En dan stort je wereld in elkaar :(

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 19:17

Dan is de TS de pony kwijt, en dn is de vraag: wie heeft het recht op het verkoopbedrag? Beide ouders elk de helft?

Of de ouder die het aankoopbedrag heeft betaald indertijd? Of papa, omdat hij toch elke maand stalgeld diende te betalen, en niet mama?

En dan kan er gegooid worden met modder wie er de schuldige was voor de verkoop en dus het ongelukkig maken van de TS. de papa omdat hij stalgeld niet ophoestte, of mama omdat ze niet wou bijspringen? In elk geval gaan ze niet naar zichelf kijken en ook weer met de vinger wijzen, wat de situatie er niet beter op gaat maken.

Gentlegiant

Re: En dan stort je wereld in elkaar :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 19:19

Ik denk dat er niet veel over blijft van een 23 jarige AV die nooit uit gebracht is op wedstrijd...

Margon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 18:06

Ik heb net alle 8 de pagina's even doorgelezen. En ik betreur deze situatie. Ik wil even vertellen dat dit mijn oude pony is geweest. Ik heb hem met pijn in mijn hart weg moeten doen wegens beeindiging van de paardensport. En ik had graag gewild dat hij nog lekker ergens zijn oude dag kon vieren met een jong meisje, af en toe een buitenritje, beetje dressuur, beetje springen. Het doet mij vrij veel pijn om dit nu te lezen.

Gentlegiant: De pony is inmiddels inderdaad 24. Maar heeft zeker een groot deel van zijn leven wedstrijdjes gelopen. Voor hij bij mij kwam liep hij Z springen en Z dressuur. Bij mij B dressuur, L Springen en B SGW.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 18:42

ik dacht dat hij verder niets gelopen had mijn excuses

Maar als nog levert een paard van die leeftijd niet veel op vrees ik
Jij hebt hem in Februarie dit jaar verkocht?

Heb jij hem dan verkocht aan de TS?

even terug gekeken in jou posts
Hij mocht gratis weg bij een zeer goed tehuis
Ik hij dan ook gratis naar TS gegaan?
Laatst bijgewerkt door Gentlegiant op 06-12-10 18:49, in het totaal 1 keer bewerkt

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 18:48

Margon schreef:
Ik heb net alle 8 de pagina's even doorgelezen. En ik betreur deze situatie. Ik wil even vertellen dat dit mijn oude pony is geweest. Ik heb hem met pijn in mijn hart weg moeten doen wegens beeindiging van de paardensport. En ik had graag gewild dat hij nog lekker ergens zijn oude dag kon vieren met een jong meisje, af en toe een buitenritje, beetje dressuur, beetje springen. Het doet mij vrij veel pijn om dit nu te lezen.

Gentlegiant: De pony is inmiddels inderdaad 24. Maar heeft zeker een groot deel van zijn leven wedstrijdjes gelopen. Voor hij bij mij kwam liep hij Z springen en Z dressuur. Bij mij B dressuur, L Springen en B SGW.

dat is wel heel zuur voor je :(:)
Ik ben altijd wat sceptisch....de meeste jonge ruitertjes denken dat paarden cross-brommers zijn,daar zou ik mijn paarden toch niet met een gerust hart achterlaten :o
Uitzonderingen daar gelaten...

Fransje_70

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 09:41

geerke schreef:
dat is wel heel zuur voor je :(:)
Ik ben altijd wat sceptisch....de meeste jonge ruitertjes denken dat paarden cross-brommers zijn,daar zou ik mijn paarden toch niet met een gerust hart achterlaten :o
Uitzonderingen daar gelaten...

Wat een vervelende opmerking in dit topic, zoals ik lees heeft TS het al zwaar genoeg met scheiding en pony probleem en is het niet haar schuld maar die van haar ouders dat haar pony niet mee kan!
TS is er geen verdere familie die je het geld kan voorschieten? Opa/oma of een ouder van een heel goede vriendin?

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 10:00

Ik kan me voorstellen dat de stalhouder het paard daar wil houden als een soort van onderpand.
Ik weet niet hoeveel het per maand kost maar 600 euro is een boel geld en waarschijnlijk heeft die vader ook tegen de stalbaas vaker gezegt ; het geld komt eraan.
En vervolgens niks en zit de stalhouder nu ook met loze beloftes.

