Mijn kleine is vredig ingeslapen.

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

xElienx

Re: Ben bang dat het einde voor mijn kleine in zicht is.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 00:56

Door jou heeft hij nog even kunnen meemaken wat echt genieten is. daar zal hij je heel dankbaar voor zijn :(:)

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-10 00:57

Janella schreef:
Heb je topics gelezen,
gossie meid wat vreselijk!
Ik wens je heel veel sterkte toe, en ik heb respect voor je!

Jessy90 schreef:
ik heb steeds stil zitten mee lezen maar ik kom je tog ff moed in spreken!

jij weet wat het beste is en ook al is het heel erg moeilijk..het is wel beter zo.

heel veel sterkte toegewenst! :(:)

Bedankt

ik hoor het veel, dat mensen diep respect voor me hebben etc., maar zo voel ik me niet.....
ik heb een dier willen helpen dat hulp nodig leek te hebben, ik heb hem in mijn hart gesloten en gedaan wat ik kon.....
dat is niet nobel, dat is dierenliefde......

zou ik het ooit weer doen; ja in de zin van een gezonde maar verwaarloosde pony...
nee in de zin van een pony wat niet beter kan worden zoals mijn kleine fonz....., al zou ik hem nooit meer willen missen en moet dat helaas wel

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-10 00:59

xElienx schreef:
Door jou heeft hij nog even kunnen meemaken wat echt genieten is. daar zal hij je heel dankbaar voor zijn :(:)

Dat hoop ik, dat hij me het niet kwalijk neemt dat ik zijn leven morgen beeïndig

Tyrzavm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 01:03

Ik wens je heel veel succes ,
vind het knap van je , het is beter voor 'm !

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-10 01:04

Passorapard schreef:
Ik wens je heel veel succes ,
vind het knap van je , het is beter voor 'm !

Is het beter voor hem?
of is dat wat ik en mensen om me heen ervan denken...

voel me zo klote......

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 01:05

Wil je toch nog even sterkte wensen voor morgen!

Het is wat je zegt: zijn koppie wil nog zo graag, maar zijn benen geven het op! En dat heeft jou terecht doen besluiten hem naar de andere kant te laten gaan. Waar geen slechte benen meer voor hem zijn, zodat zijn koppie en zijn benen weer op 1 lijn zitten. Dus ga maar slapen, huil in je slaap, maar weet in je hart dat dit de enige mogelijkheid is en daar door het beste voor jullie beiden.
De paarden die ik heb gehad zijn ingeslapen ( afgemaakt) op een moment dat het niet anders meer kon, zo zit jij er nu ook voor.
Maar ik heb het dus ook met mijn man meegemaakt, MS in het ergste stadium dat je maar kunt denken. Die mocht geen snel genadepuitje en heeft nog twee dagen liggen vechten, gelukkigs hij uiteindelijk rustig ingeslapen, maar dan mag je toch maar je handen dichtknijpen dat het met je pony "snel" gebeurd is.
Natuurlijk gun je hem een lang en gelukkig leven, maar in zijn geval heeft hij een behoorlijke tijd van zijn leven gelukkig geleefd, nu kan dat niet meer en ben jij degene die gelukkig een eind aan zijn ongelukkige tijd mag maken! Want als hij nu zoveel last heeft van zijn benen, breekt zijn ongelukkige tijd weer aan.
Ook meegemaakt met Tinneke, die was een hele tijd heel vrolijk toen ze van mij was en niet meer in de manege hoefde te hobbelen, maar toen ze echt slecht werd, was ze weer net zo shaggie als daarvoor op de manege. Toen wist ik genoeg.
Jij hebt dat nu ook, dus hij weet morgen heus dat jij het beste met hem voor hebt en dat het goed is zo.

Nogmaals, gaan slapen en morgen: Heel veel sterkte, maar weet dat het voor hem en uiteindelijk voor jou het allerbeste is!

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-10 01:14

Jet schreef:
Wil je toch nog even sterkte wensen voor morgen!

