Sylvester 2e keer Stang&Trens, made by Kyliegrafie..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 11:21

flugeltje schreef:
geerke schreef:
TS....wat voor peesblessure heeft je paard (buiten de artrose om...)gehad en waar kwam het door?

Een chronische peesblessure, is gekomen door de bekkeninstabiliteit. Het heeft heel lang moeten duren eerdat de bekkeninstabiliteit ontdekt werd en hij liep daardoor erg krom ( achterhand een spoor naast de voorhand). Toen dat behandeld is, trok zijn lijf behoorlijk snel recht, waardoor dat been overbelast werd.

is er al enig verbetering te zien? of gaat het alleen maar achteruit?

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-09 13:09

__Nathalie__ schreef:
geerke schreef:
TS....wat voor peesblessure heeft je paard (buiten de artrose om...)gehad en waar kwam het door?

is er al enig verbetering te zien? of gaat het alleen maar achteruit?

Ik heb hem nu 3 dagen alleen op het land gehad, omdat hij steeds slechter ging lopen en ik heeeeeel gefrustreerd thuis kwam. Hij staat nu lekker op het land, morgen kijk ik weer even verder en woensdag komt de DA.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 11:14

klomp schreef:
Nee, het plaatje is niet perfect, maar ik heb helaas veel erger op bokt voorbij zien komen. Ik zie liever dit als een paard wat krom getrokken wordt door een slof.
Waarom zeggen dat iemand er niet aan toe is als dit pas de 2de keer is met S&T? Bij wie gaat het wel gelijk de eerste keer perfect? Daarom hebben we toch allemaal les?

En hier sla je de spijker direct op zijn kop...
Niemand rijd vanaf de eerste keer geweldig met S&T, iedereen moet het leren, en daar is ook niets mis mee.
Maar het is precies wat je zegt, daarom hebben we allemaal les!
Onder professionele begeleiding begin je aan het leerproces, bovendien voorkom je sowieso dan al dat je kinketting niet goed zit, waardoor de stang niet goed in de mond ligt en dus niet doet wat het hoort te doen.
Ja TS moet het leren, en ook haar paard moet ermee om leren gaan.
Maar als ik mij niet vergis loopt het paard op M1 niveau, is het niet in orde en snapt de ruiter (TS) er ook niets van. Er is geen professionele begeleiding en het word gedaan voor een fotoshoot EN dáár vallen mensen over!

Bovendien vind ik dit
Citaat:
maar ik heb helaas veel erger op bokt voorbij zien komen

een beetje triest om te zeggen, er is genoeg dierenleed over de hele wereld, daarbij vergeleken is Bokt niets.

Dus zo vreselijk erg is het met TS en haar paard niet gesteld, maar sommige geuitte kritieken bevatten wel degelijk een kern van waarheid en dienen ook op die wijze opgenomen te worden en op te houden met bagatelliseren.

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-09 11:23

Kaja schreef:
klomp schreef:
Nee, het plaatje is niet perfect, maar ik heb helaas veel erger op bokt voorbij zien komen. Ik zie liever dit als een paard wat krom getrokken wordt door een slof.
Waarom zeggen dat iemand er niet aan toe is als dit pas de 2de keer is met S&T? Bij wie gaat het wel gelijk de eerste keer perfect? Daarom hebben we toch allemaal les?

En hier sla je de spijker direct op zijn kop...
Niemand rijd vanaf de eerste keer geweldig met S&T, iedereen moet het leren, en daar is ook niets mis mee.
Maar het is precies wat je zegt, daarom hebben we allemaal les!
Onder professionele begeleiding begin je aan het leerproces, bovendien voorkom je sowieso dan al dat je kinketting niet goed zit, waardoor de stang niet goed in de mond ligt en dus niet doet wat het hoort te doen.
Ja TS moet het leren, en ook haar paard moet ermee om leren gaan.
Maar als ik mij niet vergis loopt het paard op M1 niveau, is het niet in orde en snapt de ruiter (TS) er ook niets van. Er is geen professionele begeleiding en het word gedaan voor een fotoshoot EN dáár vallen mensen over!

Bovendien vind ik dit
Citaat:

een beetje triest om te zeggen, er is genoeg dierenleed over de hele wereld, daarbij vergeleken is Bokt niets.

Dus zo vreselijk erg is het met TS en haar paard niet gesteld, maar sommige geuitte kritieken bevatten wel degelijk een kern van waarheid en dienen ook op die wijze opgenomen te worden en op te houden met bagatelliseren.

PFFF... hou nu maar op... ik weet het onderhand wel en heb ook helemaal geen zin om er verder op in te gaan !!

Heb wel wat anders aan mijn hoofd !! Mijn paard !!!

Captain

Re: Sylvester 2e keer Stang&Trens, made by Kyliegrafie..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 11:28

Maar TS jíj hebt een topic geopend dus jíj kon rekenen op kritiek! ;)
En ja, dan hoor je sommige dingen vaak maar hé! Ondertussen weet je volgens mij ook al hoe bokt soms in elkaar zit.. Kun je 't niet hebben dan is er 1 simpele oplossing, géén topic openen! :)

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-09 11:30

Hannah_Menno schreef:
Maar TS jíj hebt een topic geopend dus jíj kon rekenen op kritiek! ;)
En ja, dan hoor je sommige dingen vaak maar hé! Ondertussen weet je volgens mij ook al hoe bokt soms in elkaar zit.. Kun je 't niet hebben dan is er 1 simpele oplossing, géén topic openen! :)

Nou commentaar kan ik wel hebben hoor !! Zie de rest van dit topic, maar frustraties die op mij worden uitgelaten dmv hele domme reacties is wat anders.