Alleen weer erg jammer dat een kind eronder moet lijden.
Maar vanuit het zicht van de stalhouder begrijp ik wel dat ie zegt:paard blijft staan waar hij staat!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 10:14

ik hoop dat het paard er niet onder lijdt....TS woont er ver vandaan op het moment.
Wie verzorgt hem?

jasminex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-10 10:33

Hallo allemaal,

we hebben misschien een oplossing maar is nog niet zeker...

Even voor de duidelijkheid:

Paard word gewoon verzorgd door een stalgenoot, dus ook gevoerd, buitengezet etc.
Voor degenen die het willen weten: De staaling kost daar 45euro stal huur en dan komt erbij wat je verbruikt aan hooi en stro. Hooi kost 3,50 per baal en stro 3euro.

Dus per maand word het ongeveer 120 euro.
Nu zorgde de stalbaas voor een tijdje voor mijn pony en toen werd het 200euro incl. omdat hij de stal uit mestte en hooi gaf. Maar nu weer vanaf september 120 ongeveer omdat dat meisje het nu doet.

We hebben dus misschien een oplossing, om 12uur vraag ik het aan mijn moeder en dan post ik wel.

groetjes

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 10:36

ik lees hier dingen :n
TS aanmoedigen om het paard maar zo mee te nemen, en sneu voor TS dat peerd verkocht moet worden.
Ja het is sneu voor ts dat haar ouders weigeren te betalen voor diensten die ze hebben afgenomen, maar tot op heden is er maar 1 de dupe en dat is de stalhouder.... die is zijn kant van overeenkomst nagekomen, de eigenaren laten het afweten wat de rede ook moge zijn, maar schandalig is het.
En ik vraag me af of de waarde van het paard hoger is dan bedrag wat de pensionhouder nog moet krijgen

Ik kan me voorstellen dat er pensionhouders zijn die na een bepaalde achterstand het paard gewoon los laten of ergens aan een boom binden.

en dit soort adviezen zorgen ervoor dat in de toekomst stalgelden omhoog gaan omdat de stalhouder niet meer ter goede trouw ter werk kan gaan en alles via een notaris/advocaat moet lopen...

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 10:37

Nou ik hoop voor je dat het gaat lukken.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 10:40

Alane schreef:
ik lees hier dingen :n
TS aanmoedigen om het paard maar zo mee te nemen, en sneu voor TS dat peerd verkocht moet worden.
Ja het is sneu voor ts dat haar ouders weigeren te betalen voor diensten die ze hebben afgenomen, maar tot op heden is er maar 1 de dupe en dat is de stalhouder.... die is zijn kant van overeenkomst nagekomen, de eigenaren laten het afweten wat de rede ook moge zijn, maar schandalig is het.
En ik vraag me af of de waarde van het paard hoger is dan bedrag wat de pensionhouder nog moet krijgen

Ik kan me voorstellen dat er pensionhouders zijn die na een bepaalde achterstand het paard gewoon los laten of ergens aan een boom binden.

en dit soort adviezen zorgen ervoor dat in de toekomst stalgelden omhoog gaan omdat de stalhouder niet meer ter goede trouw ter werk kan gaan en alles via een notaris/advocaat moet lopen...

Nou paard loslaten of aan een boom binden vind ik wel een strafbaar feit!
Beestje vraagt er immers niet om.
Dus dat vind ik geen rede om een dier zoiets aan te doen.
Stalhouders moeten gewoon veel eerder aan de bel gaan trekken en het niet laten gebeuren dat er een paar maanden niet word betaald!
Gewoon korte metten maken: elke maand rekening betalen en anders eruit!

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 10:49

funnyhorses schreef:
Stalhouders moeten gewoon veel eerder aan de bel gaan trekken en het niet laten gebeuren dat er een paar maanden niet word betaald!

Dus aan de boom of loslaten...

