Eerste keer op Moonlight :D

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Silly_Woman

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 21:56

Silkaay schreef:
@ Silly_Woman

is het niet logisch dat je alsj het bergaf gaat meer naar achter leunt? om zo de druk op de rug van je paard hetzelfde te houden & ze niet naar voren kan vallen? zal proberen morgen nog foto's te plaatsen als ik naar moon ga (:

@ NicoleHorses
Peesjes te groot? :D Nee hoor ^^ waar zie je dat? :p
(:

Voor zover ik zie heb jij geen steile berg waar je vanaf moet, bij zulke lichte glooingen kan je rustig rechtop blijven zitten en je hoef niet zover naar voren in de galop...

nelefleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 22:07

Silly_Woman schreef:
Silkaay schreef:
@ Silly_Woman

is het niet logisch dat je alsj het bergaf gaat meer naar achter leunt? om zo de druk op de rug van je paard hetzelfde te houden & ze niet naar voren kan vallen? zal proberen morgen nog foto's te plaatsen als ik naar moon ga (:

@ NicoleHorses
Peesjes te groot? :D Nee hoor ^^ waar zie je dat? :p
(:

Voor zover ik zie heb jij geen steile berg waar je vanaf moet, bij zulke lichte glooingen kan je rustig rechtop blijven zitten en je hoef niet zover naar voren in de galop...

ik geef silke gelijk hoor , de piste ligt scheef en ik heb ook soms nog moeite om rechtop te blijven zitten bij bergafwaards gaan en ik rij al een goede 5 jaar in die piste ;)

Silly_Woman

Re: Eerste keer op Moonlight :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 22:08

ja maar ze gaat naar voren zitten en dat is dan juist het tegengestelde van wat ze zegt...

nelefleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 22:09

Silly_Woman schreef:
ja maar ze gaat naar voren zitten en dat is dan juist het tegengestelde van wat ze zegt...

ahn okeej das idd wel niet goed dan xD

Silly_Woman

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 22:14

Het gaat niet helemaal om het recht zitten, je mag bij steil naar beneden en steil omhoog best wat meer naar achter/voren zitten.

Het gaat mij er om dat ik op de foto's geen balans zie...danwel naar voren zittend, danwel naar achter zittend...

Welke regio zitten julie?

nelefleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 22:15

Silly_Woman schreef:
Het gaat niet helemaal om het recht zitten, je mag bij steil naar beneden en steil omhoog best wat meer naar achter/voren zitten.

Het gaat mij er om dat ik op de foto's geen balans zie...danwel naar voren zittend, danwel naar achter zittend...

Welke regio zitten julie?

west-vlaanderen , België xD

Silly_Woman

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 22:16

ook niet echt in de buurt :P Anders had ik best een x langs willen komen om zit/rij tips te geven...
De enige optie die ik kan geven is: probeer zit/rijles te vinden :)

nelefleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 22:18

Silly_Woman schreef:
ook niet echt in de buurt :P Anders had ik best een x langs willen komen om zit/rij tips te geven...
De enige optie die ik kan geven is: probeer zit/rijles te vinden :)

jha is idd wel een beetje heel ver he xD
nuja k denk dat silke dat ook wel beetje weet :D

Silly_Woman

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 22:21

Iig succes ermee en voor vragen staat mn pb box altijd open... of mn mail... :P

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-10 12:41

okej .. ;p

iloonaa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 17:56

ik vind het een leuk paard met een erge mooie kleur!
dat dekje staat er ook trouwens erg mooi bij! :)

commentaar heb je genoeg gehad over je schoenen... ik snap dat daardoor je houding ook iets minder is omdat je je niet lekker kan vasthouden met je kuiten als je gladde sokken aanhebt.

ik zie graag een keer nieuwe foto's met hetzelfde paardje, en je laarsen/chaps aan... ik denk dat je houding dat een stuk beter is, en als je eenmaal vaker gereden hebt denk ik ook dat het een stuk beter zal gaan! :D veel succes met je (misschien) aankomende paardje! :))

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-10 22:03

iloonaa__ schreef:
ik vind het een leuk paard met een erge mooie kleur!
dat dekje staat er ook trouwens erg mooi bij! :)

commentaar heb je genoeg gehad over je schoenen... ik snap dat daardoor je houding ook iets minder is omdat je je niet lekker kan vasthouden met je kuiten als je gladde sokken aanhebt.

ik zie graag een keer nieuwe foto's met hetzelfde paardje, en je laarsen/chaps aan... ik denk dat je houding dat een stuk beter is, en als je eenmaal vaker gereden hebt denk ik ook dat het een stuk beter zal gaan! :D veel succes met je (misschien) aankomende paardje! :))

