Dan toch eindelijk op mijn paard kunnen .....

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Firefly4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 16:35

Hey, wat vervelend.
Hoe gaat het nu met jou? Je ribben weer wat beter?
Hopelijk lukt het hun wel om je paardje rustig te krijgen. Vervelend als je niet weet hoe en waarvan het komt. Succes ermee!!

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 18:57

RianneH schreef:
Dit gaat waarschijnlijk een heel lang bericht worden, maar hoop dat je er iets aan hebt.

Om te beginnen, top dat je door blijft zetten. Er zijn te veel mensen die hun paard geen eerlijke kans geven en het direct weg brengen. Soms is die verandering een verbetering voor het paard, maar denk dat er ook zo een hoop paarden 'onhandelbaar' worden.
Mijn paard is bijv een probleem geval. Zij heeft naast lichamelijke moeilijkheden ook nog eens te maken gehad met meiden die dachten haar wel even in te rijden. Daardoor heeft ze de ruiter gekoppeld aan heel hard galopperen. Ik ken haar nu 9 jaar en ben zo'n 4 jaar bezig om haar rustig te krijgen. Het afgelopen jaar zijn we intensief aan het werk gegaan en gaat ze met sprongen vooruit. Maar net zoals jou herken ik de rare blikken als je zegt dat je niet op je paard rijdt.
Mijn paard schiet ook snel in de stress als je erop zit en bij haar slaat dat om in heel hard rennen. Gelukkig niet zo eng als bij jou en het omslaan, maar ook dit is voor het paard niet prettig.
Ik ben begonnen om het vertrouwen en de zekerheid van mijn paard terug te krijgen op de grond. Voor sommige paarden is dat makkelijker en ik denk voor de jouwe ook. Maar dat betekend wel dat je van de standaard paden af zult moeten. Ik zou me gaan richten op grondwerken en dan niet een paar trucjes, maar echt intensief. Leer je paard op de grond echt op jou te vertrouwen, ik weet dat dat erop een hoop verschil maakt.
Daarnaast ben ik begonnen met aan de hand werken, waardoor mijn paard ook bewust op de grond bezig moet zijn en zich daardoor wel blijft ontwikkelen maar ik er niet perse op moet. Hierdoor worden ze wel sterker, maar ook zekerder. Waardoor ze ook minder snel in de stress schieten, omdat ze gemakkelijker met de druk om kunnen gaan. Natuurlijk zal jouw paard altijd wat rillerig blijven, maar ik denk dat het de moeite waard is.
Ik merk nu dat wanneer ik erop stap ze veel geconcentreerder op mij blijft en ook meer op mij vertrouwd dan in het verleden.

Maar! Gezien jij op dit vlak (neem ik aan) vrij onervaren bent is het verstandig iemand die vinden die je kan helpen. Er zijn trainingsstallen die zulke dingen wel meenemen, maar vergeet niet dat niet alleen je paard dit zal moeten leren, maar jij je ook aan je paard zult moeten aanpassen (nog meer als dat je nu al deed). Het zal dus een hele weg gaan worden, reken nog zeker een jaar extra, maar ik kan het dus echt aanbevelen.
Weg laten brengen kan heel goed helpen, maar blijf alsjeblieft kritisch op de stal waar je haar heen brengt, anders krijg je een paard dat door slaat in haar gedrag en ben je veel verder van huis... En vergeet niet jezelf ook te trainen.

Heel veel succes en ik hoop dat je snel net zo veel plezier met je paardje krijgt als ik ;)

Al zou TS erniets aan hebben, heb ik er wel zeker wat aan. Ik herken mijn paardje echt precies als wat jij beschrijft, flipt helemaal als je erop stapt en gaat dan heel, heel hard rennen, gewoon omdat ze heel snel in de stress schiet en dan als enige uitweg vluchten ziet. Moeilijk hoor om dat eruit te krijgen. Maar jouw berichtje laat maar weer zien dat het gewoon kan, als je het op de juiste manier doet, t geeft me nog wat hoop haha. :D

Sanne respect voor je keuze. Ik hoop echt voor je dat het hun wel lukt en jullie uiteindelijk gewoon plezier kunnen vinden in het rijden!

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 04:30

Ik zou het paard even een maand naar iemand laten gaan om daar opnieuw te laten beleren. De spanning van jou en je paard samen werkt niet, er moet even iemand op met veel ervaring.

Je zegt zelf er is niks mis meer, dan moet er iemand op die doorzet en dan gaat de spanning er vanzelf uit bij het paard. Ik ben bang dat het zo alleen maar erger word.

En die bijzet, die had ik er zowieso af gehaald. Zo bouw je alleen maar spanning op. Maar goed, wegbrengen dus..

amen

Re: Dan toch eindelijk op mijn paard kunnen .....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 12:28

ik vraag me af wat TS bedoeld met verzet tijdens longeren...?

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-10 15:45

Dit deed ze alleen voor 't eerst toen ze de bijzet om kreeg. Dit omdat ze absoluut geen rugspieren had, en dat dus eerst zeer deed omdat ze die moest trainen.
Nu is dat niet meer zo.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 15:52

Eh verdorie wat rot!
Ik las het net pas, ik had al een paar dagen niet meer gelezen..

Finstar1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 19:42

Wat fijn dat je het voor je paardje over hebt..
Hoe is je band met je paard?
jij woont dicht bij waar ik woon :o

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-10 13:35

Mijn band met mijn paard was echt iets waar je ú tegen kon zeggen. We voelde elkaar eigenlijk heel goed aan.
Dat is nu iets verslechterd, maar ik ben er weer heel erg mee bezig. :)
Heb de laatste 2 dagen nu stukjes met haar gewandetl in de bak, en zometeen ga ik proberen om weer haar te longeren.

