Update Shetlander Puck, laatste nieuws: ingeslapen.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

onne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 22:45

Toch ondanks alles vind ik dat het dier dan nu toch wel een paar dagen een adres heeft beter dan hij had.
Mijn paard was ook min of meer op gegeven, ik heb toch door gezet en laten behandelen, hij heeft nog veel voor mij gewonnen, en ook veel van hem geleerd.
Nu ga ik niet zeggen dat het het zelfde is, maar niks zo verandelijk als een mens.
Laten we nu gewoon eens met z'n alle maandag afwachten en dan verder oordelen oke.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 22:45

Wil je dit diertje werkelijk goed laten onderzoeken dan zul je naar een kliniek moeten en rontgenfoto's moeten laten nemen.
Dit zal behoorlijk in de papieren gaan lopen.

Een dierenarts heeft geen rontgenogen en kan zonder foto's ook niet veel zeggen.
Maar blijkbaar willen een hoop mensen gewoon dat iemand die daar voor gestudeerd heeft hun verteld wat ze onbewust allang zelf hebben gezien.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 22:46

Inney schreef:
ThePast03, TS heeft toch aangegeven dat als het diertje veel/een operatie nodig heeft, ze dat niet betalen kan, en er niet aan begint. Ook vanwege het lange revalideren etc. Dus ik denk niet dat de beste dierenarts hier iets mee kan. Maar ik hoop op een goed einde, voor haar, maar vooral voor de pony.

Daarom was dat van Zoetjes ook een goed idee :) Want die kan er wel aan beginnen zei ze

Cassidy

Horseware schreef:
Ik ben het helemaal eens met wat je zegt, maar dit geeft nog geen antwoord op mijn vraag: wie zou er dan moeten beoordelen of de pony echt pijn lijdt en of er al dan niet hoop voor hem is? Iemand zal zich daar toch over moeten uitspreken? Ik vind het juist goed dat TS hiervoor een dierenarts laat langskomen ipv dat ze zelf direct de knoop doorhakt.

En dan nog...als je per definitie ervan uitgaat dat de eerste DA het bij het rechte eind heeft, waarom zijn er dan zoveel second opinions nodig?

Calanddra

ThePast03 schreef:
Wil je dit diertje werkelijk goed laten onderzoeken dan zul je naar een kliniek moeten en rontgenfoto's moeten laten nemen.
Dit zal behoorlijk in de papieren gaan lopen.

Een dierenarts heeft geen rontgenogen en kan zonder foto's ook niet veel zeggen.
Maar blijkbaar willen een hoop mensen gewoon dat iemand die daar voor gestudeerd heeft hun verteld wat ze onbewust allang zelf hebben gezien.

Maar dit was dan ook de planning, diertje zou direct naar de kliniek gaan in de buurt. Er zouden foto's genomen worden en gekeken worden naar zijn kansen op een pijnvrij leven...

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 22:47

Kunnen we nu niet gewoon met zijn allen afwachten tot maandag!

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 22:47

Zoals ik al in het vorige topic zei, deze pony heeft pijn, en als ie dat niet heeft, zal hij dat spoedig erg krijgen..

Door de scheve stand vd voorbenen zal er erg vroeg atrose ontstaan en zal het diertje al pijn lijden..

Wil je wachten tot dan? en hem dan pas laten inslapen?

Ik zou zelf kiezen voor de pony nu al te laten gaan, die pony heeft pijn, en dat zal alleen maar erger worden...

En TS? hoe wil je bewijzen met de DA dat ie pijn heeft? week flink op pijnstilling zetten, misschien gaat ie dan beter lopen?
Hoe ga je dat samen met de DA beoordelen?

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 22:48

Lotus83 schreef:

Lijkt me een goed plan :)

Al moet ik zeggen dat ik zelf nog met een aantal vragen zit, waar ik graag antwoord op zou willen hebben (paar posts naar boven)

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 22:49

Cassidy schreef:
Horseware schreef:
Ik ben het helemaal eens met wat je zegt, maar dit geeft nog geen antwoord op mijn vraag: wie zou er dan moeten beoordelen of de pony echt pijn lijdt en of er al dan niet hoop voor hem is? Iemand zal zich daar toch over moeten uitspreken? Ik vind het juist goed dat TS hiervoor een dierenarts laat langskomen ipv dat ze zelf direct de knoop doorhakt.

