Winston @ work, maar dan anders; bitloos!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-10 13:10

Bandida schreef:
Als de TS hier drie weken mee door gaat zal ze ons ook kunnen vertellen wat er gebeurde toen het paard eens ging uittesten waar de begrenzing nu precies zit.

Ik moet morgen op concours, daarom rijd ik hem nu weer met bit. 3 weken non-stop bitloos lukt daarom niet.
Maar mijn schimmel is niet zo van het uittesten hoor, in ieder geval niet zo dat ik erg sterk met het bit in moet werken. Hij is over het algemeen erg braaf en werkwillig, het enige wat hij wel eens doet is 'schrikken' en dan vrolijk bokkend even wegrennen, maar dan staat hij zo weer stil want rennen en bokken is vermoeiend. :D

Djuukiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 13:12

Ik ben echt een ongelofelijke fan van jouw schimmel zeg! En wat ziet het er netjes uit! Paard loopt heerlijk gesloten bij elkaar, bergopwaarts, met de achterhand onder de massa :j
Gigantische power en heerlijke spieren. Echt klasse! Kan me de eerste foto's nog herinneren toen je hem net had, wat een plaatje is het geworden.

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 14:04

KarinvdM schreef:
Ik moet morgen op concours, daarom rijd ik hem nu weer met bit. 3 weken non-stop bitloos lukt daarom niet.

Oh, maar het was retorisch hoor ;) Wat je verder nog bitloos doet is tussen jou en je paard natuurlijk.. Ik vind het al heel wat dat je met die fotoserie nog eens voor wat debat zorgt over het onderwerp. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 14:10

ziet er over het algemaan goed uit! alleen op de fotos' 9 & 10 trek je wel erg veel aan de teugels waardoor het pijnlijk wordt voor het paard ( de 'touwtjes' van het hoofdstel zitten erg strak om zijn kaak )
verder heb je echt een prachtig paard! <3

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-10 14:16

Op die foto's verruim ik, als ik wil verruimen en tegelijkertijd hard ga zitten trekken, dan verruimt hij echt niet hoor, dan gaat Winston eerder gewoon stil staan. :D
En zoals Bandida op de vorige pagina al zegt, met deze optoming kan je je paard niet echt pijn doen.

Nessah

Re: Winston @ work, maar dan anders; bitloos!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 14:50

Ik heb nog een keer de foto's bekeken en ik zat met mijn berichten inderdaad fout.. Ik ben in de war met een heel ander hoofdstel, een hoofdstel van emiel voest, waarbij de neusriem steeds strakker getrokken wordt als je druk hebt. Dit is, als ik het nu wel goed zie, gewoon een neusriem met de teugels aan de zijkanten bevestigd.

Als dat klopt, sorry TS.. Dan draai ik mijn mening 100% bij en vind ik het een heel fijn beeld :) Soms zo lastig te zien van foto's het lijkt sprekend op mijn hoofdstel namelijk.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-10 15:02

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 15:10

Hmm, mijn hoofdstel staat niet op die site..
Maar ik dacht dat het een heel ander hoofdstel was.. Maar met dit hoofdstel gaat de neusriem niet continu strakker.. Dus nogmaals, dan is het een heel fijn beeld :)

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 21:54

Echt respect! En wauw wat een heerlijk paard heb je ook! <3 Ik vind het echt knap dat je zo kan rijden bitloos. Ik ken wel mensen die bitloos rijden maar niemand rijd hun paard zo.

kivas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 11:14

wat een heerlijk paard is dit toch.. was hem (jullie) even uit het oog verloren, maar wat een heerlijke foto`s weer.. mooi bergop, mooi gesloten en idd geweldig die schuimlipjes.. genieten!!

Rangeela

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 17:09

Suzanne F. schreef:
Rangeela schreef:
Omdat hij de hele tijd op je lijkt te leunen, dus lijkt het net of hij niet 'zelf' loopt. Ik ben dus beniewd of hij ook zijn hoofd/hals/rug kan ontspannen zonder dat hij door jou teugel wordt ondersteund.

ullei lijken verder een goed team! Ziet er mooi uit! Maar zoals hierboven beschreven ben ik beniewd naar de losse teugel!

Zodra ze de teugel losser laat zal hij de hand gaan opzoeken, dus hij zal gaan zoeken naar contact. Hij laat dan de hals zakken en volgt de hand.

Dat dacht ik al. Ik houd daar niet van, maar ik heb misschien gewoon andere doelen. Mijn paard moet echt zelf kunnen lopen. Dat ik hem in het bos niet over elk takje hoef te sturen maar dat hij zelf ook nadenkt.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 20:50

Rangeela schreef:
Dat dacht ik al. Ik houd daar niet van, maar ik heb misschien gewoon andere doelen. Mijn paard moet echt zelf kunnen lopen. Dat ik hem in het bos niet over elk takje hoef te sturen maar dat hij zelf ook nadenkt.

Dressuurruiters leren hun paarden juist verbinding te maken. Er moet altijd een licht contact zijn en het paard moet dit ook zoeken/aanbieden.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-10 21:09

Rangeela, jij zal inderdaad andere doelen hebben als ik en dat is niet met elkaar te vergelijken.
Als ik met mijn paard buiten rijd heb ik de teugels ook los en loopt hij niet in aanleuning maar nieuwsgierig om zich heen te koekeloeren.