Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Margon schreef:Ik heb net alle 8 de pagina's even doorgelezen. En ik betreur deze situatie. Ik wil even vertellen dat dit mijn oude pony is geweest. Ik heb hem met pijn in mijn hart weg moeten doen wegens beeindiging van de paardensport. En ik had graag gewild dat hij nog lekker ergens zijn oude dag kon vieren met een jong meisje, af en toe een buitenritje, beetje dressuur, beetje springen. Het doet mij vrij veel pijn om dit nu te lezen.
Gentlegiant: De pony is inmiddels inderdaad 24. Maar heeft zeker een groot deel van zijn leven wedstrijdjes gelopen. Voor hij bij mij kwam liep hij Z springen en Z dressuur. Bij mij B dressuur, L Springen en B SGW.
geerke schreef:dat is wel heel zuur voor je![]()
Ik ben altijd wat sceptisch....de meeste jonge ruitertjes denken dat paarden cross-brommers zijn,daar zou ik mijn paarden toch niet met een gerust hart achterlaten![]()
Uitzonderingen daar gelaten...
Alane schreef:ik lees hier dingen
TS aanmoedigen om het paard maar zo mee te nemen, en sneu voor TS dat peerd verkocht moet worden.
Ja het is sneu voor ts dat haar ouders weigeren te betalen voor diensten die ze hebben afgenomen, maar tot op heden is er maar 1 de dupe en dat is de stalhouder.... die is zijn kant van overeenkomst nagekomen, de eigenaren laten het afweten wat de rede ook moge zijn, maar schandalig is het.
En ik vraag me af of de waarde van het paard hoger is dan bedrag wat de pensionhouder nog moet krijgen
Ik kan me voorstellen dat er pensionhouders zijn die na een bepaalde achterstand het paard gewoon los laten of ergens aan een boom binden.
en dit soort adviezen zorgen ervoor dat in de toekomst stalgelden omhoog gaan omdat de stalhouder niet meer ter goede trouw ter werk kan gaan en alles via een notaris/advocaat moet lopen...
funnyhorses schreef:Nou paard loslaten of aan een boom binden vind ik wel een strafbaar feit!
Beestje vraagt er immers niet om.
Dus dat vind ik geen rede om een dier zoiets aan te doen.
Stalhouders moeten gewoon veel eerder aan de bel gaan trekken en het niet laten gebeuren dat er een paar maanden niet word betaald!
Gewoon korte metten maken: elke maand rekening betalen en anders eruit!
Alane schreef:maar tot op heden is er maar 1 de dupe en dat is de stalhouder.... ...
Alane schreef:funnyhorses schreef:Nou paard loslaten of aan een boom binden vind ik wel een strafbaar feit!
Beestje vraagt er immers niet om.
Dus dat vind ik geen rede om een dier zoiets aan te doen.
Stalhouders moeten gewoon veel eerder aan de bel gaan trekken en het niet laten gebeuren dat er een paar maanden niet word betaald!
Gewoon korte metten maken: elke maand rekening betalen en anders eruit!
Dus aan de boom of loslaten...
200 euro stalgeld, 3 maand niet betaald, stalbaas heeft wel kosten gemaakt en er werk in gestoken. Moet je die dan op laten lopen als stalbaas zijnde?
Met de kans dat je niet vlot genoeg bent en het paard gewoon opgehaald wordt en je kunt fluiten naar je centen?
Bedenk wel even dat het paard niet alleen voer geld kost maar de stal niet aan een ander verhuurd kan worden dus dubbele inkomsten loop je mis.
En ja als eigenaar heb je verantwoordelijkheden en die moet je niet bij een stalhouder neerleggen als je niet wilt betalen.
Een schoonheidsprijs verdient het niet, begrijpelijk is het wel.
Anders kun je mooi goedkoop gaan stallen. Je rijdt naar een willekeurige pensionstal, zet je paard in de eerste de beste lege box, en de staleigenaar kan voor de kosten opdraaien, als je de 3e brief ontvangt haal je je paard op en huppel je vrolijk naar de volgende stal en daar zou een staleigenaar niets aan kunnen doen...
En ja ik zou het paard ook ergens aan een boom binden als de kosten niet betaald werden (en nee dan heb ik het niet over 1 maand achterstand maar na de 2e begint het dan wel te jeuken)
En strafbaar feit? wat wil je dan vertellen? Ik heb 3 maand niet betaald en nu hebben ze mijn paard van het erf gezet omdat ik niet wil betalen of boen mijn stand leef???
liljebo schreef:Alane schreef:maar tot op heden is er maar 1 de dupe en dat is de stalhouder.... ...
Ik denk dat er 3 de dupe zijn; de stalhouder, TS en de pony..
easygoing schreef:Leuk hoor zulke ouders. Om vader een hak te zetten weigert moeder te betalen en vader denkt alleen aan zijn eigen genotsmiddelen.
Wie is de dupe? TS en de pony, de stalbaas natuurlijk ook maar die zal er niet slechter uitkomen. Uiteindelijk zal hij heus wel centjes krijgen is het niet rechtsom dan wel linksom.
TS ik zou willen dat ik je helpen kon.