zodra ik alleen zonder hulp kan opstappen red ik mezelf en ga ik rijden wanneer ik tijd heb.
Nee op dit moment heb ik niet een jonge pony om te beleren maar wel jong spul om te rijden.
Laatst ben ik er ook afgekiepeld,toen was er toevallig iemand thuis maar dat kan ook anders.
Wanneer je zo gaat denken kun je niet lekker rijden.

Je hebt les,die andere dagen ga je oefenen wat je in de les hebt geleerd.Dat moet toch te doen zijn,want in de les heb je dat ook gedaan.
Wat doe je dan wanneer je les hebt en er rijden al een paar in de bak? Neem je dan geen les?

Nee, als er mensen in de bak zijn vraagt Tanja of ze eruit willen gaan of in het midden willen stilstaan.
En dat Alie dat wel zou vertrouwen is 1 ding. Maar ik vertrouw dat gewoon niet.

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-11 20:18

Tamadine schreef:
Ik vind het jammer dat je niet meer gereageerd hebt op mijn pb.

Als ik jou was zou ik me sowieso op de wachtlijst laten zetten voor die stalling waar de paarden wel naar buiten komen.

Daarnaast is het wel belangrijk denk ik om voor nu dan een goede afleiding te vinden in stal. Dat is sowieso eten dan, zorg er dus voor dat ze voldoende te eten krijgt op stal. Daarnaast, zorg er voor dat er nog iemand je paardje een uur eruit laat. 23 u of 22 u in stal scheelt evengoed wel hoor. Regel gewoon met iemand dat dat kan. (1 ding voor de anderen voordat ik aangevallen word: ik ben absoluut van mening dat een paard veel meer buiten moet staan en mijn merrie komt zometeen ook op een stal waar ze alleen al in de winter 10/12 u buiten staat met onbeperkt hooi/kuil).

Ga op zoek naar oplossingen en niet naar excuses. Waar een wil is is een weg, de gezondheid van je paard staat voorop!

En ps, ik denk dat ik via de pb wel duidelijk heb gemaakt dat ik je echt wil helpen en niet af kraken. En dit is ook echt geen aanval, ik probeer je gewoon te helpen om het nu het beste te doen voor je paardje.

Dat je door gaat vind ik helemaal super en ik denk dat als je wel wat aanpassingen maakt in haar basis behoeften etc dat jullie er samen wel uit zullen komen en met een hele sterke band er uit zullen komen!

Sorry ik ben vergeten te reageren op je pb.
Ik kan zoals ik hier al vaker gezegd heb die dingen niet veranderen.
Ze krijgen 2 keer per dag eten, ik kan hooguit 1 keer extra iets geven.

En ik vind gewoon het paard het belangrijkst. En wat zou het uitmaken of ze bij mij een goed plek heeft of bij een ander?
Ik denk realistisch. Er zijn bij ons geen mensen die haar los kunnen doen, en als er wat gebeurd aangezien ze niet de makkelijkste is krijg je ook problemen. Waarom iets heel erg moeilijk maken als het makkelijk en goed kan?

Ik heb nog helemaal niks besloten. Maar heb het gevoel of iedereen hier vind dat je een paard beslist moet houden.
Maar dan denk ik als zo'n paard er nou beter van word kan je hem toch beter weg doen?

Natuurlijk wil ik dingen proberen. En volgens mij doe ik dat ook wel, anders had ik haar meteen al verkocht.

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-11 20:19

mika11 schreef:
Kun je niet bv met je moeder afspreken als je gaat rijden. Dat je haar belt als je er op gaat en dat je na een half uur terugbelt als je afstapt. Dat is voor jezelf al een veilig idee.
Wat is dat toch voor een vreemde pensionstal waar jij staat? Het lijkt mij niet ideaal om daar te staan als ik dat begrijp uit jouw verhaal.'
Sta je dan wel op de wachtlijst voor die andere stal? Ook al duurt dat een half jaar of langer, als je er dan eenmaal bent wordt het alleen maar beter. Dat is het wachten toch wel waard.

Mijn moeder werkt elke dag 's ochtends en 's middags.
En zoals ik al zei is het 's avonds druk.

Jel_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 20:20

supergoed

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 20:28

Maar hoe zie je nu de rest van de winter, tot de paarden weer naar buiten gaan, voor je?

Kun je nog iets doen of veranderen of blijft het op dezelfde wijze verder gaan?

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-11 20:32

mika11 schreef:
Maar hoe zie je nu de rest van de winter, tot de paarden weer naar buiten gaan, voor je?

Kun je nog iets doen of veranderen of blijft het op dezelfde wijze verder gaan?

Nou ja, ik weet dat dit niet zo verder kan.
Ik vind het niet eerlijk tegenover haar.
Je merkt gewoon zo erg aan haar dat het nog een echte puber is.
Alles in haar mond stoppen, overal nieuwsgierig naar en altijd bezig willen zijn.
Misschien is het wel veel beter voor haar dat ze eerst nog een jaar op het land komt..

nynke1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 20:44

waarom vraag je wassenaar niet dan die willen haar sochtends echt wel losgooien hoor! doen ze ook met andere paarden.. deden zo ook met beau voor lotte. En als jij gewoon gaat rijden dan smiddags is het toch klaar? desnoods koop je nog zon bepaald hooinet zodat ze langer werk hebben om het op te eten en er moeite moeten voor doen of een bal.. denk dat het echt wel beter word dan hoor :)) denk dat alleen weidegang niet helpt hoor ;)

eefjuh20

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 20:46

ik ga ook niet rijden hoor als ik alleen ben..met m'n vorige paard durfde ik dat wel aan maar met deze ook niet.als ik weet dat er nog iemand komt dan ga ik er rustig alleen op,maar anders ook niet..m'n vader of moeder gaat dus bijna elke avond mee.

santie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 20:49

[/quote]
En ik vind gewoon het paard het belangrijkst. En wat zou het uitmaken of ze bij mij een goed plek heeft of bij een ander?
Ik denk realistisch. Er zijn bij ons geen mensen die haar los kunnen doen, en als er wat gebeurd aangezien ze niet de makkelijkste is krijg je ook problemen. Waarom iets heel erg moeilijk maken als het makkelijk en goed kan?