Het is wat je zegt: zijn koppie wil nog zo graag, maar zijn benen geven het op! En dat heeft jou terecht doen besluiten hem naar de andere kant te laten gaan. Waar geen slechte benen meer voor hem zijn, zodat zijn koppie en zijn benen weer op 1 lijn zitten. Dus ga maar slapen, huil in je slaap, maar weet in je hart dat dit de enige mogelijkheid is en daar door het beste voor jullie beiden.
De paarden die ik heb gehad zijn ingeslapen ( afgemaakt) op een moment dat het niet anders meer kon, zo zit jij er nu ook voor.
Maar ik heb het dus ook met mijn man meegemaakt, MS in het ergste stadium dat je maar kunt denken. Die mocht geen snel genadepuitje en heeft nog twee dagen liggen vechten, gelukkigs hij uiteindelijk rustig ingeslapen, maar dan mag je toch maar je handen dichtknijpen dat het met je pony "snel" gebeurd is.
Natuurlijk gun je hem een lang en gelukkig leven, maar in zijn geval heeft hij een behoorlijke tijd van zijn leven gelukkig geleefd, nu kan dat niet meer en ben jij degene die gelukkig een eind aan zijn ongelukkige tijd mag maken! Want als hij nu zoveel last heeft van zijn benen, breekt zijn ongelukkige tijd weer aan.
Ook meegemaakt met Tinneke, die was een hele tijd heel vrolijk toen ze van mij was en niet meer in de manege hoefde te hobbelen, maar toen ze echt slecht werd, was ze weer net zo shaggie als daarvoor op de manege. Toen wist ik genoeg.
Jij hebt dat nu ook, dus hij weet morgen heus dat jij het beste met hem voor hebt en dat het goed is zo.

Nogmaals, gaan slapen en morgen: Heel veel sterkte, maar weet dat het voor hem en uiteindelijk voor jou het allerbeste is!

Weer tranen.... ;(
11 maandjes oud, waarvan 5 bij mij...
Hij wil wel, hij is een gezonde pony met gezonde veulen/hengsten trucjes....
maar zijn benen, staat hem letterlijk in de weg en dat is hetgeen wat mij breekt....

hem 23/7 op stal laten staan en 1 uurtje per dag naar buiten om een rondje rond te hobbelen, dat is geen paardwaardig bestaan want hij wil veel meer, maar zijn benen kunnen hem dat niet bieden....

Ik hoop dat hij morgen dmv injectie snel en vredig in zal slapen

Ik heb al heel lief een aanbod van de stalhoudster om een NF die daar staat te gaan verzorgen aangezien de pony en ik ook verliefd zijn op elkaar.., misschien doe ik dat wel...., maar dat geeft ook zo'n bubbel gevoel
de shet met wie fonz stond, staat nu ook alleen dus misschien kan ik me over een aantal dagen op hem gaan focussen, ter afleiding ofzo.....

maar alles wat ik hier neerzet zou ik het liefste wissen als ik fonzie kon behouden

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 01:21

Natuurlijk wil je Fonz houden en hem het mooiste leven bieden dat hij maar kan hebben. Maar dat doe je morgen door hem te verlossen van het aardse leven! Ik geloof in een soort van hiernamaals, waar allen die wij liefhebben gehad vertoeven, dieren en mensen. Die daar zonder lichamelijke of geestelije gebreken zichzelf kunnen zijn. En daar is Fonz morgen ook bij, met alle andere paarden/pony's die hem voorgegaan zijn.
Ze blijven om je heen, hen die stierven, ze helpen je door moeilijke periodes heen.

En het verzorgen van een ander pony is heel goed, je moet het absoluut niet zien als verraad, maar als vertrouwen van degene die het aanbiedt!

IK duik er zo in, ben in gedachten morgen zeker bij je, doe dat ook maar, je doet het allerbeste dat mogelijk is!!!

Emerald

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 01:43

Goh meid, het is niet makkelijk. Maar je weet in je hart zelf best wel dat je het het beste is voor Fonsje. Je weet dat het moet ondanks dat je je twijfels hebt. Je verstand zegt het een, je hart zegt iets heel anders.
Meer dan je gedaan hebt, had je echt niet kunnen doen. Liefde is ook loslaten. Nu is de tijd van loslaten gekomen... Heel veel sterkte morgen........ :(:)

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 06:13

Sterkte :(:)
Had zo gehoopt dat Fonz het wondertje was wat je af en toe tegenkomt maar het heeft niet zo mogen zijn.
Heb geen schuldgevoel, jij doet het mooiste voor hem wat je kan doen.

Rosborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 08:26

Mooi gezegd Emerald: Liefde is ook loslaten, nu is de tijd van loslaten gekomen

Ik zal vanavond een kaarsje voor jou en Fonz aansteken, nogmaals veel sterkte in deze moeilijke oneerlijke tijd :(:)

zij

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 08:57

sterkte voor vandaag!

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 09:15

Heel veel sterkte vandaag

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-10 09:30

Met dikke ogen van huilen gister zit ik alweer aangekleed achter de pc
over 10 min. moet ik het meest vreselijke telefoontje plegen.....

edit: er word al 2x niet opgenomen

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 09:41

Heel, heel veel sterkte.. Wat gaat dit tegen je gevoel in zeg...
Je hebt zo goed gezorgd voor hem, je wil nog langer van hem genieten, maar je kan hem niet bieden wat hij zou verdienen, en dat zou niemand anders wel kunnen want je hebt zó je best gedaan...

Enorm veel sterkte... Wat een gemis zal het zijn.. Je hebt lang voor hem gezorgd, maar ik vind dit de meest eerlijke beslissing..

Sterkte zo, ik hoop dat het vredig zal gaan.. En veel sterkte voor hierna.. :(:)

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-10 09:50

Begin van de middag.....

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 10:04

meisje toch... is het nu toch zover, dat lieve kleine Fonzie moet gaan...

Lotus, je hebt gedaan wat je kon, je hebt hem een paar zalige maanden gegeven. Het arme ding heeft pijn, ik denk dat ie, mocht hij kunnen praten, sterk genoeg zou zijn om te zeggen "het is goed geweest". Je maakt de eerlijkste beslissing, in zijn belang, ook al wil je hem zelf zo graag nog wat langer houden. Heel veel sterkte straks. :(:)

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-10 10:10

Dank je wel,

ik ga er zo naar toe....., hebben we nog een paar kleine uurtjes....

het doet zoveel pijn.....

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 10:16

Heeel veel sterkte!

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 10:19

Heel veel sterkte vandaag :(:)

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 10:19

Veel sterkte meis, je hebt een kleine shetlander de mooiste tijd van zijn leven geven!

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 10:25

Lotus83 schreef:
xElienx schreef:

Dat hoop ik, dat hij me het niet kwalijk neemt dat ik zijn leven morgen beeïndig

Neen absoluut niet! Hij zal je meer dan dankbaar zijn en vanaf vandaag zal hij over je waken daarboven!
Wees gerust Fonz verlaat je niet, enkel lichamelijk!

Sterkte meid! Ik zou het zelf ook niet aandurven maar als het moment er is moeten we wel é.

Afbeelding

A Girl and her horse...

Every day I look up to the sky
and find myself asking why.
Like why didn't you take me with you?
What else is there for me to do?

You leave me down here
in a world made up of fear
where there is just so much pain
which is driving me insane.

How am I supposed to keep living on
when you are now gone?
People tell me the pain goes away,
but I think it will always stay.

No one understands what I'm going through,
except for a few.
I don't know how I am supposed to make it
You wouldn't have left me if I didn't seem fit.

You always knew what was best,
that's why I didn't really argue with you
when you wanted to lay down for your final rest.

One day when I'm ready,
we will meet again.
And I will go back to being
the little girl whose horse was her best friend.
Laatst bijgewerkt door Eponastable op 24-02-10 10:27, in het totaal 2 keer bewerkt

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-10 10:26

Heel erg bedankt

ik wilde dat ik daarin kon geloven dat hij alleen lichamelijk bij me weg is....
maar helaas..., ik geloof er niet in dat hij over me kan waken... ;(

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 10:28

Lotus83 schreef:
Heel erg bedankt

Ooit zie je hem wel weer terug! wees daar maar zeker van!

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-10 10:28

Eponastable schreef:
Lotus83 schreef:
Heel erg bedankt

Ooit zie je hem wel weer terug! wees daar maar zeker van!

Dat is iets wat ik alleen maar kan hopen