Nieuw paardje , niet voor gevoelige kijkers, is overleden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

rixke

Re: Nieuw paardje , niet voor gevoelige kijkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 20:48

ik zou gewoon overleggen met de dierenarts wat een verstandige voeding is.
en idd dat veulen er zo snel mogelijk vanaf.
petje af voor je hoor.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 20:57

uitkijken met voeren!
Heel vaak kleine beetjes!
Zelfs niet onbeperkt hooi geven....
Waarom is ze zo mager?
Niet gevoerd of onder de wormen....of beiden?
Je hebt haar al ontwormd begreep ik,waren er rode wormen te zien....trouwens erg risicovol om z'on paard te ontwormen,het had haar dood kunnen worden.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 20:59

super hoor, complimenten!!

Is het trouwens een goed idee om de DB even op de hoogte te stellen hiervan, voordat je straks zelf nog 'aangeklaagd' wordt omdat je zulke stumpers rond hebt lopen? Je zou de eerste redder niet zijn waar de DB met veel tamtam komt!

sanapril

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 21:00

Zo wat een zielig hoopje... Ik hoop echt dat ze er met jouw goede zorgen weer bovenop komt! Ik blijf dit zeker volgen....

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 21:01

ik moet bij dit verhaal denken aan een ander topic iemand had ook zo'n paardje opgelapt en op een morgen lag het dood toch als gevolg van de verwaarlozing, ik wens je veel succes toe met dit paardje en wat goed van je dat het een tweede kans geeft.

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 21:03

Wooh die ziet er echt verschrikkelijk uit! Wat goed van je dat je deze merrie een kans hebt gegeven :) .
Heel veel succes met haar!

goldy007

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 21:05

Top,top,top!! Wat een kanjer ben jij!!!
Heel veel succes en dat ze maar gauw weer lekker in d'r velletje komt te zitten.
Namen die ik leuk vind zijn : Meisje of Moppie
Mijn paard heet Prio maar zeg meestal: Kereltje of Vriendje, dus vandaar deze namen!

Orchidee21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 21:08

hoi, ik denk dat ik hetzelfde zie als jou, als deze dame er weer bovenop komt heb je een supermooi getekend paard lopen. en met mooi weer, vers gras (niet te veel natuurlijk) en veel liefde komt ze er wel weer bovenop. Geef haar een klein beetje zonnebloem olie door de brok. Dit laat het voedsel makkelijker door de darmpjes glijden waardoor het beter voedsel kan opnemen en het is tevens goed voor de vacht. Succes en hou ons op de hoogte hoe ze gaat groeien!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 21:11

geerke schreef:
uitkijken met voeren!
Heel vaak kleine beetjes!
Zelfs niet onbeperkt hooi geven....
Waarom is ze zo mager?
Niet gevoerd of onder de wormen....of beiden?
Je hebt haar al ontwormd begreep ik,waren er rode wormen te zien....trouwens erg risicovol om z'on paard te ontwormen,het had haar dood kunnen worden.

sorry TS...ik lees nu pas dat je een halve dosering wormkuur hebt gegeven....ik begrijp dat je ervaing hebt met verwaarloosde paarden...nogmaals sorry!
Een hele wormkuur had haar dood kunnen worden,maar gelukkig wist je dat....
Ik schrok me rot toen ik de foto zag....dit soort paarden zie ik geregeld en ze komen er lang niet altijd bovenop.
Fijn dat je het aandurft!

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 21:12

Jeetje schrok me rot toen ik de foto's zag.
Arm beestje :(:)

irmalouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 21:14

Tjonge hoe hebben de eigenaren het zover kunnen laten komen??
Snap dat niet hoor, maar ben heel blij dat ze nu bij jou zijn gekomen, zodat ze nog een kans maken om een leuk en fijn leventje te krijgen.
Top hoor.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 21:17

jeetje...
Hopelijk komt het met advies van DA en een goed voerschema en medicatie weer goed!

super dat je deze nog een kans geeft.

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 21:20

Respect dat je dit doet!
heel veel succes!

Echt super dat je haar een kans geeft!

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 21:20

Ik vind het echt super dat je haar een kans wilt geven! Echt, petje af voor jou!
Ik blijf meelezen hier.. en als naam, ik weet niet hoe je in de namen 'ligt' maar omdat het jou veel voordoening geeft, iets in de richting van Hope misschien?

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 21:22

Echt super dat je het doet +:)+

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 21:24

whow! respect dat je je zorg voor dit paard neemt!
dat dit dier nog leeft zeg!