En dan nog...als je per definitie ervan uitgaat dat de eerste DA het bij het rechte eind heeft, waarom zijn er dan zoveel second opinions nodig?

Wat wil je nu eigenlijk? Eén dierenarts is niet goed genoeg, maar meerdere dierenartsen is ook weer niet goed, want dan zoek je naar de dierenarts die verteld wat je wilt horen. Kortom: het is nooit goed blijkbaar. 1 dierenarts is niet goed, en meerdere ook niet....

Sunnda

g*odver ze zegt toch dat de financien in orde zijn en heeft al eerder gezegd dat hij nog op de foto gaat.
willen jullie nu echt zo graag je eigen gelijk? in en in triest dit. lees, ze heeft weer gepost.
Laatst bijgewerkt door Sunnda op 02-01-10 22:50, in het totaal 1 keer bewerkt

ThePast03

Calanddra schreef:
Maar dit was dan ook de planning, diertje zou direct naar de kliniek gaan in de buurt. Er zouden foto's genomen worden en gekeken worden naar zijn kansen op een pijnvrij leven...

Dat was de planning misschien, maar ik lees nu dat de dierenarts langs komt en niets meer over foto's.
Behalve de beentjes zal toch zeker ook de rug goed nagekeken moeten worden.

Dat wordt een behoorlijk duur onderzoek, als je het echt eerlijk wilt doen.

Brainless, hopenlijk vind jij dit geen succesverhaal:
Afbeelding

Bovendien had dit veulen al een stuk betere rug dan de pony van TS.
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 02-01-10 22:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 22:50

Calanddra schreef:
Lotus83 schreef:

Lijkt me een goed plan :)

Al moet ik zeggen dat ik zelf nog met een aantal vragen zit, waar ik graag antwoord op zou willen hebben (paar posts naar boven)

dan stel je die......

wat ik probeer te zeggen, met kunnen we niet wachten tot maandag, is dat de helft ts in twijfel trekt.....
op dit moment kan er toch niks worden veranderd... en moddergooien lost niks op

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 22:50

ThePast03 schreef:
Horseware schreef:
Laten we wel wezen: zonder TS was dit diertje slechter af.

Dan heb je het vorige topic blijkbaar niet gelezen? Er waren meerdere bokkers die bereidt waren dit dier op te halen en het dezelfde dag naar de dierenarts te brengen om hem uit zijn lijden te verlossen.

Zoetjes wilde hem naar mijn weten in laten slapen als het voor het diertje niet te doen was, maar anders ook proberen met een behandeling er weer een beetje bovenop te krijgen.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 22:51

gekvanfleur schreef:
g*odver ze zegt toch dat de financien in orde zijn en heeft al eerder gezegd dat hij op de foto gaat.
willen jullie nu echt zo graag je eigen gelijk? in en in triest dit. lees, ze heeft weer gepost.

Ik heb het gelezen, maar ik heb toch echt nog geen antwoord op mijn vragen. Waarom maandag pas? Waarom niet direct? Enkel en alleen omdat 1 da zegt (nav een telefoongesprek) dat het nog wel kan? Terwijl andere dierenartsen het advies gaven gelijk in laten slapen? Waarom een dier onnodig pijn laten lopen? Als ze direct door was gegaan naar de kliniek (zoals het plan was) dan had ze meteen geweten of hij pijn had ja of nee en had ze direct een beslissing kunnen nemen ipv deze uit te stellen.

