Mijn nieuwe Paardje

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kelly_16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 21:45

Pashon schreef:
BertBaley schreef:
Pashon, waarom haalde je dat bericht weg?
Ik had het trouwens al gelezen!

maakt niet uit dat het al gelezen is. ts weet hoe ik erover denk dat is via pb al besproken en het had dus na inzien geen toegevoegde waarde.

mensen die zeggen dat ts de slof goed gebruikt, bekijk haar hyves ook eens daar staan heel andere foto's van dit paard als dat ze hier plaats met name heel ander slof gebruik.

Snap je probleem niet :?
9 van de 10 keer wordt het verkeerd gebruikt, maar ze weet heus wel hoe of wat hoor.
En punt 2 tis jou paard niet eens moet iedereen voor zichzelf weten wat hij/zij doet. Beetje onzin om over die slof te zeuren, terwijl dit topic gewoon geopend is om haar nieuwe paardje te laten zien ;)

Siepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 23:46

Als iedereen die commentaar levert nu eerst even de moeite neemt om op hyves te kijken zul je zien dat de slof hier goed gebruikt wordt dat scheelt een hoop gezanik

PalermoZ

Re: Mijn nieuwe Paardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 11:34

Pffffffff, wat gebeurt hier nou. Zit mee te lezen en vind dat iedereen zijn of haar eigen ding met een paard mag doen. De een rijd bitloos en de ander met S&T de ander weer met zweep en de ander zonder... Boeiend, laat iedereen doen wat zij zelf denken dat voor het paard en ruiter het beste is. Iedereen heeft recht op zijn/haar eigen mening en inzicht. TS weet te zien aan de foto's wel wat ze doet, kijk als er een klein kind in een les op een pony met slof rijd.. Dat vind IK niet kunnen maar zoals ik al zei, iedereen heeft recht op eigen inzicht en mening. Bemoei je gewoon met jezelf zal ik subtiel en voorzichtig zeggen. En dat is MIJN mening!

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 12:04

Pashon schreef:
BertBaley schreef:
Pashon, waarom haalde je dat bericht weg?
Ik had het trouwens al gelezen!

maakt niet uit dat het al gelezen is. ts weet hoe ik erover denk dat is via pb al besproken en het had dus na inzien geen toegevoegde waarde.

mensen die zeggen dat ts de slof goed gebruikt, bekijk haar hyves ook eens daar staan heel andere foto's van dit paard als dat ze hier plaats met name heel ander slof gebruik.

Waarom nog een bericht hier plaatsen als je het al uitvoerig hebt besproken per pb?
Mensen iets opdwingen heet dat m.i. ;)
Laat iedereen gewoon in zijn of haar waarde waar diegene zich goed bij voelt, er zijn meer wegen naar Rome :)
Komt nu wel heel wanhopig over :=

Kimberly001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-09 23:26

haha, iedereen doet het idd op zijn eigen manier niemand weet hoe dit paard is als hij loopt ;)

Kimberly001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-09 20:41

Jaa het is niet te geloven, ik weet hoe ik de foto's er op krijg, haha, ik zal er een paar neer zetten:
Afbeelding
Afbeelding

En mijn ponytjee!:
Afbeelding

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 20:56

Gaaf paardje hoor.

Kimberly001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-09 21:13

dankje

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 00:31

Snap dat je op een paard verder gaat, mooie pony maar op het paard is alles veel beter in verhouding,

succes.

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 00:42

Mooi paard!

En wat betreft de slof: het is maar net hoe je er mee rijdt. Want laten we wel wezen: zelfs alleen een bit kan al een martelwerktuig zijn als er te hard aan getrokken wordt. Hetzelfde geldt voor sporen en zwepen.
Ik heb zelf ook een tijdje een paard van zo'n 1.80m gereden. Heel lief braaf paard, maar hij kon heel soms zijn hoofd omhoog steken en dan zo sterk worden! Als ik dan met slof reed werkte die heel even in en deed hij zijn hoofd meteen weer naar beneden. De rest van de tijd hing de slof gewoon helemaal los in boogjes. Dat werkte gewoon voor dat paard (en voor mij, ik ben maat 1.65m) en als dit voor jouw paard helpt en jou net wat meer te vertellen geeft op de momenten dat het nodig is: gewoon blijven gebruiken!

