[WN] SWRN 12 t/m 18 September 2011 Dutch Westernriding Festival

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Pannenkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 17:43

Wellicht kan Jan of Sheila daar opheldering over geven......... :7

Clovertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 17:46

Oeh, dit klinkt leuk! Ik zet het hier op de Zweedse agenda, dan kunnen we ruim op tijd een tripje NL plannen!
Ik rijd zelf met mijn tinkers alleen recreatief western en heb weinig verstand van wedstrijden maar ik vind het wel erg leuk om naar te kijken (zeker als Blizz meedoet!)

De western lifestyle beurs en de linedancing erbij maakt het voor mij nog leuker, ondanks dat het met de sport misschien weinig binding heeft. Ook voor vriendlief, die wel rijd en het ook leuk vindt om te kijken, maar niet de hele dag, is het een leuke afwisseling.

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 18:53

@ clovertje: en je kan er ook karten, steile wand klimmen, lazer gamen etc in de uithof.
.....van alles is te kombineren. Dus als je vriend genoeg western inspiratie heeft opgedaan, kan ie zich gaan uitleven met de lazergun :+ ;)

Zo te lezen is er dus in ieder geval internationaal publiek te verwachten :D

Signe

Re: Dutch Westernriding Festival 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 19:27

Erg jammer dat de Summershow daarmee ook meteen van de baan zou zijn. Ik hoop dat die kogel nog niet de hele kerk door is.

Ik heb eens in een grijs verleden gekeken of ik Dutch Snaffle bit dinges kon starten maar dan zou ik Blizz in ergens als pinto moeten registreren? Nou nee hoor..
jammer wat ik ben alleen maar een voorstander van het snaffle bitje. Daarin zit de westernsport zichzelf misschien dwars, er zijn zoveel verenigingen en nog een keer zoveel onderdelen dat het organiseren van een allesomvattende wedstrijd niet haalbaar is. Wel ras, geen ras, hunter, versatile, in hand, junior, senior, snaffle bit ( bitloos?), met koe, zonder koe.

Ik denk dat de combi met een lifestyle gebeuren meer mensen aanspreekt, het publiek bij het NK wordt ook steeds kleurrijker. Je kunt als serieus *kuch* westernsporter ook best eens een linedansje doen. Laten we elkaar vooral respecteren voor de diversiteit van de mensheid.

billykid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 20:27

dapperdier schreef:
Ik denk dat de combi met een lifestyle gebeuren meer mensen aanspreekt, het publiek bij het NK wordt ook steeds kleurrijker. Je kunt als serieus *kuch* westernsporter ook best eens een linedansje doen. Laten we elkaar vooral respecteren voor de diversiteit van de mensheid.

Ik denk dat ik maar vast op les ga

sliding

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 20:31

billykid schreef:
dapperdier schreef:

Ehhh Jan, is dat om "eindelijk" een serieus westernsporter te worden of voor dat line dancing. ;) :=

CowgirlStore

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 20:31

billykid schreef:
dapperdier schreef:

OMG!!! Alleen daarvoor zou ik al een reisje Den Haag willen maken, MET camera! _O-

calemity_jane

Re: Dutch Westernriding Festival 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 20:34

Ik heb net gehoord dat Jan op de fiest naar den Haag komt bang voor vrouwen achter het stuur~~

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 20:44

hihihi ik zie het al voor me.....de ruiters die line dancen, maar dan wel kompleet met de (rij) showkleding mag ik dan hopen!! en eigen patterns! :+ :P

Lang leve de verbroedering :D _O-

Gabacho

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 20:47

Hey, ik vind dit Festival een uitdagend idee voor de nederlandse westernsport ;) . Nog even voor alle duidelijkheid: Er wordt geen NK bij de DRHA verreden :P !! Dat is nog nooit zo geweest en zal ook nu niet gepland worden!! Het reining NK wordt (en werd) door de KNHS Reining vereniging georganiseerd. Welliswaar binnen het raamwerk van een DRHA/NRHA show, maar dat terzijde.

Pannenkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 20:58

dapperdier schreef:
Erg jammer dat de Summershow daarmee ook meteen van de baan zou zijn.
Dat schrijf ik niet, ik schrijf dat het niet meer op die lokatie in Marienheem zou zijn......beter lezen en/of quoten (er staat namelijk al genoeg onzin in dit topic) ;) .
Laatst bijgewerkt door Pannenkoek op 07-11-10 21:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Arrows

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 21:11

dapperdier schreef:
Erg jammer dat de Summershow daarmee ook meteen van de baan zou zijn. Ik hoop dat die kogel nog niet de hele kerk door is.