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 13:40

oke, super dat je toch doorzet Sanne. :+:
wanneer ga je er weer op? :)

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-10 17:27

Ik ga er waarschijnlijk niet voor het eerst straks zelf op. Misschien brengen we haar of wel naar een goede zadelmak maken, en vertel ik het hele verhaal.
Maar we laten eerst een 'paardenfluisteraar' komen, om er toch achter te komen waarom ze zo in de stress schiet.

Papa en mama hebben mij een nieuw hoofdstel gegeven en een Anky Halster. Ben weer iets vrolijker, aangezien ze dat allemaal kapot had getrokken.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 17:29

Lijkt me inderdaad wel een goed idee om haar weg te brengen. Jullie zijn waarschijnlijk zo het vertrouwen in het rijden kwijt geraakt.

sarona27

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 00:14

Wat een engele geduld maar als het je dan gelukt is is het wel een hele overwinning

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-10 11:19

Eerder had ik nooit geduld. Maar door dit paard heb ik dat echt heel erg gekregen.

Mama is nu aan het bellen naar die vrouw voor thelepatie voor paarden. Kijken of zij iets voor ons kan betekenen!

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 11:40

Ik hoop het voor je :)

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 12:33

Ik duim voor jullie dat die dame jullie op weg kan helpen!

missd27

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 14:41

heel veel successsss :D gaat helemaal goedkomen... +:)+

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 17:27

Ik ben bang dat het geld verspilling is zo'n paardenfluisteraar.. en wat heb je er aan? Je weet al dat je er zelf niet op moet, spendeer dat geld gewoon in iemand die voor zijn/haar beroep paarden beleerd.
Zet em daar een maandje neer.. krijg je een heel ander paard terug.

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-10 18:01

Elan_GV schreef:
Ik ben bang dat het geld verspilling is zo'n paardenfluisteraar.. en wat heb je er aan? Je weet al dat je er zelf niet op moet, spendeer dat geld gewoon in iemand die voor zijn/haar beroep paarden beleerd.
Zet em daar een maandje neer.. krijg je een heel ander paard terug.

Geld maakt ons op dit moment eigenlijk vrij weinig uit. Wij willen alle, maar dan ook echt alle mogelijkheden voor mijn paard hebben gedaan om toch er achter te komen wat het is .. of wat er aan verandert kan worden.
Als wij hier niet uit komen bij een paardenfluisteraar, kijken we weer naar de volgende stap.

Emily_Kayty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 18:41

helemaal gelijk!
als je hem anders verkoopt naar een ander, die klimt erop en die breekt ook wat, weer verkocht, en op het laatst beland hij bij een slachttehuis! zo kan je een paard redden!! (hopelijk!)
veeel succes met alles!

vanmeekeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 08:38

Er is wel verschil tussen een paardenfluisteraar en een telepaat. Een paarden fluisteraar let heel goed op de signalen van het paard en gaat daarmee aan de slag. Helemaal goed.
Een telepaat ontvangt zijn/haar informatie uit bovennatuurlijke bron. Daar zou ik dus nooit mee in zee gaan. Je weet niet wat voor bovennatuurlijke invloeden je daarmee in huis haalt.
Een stalgenote heeft geregeld een Reiki mevrouw bij haar paard gehad. Dat heeft dus helemaal niets uitgehaald. Het paard bleek later hoefkatrolontsteking te hebben.

Irene18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 10:34

Wat een vervelend voor je, dit gedoe met je paard. Ik hoop echt dat het weer goed komt. Ik vind zo'n paardenfluisteraar helemaal nog niet zo'n gek idee! Ik heb wel eens gehoord dat dat echt kan helpen. Dus ik duim voor je!

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-10 18:07

Ik heb eindelijk wat duidelijkheid. :)

We hebben Dolly laten 'nakijken' door iemand die telephatie's kan communiceren met paarden.
Gisteren heeft ze gecommuniceerd met Dolly. Ze moest 3 mensen erbij hebben aangezien Dolly heeft verteld dat ze onzettend veel pijn heeft ...
Dit komt omdat of haar bekken staan verkeerd, of een wervel in haar rug staat verkeerd. Dit is ook de reden dat ze mij er niet op laat!
Nu stuurt ze mij zo 2 adressen in Friesland waar ik heen MOET gaan anders komt het niet goed met Dolly. 1 adres van een hele goede osteopaat, en 1 van therapien voor paarden.
Ik mag nu niet verder met longeren, want dit doet haar ontzettend veel pijn.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 18:14

Nou meid, dat is alvast wat, en de moeite waard om na te laten kijken. Baat het niet, dan schaadt het ook niet. En een tochtje van Meppel naar Friesland, dat is te overzien!

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 18:22

ik heb dit topic ook even doorgelezen...
jeetje meid, wat een verhaal en wat een hoop stress met en om je paard.
dat haar bekken of een rugwervel niet goed zit, lijkt me meer dan logisch( je zegt zelf al dat jullie 2x achterover zijn geklapt, en dat met een zadel op...logisch dat ze pijn heeft)
ik hoop dat de osteopaat en/of de therapie gaat werken voor je merrie.
als alles weer in orde is, zou ik je echt aanraden om goede begeleiding (o.a bijv. Mindfields, die ken je al, maar weet niet of ze nog zo'n eind wil gaan reizen straks) te zoeken, waarin er veel aandacht besteed word aan het ruggebruik.

ik wil je heel veel sterkte wensen met je eigen pijnen, en heel veel succes met je paard!!

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 21:02

maar naar gerrit wijers in de harkema frl, das echt een topper! op gebied van fysiotherapie..