17 t/m 19 sept. Haaksbergen Zilveren Ster

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

IndianSummer

Re: 17 t/m 19 sept. Haaksbergen Zilveren Ster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 21:00

Ik ben er ook weer! L2 debuut met jonkie resulteerde in 184 en 188 en een 4e prijs. Mn vos was in het Z2 in de eerste proef nou niet heel braaf. Tweede proef gelukkig stuk beter en daar 3e met 222!

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 21:03

Vanmiddag even wezen kijken, vriendinnetje reed mee in het Z1 en was nog 2e! Morgen ander vriendinnetje aanmoedigen en stalgenootjes in de B.

Kayouty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 21:44

Jaaa, ben er ook (geweest). Moet morgen nog iemand helpen met een paard in de B. Daarna de rest van de zaterdag en zondag helpen...

Anieke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 21:50

Martenique: Jammer dat je paard het spook aan het uithangen was, maar wel fijn dat je het uiteindelijk zonder stress verder hebt kunnen rijden. Zondag voor de herkansing :)
Joyce: gefeliciteerd met je prijzen! Super van baby Bernie zo voor de eerste keer!

Zelf was ik best tevreden over mijn paard. Eerste proef ging alleen travers gruwelijk de mist in, 2e proef had hij, mede doordat ht erg uit liep, een beetje de puf er uit. had 174 en 172, waarbij ik zelf bij de eerste proef wel een wp verwacht had, mja :) Zondag nog een rondje M2, maar eerst morgen met 2 stuks de jonge paardentest

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 07:27

Jammer van de mindere punten mensen en Joyce gefeliciteerd uiteraard :D

Ik ben (op mezelf na) klaar om te vertrekken. Nog ff omkleden en dan ga ik voor de eerste proefjes L1. Later vanmorgen nog in de B. Eens zien na zo'n lange tijd :+

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 14:53

Even snel een berichtje tussendoor, want moet zo terug om bokker Malloesje haar debuut voor te lezen :D

Vanmorgen met Zetje ging redelijk. Ze was na het losrijden al moe, dus het was het net niet. Ze liep soms wat diep, kantelde iets. Toch 195 en 189. Veel te hoog in mijn ogen...
Daarna terug met Avi. Die liep wonderbaarlijk fijn door de proeven, ondanks de slechte bodem. 2e proef was iets minder, maar geen fouten. Krijg ik mijn punten: 177 (??? *%(#(#)(%*% :( ) en 203pnt. Die eerste proef klopt echt geen hol van... Malloesje heeft mijn coupon direct in de prullenbak gegooid _O-

Zo kijken of ik nog prijs heb, want dat weet ik nog niet.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 17:24

Ben er ook weer. Had 203 en 204.

Mandy: Goede punten toch, zonder die 177 meegerekend :P

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 18:28

En ook terug. Vanochtend met Bop gereden, mijn doel was 2 proeven zonder ongevraagde kunsten van mijn paard :D Dat is gelukt, nog wel slingerend en soms wat diep of tegen de hand. Gewoon lekker jong, 184 en 188, 5e en 2e :) Met Fari mijn debuut gehad in de Z2 en braaf gereden maar ook niet meer dan dat, verwachtte punten in de 190, maar had 202 en 185. De laatste erg laag maar ach morgen nieuwe ronde en nieuwe kansen!

Van Rowo/Mandy sloeg echt helemaal nergens op, hele fijne proef en zeker 10 punten meer waard dan de mijne :(
Martine; misschien niet te hoog gepunt maar de plaatsing was imo redelijk goed, d'r rijden toch behoorlijk wat profi's mee ;)
Anieke; jammer van je punten, hoe ging het vanmiddag eigenlijk? Had je d'r vergeten naar te vragen :o
Joyce; Fred weer kuren vandaag?

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 19:02

Ik was nog 3e en 4e in de L1 en 1e in de B in de tweede proef. Hopelijk morgen niet weer zo'n prutje jury...

@ martine: die punten vergeet ik maar snel. K ben niet snel tevreden over mijn proeven en dat was ik nu voor het eerst wel.

Overigens heb jij wel goed gereden of niet? Je stond direct onder de profs, daar mag je best trots op zijn :j

Anieke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 21:41

Mandy: Nette punten *afgezien van die 177* maar dat zijn Kliko Coupons ;) gefeliciteerd met je prijzen!
Marloes: had je al even gesproken inderdaad, toch mooie punten die eerste proef zo voor het eerst Z2, jammer van de 2e proef, maar dat had je zelf ja ook al verwacht ;) gefeliciteerd met je prijzen van Bop!
Martine: Weer een puntje erbij :) Was je zelf tevreden>

Vandaag 2x jonge paarden gereden. Eerste hengst was een beetje onder de indruk en kreeg veel spanning. Heb weinig kunnen laten zien, maar paard heeft veel geleerd :) 2e hengst was een stuk makkelijker te rijden, alleen die kwam wat terug op de entourage en dan heb ik nog niet de handigheid om het paard zo te rijden dat het beste van het paard er uit komt zeg maar. Punten weet ik zo niet, duurde zo lang :/ maar de paarden hebben in ieder geval erg veel geleerd en daar was het om te doen :)

