30 en 31 Januari: Limburgse Kampioenschappen 2010!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Au3

Re: 30 en 31 Januari: Limburgse Kampioenschappen 2010!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 12:33

@ Saskia, staat dan jouw foto nu ook op de website van de KNHS ?? Homepage ???
ik neem aan dat ze voor de krant dezelfde foto gebruiken als voor de knhs, is toch ook weer leuke reclame !!

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 12:36

Ha ja jou ken ik wel, je hebt toch afgelopen najaar die wedstrijd mede georganiseerd in Echt? Super dat Tyra wer helemaal opgeknapt is :D Ben benieuwd wie er allemaal van de M1 over komen naar het M2 en wie er nog een seizoen in de M2 blijven..

Welke krant Sas, ik kon nix vinden.. Zag trouwens dat Nanda een fotoshoot van jou heeft gewonnen, super leuk.. Als je wil en het leuk vind kan ik wel met je mee gaan dan :)

WinkyTinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 13:37

@Raggel: Nee afgelopen zomer heb ik een paar M1 wedstrijden gereden en net voordat ik over wilde gaan liep mijn paard een blessure op dus ben nog niet M2 gestart. Jij zult wel over moeten met zoveel winstpunten? :D

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 13:54

Ahzo, jammer. Maar nu weer alles in orde?
Nee dat zijn Stephanie en Nathalie die zo belachelijk veel winstpunten in de M2 hebben gehaald :+ Ik heb er nu 17, dus met beetje pas en meetwerk zou ik nog een seizoen M2 kunnen rijden. Maar er is nog niets definitief, eerst eens kijken hoe het allemaal gaat lopen als ik haar straks weer ga oppakken :)

Au3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 14:13

Jep Jep Rachel dat ben ik en hoera ik had het secreteriaat zo netjes voor elkaar dat ik aankomende zomer de selectiewedstrijd ook weer helemaal mag regelen ( dressuur dan ,hé, springen mogen de anderen doen)

Au3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 14:14

@ SAskia Ik lees net in de krant dat ik toch een foutje heb gemaakt, niet alle titels zijn naar kring zuid gegaan, nl die van het L2 is idd naar Nederweert gegaan. Van het stukje op de KNHS site begreep ik dat Kring zuid alles had gewonnen, maar ze waren overheersend ( da's net iets anders, hé)

Au3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 14:18

WinkyTinky schreef:
@Raggel: Nee afgelopen zomer heb ik een paar M1 wedstrijden gereden en net voordat ik over wilde gaan liep mijn paard een blessure op dus ben nog niet M2 gestart. Jij zult wel over moeten met zoveel winstpunten? :D

Is dat geluk hebben, bij mij was het net omgedraaid ,net besloten om toch maar na 15 wp over te stappen naar het M2 omdat ze zo super liep. Start ik M2 haal een dik wp ( met ook nog een aantal fouten in mijn proef) en de dag erna een peesblessure in de wei opgelopen. Nu MOET ik weer direct M2 starten.
Langzaamaan gaat het weer de goede kant op, maar ik had er veel voor over gehad om dan nu nog een paar wedstrijdjes op M1 niveau in te stappen, hihihi

WinkyTinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 14:51

Ja daar heb ik ook nog over nagedacht om M1 te starten maar heb toch maar besloten om M2 te starten. Maar ik begrijp je standpunt heel goed; M1 is toch net even anders dan M2....

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 17:17

Ik doe ook nog even mee in het M2, moet nog veel goed bevestigd worden voordat ik overstap (als ik al durf met mijn wedstrijdzenuwen)

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-10 17:34

Au3: Ik ben inderdaad weggegaan van Kyra's proef omdat haar paard, Whoopy, zo schrok en keek. Heb haar proef dus toen niet gefotografeerd. Klopt, dat de juryleden uit het Zuiden ook meer punten geven aan de Zuid-combinaties, maar dat vind ik ook niet terecht. Die foto die op de KNHS-site staat is inderdaad door mij gemaakt. Heb ze even wel een mailtje gestuurd dat ze bronvermelding erbij moet zetten. Die foto komt waarschijnlijk ook in de hoefslag!

