Ik heb een dood paard in de wei staan....

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Binky_Zephyr

Re: Ik heb een dood paard in de wei staan....

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 02:45

waarschijlijk bij de slacht vandaan ..

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 10:37

Dat heb je snel uitgevolgeld Swieb!! Fijn dat je nu iets meer weet, en haar zo een fijne oude dag kunt geven...

Swieb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-09 10:57

Heb ik niet alleen gedaan hoor, heb gigantische hulp gehad en die heb ik ook al bedankt :o
En zelfs contacten met mensen die kinderen hebben van Ottsje, dat is ook heel erg leuk.

Maar alles is op zijn plaats gevallen, dus komt nu helemaal goed volgens mij...

itske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 11:41

Super goed zoekteam ;)

Wens jullie alle goeds.
Gr Ans

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 14:00

Geniet lekker van deze oude dame. Die krijgt een super oude dag bij jou. Ik hoop dat je nog heel lang van haar mag blijven genieten....

Ik ben ook zo hoor.. ik neem een beest voor het leven...

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 16:01

heb je de eigenaar al gevonden nu?

Ibalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 16:05

IKbenEllen schreef:
Swieb schreef:
Ik kan me ook voorstellen dat er veel mensen zijn die er niet bij willen/kunnen blijven tot het laatst. Het emotioneel te zwaar vinden.

Dat kan ik me ook voorstellen, maar zorg dan dat er een voor jezelf betrouwbaar iemand bij is die er wel tot op het laatst bij blijft.

Juist...dat is ook de reden dat ik heb besloten mijn merrie thuis in te laten slapen en dat terwijl ik altijd heb geroepen dat ik haar zou laten slachten als de tijd daar was.
Door het verhaal van Swieb is mijn beslissing veranderd en mag ze thuis ingeslapen worden. Mijn vader wil er niet bij zijn maar de buurman wel en ik ga zelf het touwtje vasthouden. Ik vind het doodeng maar ik vind dat ik dit verplicht ben aan mijn paard!

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 17:06

Hee swieb,ik heb de haflinger nog zien staan,ik kwam wel eens bij mij vriendin (die woont er vlak bij) en als ik naar de camping ga,kwam ik er wel eens langs,ik hoorde van mijn vriendin dat het paard was overleden door de bliksem.... wat rot voor je.....

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 19:06

Heel veel sterkte dan Ibalia :(:)

Swieb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-09 19:08

Klopt dat je van de wei af naar de camping kunt. Dan zal je Ottsje ook wel zien staan als je er weer komt...

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 19:11

Ja,ik zal wel eens kijken,haha toevalig! ik zag ze laatst lekker met z'n allen door de wei galloperen,zag er erg mooi & lief uit! :o

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 19:20

Wat fijn dat deze merrie bij jou haar laatste dagen kan slijten!

Tja, al weer zo eeen verhaal over handelaren die niet deugen... en wederom bedenk ik mij dat ik (of als ik het niet aan kan iemand die ik goed ken en vertrouw) tot het laatst bij mijn paard blijf.

xxBentexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 20:06

mayOOo schreef:
Waarschijnlijk is het paard door de slacht verder verkocht!
zoals hier boven al staat ik zou het paard even helemaal laten controleren.
Hopelijk heeft die niks en is die gezond :).

ik zou hem ook laten onderzoeken
maar........... gelukkig leeft hij nog

Swieb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-09 20:53

ze is in zoverre al door de dierenarts nagekeken, daarom ook het seniorenvoer enz. omdat ze geen of nauwelijks hooi kan eten. Verder is ze gezond zover als de dierenarts het zo kan bepalen. Ze geniet van de buitenlucht en weigert de stal in te gaan, alleen even om te gaan liggen.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 20:59

Mocht ze op de Subli senior alleen niet dik te krijgen zijn kan je eventueel ook nog een slobber maken van grasbrok. Dat moet wel lang weken maar is een goede ruwvoervervanger.

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 21:07

Swieb, heeft deze merrie ook een wat verdikte uier?
En weet je ook of ze voor de wagen beleerd is?
En zou je mij eventueel per pb kunnen vertellen wie de vorige eigenaresse was?

Swieb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-09 21:49

@fransje, dank je voor de tip, die ga ik erbij doen zodat ze echt alles binnenkrijgt.

