2x vallen in 1 wedstrijd haha

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Krissie0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 18:41

Ten eerste vind het knap dat je na twee keer vallen er beide keren weer zo snel op klimt. Maar vind het geen leuke rit om naar te kijken, vind het geen excuus dat je op een manege pony rijdt waar je normaal niet op rijdt. In zijn bekkie snokken en om trekken vind geen enkele paard/pony leuk en dan krijg je deze reacties. Het oogt ook erg onrustig, maar beide is ook aan je instructrice om je dat bij te leren... Dus niet geheel jouw fout denk ik. Er kijkt of vraagt volgens mij ook niemand naar je of je niks hebt na beide vallen?

Vind het wel jammer dat iedereen hier een meiske van 12 jaar afzeikt waarom moet dat nou weer?
En nee dat van mij is niet afzeiken ik geef op een normale manier mijn mening...

mijnponynero

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 18:43

Sonja schreef:
Wat een grootspraak Mijnponynero.... Zelf nooit ergens hoeven beginnen en meteen topruiter geworden zeker? :Z

Tjee,
Ik zeg ook niet dat ik zelf op m'n 12de reed als Albert Zoer ofzo
Maar een L parcours reed ik toen wel uit :P
En inderdaad, op m'n eerste pony, ik was toen 5 jaar ben ik er het eerste oefenparcours afgevallen ja.
Maar ik rukte tenminste niet :o
Want dat vind ik toch wel het ergste, moeilijke pony of niet :oo
Ga er dan gewoon niet op
Wat ik trouwens WEL GOED VOND is dat je er wel weer op ging _/-\o_

Sarcasm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 18:44

Opzich denk ik dat de ts nu best weet dat het geen goede manier is om zo te rijden, ts misschien eens een goede instructeur zoeken? Niet alleen voor springen maar ook voor dressuur, dressuur is namelijk de basis voor het springen! :)

Krissie0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 18:44

Moreill schreef:
Ik zou me kapot janken als ze misschien 3 uur van te voren vertellen dat ik niet mee zou mogen doen aan de springwedstrijd..

Liever kapot janken dan een ongeluk waarbij de ouders janken....
Heb ook jankende kinderen in de les gehad omdat ze niet mochten springen, tja je moet wel een de basis onder de knie hebben eer dat je kan springen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 18:46

Krissie0 schreef:
Moreill schreef:
Ik zou me kapot janken als ze misschien 3 uur van te voren vertellen dat ik niet mee zou mogen doen aan de springwedstrijd..

Heb ook jankende kinderen in de les gehad omdat ze niet mochten springen, tja je moet wel een de basis onder de knie hebben eer dat je kan springen.

ennuh....... even hoor??????? maar hoe, en ik wil het heel graag weten :D ....... HOE krijg je de basis van het springen onder de knie als je niet mag springen??????????

mijnponynero

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 18:46

Krissie0 schreef:
Moreill schreef:

Dat vind ik ook :j

Krissie0

Re: 2x vallen in 1 wedstrijd haha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 18:48

De basis van de dressuur/ rijden bedoel ik. Me zin is een beetje ongelukkig omdat ik aan het typen was en me dochtertje iets vroeg :D

StableDoor

@Sabina1998, dat van jou ziet er slechter uit...

Jammer dat je 2 keer viel! Wel veel pech op 1 dag hè? :(:) Erena koliek, en dan op een andere pony moeten en er ook nog 2 keer af vallen! Ik zou dan ook gespannen zijn hoor!
Probeer de volgende keer even diep adem te halen als je begint. Probeer rustig te blijven, dat is voor jou en je pony fijner. Zet voortaan wat eerder de wending in, zodat je niet op het laatste moment een hele scherpe wending moet maken door in zijn mond te trekken. Bereid iedere sprong en wending goed voor! Probeer het eerst vanuit draf te doen, gaat het beter, dan kan je vanuit galop proberen. Denk er aan om voorzichtig met de teugels om te gaan! Een goede manier om dat te leren is door zonder teugels te rijden, en dan het liefst ook zonder zadel. Concentreer je op je zit en de beweging van je paard. Kantel je bekken mee in de beweging, en verplaats je gewicht op het goede moment. Kijk waar je heen gaat! Heel goed dat je er weer op geklommen bent!