Veel plezier met je nieuwe paard!

lovesal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 01:07

mooi paard hoor ;)
je rijdt hem netjes, gaat volgens mij helemaal goedkomen op wedstrijd !

volgens mij reed jij vorig jaar met knhs kamp met je pony bij mij in de les ?
:D

Kimberly001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-09 09:42

bigone: Dankjewel

Horseware: Jaa hij zal zijn hoofd niet omhoog gooien maar hij gaat soms een beetjee rennen omdat hij het dan moeilijk vind en dan kan hij zooo sterk worden, nou dan ben ik blij dat ik hem gweoon weer terug kan nemen, en daarna weer met losse slof verder gaa, dat is voor mijn paardje ook veel fijner. Dankjee

Lovesal: Dankjee, Jaa volgens mij ook ;)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 09:48

Wat heb jij een lekker paard! :~ Het rijden vind ik er echt al goed uitzien! :j Heel goed van je dat je maar eens in de week rijd. mag ik vragen waarom je met bandages rijd? :)
ik ga niet zeuren om de slof want hij word totaal niet verkeerd gebruikt en hangt lekker los, 't peerd heeft er heen last van! :)

Succes nog, maar als dit het begin is gaat dat later helemaal goed komen! :D

Kimberly001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-09 10:13

Hannah_Menno: Dankjee, hah aik rij met bandages omdat ik bij al mijn dekjes dezelfde bandages bij heb en ik dat leuk vind :)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 10:16

oke! :) maar weet je wel dat bandages eigenlijk heel slecht zijn?

kazan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 10:19

wat een gaaf beest!!
(waar sta je op stal zie een heel mooi raam in zn stal haha)

Ogjee nu is het slof gezeur over dus nu maar beginnen over bandageses?
Mensen ze vraagt toch niet of het goed of slecht is.

Kimberly001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-09 10:20

Hannah_Menno: nou heel slecht valt nou ook wel mee.

Kazan: dankjee, jaa ik stond bij mijn instructrise thuis, daar was het erg mooi jaa. Nu sta ik op de manege bij ons

aerdenhout1: Dankjewel, jaa, ik rij hem id al met meer halslengte ;) dit waren foto's van in het begin :D
Laatst bijgewerkt door Kimberly001 op 18-11-09 10:24, in het totaal 2 keer bewerkt

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 10:21

Hannah_Menno schreef:

Jeetje je kunt beter helemaal geen paard houden, heb je ook geen gezeur :Z

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 10:21

HiHi...krijgen we nu 8 pagina's gezeur over bandage's die slecht zijn??

Je hebt een heel leuk paard, rijd om zo te zien ook netjes.
Persoonlijk zou ik zo'n jonkie met meer halslengte willen zien, maar waarschijnlijk doe je dat al.

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 10:24

Super gaaf paard! Wees er maar zuinig op :) !

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 10:26

Binckydenice schreef:
Hannah_Menno schreef:

Jeetje je kunt beter helemaal geen paard houden, heb je ook geen gezeur :Z

Ik wil ook niet zeurend over komen! Kan ik er wat aan doen dat er al veel pagina's vol gezeken zijn? _O-
Maar als het alleen voor de 'mooi' is tsja, Nougoed. TS eigen keus! :)

Rachelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 10:33

heerlijk mooi paard heb je kimberly *D
heel veel plezier met hem! ;)

wat een gezemel weer over die slof en bandages...get a life... :Y)

Siepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 11:40

Misschien een stomme vraag waarom zijn bandages slecht?????????

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 12:22

yfkelover, rijden met bandages bied geen enkele bescherming en is voor puur voor het plaatje, echter, uit onderzoeken is gebleken dat de kerntemperatuur van de pezen door bandages en verschillende soorten peesbeschermers na een kwartier werken al zo hoog oploopt dat er kleine beschadigingen in de pezen op kunnen treden, dit kan tot gevolg hebben dat de pezen zoveel littekentjes krijgen dat ze op een gegeven moment goed stuk gaan en daar zit je niet op te wachten, dus het advies is om, behalve wanneer het echt niet anders kan, beenbescherming te gebruiken die zoveel mogelijk ventileert en dat is iets wat bandages dus helemaal niet doen. Maar iedereen moet dit zelf weten dus vind je het leuk dan knoop je ze gewoon om.

Dees1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 12:29

Je hebt echt een super mooi paard :D , en ook je pony waar je veel mee bereikt heb vind ik erg mooi.
Ik vind dat je een goede keuze hebt gemaakt , en hoop dat het nieuwe baasje van je pony ook weer zo hoog kan komen.