kudde verwaarloosde paardden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

potverdikkie

Re: kudde verwaarloosde paardden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 22:57

Voor zover ik weet kan een politie agent niet zelfstandig paarden in beslag nemen.

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 23:03

Maar stel dat de agent dat wel doet? Met goederen mag dat wel...
Hier in nl dorn we dat ook niet In dit soort gevallen maar in principe is hij daartoe bevoegd, dan neemt de ovj daarna pas een beslissing.
met goederen is dit wel de gebruikelijke weg.

Is de man al gevraagd of dat hij vrijwillig afstand doet? Dat zou helemaal mooi zijn!

Nogmaals sterkte ermee pvd, ik wacht vol spanning af...

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 23:10

Een politieagent mag verboden goederen in beslag nemen, meer geen ondervoede paarden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 23:15

pvd neem anders eens contact op met Adri hier op bokt.Die is daar nog meer in thuis als ik.
Ik weet niet hoe het nu is.Maar ik heb toch aardig wat jaren in de omgeving van de stad antwerpen dieren in beslag genomen, in samenwerking met de politie dat ten alle tijde.Ik werkte gewoon voor de regionale dierenberscherming.
Als we een klacht hadden dan moesten we een agent mee zien te krijgen en op den duur weet je wel wie je moet hebben.Volgens mij is dit ook de enige oficiele weg.Ieder organisatie moet via de politie werken zover ik weet.Maar ik ga niet zeggen dat de wet onder tussen verandert is,ik werk al eventjes niet meer voor het asiel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 23:16

Brainless het gaat hier over belgie en niet over nederland.
Ik heb in nederland ook gewerkt,maar daar zit de wet heel anders in elkaar.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 23:18

Bianca, met alle respect. Maar pvd heeft al vaker dit bij de hand gehad. Is absoluut geen beginneling ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 23:37

Ik ben een stuk ouder als pvd en woon ook al langer in belgie. En het was maar een tip.
Het is niet omdat ik niet hard roep,weinig werk in het dierbeschermings gebeuren heb gedaan.

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 01:14

Gaat lekker hier, hoop in ieder geval dat de paarden snel wegkomen daar.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 09:06

Ik ken de regels van belgie niet maar die zullen ongetwijfelt anders zijn dan in ned.
Er zijn immers niet voor niets instanties speciaal voor dit soort gevallen.
Ik zie er dan ook het nut niet van om hier eindeloze discussie over te houden waarbij de een het nog beter weet dan de ander.
Het lijkt me beter om als doel te houden er voor de dieren te zijn als ze ons nodig hebben.
Natuurlijk hebben vele hier (waaronder ik ) nu al het gevoel iets te moeten/ willen doen.
Maar helaas hebben we hier ook te maken met bureaucratie en die kan je beter niet in de weg gaan zitten, daar help je de dieren niet mee.
Laat (hoe moeilijk ook) het eerst aan de kenners over, die weten immers de weg die gelopen moet worden.
En zorg dat je er bent als het nodig is, dan zijn we wel lekker bezig!!

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 12:18

Mooi gezegd allison!

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 14:39

Allison, je hebt een punt MAAR.
Ook de instanties doen veel fout en zonder mensen die zich boos maken en zich inzetten blijven ze fouten maken. Blijkt ook in dit verhaal maar weer. Heb je de horror verhalen uit het verleden gelezen omtrent deze eigenaar?

Dat zegt naar mijn idee genoeg over het falen van de instanties die belast zijn hiermee.
En dat falen komt voornamelijk door de wetgeving en bureaucratie waaraan zijn vastgebonden zijn. Zij doen ook hun best, dat weet ik echt wel!