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 22:51

Cassidy schreef:
Horseware schreef:

Geeft nog geen antwoord op mijn vraag. Iemand zal een beslissing moeten nemen. Ik vind het erg verstandig dat TS - als leek op medisch gebied neem ik aan - dit niet zelf doet, dit niet aan bokkers overlaat, maar het in overleg met iemand doet die ervoor gestudeerd heeft: een DA.
Natuurlijk is er geen perfecte dierenarts die nooit fouten maakt. Maar als je deze beslissing alleen aan een dergelijk perfect persoon wilt overlaten, dan wordt er dus nooit een beslissing genomen, simpelweg omdat er geen perfecte personen bestaat.
Dus doet TS hetgeen dat in mijn ogen de beste optie is: iemand erbij halen met medische kennis die haar kan begeleiden bij het maken van de juiste beslissing.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 22:52

ThePast03 schreef:
Calanddra schreef:

Dat was de planning misschien, maar ik lees nu dat de dierenarts langs komt en niets meer over foto's.

Lees jij dan in een ander topic? Ze zegt toch dat er wel foto's komen als dat nodig is!

Wat is nu het probleem? Als zoetje het diertje meeneemt en laat onderzoeken is het allemaal goed, maar als ts
het diertje meeneemt en laat onderzoeken is het weer niet goed? Ze heeft financiele steun... en ze laat hem
nakijken door een dierenarts. Precies hetzelfde zoals het bij zoetje zou zijn gegaan als ik hun berichten mag
geloven ;)

Lotus83

Daar komt bij dat er word gezegd dat Puck een vervelende trailer rit gehad moet hebben,

als zoetjes hem had opgehaald moest hij ook in de trailer naar België als ik me niet vergis

Calanddra

ThePast03 schreef:
Calanddra schreef:

Dat is ook het probleem ja, dit was de planning maar het is compleet veranderd. Da komt alleen maar langs, dat was het.

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 22:53

Calanddra schreef:
gekvanfleur schreef:
g*odver ze zegt toch dat de financien in orde zijn en heeft al eerder gezegd dat hij op de foto gaat.

Ik heb het gelezen, maar ik heb toch echt nog geen antwoord op mijn vragen. Waarom maandag pas? Waarom niet direct? Enkel en alleen omdat 1 da zegt (nav een telefoongesprek) dat het nog wel kan? Terwijl andere dierenartsen het advies gaven gelijk in laten slapen? Waarom een dier onnodig pijn laten lopen? Als ze direct door was gegaan naar de kliniek (zoals het plan was) dan had ze meteen geweten of hij pijn had ja of nee en had ze direct een beslissing kunnen nemen ipv deze uit te stellen.

Als er nog enige hoop voor de pony kan zijn vind ik het prima dat ze nog 2 dagen wilt wachten. Dat zou ik zeker ook doen bij mijn eigen paard.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 22:53

Prissey schreef:
oke hier ik weer even dan. Ik heb in mijn pb naar zoetjes gezet dat ik en me ouders de situatie nog eens wilde doornemen. Dit is gebeurt. Mijn ouders hebben alle financiele steun gegeven voor puck. De reden dat ik geen jaren lange operatie's en revalidatie's aan ga omdat dit niet eerlijk is tegen over de pony! Dit heeft niks met finaciele zaken te maken, want financieel is er alles mogelijk damkzij mijn ouders. Mijn da is een zeer correcte man heeft in het verleden al eens eerder een paard van mij ingeslapen wegens dat een jong paard geen waardig bestaan zou kunnen leiden, dit advies heb ik ook direct aangenomen omdat ik wist dat het einde verhaal was en ik geen enkel dier laat leiden. als ik mijn da niet volledig had vertrouwd was hij niet mijn da. Voor de gene die dan zo aan mij of da twijfelen misschien moet je hem zelf eens bellen! Over paarden die van mij verkocht zijn is niet door geld problemen geweest, niet dat dat belangrijk is maar wil dat toch even kwijt. Reden van mag gevragt worden maar via pb want anders gaan we offtopic. Ik sta nog steeds stevig bij miijn besluit dat hij ingeslapen wordt mocht er geen vredige hulp mogelijk wezen. Ik krabbel ook niet terug van mijn besluit! Eventuele foto's mits nodig geven ons allemaal meer uitsluitsel over het gestel van puck. Wat bepaalde bokker van mij denken prima en dat weet iedereen ook nu echt wel, en dat mag ook ieder zijn mening en die mag je altijd uiten. Alleen hou het ontopic en persoonlijke aanvallen klik knopje pb en u krijgt antwoord. Dan wordt dit topic ook geen rommel.verder ga ik niet omdat bepaalde bokkers dat graag willen hem inlaten slapen op jullie advies dit doe ik liever op hetg advies van een deskundig vakman. Als het echt acuut was geweest dan was mijn da al bij puck en ik ook. Ik denk nog steeds dat puck ingeslapen wordt alleen moet ik maar eerst eens zien wat er gezegt word na grondig onderzoek. als ik niet het beste voor had met de pony had ik zelf niet alleen de moeite bespaard maar al helemaal de vervelende berichten van sommige bokkers. en ook zoetjes heb ik vefteld dat puck mee naar huis ging aangezien zij hem ook mee wilde nemen naar huis. En maandag pas een da zou laten komen. Mijn da is gebelt en vond dat het niet acuut was na mijn uitleg dat hij liep draafde en een bokje deed. Maandag meer uitsluitsel hier over. Laat iedcereen aub op een volwassenen manier zich gedragen en niet gelijk slechte ervan denken. Wacht maandag af