Jolo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 22:34

iedereen gefeliciteerd met de goede punten +:)+

en ff een updat vanuit hier; mijn 'oudje' dansde al naar het losrijterrein, daar begonnen we met 10 minuten, uitsloven in uitgestrekte draf, passage, racegalop en aardig wat gestuiter (aan de voor en achterkant), en toen konden we eindleijk beginnen met 'los'rijden, }> pfffff (werd meneer daarna nog boos toen ie aan het werk moest ook :Y) )
Dit resulteerde in een proef met wat weinig controle en slordigheidfoutjes (mooie stap-galop overgangen, maar helaas worden die in de M1 niet gevraagd....) en wat strak houden in de lengtebuiging.
Punten waren naar mijn idee wel terecht vrij laag (175 en 172)
Maar eigenlijk was ik nog niet zo ontevreden; vaak kakt ie wat in, in de proef en rij ik er zelf niet altijd genoeg aan op dat moment.
Deze energie in goede banen gaan leiden vind ik een leukere uitdaging dan een lauwe proef.

Morgen(zondag)ochtend weer een poging (rond 10.00 uur).
Martenique; lag dus niet alleen aan die van jou dat ie wakker was ;-) (en thanks van het jasje!)

Anieke; volgens mij zag ik je vanochtend met de eerste 3-jarige. Zat je in de 2de groep? (met 3 hengsten, samen emt Marjolein Stamsnijder en ? (Linda Verwaal?)). Je had je handen er inderdaad vol aan, maar leuk paard!
En die ervaring heeft ie toch weer mooi opgedaan!

Vandaag ZZ-licht geschreven; veel leuke paarden gezien. Sommige combinaties ook echt fijn om naar te kijken, sommige iets minder, maar was weer leuk om een paar uurtjes te doen.

Succes allemaal weer morgen!

Martenique

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 05:17

Iedereen gefeliciteerd met de goede punten en de prijzen!!! Super!!

@ Rowo, tja soms snap je de punten echt niet... Het jammere is alleen altijd als je zelf tevreden bent en dat niet snel bent en dan de punten er niet naar zijn. Gelukkig dat je tweede proef wel fijn beoordeeld was.

@ Aniek, is ook niet niets met 2 3-jarige hengsten op zo'n concours rijden. Vind dat sowieso al knap! Toch heel wat anders dan paarden die al heel veel gezien hebben.

@Jolo, ik moest stiekem wel een beetje lachen met jou update, was wel herkenbaar :o Jammer maar wat je zelf zegt het is wel een leukere uitdaging dan de de lauwe proef spectaculair te maken...

Ik ga zo op pad (wat een top hobby om zo vroeg op te mogen staan :+). Paard was gisteren thuis wel fijn, wel wat ruzie gemaakt maar er was aan te rijden, vind ik altijd wel fijn. Ben benieuwd wat het vandaag wordt. Ben snel tevreden vandaag, geen gestuiter en ontspannen en zelf wat netter rijden en dan kan mijn dag al niet meer stuk!

Iedereen succes vandaag!!!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 06:53

Ik ga zo ook omkleden en richting het concoursterrein. Heb nog wel ff tijd. Moet er over een uur opzitten. :O

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 11:26

En hier een helemaal blij persoon, had vandaag 205 in de Z2 dus dat betekent dat ik de merrie 'sport' heb :D Vanaf volgende week mogen we onze gezamenlijke hobby weer uitoefenen; SGW :):)

Iedereen die nog moet heel veel succes!

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 12:02

Mandy: Ja eigenlijk wel tevreden. Ik stond er net onder, al had ik wel wat meer verwacht. Niks aan te doen. Jij gefeliciteerd!! :D
Marloes: Gefeliciteerd!!!!! :D :D Lekker crossen :D Wel even je onderschrift aanpassen natuurlijk :P
Jolo: Jammer dat je geen wp had, toch wel mooi dat je zelf tevreden was :j
Anieke: Ik heb je met 1 hengst zien rijden :j Vandaag ook in het M2 met een vos ;)

Ik heb vandaag ook weer gereden in het Z1. Haf 205 en 211. Ben ik blij mee. Had een fijn gevoel over de proeven. Had bij de eerste meer punten verwacht in verhouding tot een andere wedstrijd (zelfde jury, toen een kloteproef :D ).
Over gister ben ik toch ook wel tevreden als ik er goed over na denk. Moet bij mij altijd even zakken :o

Anieke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 13:07

Marloes: Gefeliciteerd met je winspunt en het predikaat!
Jolo: Jammer dat je geen winstpunt had, maar toch fijn dat je zelf tevreden was :) Ik reed inderdaad in de groep met Linda en Marjolein.
Mandy: Hoe ging het vandaag?
Martine: Gefeliteerd met je punten :D Fijn dat je tevreden was!