S_R_A_H_A

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-10 15:25

lonnie schreef:
gan die organisaties daar ondertussen niet over tot bijvoeren dan totdat ze in beslag worden genomen? Dat zou wel heel schandalig zijn, over de rug van die beesten aandacht vragen maar ondertussen niks te eten geven....

edit: iedere gek kan toch zien dat die beesten dringend eten nodig hebben? Dat in beslag nemen kan wel wachten, maar met een veulen in de voet en een in de buik, kan het wel eens snel met ze aflopen als ze niet snel eten krijgen!
Ik ga met kimmie261 mee en wil evt ook wel geldovermaken voor hooi :j

Het is erg wat ik nu gaan zeggen, maar als wij eten geven volgens de DB verslechtert dit de zaak en kan het over komen alsof de eigenaar zelf die paarden zoveel eten geven. Ondertussen voor diegene die het nog niet weten is het 2de veulen ook ter wereld gekomen dus zijn er al 2 mama's in problemen.
xx

paulien__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 15:49

Jeetje!! wat heftig!! dat mensen zo iets kunnen doen |(

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 16:54

Maar al met al staan die paarden daar dus nog steeds te verhongeren? Jammer dat zulke instanties niet bevoegd zijn om sneller op te treden. Hoop echt voor die arme dieren dat ze daar snel weg komen!

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 17:10

kan je ze niet uit de hand wat voeren en water uit een emmer geven terwijl je er bij staat. Gelijk emmers weghalen als ze klaar zijn. En al zou dan toevallig nét de dierenbescherming langskomen dan is het duidelijk dat julie de paarden voeren en niet de eigenaar.

Het is maar een idee, ik weet niet of het kan.

_Caitje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 17:12

De paarden gaan er dan beter uitzien, lijkt mij, dus DB denkt dan alsnog dat de eigenaar de paarden beter gaat verzorgen.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 17:19

Die gaan er echt niet in een paar dagen veel beter uitzien. Ze gaan wel in een paar dagen dood als je niks doet.

_Caitje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 17:20

Niet veel beter, maar wel beter. Ik denk niet dat het nog heel lang duurt.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 17:27

S_R_A_H_A schreef:
lonnie schreef:
gan die organisaties daar ondertussen niet over tot bijvoeren dan totdat ze in beslag worden genomen? Dat zou wel heel schandalig zijn, over de rug van die beesten aandacht vragen maar ondertussen niks te eten geven....

edit: iedere gek kan toch zien dat die beesten dringend eten nodig hebben? Dat in beslag nemen kan wel wachten, maar met een veulen in de voet en een in de buik, kan het wel eens snel met ze aflopen als ze niet snel eten krijgen!
Ik ga met kimmie261 mee en wil evt ook wel geldovermaken voor hooi :j

Het is erg wat ik nu gaan zeggen, maar als wij eten geven volgens de DB verslechtert dit de zaak en kan het over komen alsof de eigenaar zelf die paarden zoveel eten geven. Ondertussen voor diegene die het nog niet weten is het 2de veulen ook ter wereld gekomen dus zijn er al 2 mama's in problemen.
xx

ik heb ook ooit een keer voor de zelfde keus gestaan...
Voeren wil zeggen opknappen dus niet meer juridisch aan te pakken.

Ik heb toen het risico niet genomen,ik vond 1 dood paard al genoeg,dus ben het overgebleven paard gaan voeren en verzorgen.
Hij heeft het geredt en we konden hem kopen...als ik voor de andere weg gekozen had was hij toen ook doodgegaan.
Politie,dierenartsen,service veterinaire iedereen was op de hoogte maar controleren ho maar...

(Paard is in maart ingeslapen vanwege infectieuze anemie,hij heeft gelukkig nog drie fantastische jaren zonder honger en mishandelingen gehad)

Je zou die dieren moeten kunnen kopen,dat werkt nog het snelst....alleen dat soort lui willen altijd de hoofdprijs hebben.