@ Rachelle: Ja, waarschijnlijk is er iets misgegaan. Maar ze hebben ook 2 delen van het limburgs dagblad waarvan die ene maar alleen in delen van maastricht en valkenburg verkrijgbaar zijn. Misschien dat ie daar in staat? Klopt, ik heb vanaf M1 tot en met Z2 (omdat ik daar niet alle combinaties heb kunnen doen) een cadeaubon weggegeven!

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 21:40

Ah ja, dan heb ik de goede persoon voor me :+ Oe jeah hebben we in insider bij Echt, altijd handig O:) Kon vorig jaar helaas niet starten omdat jullie het tegelijk met CHIO in Aken hadden georganiseerd en ja dan moet je prioriteiten stellen.. Maar hoorde van Kirsten, op het feestje van Nanda gister, dat het dit jaar een of 2 weekenden eerder dan Aken is, jej :D

Ja dat is lastig soms en gewoon heel erg afhankelijk van de situatie en het paard, maar ook de ruiter. Floor wil nog wel eens wat grapjes uithalen in de proef en wil dat er eerst helemaal 100% uit hebben voordat ik verder ga. De oefeningen kent ze wel, maar een proef rijden is toch een heel ander verhaal..

Oh mer zeker druf je dat Astrid, Z is toch niet spannender dan M2 :+ Soms nog wel wat makkelijker omdat je net wat meer tijd en plek hebt om alles te doen..
Ja geen idee, dacht dat Beek ook tot onze krantkring hoorde :+ Wel super leuk zo'n prijs zeg!!

elientje_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 23:02

Nou hier een update van hoe lena het had gedaan. Aangezien het gister weer een lange dag was en ik vandaag ook nog geen tijd had nu pas de uitslag haha.

Vol goede moet gingen we zondag morge toch maar opweg naar Beek ondanks hier super veel sneeuw lag zoon 15 cm. Naarmate we Beek naderde lag er steeds minder sneeuw. Toen het eerste paard Honore in de L2. Hij was super gespannen ook al tijdens het losrijden. Dit paard is heel bang altijd voor andere paarden maar het ging de laatste tijd steeds beter. Nou werd lena dus een paar keer volop klem gereden dus Honore was helemaal over de zijk. Dit was ook te zien in de ring hij maakte een paar fouten en was heel kijkerig, wel was dit een beetje raar want zaterdag keek hij helemaal niet. Met deze proef was ze zelf helemaal niet tevreden en was dus ook wel tevreden met een 4e plek.
Daarna op naar het Z1 paard Gold Stern. Deze was super fijn met losrijden en reed een super mooie proef. Vooral waren we heel blij dat ze mooi kalm bleef omdat ze deze proef veel moeilijker vond dan die van zaterdag omdat hierin veel meer galop zit en ze dus ook snel gestrest raakt. Met dit paard verwachtte we dus ook veel meer in de prijsuitreiking maar tot onze grootste teleurstelling werd ze ook hier 4e daar baalde we echt van en vonden we ook een beetje raar omdat er zeker een iemand niet van haar moest winnen omdat ze een paar grote fouten in haar proef had.
Nou ondanks alles is ze toch heel tevreden met een 4e plek in L2 en 4e in de Z1 en hebben we een super leuk weekend gehad.

Nog een vraagje waar kan ik de foto's vinden die zijn gemaakt?

Muffin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 09:17

elientje_89 schreef:
Nog een vraagje waar kan ik de foto's vinden die zijn gemaakt?

hier dezelfde vraag... weet iemand of (en door wie) er foto's zijn gemaakt van de z2 dressuur 1e én 2e ronde?

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 09:56

Ik kan toch echt geen uitslagen vinden (behalve een klein stukje op de kNHS site). Weet iemand waar ze staan?

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 10:45

Als je me even je mail adres stuurt, zal ik je ze opsturen. Ze zijn inderdaad van startlijsten af gehaald, maar ik heb ze toevallig op de PC staan..