Ik heb eens in een grijs verleden gekeken of ik Dutch Snaffle bit dinges kon starten maar dan zou ik Blizz in ergens als pinto moeten registreren? Nou nee hoor..
jammer wat ik ben alleen maar een voorstander van het snaffle bitje.

Met een senior paard mag je ook bij de NSBA niet op een snaffle bitje...

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 21:37

Pannenkoek schreef:
Ik heb vanmiddag van een medewerker van 'Marienheem' begrepen dat door het verplaatsen van het NK naar Den Haag ook de Summershow niet meer in Marienheem zal plaatsvinden......

Dat zat er in natuurlijk... kan ook eigenlijk niet anders:
Manege Mans Bartels in M'heem ruilde t.b.v. twee grote westernshows de afgelopen jaren in het outdoor seizoen de Agterbergbodem in de binnenbakken voor een leembodem.
Omdat slechts voor één show te doen is waarschijnlijk niet rendabel te krijgen :n
Laatst bijgewerkt door Wranglerbutt op 07-11-10 22:04, in het totaal 2 keer bewerkt

racinggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 22:00

Super, lekker dicht bij *D

meikie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 23:03

Tja, ik sta, na het lezen van dit topic helemaal, toch nogal ambivalent tegenover het hele idee van deze show. Ten eerste de plek, die vind ik bar slecht gekozen, niet centraal. Is er echt geen betere plek te vinden in NL, de westernruiters wonen niet allemaal in het westen.......
Verder vind ik het natuurlijk erg leuk dat er een grote show wordt georganiseerd rondom het WRAN NK, maar jammer dat de WRAN hierover niet eerst haar leden raadpleegd, het gevoel dat mijn lidmaatschap nutteloos is neemt op deze manier alleen maar toe! Ik vraag me af of het in deze economische tijden niet een financieel gewaagd plan is. Mogelijk is de reden van het organiseren ook gelegen in het feit dat het laatste NK in Marienheem minder werd bezocht ofzo? Kan iemand van het bestuur dit toelichten? Het plan komt voor mij wel erg uit de hoge hoed tevoorschijn, ik zou graag wat achtergronden horen. Wellicht krijgen we al WRAN leden nog een keer informatie in een nieuwsbrief ofzo????? We hadden toch een nieuwe PR functionaris?

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 23:06

dapperdier schreef:

jammer wat ik ben alleen maar een voorstander van het snaffle bitje. .

hihi schijnbaar heb je je dus niet zo goed ingelezen in de NSBA.
dat heeft namelijk niks met rijden op snaffletje te maken schat...

Meerten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 00:36

@meikie:
Lees de beginpost nog eens goed. . . .
Wie is de organisator? Voor welke verenigingen wordt dit georganiseerd?

dofuzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 09:44

meikie schreef:
Tja, ik sta, na het lezen van dit topic helemaal, toch nogal ambivalent tegenover het hele idee van deze show. Ten eerste de plek, die vind ik bar slecht gekozen, niet centraal. Is er echt geen betere plek te vinden in NL, de westernruiters wonen niet allemaal in het westen.......
Verder vind ik het natuurlijk erg leuk dat er een grote show wordt georganiseerd rondom het WRAN NK, maar jammer dat de WRAN hierover niet eerst haar leden raadpleegd, het gevoel dat mijn lidmaatschap nutteloos is neemt op deze manier alleen maar toe! Ik vraag me af of het in deze economische tijden niet een financieel gewaagd plan is. Mogelijk is de reden van het organiseren ook gelegen in het feit dat het laatste NK in Marienheem minder werd bezocht ofzo? Kan iemand van het bestuur dit toelichten? Het plan komt voor mij wel erg uit de hoge hoed tevoorschijn, ik zou graag wat achtergronden horen. Wellicht krijgen we al WRAN leden nog een keer informatie in een nieuwsbrief ofzo????? We hadden toch een nieuwe PR functionaris?

