Dit is dan het einde voor mijn paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 19:21

Ik dacht dat je een videodagboek gemaakt had, van hoe Bart liep? Bij twijfel; kijk die even terug.
Haflingers zijn hard voor zichzelf, Bart bewees dat al door jou vrolijk rond te blijven dragen met een gekneusd bekken. Hij is heel goed in 'doen alsof' Knap dat je zelf ook er bij blijft dat het in de winter slecht zal gaan.

Hij ziet er nu nog mooi en levendig uit, als Bart. Laten wachten tot het een zielig hoopje pony is schieten jullie geen van beiden mee op... Vraag desnoods de DA voor tekst en uitleg als je heel erg gaat twijfelen
Wat fotoshoots betreft; doen! ;)

Heel veel sterkte! Het is dood eng om voor een dier over leven en dood te beslissen, zeker voor het dier dat je beste maatje is

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-10 19:23

Gekneusd bekken heeft hij nooit gehad, wel een chronische soort van spierbevangenheid. ;)

Ik zit echt erg te twijfelen of ik de DA moet gaan bellen voor extra foto's. :\

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 19:29

Ik zou geen foto's meer door de DA laten maken. Een DA laat echt een paard niet zomaar inslapen, ze kennen je daar goed zo te lezen, het is heel verstandig dat je gebeld hebt en de afspraak hebt staan. Als de DA nog een lichtpunt(je) zag, hadden ze het echt wel aangegeven. Laat het zo, nu heeft hij even een opleving, maar straks slaat het weer dubbel en dwars toe, juist omdat het nu beter lijkt te gaan.
Eigenlijk weet je dit ook wel, maar het is wel vreselijk moeilijk om daar aan toe te geven.
Je wil natuurlijk niet dat hij straks zoveel last heeft dat hij het heel erg laat zien of dat hij inderdaad niet meer zelf overeind kan komen, jij doet het juist heel goed om hem daarvoor te behoeden!
Prachtige foto trouwens van hem! Houd je taai, geniet nog even van hem, maar laat hem volgende week woensdag rustig gaan!

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 19:33

Roane schreef:
Gekneusd bekken heeft hij nooit gehad, wel een chronische soort van spierbevangenheid. ;)

Ik zit echt erg te twijfelen of ik de DA moet gaan bellen voor extra foto's. :\

Sorry, haal ik twee verhalen door elkaar :o
Foto's zou ik ook niet meteen doen, maar laat de DA je anders nog eens vertellen wat atrose met Bart doet, hoe erg het nu is, die opleving verklaren...

PonyHoefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 19:38

aaah wat erg!!! echt heeel veel sterkte!!!

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-10 20:45

Ik heb een beetje last van het tandartssyndroom :\ denk ik.

De afspraak staat nog steeds, over een week al... een week :\ tis niks

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 22:00

Het is allemaal heel logisch, volgens mij schreef een ander het ook al: De avond voor de afspraak lijkt je paard weer een opleving te krijgen, bij jou dan een week van tevoren, maar dat maakt het wel moeilijker om bij je besluit te blijven. Toch ben ik van mening dat je het enig juiste doet. Een week is inderdaad snel voorbij, maar dat is een maand ook en twee maanden ook... Iedere keer komt die laatste week toch, het blijft moeilijk als je zelf dat besluit moet nemen en niet je paard of pony.
Zeker met zoiets wisselends als arthrose is het erg moelijk te bepalen wanneer het de tijd is, maar voor het paard maakt het echt niet uit, het is voor ons dat we ze soms te lang laten leven en jij wil dat echt niet met de jouwe!

ikbenellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 22:20

Jeetje wat een dappere en moeilijke beslissing heb je gemaakt zeg! Maar wel voor je paard en heel eerlijk!
Over de twijfels nu zou ik naar mijn gevoel handelen. Kijk het aan deze week en loopt ie nou volgende week een dag voor de bewuste afspraak nog steeds goed. Dan zou ik die afspraak toch echt even lekker afzeggen. In laten slapen kan altijd nog en em weer terug halen niet! Al denk ik heus dat je de goede keuze maakt en het echt niet zomaar besluit.. Echter zou ik het ook niet kunnen om hem te laten gaan als ie nog 'te goed' is.. Wat niet betekend dat je moet wachten totdat ie echt té slecht is en ongelooflijk veel pijn heeft.., maar als je het voor je gevoel te vroeg doet krijg je hier last van..
Maar een moeilijke situatie is dit zeker... Ik wens je daarom ook heel veel succes en sterkte.. Hoe dan ook luister naar je gevoel en doe het wanneer het 'goed' voelt! (klinkt een beetje raar) Hoe moeilijk dit ook is.. Zeg liever de afspraak af om het vervolgens de week erop toch wel te doen bij wijze van spreken.. Als dat je het nu wel doet terwijl je er nog over twijfelt en met een schuld gevoel achter blijft.. :(:)

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 22:35

Oh mijn hemel, wat moet dit vreselijk moeilijk zijn, als alles in je zegt dat wat je nu doet niet goed is.....ik ben zelf iemand die vreselijk naar haar gevoel luistert. Als mijn gevoel schreeuwt dat het niet goed is, dan doe ik het niet, wat mijn verstand ook zegt. Soms is het niet het handigste wat ik had kunnen doen, maar meestal eigenlijk wel. Dus als jouw gevoel zo schreeuwt, als jouw gevoel zegt, nog een paar foto's, doe dat anders gewoon. Misschien helpt het jou om alsnog de beslissing goed te kunnen nemen en je er redelijk okee bij te voelen....

edit- even iets betere zinsopbouw....

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 09:57

Roane schreef:
jesito: ik ben het 'geklooi met medicijnen' al voorbij.
Hij heeft nu vanaf maart glucosamine gehad, heeft niks uitgehaald. Hij heeft primeval gelatinaat erbij gekregen, hij is er niet beter op gaan lopen. Hij loopt nu 'beter', maar niet goed; vandaag liep hij misschien niet artrose kreupel maar hij was zo stijf als een hark. Van de winter liep hij om van te huilen :+

Ik gebruik je nu enkel als klankbordje hoor, maar zo redeneer ik nu ook. Ik wil niet aanklooien, ik wil stoppen wanneer het 'moet.' Natuurlijk zou ik hem ook een weitje gunnen en een paar mooie jaartjes extra.
Maar als hij slecht loopt, loopt hij echt slecht. :\
Punt is alleen, nu loopt hij zeg maar weer even 'goed genoeg' om de wei op te gaan... maar hoe zal dan van de winter zijn? :+ Kan hij dan nog overeind komen?

Dat wil ik namelijk niet zien, dat mijn paardje er zo erg aan toe is dat hij niet meer overeind kan komen. Dat heb ik al te vaak gezien en wil ik absoluut niet. :=

Je hoeft mij niet te overtuigen, jij weet zelf wat het beste is.
Glucosamine is niet zaligmakend, bij de ene helpt het maar bij een ander helemaal niet.
Dan zou je al aan pijnstilling moeten en dat is niet rieel.
Hopelijk vind je rust bij je besluit.

Sammyy

Re: Dit is dan het einde voor mijn paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 10:25

Heel heel veel sterkte de komende tijd. Ik heb er geen woorden voor :(:)

Emily_Kayty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 12:03

Roane schreef:
Femke had al heel snel een voorproefje voor me klaar; de andere foto's zijn nog niet klaar maar deze wilde ik wel al aan jullie laten zien.
Foto is zoooo moooi! :D

Afbeelding

Is het geen woeste hengst? 8-) :D lekker ding!

wat een pracht!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 13:35

Roane schreef:
Ik heb een beetje last van het tandartssyndroom :\ denk ik.

De afspraak staat nog steeds, over een week al... een week :\ tis niks

Niet meer gaan twijfelen! Dan maak je jezelf gek.

Ik hoor zaterdag of die van mij komende maandag of maandag over 2 weken weggaat(met dank aan mijn lieve vriendinntje & haar vriend, want ik ga die dag werken en niet mee naar de slager!)

