Apassionata

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mies

Re: Apassionata

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 01:59

Ik moet zeggen dat ik het heel anders had verwacht en het een beetje tegen vond vallen.
Er gingen veel dingen mis zoals dat paard dat viel en met die 6 paarden die gingen springen. En het was niet echt een 'show'. Met die ezel hadden ze vast iets grappigs kunnen doen. Hij kwam een voetje geven en ging weer weg? :+
Die sporen en die stangen vielen mij ook op ja.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 09:45

ik ga vanmiddag met de trein en mijn moeder :+ we zijn er om half 1 als het goed is even in de rai eten en dan wachten := 2 jaar terug was het ook niet echt hoogstandje maar na deze verhalen vast beter.

ben benieuwd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 10:53

@Mies:paard dat viel? Gisteren?
Heb ik daar dan echt overheen gekeken.....
:o?

Ik ben nog nooit eerder geweest en had kaartje van mijn vriend gehad voor kerst,hij is zelf ook meegeweest.
Vond het gaaf om te zien,maar sommige stukjes hadden inderdaad een tikje beter gekund ja.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 11:02

ik heb het eerlijk gezegd ook gemist :))
Of t ligt ook aan mij :P
Struikelde die alleen of viel die echt op de grond?

joozz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 11:42

ben gisteravond geweest en was ook benieuwd na alle posts hier.

Zie het eigenlijk meer als circusact, en iid niet alles gaat even netjes en zachtzinnig. Vooral die Spaanse ruiters hadden wel erg grote sporen die ook wel te veel gebruikt werden.... Verder is het dressuurmatig iid niet echt je van het.... Maar ja, het is dan ook geen dressuurwedstrijd waar je naar kijkt, maar een soort van paardencircus. Ik vond die Oekraniers wel een spannend optreden! Paarden vond ik er wel prima uitzien, al werden sommigen door het grove spoor en bitgebruik wel te erg opgenaaid.

Voor mensen die wat minder kritisch kijken, kinderen of geen verstand van paarden hebben is het wel een leuke show. Mijn ouders en vriend (geen verstand van paarden) vonden het leuk.

Ik snap trouwens wel waarom het zoveel moet kosten, er lopen heel wat paarden en mensen rond, en de RAI zal zeker ook niet goedkoop zijn.

jesterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 12:23

Ik ga vandaag... Ik ben erg benieuwd!

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 12:56

Wie zat er zondag om 3 uur nog meer in vak H? :+

Bij mij viel het me wel op dat ze allemaal met stang en trens reden en met sporen..

Mies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 13:09

Anoniem schreef:

Ik ben nog nooit eerder geweest en had kaartje van mijn vriend gehad voor kerst,hij is zelf ook meegeweest.
Vond het gaaf om te zien,maar sommige stukjes hadden inderdaad een tikje beter gekund ja.

Bij die Oekraniers. Paard viel echt ja en lag 2 seconden op de grond en stond weer op.

winnietje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 13:20

Ben gisteravond geweest en vond het met stang gebruik allemaal wel meevallen hoor, het kwam ook vaak genoeg voor dat de stangteugel er ruim ontspannen tot losjes bij hing.

Je gaat naar een show om er van te genieten lijkt me. Niet om mierenneukerig alle ruiterhandjes en voetjes in de gaten te houden. Ik heb er 1 moment op zitten letten, is me weinig opgevallen en ik merkte dat als ik op die manier naar de show keek je het mooie ervan miste. Beetje zonde dus om op die manier naar een show te kijken.

De man met die 6 span ging idd even fout maar ik vond het wel dapper dat ie gewoon doorging tot het lukte wat hij wilde doen. Had ik zijn plaats denk ik niet gedaan.

winnietje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 16:23

winnietje3 schreef:
Ben gisteravond geweest en vond het met stang gebruik allemaal wel meevallen hoor, het kwam ook vaak genoeg voor dat de stangteugel er ruim ontspannen tot losjes bij hing.

Je gaat naar een show om er van te genieten lijkt me. Niet om mierenneukerig alle ruiterhandjes en voetjes in de gaten te houden. Ik heb er 1 moment op zitten letten, is me weinig opgevallen en ik merkte dat als ik op die manier naar de show keek je het mooie ervan miste. Beetje zonde dus om op die manier naar een show te kijken.

De man met die 6 span ging idd even fout maar ik vond het wel dapper dat ie gewoon doorging tot het lukte wat hij wilde doen. Had ik zijn plaats denk ik niet gedaan.

(Aangezien ik m'n post nu al niet meer kan editten :? maar even zo).
Vond het overigens al dat geld ook niet echt waard. Het was wel een mooie show maar ook weer niet bijzonder spectaculair ofzo..
Vond eigenlijk het enige spectaculaire de stukken dat die mannen van hun paard op en af klimmen in de galop.

Little_pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 17:38

winnietje3 schreef:
Niet om mierenneukerig alle ruiterhandjes en voetjes in de gaten te houden.

daar was weinig oplettendheid voor nodig, dat valt gewoon op.....

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 17:41

Mies schreef:
Anoniem schreef:

Bij die Oekraniers. Paard viel echt ja en lag 2 seconden op de grond en stond weer op.

jij was naar de middagshow hé ;) denk dat hun naar de avondshow waren.