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 21:31

Heel veel respect dat je dit paard nog een 2e kans wilt geven. Hopelijk komt ze er weer helemaal boven op, al is dat een hele lange weg.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 21:40

Respect dat je de uitdaging aangaat om het beestje er bovenop te krijgen. Ik hoop echt dat het je lukt!

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 21:40

Wat goed dat je dit doet zeg!
Ben benieuwd hoe dit gaat vorderen. :)

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 22:08

ohw wat erg :(, jeetje, ik heb echt respect voor jou dat je dit aan durft. het is nou niet bepaalt een paardje die goedkoop zou zijn! die man had je dat paard gewoon moeten geven. het dier is in deze conditie geen 5 cent waard.

echt respect. ik blijf de vorderingen volgen. ben benieuwd wat voor paardje daar uit kan komen als het diertje op gewoon gewicht is. :D

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 22:10

bayaatje schreef:
dank jullie voor al de leuke reacties.

Ik heb via mail ook al een heel deel goede tips meegekregen waar ik zeker iets mee ga doen.

jullie krijgen zeker regelmatig foto's van haar te zien.

Wat ik nog wou vragen, de eigenaar weet niet of ze een naam heeft ? Ze moet een naam hebben, iets waar ik haar mee kan aanspreken. Hebben jullie misschien suggesties ?
Ook is ze helemaal niet op mensen gericht, daarom dat ze een halster aanheeft. Eens je ze vast hebt is het geen probleem. Ook heb ik nog geen plekje gevonden waar ze graag aangeraakt wordt. Hebben jullie hier misschien nog tips voor ?

Hope :D heel toepasselijk

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 22:11

wat super dat je het aandurft..
hoop dat ze opknapt nu ze in goede handen is :)

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 22:12

OHhh My God...
TS, wat goed van je zeg. merrie is ook leeg getrokken door veulen neem ik aan...
Ik ga dit zeker volgen.

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 22:13

Jeetje wat extreem zeg! Arm paardje |(
Hope is idd leuk :j

Wat goed van je, TS!
hoop dat je haar goed kan helpen zodat ze snel kan gaan genieten.
Mag ik je vragen hoe je dit financieel aanpakt? Heb je hier gewoon financieel de ruimte voor of valt het wel mee met de kosten? Misschien een persoonlijke vraag hoor maar ik heb nogal wat wei en stallen over dus zou ook graag een paard "helpen" maar de DA kosten zullen vast oplopen en verzekeren lijkt me geen optie..

bayaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-10 22:14

Hoi,

ik krijg het hier gewoon warm achter mijn pc ;)

Super leuke reacties. Ik kom nu juist binnen en heb heel de tijd bij haar gezeten. Ik heb daarstraks nog even met de dierenarts overlegt en binnen 2 weken gaan we haar in het bloed ontwormen en haar tanden na kijken.

Ook moet ik haar voor de luizen met frontline voor honden behandelen, elke ander product zou haar wel eens fataal kunnen worden. Als het weer meezit ga ik haar zondag wassen, ik ben vandaag immaverol gaan halen voor de schimmel.

Ik zou zeker en vast aangifte doen bij de dierenbescherming, maar zolang ze zien dat het paard met regelmaat voer en water krijgen , doen ze bijna niets zelfs niet als het dier in zo een erbarmelijke staat als dit is. Hier in België hoor je de gekste verhalen. Als ze dan toch gaan kijken, kan het een hele tijd duren voor ze echt actie ondernemen. Een aantal weken langer had haar leven wel eens kunnen kosten.

Ik heb haar intussen al een week en vandaag heb ik haar voor de eerste keer luzerne korrel bijgegeven . Ze krijgt intussen s'morgens een emmer bietenpulp gemengd met slobber en lijnzaadolie, s'avonds een volle emmer met grasmix en een kilo kruidenmix van mijten en vanaf vandaag een kleine halve kilo luzernepellets. Ook krijgt ze onbeperkt hooi van een goede kwaliteit, verpakte pakken met daarin Italiaans raaigras . Ook doe ik in haar bietenpulp een mengsel van vitaminen, mineralen en msm poeder. Begin vorige week hebben we een kuur gedaan om de lever te ontgiften. Zo bouwen we elke week op, nu moet ik de jaarling er nog zien af te krijgen, wat niet makkelijk gaat zijn. Het veulen heeft nog nooit mensen gezien en is heel bang , ze moet trouwens niet naar de vorige eigenaar ik heb haar samen met haar moeder gekocht.