200 euro stalgeld, 3 maand niet betaald, stalbaas heeft wel kosten gemaakt en er werk in gestoken. Moet je die dan op laten lopen als stalbaas zijnde?
Met de kans dat je niet vlot genoeg bent en het paard gewoon opgehaald wordt en je kunt fluiten naar je centen?
Bedenk wel even dat het paard niet alleen voer geld kost maar de stal niet aan een ander verhuurd kan worden dus dubbele inkomsten loop je mis.
En ja als eigenaar heb je verantwoordelijkheden en die moet je niet bij een stalhouder neerleggen als je niet wilt betalen.
Een schoonheidsprijs verdient het niet, begrijpelijk is het wel.

Anders kun je mooi goedkoop gaan stallen. Je rijdt naar een willekeurige pensionstal, zet je paard in de eerste de beste lege box, en de staleigenaar kan voor de kosten opdraaien, als je de 3e brief ontvangt haal je je paard op en huppel je vrolijk naar de volgende stal en daar zou een staleigenaar niets aan kunnen doen...
En ja ik zou het paard ook ergens aan een boom binden als de kosten niet betaald werden (en nee dan heb ik het niet over 1 maand achterstand maar na de 2e begint het dan wel te jeuken)
En strafbaar feit? wat wil je dan vertellen? Ik heb 3 maand niet betaald en nu hebben ze mijn paard van het erf gezet omdat ik niet wil betalen of boen mijn stand leef???
Laatst bijgewerkt door Alane op 07-12-10 10:50, in het totaal 1 keer bewerkt

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 10:50

nou dan duim ik maar even voor je, ik zou voor mijn meiden alles op alles zetten om het te regelen, hopelijk doet jouw moeder dit nu ook

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 11:11

Ben erg benieuwd hoe dit afloopt.

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 11:21

Erg sneu deze situatie, ik hoop dat er een oplossing komt!

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 11:22

volbloedfan schreef:
Ben erg benieuwd hoe dit afloopt.

ik ook hoop goed voor ts

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 11:28

Alane schreef:
maar tot op heden is er maar 1 de dupe en dat is de stalhouder.... ...

Ik denk dat er 3 de dupe zijn; de stalhouder, TS en de pony.
Wellicht zit er een bokker van goede wil in de buurt die de situatie van dichtbij kan bekijken (wellicht ff gesprekje met stalhouder over het hoe en wat precies?)

Denk dat de onkosten verder en verder oplopen als pa slechts 100 euro per maand kan ophoesten en de pony toch op die stalling blijft staan. Denk dat daarmee ook niemand is geholpen. Ook de stalhouder niet.Die heeft zijn stal vast liever vrij voor een betalende klant.
Ma betaalt niet om dat het pa's pakkie aan is en ts kan het niet betalen.

Inzameling via pb kan wellicht wel, maar ik denk dat dat alleen een optie zou zijn als iemand de situatie helder heeft (de eerder genoemde bokker uit de buurt?)en dat begeleidt.
En wat als er dan meer soortgelijke oproepen komen, gezien de crisis? (denk even hardop)
Misschien zijn er nog meer mogelijkheden?

Onderling overleg via pb's?
Aanbod van arno voor vervoer pony is ook lief. Maar goed... pas zinvol als de pony weg mag uit de oude stalling.
Moeilijk probleem...

Maar misschien heeft ts al een oplossing...
Ik hoop het.

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 11:41

pff wat een rotsituatie
ik hoop dat alles goed komt
maar als ik het zo lees kan pa het/wil het niet betalen en gaat hij dat ook niet doen
en ma kan het ook niet missen ik begrijp dat 600 euro voor een gescheiden moeder heel veel geld is
al zou ik er alles voor overhebben om mijn dochter te helpen
ik hoop dat het snel opgelost word en de pony bij jasmine in de buurt komt te staan zodat ze haar ontspanning bij haar paardje weer heeft

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 12:43

Alane schreef:
funnyhorses schreef:

Dus aan de boom of loslaten...

200 euro stalgeld, 3 maand niet betaald, stalbaas heeft wel kosten gemaakt en er werk in gestoken. Moet je die dan op laten lopen als stalbaas zijnde?
Met de kans dat je niet vlot genoeg bent en het paard gewoon opgehaald wordt en je kunt fluiten naar je centen?
Bedenk wel even dat het paard niet alleen voer geld kost maar de stal niet aan een ander verhuurd kan worden dus dubbele inkomsten loop je mis.
En ja als eigenaar heb je verantwoordelijkheden en die moet je niet bij een stalhouder neerleggen als je niet wilt betalen.
Een schoonheidsprijs verdient het niet, begrijpelijk is het wel.

Anders kun je mooi goedkoop gaan stallen. Je rijdt naar een willekeurige pensionstal, zet je paard in de eerste de beste lege box, en de staleigenaar kan voor de kosten opdraaien, als je de 3e brief ontvangt haal je je paard op en huppel je vrolijk naar de volgende stal en daar zou een staleigenaar niets aan kunnen doen...
En ja ik zou het paard ook ergens aan een boom binden als de kosten niet betaald werden (en nee dan heb ik het niet over 1 maand achterstand maar na de 2e begint het dan wel te jeuken)
En strafbaar feit? wat wil je dan vertellen? Ik heb 3 maand niet betaald en nu hebben ze mijn paard van het erf gezet omdat ik niet wil betalen of boen mijn stand leef???

Heejuhhhh je hoeft mij niet aan te blèren hihi ik zei toch al eerder dat ik die stalbaas goed kan begrijpen dat ie het paard niet meegeeft ivm de stalschulden!
Maar een paard loslaten of ergens vastbinden vind ik t.o.v het dier ronduit schandalig!!!!
Het idee alleen al,BAH!

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 12:48

liljebo schreef:
Alane schreef:
maar tot op heden is er maar 1 de dupe en dat is de stalhouder.... ...

Ik denk dat er 3 de dupe zijn; de stalhouder, TS en de pony..

Dat wilde ik net posten. De TS is keihard de dupe van het gesteggel van haar ouders.

Ik hoop dat er voor alle partijen een goede oplossing komt, vind het een erg sneu verhaal...

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 13:01

Leuk hoor zulke ouders. Om vader een hak te zetten weigert moeder te betalen en vader denkt alleen aan zijn eigen genotsmiddelen.

Wie is de dupe? TS en de pony, de stalbaas natuurlijk ook maar die zal er niet slechter uitkomen. Uiteindelijk zal hij heus wel centjes krijgen is het niet rechtsom dan wel linksom.

TS ik zou willen dat ik je helpen kon.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 13:06

easygoing schreef:
Leuk hoor zulke ouders. Om vader een hak te zetten weigert moeder te betalen en vader denkt alleen aan zijn eigen genotsmiddelen.

Wie is de dupe? TS en de pony, de stalbaas natuurlijk ook maar die zal er niet slechter uitkomen. Uiteindelijk zal hij heus wel centjes krijgen is het niet rechtsom dan wel linksom.

TS ik zou willen dat ik je helpen kon.

Zo denk ik er ook over, ik weet dat ts het vervelend vindt om te horen, maar het kind is de dupe van het gedrag van de ouders....

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 13:28

en ts is erg loyaal aan haar ouders, volgens mij heeft ze ook gevraagd niet te oordelen hierover...( hoe onbegrijpelijk ook voor de meeste van ons )
ik geef die stalhouder ook gelijk, die man moet gewoon zijn geld krijgen, misschien kan hij wat water bij de wijn doen om de zaak wat te bespoedigen, maargoed dat is aan hem.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 13:35

Ach het is geen oordelen het is een korte beschrijving van wat ts plaatst in dit topic.
Ik snap dat het moeilijk en pijnlijk is dat te moeten erkennen voor haar maar het is wel gewoon een feit dat het is zoals het is.

De stalhouder heeft zeker gelijk maar door de pony vast te houden zullen de kosten alleen maar oplopen en dan is het de vraag of er uberhaupt nog betaald kan worden.
Even uitgaande dat dat dan idd niet kan zit de stalhouder met een pony die bij verkoop niet de gemaakte kosten kan dekken. Daarmee doet de stalhouder zichzelf tekort maar ook ts en de pony.Dus idd zou ik als stalbaas water bij de wijn doen en betalings afspraken maken of bij wantrouwen een incassobureau in de arm nemen en via hun een betalings afspraak regelen.