Ik heb nog helemaal niks besloten. Maar heb het gevoel of iedereen hier vind dat je een paard beslist moet houden.
Maar dan denk ik als zo'n paard er nou beter van word kan je hem toch beter weg doen?

Natuurlijk wil ik dingen proberen. En volgens mij doe ik dat ook wel, anders had ik haar meteen al verkocht.[/quote]

Ik was al bang dat je mijn reactie negatief zou opnemen. Maar... Zo is hij helemaal niet bedoeld. Nu schrijf je zelf dat je er nog niet uit bent en dat dacht ik ook al. Al de problemen bij elkaar zou al reden genoeg kunnen zijn om haar te verkopen. Jij vraagt je af of je haar kunt geven wat ze nodig heeft en dat kun je Nu gewoon niet. Maar... Hoe ga je daar mee om? Een uurtje, twee uurtjes per dag lekker buiten ff stoomafblazen kan heel fijn zijn voor een paard en is zeker beter dan niets. Als je gaat rijden neem dan je mobieltje mee, zodat je iemand kan bellen als er iets gebeurd waarbij je hulp nodig hebt. Probeer het gewoon eerst eens, misschien valt het reuze mee.
Natuurlijk moet jij haar niet houden als julie er samen niet uitkomen of als jij denkt dat ze het bij een ander beter zou krijgen. Als je haar ergens voor een langere tijd op het land kan zetten en jij staat daar 100% achter moet je dat zeker proberen. Maar dan heb je geen garantie dat het daarna wel goed zal gaan, het is een gok die je neemt. Het blijft een lastige situatie!
Laatst bijgewerkt door santie op 03-01-11 20:50, in het totaal 1 keer bewerkt

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 20:50

Als je niet alleen wilt rijden 's ochtends omdat er niemand is.
Kun je dan niet gaan rijden net voordat de rest 's avonds komt.
Dan heb je de bak alleen, en zijn de anderen hun paard aan het poetsen en opzadelen.

Met een half jaar in het land, daarmee bedoelde ik om daarna met deskundige hulp de africhting opnieuw te beginnen.
Laatst bijgewerkt door mika11 op 03-01-11 20:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 20:51

ik kan er niet bij dat mensen de ts aanraden om er alleen op te stappen.
Als ik mijn haflinger 23u per dag op stal zou zetten zou ze ook een bomworden, bijna elk paard laat staan een jonkie.... Er is maar 1 oplossing voor dit paard: op het land. Dan zou ik maar verder moeten verhuizen dat ik mn paard 2x in de week zag, of me scheel betalen aan benzine.... Een andere oplossing is gewoon niet eerlijk voor dit paard.

Lieveranders

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 21:00

VivaLaVida schreef:
ik kan er niet bij dat mensen de ts aanraden om er alleen op te stappen.
Als ik mijn haflinger 23u per dag op stal zou zetten zou ze ook een bomworden, bijna elk paard laat staan een jonkie.... Er is maar 1 oplossing voor dit paard: op het land. Dan zou ik maar verder moeten verhuizen dat ik mn paard 2x in de week zag, of me scheel betalen aan benzine.... Een andere oplossing is gewoon niet eerlijk voor dit paard.

Ik zou er inderdaad ook zeker niet alleen op stappen hoor. Ik zou er zelf heel onzeker van worden als ik niemand om me heen zou hebben om me eventueel bij te staan.
En ik denk wel dat er een andere stalling te vinden is, maar misschien niet in de buurt. Ik ben zelf ook elke dag na mijn werk 30 min heen en 30 min terug. Ze heeft daar gewoon zo'n mooi plekje, ik ga haar niet verhuizen omdat het voor mij te ver rijden is.

Een hooinet of bal heef i.m.o. geen zin, het paardje moet gewoon de wei op. Lekker zijn energie kwijt..

nynke1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 21:02

Ja maar die mogelijkheid is niet op elke stal mogelijk en als je zelf geen auto hebt moet je het ook niet te ver zoeken denk ik

Lieveranders

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 21:04

nynke1995 schreef:
Ja maar die mogelijkheid is niet op elke stal mogelijk en als je zelf geen auto hebt moet je het ook niet te ver zoeken denk ik

Ik ken genoeg mensen die met de bus/fiets/brommer naar hun paardje gaan. Je paard staat toch voorop in mijn mening.

pullaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 21:05

Alleen opstappen is niet aan te raden, dit is onverantwoord, zeker voor dit paard dat niet 100% betrouwbaar is.
Kan je wel een mobieltje bijhebben, maar stel dat je bewusteloos bent, kan je ook niet bellen.

Je paard is jong, en kan zijn energie niet kwijt, dit is de oorzaak van al je problemen.
Als je hier geen oplossing voor kan bedenken, heeft het weinig zin om met dit jonge energieke paard door te gaan.