Jaa hé, (: ze is beeldig met felle kleuren & ook met bruin (: ik doe nooit chaps aan :p kvind da ambetant :p wel zulke lage botjes (:

Dankuwel! :D

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-10 18:08

Ff een update zonder foto's :D
Gisteren gaan rijden met Moonlight. Kwam al meer naar mijn hand *trotsheid* En dat ook zonder bijzetteugel, maar dan wel in stap. ze is ook al meer in de ontspanning nu :D Heft dus ook het hoofd niet meer zo op & is al super veel rustiger in haar galop dan in het begin ;d Mss daarom dat ik naar voor zit in galop? heb dat nogal vaak om ze zo tegen te houden ;o

Hopelijk morgen foto's ! :D

Dagmar_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 20:04

Silkaay schreef:
@ nelefleur

aangezien donkel ze nog heeft gebruikt ja ;)

@Dagmar_1995
als het al genoeg is gezegt dat ze geen pony is ;D Waarom zegt ze het dan? :p van mij was niet aanvallend bedoeld gewoon als 'verbetering' . Ja maar ik ben zo'n precieseling :p kan ik niets aan doen :D ik bedoel het heus niet aanvallend of agressief of whatever dan ook :D

An okee, gelukkig dan maar.
Want er zijn hier ook echt wel mensen die hier niet alleen zijn om af te kraken.
De meesten geven toch wel goedbedoelde reacties. Hopelijk zie je dat wel im :)

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-10 21:07

Dagmar_1995 schreef:
Silkaay schreef:
@ nelefleur

aangezien donkel ze nog heeft gebruikt ja ;)

@Dagmar_1995
als het al genoeg is gezegt dat ze geen pony is ;D Waarom zegt ze het dan? :p van mij was niet aanvallend bedoeld gewoon als 'verbetering' . Ja maar ik ben zo'n precieseling :p kan ik niets aan doen :D ik bedoel het heus niet aanvallend of agressief of whatever dan ook :D

An okee, gelukkig dan maar.
Want er zijn hier ook echt wel mensen die hier niet alleen zijn om af te kraken.
De meesten geven toch wel goedbedoelde reacties. Hopelijk zie je dat wel im :)

Ja dat heb ik wel al door :D

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-10 22:02

hallo ;D
Even een tijdje weggeweest :p

maar goed, nu een nieuwe update, mét foto's :D

Moonlight loopt nu al meer naar mijn hand (joepie). Is al meer gecontroleerder in haar galop, maar heeft nog moeite met regelmaat.
verder mijn houding; Ik druk mijn hakken al meer uit. handen dragen doe ik al soms ;o & ik zit nu ook al véél rechter. (:
Soms steek ik mijn benen nog wat naar buiten, en loopt moonlight te diep.
1)
Afbeelding

2) Op die foto ben ik supertrots (: *hoofd naar beneden & handen*
Afbeelding

3)
Afbeelding

4)
Afbeelding

5)
Afbeelding

6)
Afbeelding

7)
Afbeelding

8) Hier ff crossen * dus houding is slecht *
Afbeelding

9)
Afbeelding

Ik wil geen commentaar over het feit dat ik met rekker rijd.

Foto's zonder rekker volgen nog. :D

playboysches

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 01:00

Beetje het topic gelezen, en jeetje wat zijn mensen hier onaardig zeg...! Helemaal tegenover zo'n jonge meid.

Ik vind het paard hardstikke leuk! En ik vind jou er prima oppassen...! (hoe durven sommige mensen deze jonge meid te beledigen over haar gewicht) Als jullie straks aan elkaar gewend zijn, zal het plaatje er vast ook beter uitzien...

Ik zou idd wel les nemen, dit maakt het ook makkelijker om aan elkaar te wennen...maarja wie heeft dat niet nodig... (er zitten hier nou eenmaal niet alleen maar Anky's)

Heel veel plezier met dit paardje en ik hoop voor je dat de koop door kan gaan!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 01:13

Wat een leuk paard zeg, de laatste foto's zien er een stuk beter uit dan de eersten.
Persoonlijk zou ik het elastiek weglaten en liever een martingaal gebruiken, als er iets gebeurd kun je een elastiek niet snel losmaken en zeker niet als je er nog op zit en dat kan voor heel nare situatie's zorgen.

Ik denk dat je met veel longeren met bijzet/elastiek, en als ze ontspannen loopt ook balken draven, haar houding flink kunt verbeteren.
En ik denk dat je zelf baat zou hebben bij zitlessen, dat hoef niet eens perse met instucteur te zijn, maar kan ook op een betrouwbaar paard aan de longe. Eerst zonder teugels en later ook zonder beugels zodat je leert voorin je zadel te zitten en je been recht naar beneden te houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 12:04

Het is een leuk paard, maar ik ben het met menig ander eens dan een andere (stevigere) pony een mooiere verhouding oplevert (& daar haal je dan je voordeel met het rijden weer uit).