Niemand hoeft meer dan 2,5 uur te rijden dus is de locatie wel centraal genoeg. stap uit het bekrompen polder denken en bekijk het bredere plaatje : deze show heeft plaats in de belangrijkste metropool van Nederland, dus word het makkelijk om onze sport en rassen voor te stellen aan een publiek van miljoenen mogelijk geïntersseerden. shows "in the middle of nowhere" hebben wat mij betreft geen toegevoegde waarde voor de sport of de ruiters omdat dit enkel leidt tot incestueus navelstaren.

dit NK wordt niet door de WRAN georganiseerd maar voor de WRAN als ik het goed begrepen heb, door mensen met ervaring en kennis die de WRAN niet heeft en waardoor de WRAN ook niet zelf een financieel risico loopt dat vroeg of laat op de leden moet verhaald worden.

Geloof me nou ééén keer, zelfs de zon die in de Nederlandsche polders te zien is gaat niet op en onder in de broek van de WRAN

elk WRAN lid, van L hoogste to L laagste, moest vereerd zijn om in een lleuke locatie, op een ambitieuze show, waar de organisatie er alles aan doet om de kosten blijkbaar NIET op de deelnemers te verhalen maar wegen zoekt om elders zo veel mogelijk geld te zoeken, waar de Europese top aanwezig is om naar op te kijken en van te leren hoe het moet. Op de knieën vallen en Trel &Co danken dat ze hun nek durven uitsteken, durven ambitie hebben, dat hoort het WRAN legioen te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 09:55

Dofuzz ik denk zéker dat er mensen zijn die meer dan 2,5 uur moeten rijden! Vergeet niet dat een groot deel zich doordeweeks afspeelt en we in NL geen lege wegen hebben. ;) Ik woon op pakweg 1,5 a 1,75 uur rijden met de auto op lége wegen. Doordeweeks hoef ik daar echt niet aan te denken! Er komt minstens een uur bij, waarschijnlijk meer!

Het elke keer beginnen over dat mensen het er maar eens voor over moeten hebben zo'n eind te rijden, vind ik nu wel een beetje vervelend worden. Het ís ver rijden voor een groot aantal, waarom zou dat niet gezegd mogen worden?

Daarnaast lees ik dat men ook buitenlandse ruiters wil aantrekken. Lees ik dat goed? Zo ja...dan vind ik de lokatie ook niet helemaal slim gekozen...dan had ik t eerder dicht bij de grens gezocht.

Maar ik vind het initiatief echt leuk! Ben heel benieuwd hoe het gaat worden! En wil zeker wel een dagje komen kijken! :j Hoop dat het net zo groots of grootser uitpakt als men hoopt! :j

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 10:06

nou, ik had het netjes gevonden als de WRAN en de DPHC zijn leden eerst had geinformeerd over deze toch grote stap(Marienheem was al jaren de "thuisplaats" van het NK) voordat het zo op internet gegooid wordt.

Ik geloof best dat Jan en concorten er een prachtige show van weten te maken en Marienheem was als locatie voor publiek wel de aller slechtste keuze, midden in het boerenland.
Of er van het WRAN NK iets over blijft tussen de grote shows blijft afwachten en valt niet te voorspellen.
Als ik al weer hoor wat bepaalde ruiters voor eissen stellen voordat ze komen(vind ik wel lachwekkend) hoop ik wel dat de sfeer even gezellig blijft onder en met elkaar.

Verder ben ik benieuwd waar de summershow gaat plaats vinden want deze verhuizing heeft dus meer gevolgen.

Ik heb dus zo mijn vraagtekens bij deze show maar ik hoop blij verrast te worden.

fvdhaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 11:00

Het valt me op dat er al veel commentaar is!
Laten we eerst editie 1 eens afwachten en de organisatie een kans te geven om een groot evenement neer te zetten! lopen we ook te zeuren dat we ver moeten rijden als we naar Duitsland moeten voor een EK? Waarom dat EK niet in NL? Dat doet toch ook niemand?
Organisatie succes met het organiseren en jullie nek uitsteken voor de Westernsport. _/-\o_

billykid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 11:32

billykid schreef:
dapperdier schreef:

heb me verstapt bij de eerste les!!!!gekneusde enkel en een geschaafde heup.............het blijft volgens mij maar bij kijken......

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 11:41

Wil wel een reactie kwijt op het ambivalent tegen over het hele idee van deze show staan. Mijn gemengde gevoelens waren meteen een soort van yes, eindelijk idee. Mijn petje gaat dan ook af naar die gene die hun nek durven uitsteken voor een dergelijk evenement.

Keek eigenlijk best wel jaloers naar andere dan westernevenementen binnen het hippische gebeuren. De opzet daarvan is wel van een heel ander kaliber, vaak met alles erop en aan.

