Paniek *foto's kunnen schokkend zijn*

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 13:40

Je zal straks nog gek staan te kijken hoe weinig je van zo'n wond nog ziet.
Mijn jaarling had ook een enorme wond, paar maanden later zag je geen fluit meer.

Nicole21

Re: Paniek *foto's kunnen schokkend zijn*

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 20:18

aah is inderdaad erg schrikken!
Spreek uit ervaring,
veel sterkte met je paardje! :(:).
Van de wonden blijf je niet veel zien,
die van mij had ook achterbeen open zie je nou niks meer van,
en was met der voorkant ook door het prikkeldraad gekomen zie je toch nog wat lijntjes van..
Maar verder zo goed als genezen.
K hoop dat het al wat beter gaat! :)

goldy007Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-10 11:20

Joehoe als het weer zo blijft gaan we Prio vanmiddag ophalen!!!
Maar safety first, als het niet veilig is blijft ie nog een dagje langer!

Mir_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 13:46

Nou heerlijk dat je hem kan gaan halen!
Ik kon mijn paard ook gaan halen, maar het is hier onverantwoord om de weg op te gaan met een trailer. Dus ik hoop voor jou dat het wel te doen is! (Je kan eigenlijk alleen ophalen tussen 9 en 10, of is er een uitzondering voor je gemaakt?)

goldy007Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-10 18:15

Mir_horses schreef:
Nou heerlijk dat je hem kan gaan halen!
Ik kon mijn paard ook gaan halen, maar het is hier onverantwoord om de weg op te gaan met een trailer. Dus ik hoop voor jou dat het wel te doen is! (Je kan eigenlijk alleen ophalen tussen 9 en 10, of is er een uitzondering voor je gemaakt?)

Ja hij is thuis hoor!!!!! Ben dolgelukkig! Hij liep zo de trailer op en was superbraaf onderweg. Halverwege begon het flink te sneeuwen maar ik had dan ook een wereldchauffeur, geen gevaarlijke situaties gehad de wegen waren goed te doen. Maar ik ben wel blij dat ie veilig in zijn stalletje staat hoor! Over de tijden hadden we niks afgesproken hadden dus ook een miscommunicatie maar we konden hem gewoon meenemen!
Was geen probleem. Goh wat ben ik gelukkig!

Mir_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 18:33

Ik kan me dat goed voorstellen!! Nou geniet maar lekker van hem!! Ik moet nog even een paar dagen wachten ;).

goldy007Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-10 20:29

Even een update. Het gaat heel goed met Prio hij staat nu al een week zonder verband en hij blijft er keurig netjes vanaf. Hij vind het ook wel lekker dat ie weer lekker veel aandacht krijgt! Elke dag poetsen,knuffelen en keutelen goh wat hebben we dat gemist joh!! Ben zo gelukkig dat ie thuis is! De wond is rustig alleen wel een stuk viezer dan met die verbanden er steeds om ,maar we maken het dagelijks schoon en dan inspuiten met acederm spray. Volgende week donderdag moet ik even een foto mailen en dan komt ie als het nodig is om nog een keer vlak te snijden of als het niet nodig is dan mogen we lekker gaan stappen!! En dan mag tie misschien ook wel een uurtje op de paddock.(dat zou zooooo fijn voor hem zijn) Zal de foto's morgen weer even uploaden. X

goldy007Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-10 11:33

Even weer een update. Ik heb vrijdag contact gehad met de DA en hij vond dat de wond er opzich goed uitziet. Acceptabel noemde hij het! Maar ik mag eindelijk met hem gaan wandelen en als het weer het toelaat mag tie ook lekker op een klein weitje! Nou ligt er hier dus bijna 20 cm sneeuw en wandelen gaat echt niet lukken. Heb zaterdag zo'n 5 minuten gewandeld met hem maar vond het doodeng, hij was best braaf maar als tie maf zou doen en hij glijd uit, brrrr moet er niet aan denken. Meneer staat voor op ijzers namelijk. Hmmm heb ik weer natuurlijk!!! Maar over 2 weken weer foto's mailen of als het meer als 1 cm uitpuilt(het wildvlees)dan moet de Da weer langskomen om het vlak te snijden. Prio gedraagt zijn eigen nog steeds super, hij word alleen wat sjagerijnig. Maar das niet zo gek na bijna 4 maanden op hok te staan! Groetjes Cindy en Prio

goldy007Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-10 00:20

Zo hierbij weer even een foto update van de wond van Prio.
Het gaat goed met hem en we kunnen niet wachten tot de sneeuw opger*t is want
dan kunnen we eindelijk aan de wandel. Hierbij de beloofde foto's van hoe de wond er
nu uitziet.
2weken geleden voor het schoonmaken
Afbeelding
en na het schoonmaken
Afbeelding
en van gisteren
Afbeelding
en van vandaag
Afbeelding
nog 1 van vandaag
Afbeelding
en z'n hele been
Afbeelding
Wat een verschil al he??

stephanie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 00:30

Wou wat een verhaal wel even schrikken zeg! Maar gelukkig ziet de wond er goe uit nu nog veel sterkte er mee!

Xnikita1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 00:33

dat is schrikken zeg!
Veel sterkte beide!!

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 00:36

Ziet er erg goed uit nu! Fijn dat ze weer thuis is en dat het goed gaat :)

Wendie1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 00:37

Jeeetje zeg! hoop dat ie er snel weer boven op is en weer naar huis mag ! sterkte!:)

x

realmagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 00:40

Wendie1992 schreef:
Jeeetje zeg! hoop dat ie er snel weer boven op is en weer naar huis mag ! sterkte!:)

x

:o hij is al thuis hoor :D

mar ts ziet er goed uit hoor toppie

Mitch_Beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 00:45

Wat erg! Fijn dat herstel voorspoedig verloopt! Hopen dat je mannetje er weer helemaal bovenop komt. Zaterdag had een van onze paarden ziijn benen ook helemaal in het schrikdraad gewikkeld zitten, gelukkig ging dat net goed (: Maar het was wel even schrikken...

_Isa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 17:48

Wat een naar verhaal!

heel veel beterschap aan je paard. en sterkte voor jouw.

zondersokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 18:05

Hoewel het een flinke wond is en inderdaad wat pussig vind ik het er toch al wat beter uitzien dan de eerste foto het lijkt al wat beter "aan te sluiten"
Succes met het verdere herstel!

_lisjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 18:09

gelukkig ziet het er nu beter uit.
Succes verder en hopen dat de sneeuw gauw weg is

zondersokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 00:57

Wauw de kracht van het lichaam dat ziet er goed uit hopelijk zet het zo door!

goldy007Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-11 21:18

Zo weer even een update. De sneeuw is hier nu sinds vrijdag weg en Prio gaat weer lekker de wei op!
Vrijdag hebben we hem even in de kleine paddock gehad en WOW wat ging tie uit zijn plaat zeg!!
Bokken,slaan,showen en hinneken. Was even spannend hoor, hoe zou de wond het houden en hoe zou tie lopen!
Maar het ging allemaal prima. Hij liep goed,niet kreupel maar na een tijdje zag je dat ie moe werd en toen zag je dat ie
zijn been wat ontlastte. Gisteren is ie met zijn nieuwe vriendin lekker de wei opgeweest en dat ging super! Hij heeft
geloof ik 6 keer liggen rollen en graasde heel snel..... Hij denkt inslaan dat gras straks moet ik weer op stal blijven, haha.
Dus vanaf vandaag mocht tie gewoon met de groep mee( allemaal apart behalve Prio en Kyra staan samen in 1 wei)naar buiten
en ook dat ging super! We gaan nu ook langzaam aan beginnen met revalideren dus we gaan beginnen met stappen en dat dan
opbouwen naar een keertje longeren en dan hopelijk na een paar maandjes weer eens rustig aan rijden.
Heb vanmiddag heerlijk zitten genieten van mijn knappe vent in de wei in het zonnetje. Daar heb ik het nou allemaal voor gedaan!
2011 word ons jaar!!

goldy007Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-11 15:42

Nou afgelopen zaterdag was het dan eindelijk zover... Ik moest er op!
En ooo wat zag ik er tegenop! Wat gaat ie doen..Zou tie braaf zijn...Hoe zou tie lopen enz enz
Dus met lood in mijn schoenen en de moed onder mijn arm naar stal.
Heb hem eerst goed gepoetst en daarna met knikkende knieen opgezadeld. En toen was het zover.
Ik moest er echt op. Alle denkbare smoesjes had ik al gehad om het uit te stellen maar nu kon ik
niks meer verzinnen. De bak was niet hard, cap had ik bij, het regende niet! Dus niet zeiken: rijden!
Krukje mee de bak in en opsteigen.... En hij was BRAAF. Nee niet braaf SUPERBRAAF zelfs. En wat was
het GAAF. Had ik mijn eigen daar nou druk over gemaakt?? Hij heeft geen pas verkeerd gezet. Ja hij liep
natuurlijk wel wat te klootviolen en te proberen maar niet schrikken,bokken of gek gedaan. Wat een wereld
paard. Hij liep niet kreupel!! En en ik ben gewoon trots op mijn kerel! We zijn van ver gekomen en moeten nog een
lange weg voordat we weer een beetje op niveau zitten maar we genieten weer van iedere dag!!!

Zal vanavond even nieuwe foto's plaatsen van hoe de wond er nu uit ziet.

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 15:45

wauw wat fijn dat het zo goed gaat met hem zeg!
ik heb ook voor het eerst op dj gezeten (die is nog niet beleerd, ik had ook niet verwacht dat dat ooit nog zou gebeuren)
hoe is de wond nu?
ben benieuwd naar de foto's

goldy007Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-11 15:56

CindyUniek schreef:
wauw wat fijn dat het zo goed gaat met hem zeg!
ik heb ook voor het eerst op dj gezeten (die is nog niet beleerd, ik had ook niet verwacht dat dat ooit nog zou gebeuren)
hoe is de wond nu?
ben benieuwd naar de foto's

Hey Cin!
Met de wond gaat het super! Het is nog maar klein. Nog niet helemaal dicht
maar dat duurt niet lang meer. Hij loopt gelukkig goed en is niet kreupel, wel is ie
iets korter van pas (echt miniscuul) maar mijn DA zegt dat dat door t litteken komt en dat dat
goed komt met meer beweging straks, en nu trekt het litteken ook nog.
Maar hoe is het met DJ? Je hebt er ook al opgezeten? Stoer! Maar gaat het met zijn been ook goed? Loopt ie helemaal rad?
Zie je nog iets aan zijn been? Een litteken of is het been dikker?
Groetjes Cindy

goldy007Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-11 21:56

Hierbij de nieuwe foto's van hoe de wond er nu ongeveer uitziet.
Het is nu nog kleiner geworden!

van 17 januari
Afbeelding
en nog 1 van de 17de
Afbeelding
en van 24 januari
Afbeelding
en nog 1 van de 24ste
Afbeelding

Heb van t weekend ook nog foto's gemaakt maar die staan nog niet op mijn laptop,
volgende keer. Beloofd!

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 09:24

oh dat is al een wereld van verschil ja
maar het is dus nog steeds open?!
ik moest echt volledig laten rusten tot het dicht was
bij dj is het dus echt alleen nog een streepje kaal klik
hij loopt rad, het been heeft nog steeds krulletjes door het verband en hij is stijver als ik hem op til om uit te krabben, maar ja hij mist dan ook 3 pezen