Ik had een reactie gelezen dat je goed moet kijken of dit precies is wat je wil. Bij hoeveel paarden ben je wezen kijken? Wat zijn je eisen?

Het rijden is nog niet HAW waardig, vandaar dat het bij itp staat denk ik? Zal daar dan ook geen commentaar op geven. Vind wel dat je er mooie setjes op hebt liggen :)

tteettt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 12:11

Ja vindt de negatieve reactie,s ook beetje ver gaan. Wat mij als ouder, meer zorgen baart is dat je kennelijk afspraken met vriendinnen maakt zonder dat je ouders het weten. Of heb ik dat verkeerd begrepen? Dan geef je eigenaar een verkeerde verwachting lijkt me! Want aanschaf paard is niet alleen de aanschaf prijs maar er komen maandelijks ook nog de nodige kosten! Tis dus nogal wat waar je, je ouders van moet overtuigen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 12:15

Ach, een wat steviger persoon ziet er op elk paard stevig uit, als ze een Gelders type van 1,70 zou rijden zou ze nog steeds dat commentaar krijgen.
En zo klein en schriel is het paard nou ook weer niet(en TS is niet groot), hij mist alleen bespierig. Als TS er goed mee aan het werk gaat en over een paar maanden is het een mooi bespierd paard dan kijk je er al heel anders tegenaan.

M__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 12:19

Hey!

Wat fijn dat je misschien dit paardje krijgt!
de laatste foto's zien er al veel beter uit maar misschien de elastiek iets langer zetten tijdens het rijden?
Dan heeft ze wat meer speling en moet ze zelf meer zoeken.
Tijdens het longeren kan je deze wel eens wat korter zetten om ze wat door te vragen en veel tempowisselingen vragen zowel aan de laonge als onder zadel. Als het paard wat meer bespiering heeft zal alles ook wat makkelijker gaan.
Ik vindt jullie een fijne combi en denk dat je best nog veel kan leren van dit paard!
Veel plezier ermee!

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 21:05

op deze update hangt je pony in het elastiek, dat is ook niet goed.
je pony moet op eigen benen lopen en nu hangt ze in het elastiek en wss ook in jou handen.
ik zou veel overgangen en tempowisselingen maken als ik jou was.
en als ze in je hand en elastiek gaat hangen been geven.
maar er is vooruitgang, hoofd ligt niet meer bij god op tafel

Kelpla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 12:51

playboysches schreef:
Beetje het topic gelezen, en jeetje wat zijn mensen hier onaardig zeg...! Helemaal tegenover zo'n jonge meid.

Ik vind het paard hardstikke leuk! En ik vind jou er prima oppassen...! (hoe durven sommige mensen deze jonge meid te beledigen over haar gewicht) Als jullie straks aan elkaar gewend zijn, zal het plaatje er vast ook beter uitzien...

Ik zou idd wel les nemen, dit maakt het ook makkelijker om aan elkaar te wennen...maarja wie heeft dat niet nodig... (er zitten hier nou eenmaal niet alleen maar Anky's)

Heel veel plezier met dit paardje en ik hoop voor je dat de koop door kan gaan!

Hier ben ik het helemaal mee eens! Hoe oud is ts nou eigenlijk? Kan niet alles gezegd worden natuurlijk.

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-10 17:10

@ playboysches
Dankuwel (: Ja les zal ik zeker pakken. Maar nog niet op dit moment.

@ anneliesdj
Misschien raar :D Maar mijn houding hangt af van paard tot paard. Nuja, persoonlijk vind ik hem toch wel al beter dan in het begin met Moonlight. Ik laat ze tijdens het longeren af en toe over een (enkel) balkje lopen.

@ __Laura
Niet veel, maar ik wil gewoon een hebben die dicht staat, rustig is en toch levendig, braaf op baan :)(:
Geen idee, ben nog niet zo lang op bokt :D dankuwel (:

@tteettt
Mijn ouders weten wel degelijk dat ik ga ;) Anders zou ik geen nieuwe uploads hebben hé? ;) Over prijs van weide etc. is al gepraat. En dat zal ik hier niet zeggen.

@M__
Hmm. Ik weet waarom ik hem kort heb gezet die dag. Normaal staat hij idd langer. Bij longeren zet ik hem wel redelijk kort. Ok!
Danku!

@ mimeslosydy
Nee hoor ze hangt niet :D dit lijkt zo, maar ze geeft geen druk op mijn handen of op de rekker. Ze is gewoon ontspannen. En dat is wat ik wil bereiken met haar (:
Danku,
& hoofd ligt niet meer bij god op tafel? Vrees dat ik het niet snap..

@ Kelpla
Ik ben 15 (: