Ritje bij het Fjordenpaard!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

S_uus

Re: Ritje bij het Fjordenpaard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 21:15

Oja en ooit op die gekke Rivella gereden :+

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 21:38

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 21:38

@ xxx-mar als jij dit al zielig vind ben je wel heel kortzichtig

daarnaast heb je er een handje van andermans topics te verzieken wil wel eens een filmpje van jouw omgang met paarden zien dan kunnen wij ook lekker zeuren

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 21:40

Wat een gezeur over het fjordenpaard zeg. Ik steun ze ook want ik ga er ook zon 3 a 4keer per jaar paarden huren. Ben ik nu ook slecht. Heb op behoorlijk wat paarden gereden. Ze liepen stuk voor stuk oortjes naaar voren actief fanatiek. Ook heb ik op Mandy gereden. Mandy is inderdaad wat banger in een bocht als ze niet weet wat er achter die bocht is. Als je haar aanmoedigt voelt ze zich fijner dus mag dat niet dan? Als je zo'n dier er mee helpt.

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 21:46

:n X_Marr geeft hier haar mening en omdat jullie het er niet mee eens zijn worden jullie persoonlijk :n

Daarnaast heb ik dat filmpje gekeken, ik had al geen hoge pet op van het Fjordenpaard maar word al minder... Met zijn 2-en aan een Longeerlijn hangen terwijl een ander erachteraan rent met een longeerlijn :n
En dan maakt iemand ook nog de opmerking dat het wel moet werken want de paarden zijn nu te rijden _O-

Kom op mensen, iedereen heeft recht op zijn eigen mening maar een beetje objectief kijken moet ook kunnen.
Toen ik daar vorig jaar op Ushi reed had die een zadel vol met gaten op .. En niet een beetje maar behoorlijk. Toen we terug kwamen haalden ze dat zadel eraf en legden die op een Fries ..

Ik weet het dus niet met het Fjordenpaard, en heb hier nog geen dusdanig overtuigende argumenten gehoord om mijn menig te veranderen..

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 21:49

eerst ging het over de foto's,
toen ging het over het roken,
toen ging het over de zadels,
toen waren de paarden zielig
toen ginghet over het inrijden,
en nu wordt het fjordenpaard persoonlijk afgezeken.
komop jongens het is een ITP topic.

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 21:51

offtopic: misschien moet je ook eens op andermans ervaringen afgaan marjo
ik ben daar zelf leiding en heb ook onder andere met de verhuur te maken en heb haar beweringen niet meegemaakt en ik kan echt wel met paarden omgaan en vind hun welzijn ook belangrijk

dat zadel met die gaten heb ik trouwens ook niet gezien vorig jaar en dit jaar ook niet.

laten we het lekker weer ontopic houden voordat dit topic gesloten word

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 21:55

x_Marr schreef:
In 1 keer kan je genoeg zien, en nee, toen wist ik het zelfs nog niet! En ik zie het elke keer weer bevestigd worden.

Goh de 1 zegt 400 de ander 200, maakt ook niet uit, het zijn er in ieder geval te veel om ieder paard goed te kunnen verzorgen. Dat lukt als je misschien 50 werknemers in huis hebt die voor de paarden zorgen.

Maar ik heb het wel door, jullie houden liever jullie ogen gesloten dan dat je er eens goed over na gaat denken.. erg jammer, arme paarden :n

Haha supergrappig al dat gel.ul over 't fp :') Die paarden hebben het tien keer beter dan de gemiddelde manegepony waar aan gesjort en getrokken wordt en die nooit van z'n leven een weiland ziet. Ik kom er nu ruim 4 jaar, heb alweer 6 ponykampen meegemaakt en al een aantal keer paarden gehuurd en alle paarden hebben het prima naar hun zin; niet 24/7 op stal en alleen hun box uit voor die manegebak, maar 24/7 op de wei en lekkere buitenritten ;)

Maar heerlijke foto's Suus. Met de afscheidsrit reed ik ook weer op Fifa :+:
Laatst bijgewerkt door MRIIIS op 10-09-09 21:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 21:56

Ik ben op andere mensen hun ervaringen afgegaan toen ik daar ben gaan rijden, dat viel alleen behoorlijk tegen. Niemand heeft gezegd dat de leiding niet met paarden kan omgaan ;)

Ik heb alles gelezen en het valt me gewoon op dat iedereen die pro-FP is heel veel reageerd op kritiek, dat moet ergens vandaan komen toch? En het filmpje springt er flink uit, je maakt mij niet wijs dat dat een goede manier is om een paard zadelmak te maken is.

Dat jij iets niet gezien hebt zegt niet dat het niet bestaat ;)

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 22:04

nou succes met het vertellen aan het fjordenpaard wat hij van hun manier van inrijden vind :)
wij kunnen hier niets mee

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 22:05

Wat heeft een paard nou liever? 24/7 op de wei af en toe een buitenritje aan lekker relaxed teugeldje, en dan niet het mooiste kieffer zadel maar gewoon een wat ouder zadel die overigens wel goed is.

