Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
peanutbutter schreef:Hij staat anders totaal niet getraumatiseerd hier op stal hoor.
Net als de andere 100% van de paarden die Gert heeft gedaan. Een heel aantal topruiters bregnt zijn paarden naar Gert. Ook Top springpaarden die het niet meer doen weet hij aan de praat te krijgen. Hoe?? met geduld en duidelijkheid.
Ik ben ook totaal niet bang dat dit zich gaat wreken.
Gert is verre van een nare man. Wel grappig dit.
Ninx schreef:Lijkt me een eerlijk en rustig paard... dat met beleid, goede uitleg en voorbereiding ZONDER probleem te berijden moet zijn.
Maar die PRUTSER (want dat is het overduidelijk) maakt deze eerste ervaringen bijzonder negatief voor dit paard, ik mag hopen dat je er nu zelf een goede draai aan geeft... want dit is echt stuitend.
Deze persoon moet dit werk echt niet doen, rust, beleid, weloverwogen te werk gaan, zacht in de hand, duidelijke maar subtiele hulpen aanleren, het is er allemaal niet bij... Echt een beetje 'cowboytje spelen'...
peanutbutter schreef:Ninx schreef:Lijkt me een eerlijk en rustig paard... dat met beleid, goede uitleg en voorbereiding ZONDER probleem te berijden moet zijn.
Maar die PRUTSER (want dat is het overduidelijk) maakt deze eerste ervaringen bijzonder negatief voor dit paard, ik mag hopen dat je er nu zelf een goede draai aan geeft... want dit is echt stuitend.
Deze persoon moet dit werk echt niet doen, rust, beleid, weloverwogen te werk gaan, zacht in de hand, duidelijke maar subtiele hulpen aanleren, het is er allemaal niet bij... Echt een beetje 'cowboytje spelen'...
En dat was dus niet het geval!!!
KarinvdM schreef:JamieShanin schreef:die gert he staat die in alkmaar? of noordholland..??
Nee, hij heeft zelf een stal in Slagharen.
Bomba schreef:Tja, Gert is van het geen gezeur, en dat gaat er bij de meeste Bokkers denk ik niet in. Gezien de meeste Bokkers zijn van nah, laten we er een maandje over doen om 'm zadelmak te gaan maken. Als 'ie stil gaat staan is het jammer, dan zal 'ie wel niet willen. Gert is van het hup gewoon lopen, gewoon luisteren. Als Gert ze klaar heeft dan is dat echt zo, dan is het opstappen en wegrijden.
peanutbutter schreef:Paarden zadelmak maken is een vak apart.
Ninx schreef:Deze zin op zijn website alleen al: "Deze methode maakt het mogelijk om binnen een kwartier, vanaf het zadel, een paard de beginselen van het rijden te leren."
Hoezo binnen een f*cking kwartier? Hebben jullie ook allemaal binnen een kwartier leren lezen?
Wat hij doet is 'breken'... dat is iets anders dan samenwerken en geeft uiteindelijk ook een volstrekt ander resultaat.