Ik ben ook niet veel beter dan jij in springen hoor! Maar blijf oefenen, dat doe ik ook, dan lukt het vanzelf een keer goed!

Succes de volgende keer!

O ja, doe de teugels iets minder strak ;)
Laatst bijgewerkt door StableDoor op 08-03-10 18:53, in het totaal 2 keer bewerkt

x_Anne_x

De ts heeft nu echt een hele goede instructeur. Alleen heeft ze deze nog niet zo lang. (is van les gewisseld ivm school)

En springen wordt eigenlijk meteen vanaf het begin gedaan.
Zelfs met de beginners maar dan in de vorm van balkjes lopen.
Laatst bijgewerkt door x_Anne_x op 08-03-10 18:49, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

BeautyEmily schreef:
Opzich denk ik dat de ts nu best weet dat het geen goede manier is om zo te rijden, ts misschien eens een goede instructeur zoeken? Niet alleen voor springen maar ook voor dressuur, dressuur is namelijk de basis voor het springen! :)

Voor een 12 jarige manegeruiter vind ik voor een dat TS het niet verkeerd doet........... Tuurlijk als een van mijn leerlingen zo de baan door zou gaan op haar EIGEN paard na toch intensieve priveles.......... dan heb ik daar ernstig moeite mee........

maar komop zeg!!! beetje relativeren die handel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 18:49

Ik snap niet zo goed hoe ze het dan moeten leren, als ze het niet meer mogen oefenen?
Enige wat ik als tip aan de manege van TS zou kunnen meegeven is dat het handig is om de echte beginners ook in de ring te laten begeleiden door een instructeur, en dat het misschien nóg handiger is om ook een 'springparcoursje' met alleen maar grondbalken uit te schrijven. Dan leren de kids van echt begin af aan al door het parcoursje sturen, en dat is voor de beginners echt al hartstikke spannend.

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 18:50

het enige en eerste wat ik dacht .... waar heb je leren rijden... en dit is echt prutser werk ;)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 18:51

HindaFree schreef:
het enige en eerste wat ik dacht .... waar heb je leren rijden... en dit is echt prutser werk ;)

misschien omdat deze 12 jarige nog leert rijden??????? of heb jij dat niet moeten doen??

jij kon het allemaal van huis uit................. zomaar ineens, zonder ooit fouten maken, zonder ooit als een kameel op een paard gezeten te hebben........

Knap!

Moreill

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 18:52

Echt jullie hebben de groen overgeslagen of niet..

Ik ben ook zoals dit begonnen met mijn verzorgpony, maar sommige mensen hebben meer met dressuur als met springen.. En rukken rukken, weet niet waar jullie vandaan komen maar ik heb veel en veel erger gezien.. Maar quess what, ik denk dat ik hoger ben geeindigd als de gemiddelde hier.. Ik sprong inmiddels in het M en tuurlijk, iedereen heeft er beroerde parcoursen tussen zitten, en dingen waar je niet te vreden om bent.. Maar moet je lezen ; nou toen ik 12 was sprong ik met gemak een L pacourtje hoor.. (Toevallig met een pony die al 3x dubbel Z is geweest of dat nog net niet)..

Echt he KiWiKo, al die reacties hier, komen allemaal van Meneer en mevrouw ZZ.

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 18:53

Sonja schreef:
Ik snap niet zo goed hoe ze het dan moeten leren, als ze het niet meer mogen oefenen?
Enige wat ik als tip aan de manege van TS zou kunnen meegeven is dat het handig is om de echte beginners ook in de ring te laten begeleiden door een instructeur, en dat het misschien nóg handiger is om ook een 'springparcoursje' met alleen maar grondbalken uit te schrijven. Dan leren de kids van echt begin af aan al door het parcoursje sturen, en dat is voor de beginners echt al hartstikke spannend.

