Mijn mini shetlander!!!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-10 19:19

goeroe schreef:
Lotus83 schreef:
Afzetten is niet mogelijk maar wat ik wel ga proberen is hem als ik hem uit het weiland haal, hem direct aan de andere kant van het hek vast te zetten...., dan staat hij dus naast de andere hengst...
Dan nog moet hij even weggehaald worden bij de ander, maar dat is ook zo als ik een stuk zou afzetten....

Dat komt inderdaad op hetzelfde neer. Hopelijk helpt dat!

Vandaag daad bij woord gevoegd en de kleine wel uit het weiland gehaald maar niet weggehaald, met andere woorden, hem dus aan de andere kant van het hek neergezet zodat ze door de spijlen van het hek alsnog neus aan neus stonden...

Normaal word de "grote" hengst helemaal dol en gaat hij rennen, bokken en hinniken.., nu kwam hij in alle rust bij het hek staan en was er niks aan de hand..

De kleine uit het weiland meenemen gaat helaas nog wel op dezelfde manier, maar wonderlijk genoeg was "grote" hengst vandaag ten opzichte van andere dagen een stuk rustiger....

Wie weet!

Tips zijn nog steeds altijd welkom

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-10 22:47

Na een aantal tips die ik had gekregen over het dominant opstellen tegenover de "grote"hengst waar de kleine bijstaat, is dat vandaag voor het eerst echt gelukt.....

en daar ben ik best een beetje trots op.... :o

BarbaLala

Re: Mijn mini shetlander!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 00:26

Goedzo! :)

annelindeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 09:37

Haha, fijn om te horen :)

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-10 12:56

Het zal nog wel vaker nodig zijn aangezien ik hem (heel dom) een paar keer heb laten winnen......

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-10 19:40

Lotus83 schreef:
Het zal nog wel vaker nodig zijn aangezien ik hem (heel dom) een paar keer heb laten winnen......

Nou kan wel zeggen dat het steeds beter gaat!

Ik ben inmiddels niet meer onder de indruk van het dominerende gedrag van "grote"hengst en hij domineert mijn kleine ook steeds minder.

Met de kleine man gaat gelukkig nog steeds alles goed, lopen in de sneeuw op het weiland doet hem niet zoveel.
Zelf wandelen met hem doe ik nu wat minder, want op stukken waar het echt glad is glijd hij natuurlijk wel alle kanten op en dat vind ik niet zo'n goed idee.....

Ben nog altijd blij dat we hebben bij zijn vorige adres hebben weggehaald!

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-10 00:07

Het is alweer even geleden maar toch weer eens een update....

Het gaat even wat minder met de kleine Fonz....

Hij heeft last van zijn rechter voorbeen, stapt, draaft en galoppeert wel, maar we hebben gemerkt dat hij zijn rechter voor been zo min mogelijk belast....
We voelen geen verdikking, maar hij vind het niet prettig om daar te worden aangeraakt.

Nu is hij op advies van een kenner "ingetaped" met een bandage en verdomd, meneer liep direct beter, hij heeft daar dus goed steun aan...
Nu gaan we dit minstens een week volhouden en dan kijken (ook als het wat warmer word) hoe het verloopt.....

Was vanmiddag flink van slag want ik heb vanaf begin af aan gezegd; als het niet meer gaat worden er andere keuzes gemaakt....

Met zijn humeur is trouwens niks mis, alles vind hij goed en blijft heel vrolijk..

aankijken dus.....

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 00:15

Jammer dat het wat minder gaat. Gelukkig blijft hij wel vrolijk.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-10 02:02

Dribbel schreef:
Jammer dat het wat minder gaat. Gelukkig blijft hij wel vrolijk.

Ja hij is zeker wel vrolijk, zo ook vandaag.

Beide benen zijn nu in gezwachteld en wat blijkt: beide beentjes staan nu rechter onder zijn lijfje....

Ik ga er nu elke dag heen (eerder zo'n 4x per week) om te kijken hoe het gaat en te checken dat het niet gaat broeien.

Mocht dit helpen, dan zetten we dit een aantal maanden voort in de hoop dat zijn benen toch rechter onder zijn lijf komen staan...., dat staan ze nu al... en dat terwijl mij is gezegd door een dierenarts dat dit niet mogelijk was....

Ik zal eens foto's plaatsen om het verschil aan te tonen.....

hij zal nooit helemaal recht lopen maar wie weet wat dit kan doen!!

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-10 21:12