@Annebe, ja ze heeft een verdikte uier en zou idd ook voor de kar beleerd zijin, verder zie PB

ske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 17:30

lol
zolang je plezier hebt aan je dood paard is er niks aan de hand :P
waarchijnlijk een foutje.
wees er maar trots op een dood paard heeft niemand niet :))

Swieb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-09 20:29

haha, nou een foutje, het standaard foutje dus, paard voor de dood gegaan en opgelapt en in de handel terecht gekomen. Ottsje heeft mazzel gehad tot nu toe.... maar hoeveel arme zielen lijden de rest van hun leven doordat iemand geld aan ze denkt te verdienen?

Ik gok dat veel mensen onwetend een "dood"paard hebben staan...

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 20:46

Maar je bent er dus nog niet achter wie de vorige eigenaar was? voordat die naar de slacht zou gaan ofzo?

Texas1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 20:59

jeetje wat een verhaal, idd net een soap bij jou... maar fijn dat ze bij jou staat en het goed heeft toch? Ik hoop dat jullie nog heel veel plezier van haar kunnen hebben!!

Over het slechte gebit en slechte hooi eten, ik ben op dit moment met een onderzoek bezig en hebben een vezelrijkvoer voor oudere paarden wat gemakkelijk is op te nemen door die paarden en ook met een slecht gebit. Het voer van Subli kan alleen droog gevoerd worden en het voer van "ons" ook droog. Voor meer info verwijs ik je naar www.equidor.nl en wil ik je vragen onze enquetes in te vullen.. dan kunnen we kijken of we t op de markt kunnen zetten.

AnoukNicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 21:02

Fijn Swieb dat het paardje bij jou staat! +:)+ Ze verdiend zeker een fijne, goede oude dag. Mijn New Forest had ook last van haar gebit, ze had steeds ontstekingen en dat is haar uiteindelijk ook fataal geworden. Maar ze was bijna 35 toen ik haar heb laten inslapen, maar ik kan mij gewoon niet voorstellen dat de vorige eigenaren haar naar een handelaar hebben laten afvoeren voor de slacht. Als je een paardje zo lang hebt, dan laat je haar toch gewoon waardig inslapen? Ik zal mijn paardje nooit laten slachten, vind het echt vreselijk... _-:(

Swieb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-09 22:18

@trekpaardluf: jawel, heb hem wel gesproken en ze zou op advies van zijn dierenarts, tand/mondproblemen, door een handelaar naar de slacht in Utrecht afgevoerd worden. is niet gebeurt en ze is opgelapt en in de handel terecht gekomen.

@Texas: enquestes zijn ingevuld. Ja volgens mij heeft ze het goed bij ons. 24/7 weidegang met inloopstal en ze staat in een kudde met nog een oudere merrie erbij, swieber natuurlijk, merrie van 5 jaar, shetmerrie van 12 een minihengstje van 7 en een jaarling hengst haflinger (beide hengsten weten niet dat ze hengst zijn hihi) En heerlijk onder waterdichte dekens zodat ze haar kachel niet zo hard hoeft te stoken. We zijn aan het zoeken naar het voor haar beste voerpatroon en wat ze prettig vind in omgang. Omdat ze pas sinds half oktober bij ons is is dat nog even uitzoeken, maar ze is duidelijk in aangeven, dus daar komen we vast wel uit.

@anoukNicole, ik hoop met heel mijn hart dat ze 35 jaar of ouder wordt hier. Slacht of inslapen is een keuze die je maakt en ik heb voor ieders keuze respect.

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 00:02

Heb 'even' het hele topic doorgelezen...
Wat een verhaal zeg!

Super dat ze bij jullie haar oude dag mag slijten, en dat haar 1e eigenaar gevonden is.

De senioren priores is inderdaad superspul!

Texas1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 11:17

Swieb: Super! Maar ik vind het nog steeds een onwerkelijk verhaal.. wat ben ik blij dat ik erbij ben geweest bij de paarden die zijn ingeslapen... Dan weetje tenminste zeker dat het echt zo is, zo zie je maar dat sommige dingen heel anders gaan. Dit heeft denk ook met de slacht te maken, als je je paard inslaapt doet een DA dit en die zou het dan niet moeten doen en doorverkopen.. zal ongetwijfeld ook weleens gebeuren, maar minder (hoop ik) met paarden naar de slacht.
Als je vragen hebt over het voer kan je dit altijd naar zij van equidor mailen. Ik hoop dat je een goed voerpatroon kan vinden voor haar en dat ze lekker oud kan worden bij je!