Ik was naar de avondshow geweest, vond het erg leuk. Vooral die 6 paarden was idd erg mooi. En die 3 jonge 'veulens' waren erg lief. 1tje ging ook even lekker in een hoekje liggen rollen.

Femkex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 19:14

Bij de middagshow van gisteren viel er ook een paard. Met die mannen die een soort voltige deden. Ik heb het op film staan. De man leunde te veel naar binnen en dat paard maakte een hele scherpe bocht en toen viel het paard en de man. Ook bij het springen ging er idd wat verkeerd, dat heb ik ook op film staan, xD Ik vond het erg leuk! Zoals veel al zeggen, niet heel bijzonder, maar er zaten hele leuke/mooie dingen tussen. :)

winnietje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 19:44

Little_pony schreef:
winnietje3 schreef:
Niet om mierenneukerig alle ruiterhandjes en voetjes in de gaten te houden.

daar was weinig oplettendheid voor nodig, dat valt gewoon op.....

Nou ben benieuwd hoe anderen daar over denken. Ik was er gisteravond om 20:00 en toen is het me niet opgevallen hoor. Als je er op het zelfde moment was heb je er toch met een ander oog naar gekeken. En ik ben niet idioot ik zie prima wanneer iemand een paard onvriendelijk rijdt.
Wie weet verschilt het nog eens per show..?!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 19:45

ah dat verklaart veel.
ik ben naar de avondvoorstelling gegaan,daar is geen paard gevallen...
ook mij viel stang en spoor niet echt op.
zie op wedstrijden wel grover gebruik van beiden voorbij komen :z

Saaaash

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 19:45

Wij gingen 2e kerstdag om 3 uur. Ging ongelooflijk veel mis! Vond sommige dingen ook echt saai! Wij hadden welde STARS sms wedstrijd gewonnen.. We mochten even achter in de stallen kijken en even paarden aaien ( alsof ik dat nog niet genoeg had gedana )

Veel zwepen en sporen :(

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 19:51

het waren gewoon zeker van die boxen die in elkaar gezet kunnen worden, achter de ring zag ik alwel de tractors staan en ze reden daar de paarden los, achter de zwarte gordijnen. ging de zandbaan nog een heel eind door.

leuk dat die startswedstrijd wel echt was:)

wat ik mij afvraag die opera zangeres zal die live hebben gezongen?
dat meisje wat gewonnen (ma 3 uur show addagblad prijsvraag gewonnen) had, playbackte.. die zong vast niet duits... opeens dat hele liedje live.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 19:57

Ik vond het echt doodzonde van mijn geld, wat een aanfluiting!

Saaaash

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 20:00

paardenfreak schreef:
het waren gewoon zeker van die boxen die in elkaar gezet kunnen worden, achter de ring zag ik alwel de tractors staan en ze reden daar de paarden los, achter de zwarte gordijnen. ging de zandbaan nog een heel eind door.

dat meisje wat gewonnen (ma 3 uur show addagblad prijsvraag gewonnen) had, playbackte.. die zong vast niet duits... opeens dat hele liedje live.

Klopt. Er was een klein zandbaantje van 20 bij 20 waar ze in en uitstapten.. die shire at 12 kilo muesli en onbeprekt hooi per dag.. En sommige paarden vielen omdat het zand bevroren was.. Er zaten grote hompen in

winnietje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 20:04

PercyLeen schreef:

Ja opzich was het leuk om te zien en mooi, maar prijs/kwaliteit is wel flut idd. Wij hadden de kaartjes met korting. Ik weet niet wat ze normaal hebben gekost?
Maar ik zou het echt niet meer dan 25,- maximaal 30,- waard vinden..

Saaaash

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 20:08

64 de stuk

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 20:15

winnietje3 schreef:
PercyLeen schreef:

Ja opzich was het leuk om te zien en mooi, maar prijs/kwaliteit is wel flut idd. Wij hadden de kaartjes met korting. Ik weet niet wat ze normaal hebben gekost?
Maar ik zou het echt niet meer dan 25,- maximaal 30,- waard vinden..

Ik heb er nog geen goed woord voorover laat staan geld, enige dat ik gezien heb is verkapte dressuurpasjes waar mijn springpaard niet eens voor onder doet

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 20:17

Anoniem schreef:
ah dat verklaart veel.

ik was ook naar de avondshow geweest. stang en spoor gebruik is mij ook niet opgevallen. terwijl ik er toch af en toe even op ging letten

Champie_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 20:20

Damelza schreef:
Anoniem schreef:
ah dat verklaart veel.

ik was ook naar de avondshow geweest. stang en spoor gebruik is mij ook niet opgevallen. terwijl ik er toch af en toe even op ging letten

het valt ook niet goed op als je ver weg zit denk ik... ik zat op rij 4 (eigenlijk op 3 omdat rij 1 daar niet was ofzo?) en het was niet 100% donker dus dat kon je wel zien...

maar ach ladiess... t was weer een leuk dagje weg...

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 20:24

Saaaash schreef:
paardenfreak schreef:

Klopt. Er was een klein zandbaantje van 20 bij 20 waar ze in en uitstapten.. die shire at 12 kilo muesli en onbeprekt hooi per dag.. En sommige paarden vielen omdat het zand bevroren was.. Er zaten grote hompen in

oke die bodem kunnen ze ook niks aandoen. risico ook met dat stunten dat kan altijd gebeuren.
12 kilo, logisch voor zón groot paard.