Mijn vos in het M2 vandaag ging niet zo fijn. Ben nu met hem bezig dat hij continue fijn aan blijft trekken van achter en dat zoekt hij nog te veel op in mijn hand, waardoor de aanleuning te onrustig wordt. Eerste proef net geen wp, 2e wel dus het laatste puntje voor het Z1 is in ieder geval binnen :D Nu weer lekker verder trainen :)

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 13:09

Super zeg Marloes! Ik zag je nog lopen en je zag er ook erg blij uit!
Martine ook nette punten, dat is ook keurig.

Heb vanmorgen nog het L gejureerd.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 13:11

Gefeliciteerd met je wp Anieke! :D Ga je nu gelijk over naar het Z?
Chantal: Ik zag je nog lopen :j Heb je nog leuke combinaties in je ring gehad?

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 13:12

Ja, was een leuke groep! Erg fijne paarden gezien.
Gefeliciteerd Anieke!

Anieke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 13:25

Dankjulliewel :) Heb nog lang geen plannen om over te gaan naar de Z. Wordt pas volgend jaar ofzo Eerst zorgen dat de M2 helemaal naar wens en constant verloopt en dan rustig de Z knopjes monteren ;)
Chantal: jij had nog een stalgenootje van mij in de ring. Die vond dat je erg leuk had gepunt en vooral het commentaar aan het einde was ze erg van gecharmeert!

Odeale

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 13:32

Anieke, punten voor het Z, goed zeg, je gaat als een speer.
Malloesje, eerste wp in het Z2, jij gaat ook al zo hard of niet?
Martine, jij hebt al veel punten in het Z1 zeg, ga je binnenkort over naar het Z2?
Rowo, ook gefeliciteerd met je 1e prijs, die laat toch zien dat je 177 maar snel moet vergeten toch?

De anderen natuurlijk ook gefeliciteerd met de prijzen of dat je in ieder geval tevreden bent met het resultaat wat dat ook heeft mogen zijn :D :+

Ik heb vrijdag en zaterdag mee gedaan in het M1. Iedere keer nog een paar echte missers (galop tijdens middendraf 1x bij beide proeven en bij beide 1x verkeerd aangallopperen) maar over het algemeen was ik best tevreden. Punten van vrijdag waren prima maar die van zaterdag ben ik wel van geschrokken 163 en 167 punten. Zo slecht voelde het niet.
Algemeen commentaar; te diep, achter loodlijn pfff. Hij was idd wel al een beetje moe, te lang ingereden en ik weet dat hij dat dan kan doen maar dat het zo erg was :oo .

Nou ja, zucht, volgende keer maar weer beter.
Laatst bijgewerkt door Odeale op 19-09-10 13:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 13:36

Wat jammer Odessa dat je gevoel niet overeen kwam met de punten... Op naar de volgende keer :)

Wat betreft het Z2... Ik ben een ontzettende stresskip dus ga nog niet over. Aankomende week heb ik mijn laatste wedstrijd in het Z1. Paard loopt wat wedstrijden in de B binnen maar niet met mij. Daarna ga ik oefenen voor het Z2.
Al zal ik niet eerder dan juli 2010 Z2 starten. Ik ga namelijk een half jaartje weg, dus eerder wordt het niet :)

Ik hoor net dat ik een 4e prijs heb in het Z1 :)

Odeale

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 13:42

Gefeliciteerd zeg!

Heb jij ook een "deel"paard :+ . De ruin deel ik ook met mijn hub. Hij is eigenlijk van hem maar ben hem toen voor de lol gaan starten en dat ging heel erg goed in de B en L, M gaat helaas wat minder maar goed, dat komt vast nog wel weer. Het duurt gewoon wat langer denk ik, rijd hem ook maar 1 of 2x per week voor de rest springt Frank er mee of buiten rijden.

Martenique

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 13:42

Leuk veel blije mensen, gefeliciteerd allemaal!!!!

Ik was vandaag heel blij met paard, ze was braaf en fijn te rijden, en ontspannen(tenminste dat dacht ik). Eerste proef echt zo'n verschil (voor mijn gevoel) met vrijdag. Fijn gereden en geen grote fouten. Tweede proef nog fijner, vond het zelfs fijner dan op de Overijsselse. Helaas waren de jury's het niet eens met mijn gevoel. Punten duurden weer vreselijk lang, had ook alleen punten van 2e proef voordat we weg gingen. 183 punten, na de 2x169 van vrijdag helemaal blij mee, al had ik zelf wel hoger verwacht omdat het zo fijn ging. Terug gereden voor punten van eerste proef, had ik liever niet gedaan, weer 169 punten :S Ik snap het echt niet, commentaar was mist ontspanning en rust gedurende hele proef. Dat snap ik de volle 100% bij de proeven van vrijdag, maar niet van vandaag.... Maar ja belangrijkste is dat ik met super gevoel de ring uit kwam en naar huis ben gereden, echt jammer om dan toch een beetje je gevoel 'verpest' te hebben door de punten. Snap wel echt niet waarom het zo lang duurde met de punten steeds....

Odeale

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 13:44

Jammer, Martenique, wat voor klasse rijd je?

Ze hameren wel echt op ontspanning tijdens de proef, daar loop ik met mijn merrie ook steeds tegen aan.