Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
belletjhee schreef:Nog even een vraagje, als ik de manen van mijn paard knip, dan kan ik ze niet mooi kort doen omdat ze dan omhoog gaan staan.. Heeft iemand daar een trucje voor de ze gewoon blijven hangen?? Of moet ik ze gewoon wat langer houden?
spatter schreef:wat zijn we weer vriendelijk bezig, zo krijgen we echt meer ruiters die mee doen![]()
in instap klasses mag er best nog iets niet kloppen en hoeft niets alles volgens de "mode"
natuurlijk kom je niet met je stalhalster en doordeweekse broek maar overdrijven is ook een vak
verder probeer ik zelf liever iemand op show even vooruit te helpen door te kijken of ik iets bij heb wat ik best even kan missen zodat diegene wel zo correct mogelijk de ring in gaat
en met mij zijn er meer mensen die best inspringen bij nieuw startende leden
Romkabouter schreef:spatter schreef:spicegirl in de engelse sport beginnen ze ook met trui en meestal witte rijbroek
Welke steen heb jij gezeten, dat is al minstens 20 jaar niet meer zo
spatter schreef:mijn dochters hebben vorig jaar nog meegedaan aan een wedstrijdje en het veulendiploma van de KNHS waarbij ze ook een proefje moesten rijden en niet persé in rijjasje hoefden te rijden
KNHS schreef:Artikel 117 - Kledingvoorschriften
1. Correcte kleding is verplicht voor officials en deelnemers die zich binnen de - al dan niet afgesloten - ruimte van het wedstrijdterrein/de wedstrijdaccommodatie bevinden;
deze regel is ook van toepassing op de voorlezer van de deelnemer.
2. Tenzij het verenigingstenue wordt gedragen dienen deelnemers tijdens de proef te verschijnen in:
a. een rij-jas, type colbert met knopen en platliggende revers, het zitvlak geheel of gedeeltelijk bedekkend.
b. een lichtgekleurd overhemd of lichtgekleurde dressuurblouse, Overhemden/dressuurblouses moeten lange of korte mouwen hebben en bij lange mouwen voorzien zijn van witte manchetten.
c. een witte, beige of gele rijbroek.
d. een bijpassende witte of gele plastron of stropdas, wanneer een dressuurblouses
wordt gedragen is het dragen van een plastron niet verplicht.
e. een paar handschoenen.
f. een paar rijlaarzen of jodphurlaarsjes in combinatie met gelijkkleurige, glad-leren/gladde kunstleren chaps.
g. een veiligheidscap/-helm met norm EN-1384. Het is uitsluitend bij het deel-nemen vanaf de klasse Z1 paarden toegestaan een dressuurhoed of bolhoed te dragen.
spatter schreef:veulendiploma is het eerste diploma gevolgd daar A, B, C enz
bij veulen leren ze de basis dingen over paarden en tuig en een eenvoudig proefje rijden
bij C hebben ze veel meer theorie, een dressuurproefje en een buitenritje
spicegirl schreef:![]()
een 2 oor met een keelriem ? nooit gezienik ken wel split ear met keelriem, maar die hebben dan maar 1 soort van "oor "
hebbie een foto ?