_JL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 17:40

foto's zijn niet meer te zien, maar hoop dat de paardjes het halen...
ik heb hier ook plaats om paarden op te vangen als de dieren geen thuis vinden.

ik kan er niet bij dat zo'n dingen momenteel nog in Belgïë kunnen gebeuren... :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 17:45

Waves schreef:
kan je ze niet uit de hand wat voeren en water uit een emmer geven terwijl je er bij staat. Gelijk emmers weghalen als ze klaar zijn. En al zou dan toevallig nét de dierenbescherming langskomen dan is het duidelijk dat julie de paarden voeren en niet de eigenaar.

Het is maar een idee, ik weet niet of het kan.

Dan heb je nog kans dat er wordt gezegd, ze worden gevoerd en gedrengt, het zal hun een worst zijn wie dat doet. Als de eigenaar zegt dat anderen dat altijd doen en hij er niet schuldig aan is..

Maar dan krijg je die rokende, zwarte bermkuilrollen die dan in de wei gesodemieterd worden.....en ook daar wordt niet tegen opgetreden....

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 18:07

jes_sira schreef:
Allison, je hebt een punt MAAR.
Ook de instanties doen veel fout en zonder mensen die zich boos maken en zich inzetten blijven ze fouten maken. Blijkt ook in dit verhaal maar weer. Heb je de horror verhalen uit het verleden gelezen omtrent deze eigenaar?

Dat zegt naar mijn idee genoeg over het falen van de instanties die belast zijn hiermee.
En dat falen komt voornamelijk door de wetgeving en bureaucratie waaraan zijn vastgebonden zijn. Zij doen ook hun best, dat weet ik echt wel!

k had idd de verhalen omtrend deze akelige man gelezen, maar weet je, die paarden hebben daar nu niks aan!!
Ik vond het ook belachelijk dat er inmiddels niet voor gezorgt was dat die gek zijn land kwijt was en dus de mogelijkheid niet meer zou hebben dit nog eens te doen!! Dit is misschien wel iets wat je aan kunt pakken zodra de paarden in beslag genomen zijn.
Maar dan heb je (denk ik) wel alle foto`s en info van alle vroegere dieren nodig.
Het belangrijkste nu is dat de dieren daar weg kunnen.....zo snel mogelijk!!!
En iedereen bedoelt het goed en iedereen is bezorgt en vind het fijn te kunnen helpen (ben ik alleen maar blij om) maar de voorwaarden waaronder ze nu staan kunnen alleen maar leiden tot in beslagname!!
Instanties doen echt hun best, die willen ook niet hier op aangesproken worden omdat de wet ze nu eenmaal tegen werkt.
En ja, als mensen ze dan ook nog gaan voeren (waar ik de logica ook weer van in zie) en de verkeerde persoon ziet dat, dan is er nog veel meer tegenwerking!!! wat misschien een idee zou kunnen zijn is een inzamelings actie die we kunnen overhandigen aan de instantie die de paarden op gaan vangen. Gewoon een bijdrage in het opknappen van deze schatten????
Maar (alweer) dat is mijn mening.

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 19:37

Ik verwacht zelf dat er maandag actie ondernomen wordt. Het is gewoon heel erg jammer dat het weekend er tussen zit. Nee, dat betekend niet dat we niets doen. Water geven uit een emmer okay, dat is een optie. Maar alsjeblieft als jullie willen dat we wat kunnen op een legale manier laat ons dan ons werk doen!

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 00:02

zo, dat die merrie die brvalling overleefd heeft....

Wat frustrerend dat het weekend ertussen zit! voor ons en vast ook voor iedereen die zijn best doet voor de paardjes...

Het is wel kiezen tussen twee kwaden zeg, aant die merries hebben gewoon echt extra kracht nodig nu, vooral zo kort na de bevalling.
pvd, is er een bepaalde organisatie die hiermee bezig is? Mochy het tot een in beslag name komen zou je dan hun site kunnen noemen? Ik zou dan graag bijdragen aan het herstel van de paardjrs en vast vele met mij!

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 08:13

De FOD dierenwelzijn is hier mee bezig. En hun zullen beslissen naar welke opslaghouder ze gaan, indien dat nodig is.