Ook ik denk ja, nu gallopeerd hij nog lekker door de wei, klimt achterop de merrie's en heeft al zn streken nog...
Ik heb hem vorigjaar zomer al zijn 'laatste zomer' gegeven, maar nu staat hij er dus nogsteeds ;)
En het wordt alleen maar moeilijker.

Je weet dat Bart iets heeft wat alleen maar erger wordt en alleen daarom al is je beslissing goed, hij kan nml niet beter worden, alleen nog maar slechter dus je hoeft niet uit te stellen, want je keuze is ook nu al de juiste!

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-10 19:07

Vandaag heb ik even heel nuchter gekeken, en heb hem door de energieboost van het vele eten door laten lopen.
En dan word hij vanzelf weer onregelmatig. :n

Dus de beslissing blijft. :n

xMoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 19:08

Wauw wat een moeilijke maar dappere beslissing.
Heel veel sterkte!

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 19:40

Roane schreef:
Vandaag heb ik even heel nuchter gekeken, en heb hem door de energieboost van het vele eten door laten lopen.
En dan word hij vanzelf weer onregelmatig. :n

Dus de beslissing blijft. :n

Het blijft hoe dan ook moeilijk, knap dat je nuchter hebt kunnen kijken

Blacky

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 20:53

wat een pracht van een beest zeg.
en wat knap van jou dat je die beslissing heb genomen.
maar als je weet hoe je paardje er in de winter bij ligt
en misschien pijn heeft is het toch echt de goede beslissing.
en nu niet gaan twijfelen hoor, je moet er gewoon doorheen hoe
moeilijk het ook zal zijn.
ik heb met tranen in mijn ogen jou topic doorgelezen.
ik wens je volgende week heel veel sterkte en de weken erna
maar weet dat dit het beste voor je paardje is weet dat je er goed aan doet.
je paard moet wel erg boffen met zo baasje als jou nogmaals ik vindt het super dat je deze beslissing hebt genomen
het wordt moeilijk maar het slijt wel geeft het een mooi plekje in je hart want daar zit hij vast vast in je hart in je gedachten en niemand die je dat af kan nemen alle mooie herinneringen die jullie samen hebben meegemaakt.
ook nogmaals sterkte.

:(:)

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 21:04

Wat dapper van jou! Alles voor je beste vriend denk ik dan altijd maar , en dat doe jij! Vind het erg knap dat jij deze beslissing voor jezelf ,maar ook voor Bart kunt maken .. En wat een schitterende foto van Bart zeg! Wat lijkt hij daar nog fit zeg!

Goed dat je het hem laat gaan, wacht niet totdat het zo erg word dat hij in de winter niet meer op kan staan ..

Ik wens jou heel veel sterkte voor de komende tijd!

Fien1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 21:08

sterkte!
Enne; hij had zich geen beter baasje kunnen wensen!

Clovertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 21:31

Ook ik wil je even sterkte wensen. Mijn paard heeft ook atrose, gaat op het moment super, maar ik weet dat ooit het moment gaat komen.....

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 21:37

Heel veel sterkte...Ik kan me je gevoelens van twijfel zo goed voorstellen. Maar ik denk ook dat je een goed besluit genomen hebt. Helemaal als hij na wat meer "werk" toch weer onregelmatig is. Soms moet je loslaten...Hoe moeilijk ook.

_Merato_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 21:48

Hey Anouk,
Je maakt een dappere en moedige beslissing. Been there, done that and it ain't easy.....
Zo zwaar als een steen op je hart, zo zwaar is soms het leven.

We hebben trouwens nog wel erg gelachen met die Spaanse zadels, Bart die alleen maar geinteresseerd was in eten en we niet goed konden zien of het zadel nou goed lag!

Ik wens je heel veel sterkte voor de komende tijd.
Liefs
Marinka

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 21:54

Heel veel sterkte, Bart is een pracht om te zien en zo te lezen heeft hij ook een heel sterk karakter.. moeilijk hoor ;)

unlimited1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 22:00

heel dapper van je , moeilijke keuze voor je! heel veel sterkte

hafjes_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 22:00

heel veel sterkte met deze zeer moeilijke keuze.

en ik wil nog even zeggen dat ik het een prachtige haf vind.

echt heel veel sterkte