Leren ze ook wel degelijk, en ik weet dat de ts het ook kan.
Maar is gewoon alles weer vergeten door de stress.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 18:54

Dat is ook helemaal niet raar, zo'n wedstrijd IS al hartstikke spannend, en als je dan ook nog eens ineens op een ander paard wordt helemáál.

Moreill

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 18:54

Nou is ineens de manege bagger, oja, alle maneges waar je niet opgeleidt word tot M/Z ruiter zijn toch zo slecht.. En recreatieruiters? Oh die bestaan niet.. xD

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 18:55

KiWiKo schreef:
HindaFree schreef:

misschien omdat deze 12 jarige nog leert rijden??????? of heb jij dat niet moeten doen??

jij kon het allemaal van huis uit................. zomaar ineens, zonder ooit fouten maken, zonder ooit als een kameel op een paard gezeten te hebben........

Knap!

als je het nog niet zo goed kan laat je een 12 jarige het tog eerst echt leren ipv gelijk wedstrijden rijden?

Moreill

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 18:57

HindaFree schreef:
KiWiKo schreef:

Knap!

als je het nog niet zo goed kan laat je een 12 jarige het tog eerst echt leren ipv gelijk wedstrijden rijden?[/quote]

Oh ja ze heeft ook vast nu pas 3 lessen gehad, zie op haar profiel dat ze met haar vaste manegepaardje eens 1e is geworden, dus ze kan het waarschijnlijk wel..

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 18:58

Moreill schreef:
HindaFree schreef:

Knap!

als je het nog niet zo goed kan laat je een 12 jarige het tog eerst echt leren ipv gelijk wedstrijden rijden?

Oh ja ze heeft ook vast nu pas 3 lessen gehad, zie op haar profiel dat ze met haar vaste manegepaardje eens 1e is geworden, dus ze kan het waarschijnlijk wel..[/quote]

zijn er rijfoto's van jou????????? of durf je die niet te laten zien??????

bleurgh!

*sorrie, ik heb de quote verkloot :D *
Laatst bijgewerkt door KiWiKo op 08-03-10 19:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 18:59

Ik vind dat KiWiKo wel gelijk heeft, iedereen heeft waarschijnlijk ooit eens zo gereden. Het meisje is 12, rijd op een voor haar onbekende pony, pony was eerder de dag ook al vervelend, en het meisje heeft nog niet zoveel ervaring. Ik denk dat 't over een paar jaar vast beter gaat! :)

Krissie0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 19:00

HindaFree schreef:
KiWiKo schreef:

Knap!

Daar ben ik het helemaal mee eens.
Ik rij 20 jaar en heb nog steeds stress voor een wedstrijd maar dingen vergeten wat ik heb geleerd heb ik nog nooit gedaan... Zelfs niet toen ik 13 was en een springconcours reed op een groene pony.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 19:01

Krissie0 schreef:
Daar ben ik het helemaal mee eens.
Ik rij 20 jaar en heb nog steeds stress voor een wedstrijd maar dingen vergeten wat ik heb geleerd heb ik nog nooit gedaan... Zelfs niet toen ik 13 was en een springconcours reed op een groene pony.

JIJ........ JIJ bent een ander niet :)

Krissie0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 19:02

Nee gelukkig niet nee. Ik ben mezelf en niet iemand anders :D

Moreill

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 19:03

kiwiko schreef:
zijn er rijfoto's van jou????????? of durf je die niet te laten zien??????

bleurgh!

*sorrie, ik heb de quote verkloot :D *

Dat had ik ook al gedaan, haha.. Ik snap dit echt niet, 12jarigen die Z moeten rijden..:S
Laatst bijgewerkt door Moreill op 08-03-10 19:05, in het totaal 1 keer bewerkt