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-10 12:51

Ik heb de foto's gemaakt.

www.hippoinvision.nl

Ik heb van alle rubrieken foto's gemaakt behalve het Z. Voor deze twee rubrieken heb ik cadeaubonnen weggegeven. Vanavond komen de eerste foto's online te staan!

Lena kan keurig rijden :j

Au3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 13:37

@ Saskia in Editie Sittard en Roermond stond alleen een stukje zonder foto !
@ Raggel, ja dit jaar staan we weer het 1e weekend van Juli op de kalender ( vorig jaar ook) maar dit jaar is Aken van 9-18 juli.
Dus dan zien we elkaar weer op onze wedstrijd en mss wil je vader weer komen jureren ( of evt bij de ponies een dag eerder).
Komt helemaal goed !
We hebben vorig jaar buiten lovende kritieken gekregen over de wedstrijd, maar doordat het toen geen selectie was wat minder deelnemers ( in de dressuur dan gehoopt). Dit jaar wordt ie wel bomvol ( hoop ik) om dat we nu wel een selectie toebedeeld hebben gekregen.

Au3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 15:56

WinkyTinky schreef:
Ja daar heb ik ook nog over nagedacht om M1 te starten maar heb toch maar besloten om M2 te starten. Maar ik begrijp je standpunt heel goed; M1 is toch net even anders dan M2....

Start je toevallig voor Landgraaf ?? ( gezien je woonplaats bunde is),
Dan gaan we elkaar 7 maart al tegen komen in de ring ( voor een oefen rondje):D

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 16:06

Ja heb inderdaad gehoord dat het een super wedstrijd was vorig jaar en lekker dichtbij! Pap zal vast wel willen jureren, alleen als ik moet rijden is hij meestal cameraman/cirticus :+ En we zullen ons tegen die tijd vast wel vaker tegen komen dan :D

Maar valt er dan een selctie wedstrijd weg als jullie ook selectie worden, of worden het er gewoon meer?

Is 7 maart een oefen wedstrijd?

Au3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 16:25

De kring heeft een enquete gehouden over de wedstrijden onder een aantal willekeurige ruiters. De wedstrijden die daarbij als beste uit de bus kwamen die kregen selectie ( 6). Echt heeft deze enquete gewonnen ( nipt) :+ en krijgt dus dit jaar een selectie, Bocholtz bv is de selectie kwijt geraakt.
Maar even vermelden de manier waarop deze enquete samengesteld is, is echt slecht!
Het zijn gewoon de meningen van 1 of 2 ruiters en als zo'n ruiter een slechte dag heeft op wedstrijd, dan is die mening natuurlijk niet meer geheel onpartijdig. :o
Ja 7 maart is een oefen wedstrijd in Echt :j

WinkyTinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 16:54

@Au3: Ja ik had het al gezien :D . Een oefenrondje is nooit verkeerd he?
Welke wedstrijden start je nog? Ik ga nog naar susteren en naar beek!

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 16:55

@Au3, even een vraag, 7 maart is die wedstrijd alleen voor paarden?
Is toch van de citaverde school of heb ik het nu verkeerd?

WinkyTinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 17:01

@monique: De wedstrijd is inderdaad van het citaverde collegen en ik meen dat ik ergens gezien heb dat D en E pony's ook mogen starten maar kan het nu nergens meer terugvinden.
Misschien kun je het beste even een mailtje sturen voor de zekerheid.

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 17:19

Whu, waarom heeft Bocholtz zo'n slechte uitslag gekregen? Dat was de beste wedstrijd van het seizoen, op het nieuwe zand, heeeerlijk. Meende dat Geleen dit jaar slecht uit de enquete is gekomen? Zal eens kijken of ik thuis de uitslag nog ergens kan vinden..

Ja vorige jaren kon daar iedereen met D en E pony's en paarden inschrijven en starten. Niet voor winstpunten, maar wel prijzen..

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 19:45

Staat op startlijsten.nl dat ook D en E pony's mee mogen doen. Citaverde is goed bezig, organiseren 6 en 7 maart ook een springwedstrijd (officieel KNHS) in Helden.