Heb mijn inmiddels mogen laten rond leiden op de Uithof, waarbij ik gaande steeds meer het gevoel kreeg van, als dit toch is waar kon zijn. Gespannen wachten ik dus af wat het voor ons als vereniging dus zal gaan inhouden, mijn resten niks anders dan goed te luisteren, een hele handicap dus voor mij.

Hier bleek het ambivalent tegen over het idee van deze hele show staan, een gedeelde smart te zijn, dit ook voor de man die deze show als manager leiden moet.
Jaar in jaar uit stond en staat deze manager daar, vroeger deed hij dit voor de WRAN, ging er verder mee toen de FNW kwam, onder de vlag van de SWRN.

Toen deze manager aangaf er voor te willen gaan, en dat voor de deelnemende ruiters van de verenigingen de enige verandering de locatie zal zijn, ja wat moet je dan?

Dat Den Haag op het gebied van paardensport evenementen een plek had in het Nederlandse hippische gebeuren, en dat ook graag weer wil hebben met ons op de locatie de Uithof, ja wat moet je dan?

Ambivalent staan tegenover dit idee is dus niet meer dan normaal, maar nu dat dus duidelijk is dat er draagkracht is gevonden om de show daar ook werkelijk te kunnen houden, denk ik dat alles en iedereen er positief tegenover moet gaan staan, deze kans voor onze sport met beide handen moet aanpakken.
De weg er naar toe zal voor de ondernemende van dit evenement een zware zijn, dus kunnen wij als verenigingen alleen maar positief reageren op het feit of wij erbij willen zijn, dit weer om het feit dat er hoe dan ook op die plek een groot paardensport evenement ging komen.

Wat zullen de reacties geweest zijn als wij nee gezegd hadden tegen dit aanbod. Dat over een jaar het iedereen duidelijk geweest zal zijn dat jij daar je ding had kunnen doen, maar dat je vereniging deze kans niet benutten.
Nee, zie het als een baat het niet schaad het niet verhaal, er zijn tenslotte meer accommodaties waar wij ons ding al in deden dan nu kunnen of mogen doen.

De zorg voor de Fjord en of Haflinger e.d. heb ik niet, kikken lijkt het mijn zelfs als je daar kan en mag staan, uit kan komen voor je ruiter vereniging, waar het NK voor onze sport ooit bij begon.
En dit onderleiding van die zelfde manager, die ons al mee sleepte van de ene naar de andere plek in Nederland, en ja dat was de laatste negen jaar in Marieenheem.

Deze stap naar de Uithof in Den Haag, onderleiding van Jan Trel als manager, konden wij, en wilde wij ook geen nee tegen zeggen, dit omdat hij op het gebied van het organiseren van grote westernsport evenementen ons nooit heeft laten zitten.
Nu vind hij eindelijk de mensen waar onze sport naar snakte, mensen die risico durven nemen, dit gaat om veel geld, dus kunnen wij niet anders dan ons steun aan dit ambitieuze plan te geven, dus mee gaan in wat er eindelijk voor onze sport komen gaat.

Peter

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 11:47

PeterV schreef:
Deze stap naar de Uithof in Den Haag, onderleiding van Jan Trel als manager, konden wij, en wilde wij ook geen nee tegen zeggen, dit omdat hij op het gebied van het organiseren van grote westernsport evenementen ons nooit heeft laten zitten.
Nu vind hij eindelijk de mensen waar onze sport naar snakte, mensen die risico durven nemen, dit gaat om veel geld, dus kunnen wij niet anders dan ons steun aan dit ambitieuze plan te geven, dus mee gaan in wat er eindelijk voor onze sport komen gaat.

Maar wel jammer dat je dit blijkbaar niet aan je leden hebt voorgelegd. Want zij zijn de vereniging, de 'wij' in het stuk. Lijkt me zo.

dofuzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 12:25

Wendy schreef:
PeterV schreef:

Maar wel jammer dat je dit blijkbaar niet aan je leden hebt voorgelegd. Want zij zijn de vereniging, de 'wij' in het stuk. Lijkt me zo.

horseshit, alls een bestuur geen dagelijks bestuur kan uitvoeren en beslissingen nemen waarbij de vereniging niet financieel lijdt en verantwoordelijk is, waarom heb je dan nog een bestuur? alsof ik als AQHA lid mijn zegje krijg of de world show maar naar kreuth (om maar een dwarsstraat te noemen) moet verhuizen of niet.