Ennnnnnnnnnnn als je even goed leest dan weet e waarom ik dit topic geopend heb !!

just_bassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 12:24

Volgens mij weet de TS nu wel wat er fout is!!

Ik denk dat ze nu wel andere zorgen heeft dan hoe ze wel of niet met stang en trens moet rijden!

Kunnen we er dan eindelijk over ophouden en voor de TS hopen dat haar paardje weer de oude word........????

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 12:51

Kaja schreef:
Bovendien vind ik dit

Citaat:

Tuurlijk is er meer leed te vinden buiten bokt, maar dat neemt niet weg dat ik van sommige plaatjes die voorbij komen op bokt,
pijn in mijn ogen krijg. ;) Daarnaast is verkeerd rijden op de langere termijn ook schadelijk en dus dierenleed i.m.o.
Bagatelliseren doe ik niet en kritiek mag, maar TS doet dit één keer puur voor de foto's...en de rede, dat lijkt me duidelijk, ze wil gewoon mooie plaatjes voor ze de kans daar niet meer voor krijgt. De één doet, zoals ik al zei, dat met een jurk, de ander op de heide en zij doet het zo.
Was dit nu een combie die nog gewoon verzekerd was van een toekomst in de hogere sport, dan had ik ook gezegd dat ze voorlopig nog lekker met een trensje moet rijden en dat S&T later altijd nog kan.

Maar just_bassie heeft groot gelijk, ze heeft wel wat anders aan haar hoofd, die wil enkel
dat haar paard weer de oude wordt en ik hoop het voor haar en duim met haar mee.
Dit is een vreselijke rot situatie en wens haar en het paard heel veel sterkte! :(:)

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-09 14:44

Dank je Klomp....

Fijn dat er ook nog bokkers zijn, die een beetje begrip tonen voor de situatie...
Laatst bijgewerkt door flugeltje op 20-10-09 14:54, in het totaal 1 keer bewerkt

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 14:52

Hihi, je hebt verkeerd gequote, straks denken mensen dat ik dat heb geschreven :+ :D
Het stukje citaat is van mij :')

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-09 14:54

klomp schreef:
Hihi, je hebt verkeerd gequote, straks denken mensen dat ik dat heb geschreven :+ :D
Het stukje citaat is van mij :')

Oeps.... heb hem even aangepast :o

Ravien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 15:14

mooi paard!!!!!!

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 15:36

Leuke foto's. En idd ook mooi met stang en trens. Geeft net iets extra's voor een mooie herinnering mocht het zover komen dat hij de Z niet meer kan halen. Dat je de kinketting te los hebt gehad, nou ja, dat gebeurt, dat moet je met ervaring leren. Je paard heeft er niet zo'n last van hoor, door de ruimte in de ketting slaat ie altijd wel door met een normale aanleuning. Als je te sterk in zou werken met de stang, dan gaat zijn mond wel open, en dat is niet het geval. Op 1 foto dan, en dat kan zijn omdat ie net loopt te kauwen. Hoop voor je dat zijn artrose meevalt en dat je nog lang van je paard kunt genieten. Wat jezelf betreft, je ziet aan je dat je serieus bezig bent. Daar hoef je niet altijd bij te lachen. Je kan toch wel fijn aan het rijden zijn.

tantesam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 15:57

Na jaaaaa zeg, ik reageer normaal nooit, maar wat een belachelijke reacties staan ertussen.
Beste ts, ik hoop dat je paard weer snel de oude is en dat jullie over een tijdje in goede gezondheid in de Z starten.
Ik begrijp heel goed dat je met s&t wilde rijden voor de shoot, 't staat ook erg mooi.

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-09 17:48

Dank je...

Morgen zullen we het weten...

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 20:06

Moderatoropmerking:
Kunnen we hier wel met respect met elkaar omgaan? Commentaar op foto's geven mag altijd, maar het gaat wel om de manier waarop.

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-09 07:45

Vandaag de grote dag dat de DA komt... brrrrrrrrrr ben al helemaal zenuwachtig.
Ik heb hem gisteren nog even aan de longe gedaan om te kijken hoe hij nu was, na een paar dagen weidegang.
Nou... het ziet er niet best uit kan ik je zeggen.... pff wat liep die slecht zeg..

Maar ik hou jullie op de hoogte...

liefhelietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 07:52

sterkte!!!

just_bassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 08:39

Heeel veel succes vandaag!

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 08:55

Succes vandaag!!!!!

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-09 09:18

Hij komt rond 11 uur, dus ga nu even opschieten. Jullie horen het later..

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 09:21

sterkte!

Contigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 09:29

succes vandaag lees al een tijdje mee en wil toch ook nog wel even reageren op de foto's;

Ik vind dat je een prachtdier hebt en het zijn mooie foto's
de s&t snap ik wel dat maakt het toch helemaal af.
Ga er verder niet op in omdat het er nu allemaal niet meer toe doet. Eerst maar eens de DA afwachten dat is nu veel belangrijker
dan lopen miepen over rijfoto's met s&t. 1 ding wil ik wel nog zeggen niemand rijdt zomaar met een s&t weg iedereen moet daar aan
wennen en mee leren omgaan.

Verder wil ik je echt heel veel sterkte wensen vandaag en ik hoop dat het toch allemaal mee gaat vallen.

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-09 10:08

De DA belde net al dat het wel half 1 word :(:) . Zit al helemaal klaar thuis, dus dat worden een paar lange uurtjes.

Bedankt allemaal voor de lieve berichtjes... ;)

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 10:11

Sterkte! Hopen dat alles goed komt met je topper