Mag ik dan vragen wat jij wel acuut noemt? Denk je nou echt dat hij geen pijn heeft enkel omdat hij 3 pasjes gedraafd heeft?Een gezonde pony zou door de hele wei heen racen. Ik vind het echt vreemd dat je niet direct de DA hebt langs laten komen zoals je wel in het andere topic liet voorkomen.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 22:54

zap schreef:
Lees jij dan in een ander topic? Ze zegt toch dat er wel foto's komen als dat nodig is!

Wat is nu het probleem? Als zoetje het diertje meeneemt en laat onderzoeken is het allemaal goed, maar als ts
het diertje meeneemt en laat onderzoeken is het weer niet goed? Ze heeft financiele steun... en ze laat hem
nakijken door een dierenarts. Precies hetzelfde zoals het bij zoetje zou zijn gegaan als ik hun berichten mag
geloven ;)

Het gaat erom dat het nu weer wordt uitgesteld. TS zou het diertje gelijk meenemen naar de kliniek (dit hadden zoetjes, eppie en wie nog meer ook willen doen), in plaats daarvan gaat ze nav een advies van één enkele da hem mee naar huis nemen. Terwijl andere dierenartsen toch echt het advies gaven, in laten slapen.

Sunnda

ThePast03 schreef:
Calanddra schreef:

Brainless, hopenlijk vind jij dit geen succesverhaal:
http://www.littlemagicshoes.com/images/ ... gether.jpg

Bovendien had dit veulen al een stuk betere rug dan de pony van TS.

ze heeft gepost dat hij op de foto zal gaan. en die andere bokkers blijken ook al niet zo heilig.
echt, ik blijf erbij dat het beestje waarschijnlijk beter kan gaan, maar wat zijn er hier een paar aan het drammen zeg.
Laatst bijgewerkt door Nickeltje op 03-01-10 14:06, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Graag geen foto's quoten, foto in link geplaatst.

MaaikeMo

Horseware schreef:
Calanddra schreef:

Als er nog enige hoop voor de pony kan zijn vind ik het prima dat ze nog 2 dagen wilt wachten. Dat zou ik zeker ook doen bij mijn eigen paard.

Ik meende toch dat ze de pony kocht om uit zijn lijden te verlossen, is iets anders dan een paard dat iets krijgt wat je al jaren hebt..

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 22:55

Horseware schreef:
Calanddra schreef:

Maar of er hoop is dat weet ze niet. Dat had ze wel geweten als ze direct naar de kliniek was gegaan.

Lotus: zoetjes wilde hem direct naar de kliniek brengen in de omgeving zodat de trailerrit maar kort zou zijn :)

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 22:55

Dus als ts, zegt dat de da nu komt om Puck een spuitje te geven is alles goed?

Of komt er dan een andere lading bokkers die kritiek uit omdat ze hem geen kans heeft gegeven??

Het is toch nooit goed of wel?