Of een paard dat 24/7 in een hokje van 3 bij 3 staat een uurtje per dag loopt aan getrokken of gesjort word. En misschien heel soms een weitje ziet?

Ik kom er nu ook al zon 4 jaar, 5kampen mee gemaakt en wezen huren. Die paarden genieten van hun leventje

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 22:08

Los teugeltje op buitenrit? Er rijden genoeg onervaren mensen die zo een paard mee krijgen en dat ziet er zeker niet relaxed uit ;)
Daarnaast is het kiezen tussen 2 kwaden nooit een goede methode..

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 22:09

waar doel je eigenlijk op?

wie zegt dat ze geen los teugeltje op buitenrit hebben

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 22:09

Ik weet niet hoor, maar ze geven die paarden echt niet mee aan mensen die niet kunnen rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 22:10

Wedden dat minstens de helft van degene die kritiek hebben op Het Fjordenpaard er nog niet eens geweest zijn?

Hartstikke leuk toch, een buitenrit.. Ik kan vanaf de foto's iniedergeval niet zien dat de paarden er zo vreselijk verwaarloosd worden ofzo...

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 22:10

Laten we het hierbij houden, straks gooien ze 't op slot ;)

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 22:13

miejmoon schreef:
Ik weet niet hoor, maar ze geven die paarden echt niet mee aan mensen die niet kunnen rijden.

Zeker wel, je hoeft geen enkele rij-ervaring te hebben. Ze controleren niet.

@Bizzybijtje: Ik weet niet op wie je aast, maar ik ben er zeker wel geweest ;) Volgens mij is ieder die kritiek geeft er zeker wel geweest.

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 22:14

MRIIIS schreef:
Laten we het hierbij houden, straks gooien ze 't op slot ;)
Inderdaad, laat ze maar zeuren, wij weten hoe het echt is, wij hebben mooie herrinderingen, en dat nemen ze ons niet af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 22:14

Marjo_x schreef:
miejmoon schreef:

Zeker wel, je hoeft geen enkele rij-ervaring te hebben. Ze controleren niet.

@Bizzybijtje: Ik weet niet op wie je aast, maar ik ben er zeker wel geweest ;) Volgens mij is ieder die kritiek geeft er zeker wel geweest.

Denk je dat? :D Betwijfel het.
Dat jij je aangesproken voelt moet je zelf weten, ik doelde namelijk niet op jou ;)

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 22:19

Denk jij dat? Ik ben namelijk zeker.
Een vriend van mij met totaal geen rij-ervaring heeft er een tijd terug een paard gehuurd, hij kon daar zelfs een cap lenen voor een paar euro..

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 22:21

oke klaar, ga nu maar even iets nuttigs doen ofzo ;)
en nee je hoeft geen ervaring te hebben maar ze kijken dan wel wat voor paard ze meegeven.
dat zijn namenlijk de paarden die de weg weten en nooit/niet snel zullen schrikken

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 22:23

Misschien beslis ik zelf wel wanneer ik klaar ben :Y)
En misschien beslis ik dan ook zelf wel wat nuttig is en wanneer ik dat ga doen :Y) ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 22:25

suusiejj schreef:
Lima ken ik ook nog haha..
Niet gereden geloof ik..
Heb 1ste jaar Vera gereden, lief dier , lange toef(Voorpluk) maar mij net iets te weinig pit zeg maar.
Jaar later op Muis (nu helaas overleden en hete anders)
Daarna op Ushi maar vond ie nie zo , dus alsnog Muis toegewezen gekregen.

Paar jaar later Muis willen kopen , heen gebeld maar ze vroegen me er veel te veel voor, heb ze dat gezegd en uiteindelijk ook dat het veel beter was dat Muis daar zou blijven want ze liep er al zoooo lang dat ze niet anders wist en best al op leeftijd was dus at getrek om haar helemaal hierheen te halen leek me niet wat.

Muis is geloof ik half jaar daarna overleden eeuwig zonde

Was Muis die kruising Fjord/Shet?
Die was zooo lief.

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 22:25

Niet echt leuk he? Suus opent een topic en jullie beginnen allemaal te zeiken open een topic met wie vind het fjordenpaard ook zo slecht ofzo. Maar ga dan niet dit topic lopen verzieken.

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 22:29

Ik ken de eigenaren persoonlijk, en ik kan jullie vertellen, het welzijn van de dieren staat daar op nummer 1! Voor elk paard hebben ze een geschikt zadel en ik kan je garanderen dat de paarden er gelukkiger zijn dan waar dan ook. Daar is het puur natuur. Dag en nacht buiten, natuurlijk fokken en bevallen, etc. etc. En dan zo nu en dan een bosritje, zwaar he? Zielig he?

Weet je wat IK zielig vind? De reacties van bepaalde mensen hier op Bokt!!!!

Leuke foto's dames en heer! Looks good!