het allerbeste dressuur paard ooit! (grappig)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

u_nnamed

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 17:13

soms snap ik de mensen hier op bokt niet, als iemand een keer een slof te strak heeft is het meteen weer een grote rel en als ik zoals hier iemand zie rijde waar het paard onderhand bij elke foto met zijn kin tegen de borst word getrokken is het ineens grappig ik ben geen zeikert ofso maar ik vindt dit nou niet echt een ´leuk´ beeld om te zien...

TanteCay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 17:19

u_nnamed schreef:
soms snap ik de mensen hier op bokt niet, als iemand een keer een slof te strak heeft is het meteen weer een grote rel en als ik zoals hier iemand zie rijde waar het paard onderhand bij elke foto met zijn kin tegen de borst word getrokken is het ineens grappig ik ben geen zeikert ofso maar ik vindt dit nou niet echt een ´leuk´ beeld om te zien...

Ik ga hier helemaal in mee!
Ik vind het geen fijn beeld geven hij heeft zijn kin helemaal op zijn borst dit is niet goed voor het paard. Daarnaast snap ik niet wat je er grappig aan vind... ik zie een paard dat zijn best doet maar er geen plezier in heeft...

Sharitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 17:23

En hierboven weer 2 typische bokt opmerkingen! lezen jullie niet??? paard loopt niet altijd zo, alleen als ze "overenthousiast" wordt. Hebben jullie al eens goed naar paarden gekeken in de weide, die drukken ook hun neusje soms zo tegen de borst als ze jolig doen...

Maar goed, super foto's en heel mooi paard! Ik heb het normaal niet zo voor friezen maar deze: WAUW!
:~ Doe zo voort, je ziet dat jullie er plezier in hebben!

u_nnamed

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 17:28

nou als je ziet hoe strak die teugels staan zie je ook dat er niet aan meegeholpen word om wat meer ruimte te creeren in de hals , maar ik reageer normaal nooit zo maar het valt me alleen op dat ik gewoon hier de mensen niet snap dit is niet zielig maar als een paard een keer iets te strak loopt met slof is het wel zielig temiste zo reageren de meeste `bokkers` meestal ik zeg niet dat dit altijd is

Monster_tos

Re: het allerbeste dressuur paard ooit! (grappig)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 17:39

Fijn dat er nog wat mensen zijn die het ook niet echt grappig of leuk vinden. En vooral wat u_nnamed zegt over hoe bokt enorm kan vallen over strakke hulpteugels ( wat ik ook niks vind!! ) en hier dan alleen maar complimenten geven.
Ik heb het hele topic door gelezen en begrijp ook de uitleg van ts. Maar als ik de foto's zie ik ook een amazone met strakke teugels, leuk dat je paard lol heeft maar kan dat dan niet met een los teugeltje ? En als het paard zoals ts zegt zelf de kin naar de borst doet, horen de teugels automatisch los te vallen, omdat het paard opeens een kortere halshouding heeft dan hoe hij normaal loopt.

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 17:42

Zo leuke foto'! En dat paardje ook! Is ie een fries? :o

jUst_eVa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-09 17:44

ik heb mijn teugels gewoon in contact, en ik hou mijn handen gewoon op de plek, dit zijn moment opnames zoals daisy al uitlegde, van de mega wilde passen. dus vandaag dat ze dan zo met dr hoofd naar beneden en diep gaat lopen.

ik ga verder hier niet op in. er wordt duidelijk uitgelegt waarom ze zo loopt ;)

@ lovesfacheux, ja willemijn is een echte fries :D

TanteCay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 17:47

als die te diep gaat lopen dan probeer je hem ruimte te geven in de hals, handen dus iets meer mee geven en benen er bij dat zie ik hier niet gebeuren..

esmeem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 17:48

wat grappig!
ik vind de laatste foto erg mooi!

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 17:51

Jahoor, en nu zou ik graag een topic willen waarin iedereen die altijd commentaar heeft te zien is op het paard, liefst met filmpje natuurlijk want foto's geven altijd zo'n vertekend beeld. dan kunnen we eindelijk zien dat jullie allemaal perfect rijden en nooit iets verkeerd doen.
Bij sommige topics vindt ik het goed dat er iets van gezegt wordt, maar denk niet dat het hier het geval is.
En als je denkt dat je er wel iets van moet zeggen reageer dan zoals tantecay, die geeft teminste een tip om te proberen de kin van de borst af te halen

Ik neem aan dat de TS haar paard wel kent en als ik zie op de laatste foto's wat voor band dat ze met haar paard heeft, ga ik er vanuit dat ze wel weet wat ze doet. Het kan toch gebeuren dat het paard de houding uit zichzelf aanneemt, het is een fries en die mogen sowieso al graag met de kin op de borst lopen, en bij deze oefening kan ik het me helemaal voorstellen dat die dit doet. Als je paarden in het land ziet ravotten en de benen omhoog gooien gaan ze toch ook met de kin op de borst , of ben ik nou gek.

TS, vindt het erg mooie foto's en vindt het erg knap dat je je paard dit allemaal aangeleerd hebt.

u_nnamed

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 17:58

@deflin heeft hier ooit iemand gezegt dat die wel perfect kan rijden dan? ik wil alleen zeggen dat bokkers zo verschillend reageren bij dingen die eigelijk hetzelfde zijn

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 18:02

Whahah geweldige foto's! :D

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 18:05

Ik zeg ook niet dat ik perfect kan rijden, ik geef alleen mijn mening. Net als alle mensen die positief reageren, waarom mag ik dan niet mijn negatieve mening geven ?
Je zet toch zulke foto's op bokt omdat je wilt weten wat anderen er van vinden ?

Wardie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 18:06

_O- Moest erg lachen om je foto's, vooral met die tekst er bij! Herkende mijn eigen Fries er een beetje in, als die een jolige bui heeft in de wei dan gaat ook die neus op haar borst en tilt ze haar benen gek op, maar die van jou maakt het wel heel bont, haha!

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 18:11

@u_nnamed, nee maar de meeste bokkers komen wel over alsof ze perfect kunnen rijden en zo als het zou moeten. Altijd commentaar hebben en geen tips.

En ik zeg ook niet dat je je mening niet mag geven,tuurlijk mag je je mening geven, maar ik vind dan wel dat je er tips bij hoort te geven zodat ze het misschien kan veranderen en er iets aan heeft.

Ja en mensen zijn en blijven nou eenmaal rare dingen

Maar goed denk dat het de bedoeling is dat we ontopic blijven. ( ja schoot zelf ook een beetje uit mijn slof)

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 21:20

jUst_eVa schreef:
ik heb mijn teugels gewoon in contact, en ik hou mijn handen gewoon op de plek, dit zijn moment opnames zoals daisy al uitlegde, van de mega wilde passen. dus vandaag dat ze dan zo met dr hoofd naar beneden en diep gaat lopen.

ik ga verder hier niet op in. er wordt duidelijk uitgelegt waarom ze zo loopt ;)

@ lovesfacheux, ja willemijn is een echte fries :D

I love friezen! Zijn altijd mooie beestjes!

Bellarose

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 22:00

Niet zoveel zin om 8 pagina's commentaar bij te lezen, bokt moet eens aannemen dat wat de TS schrijft klopt (dat ze kort in de hals loopt van zichzelf). Waarom zou de TS hier over gaan liegen? Weet bokt het weer beter dan de eigenaar die haar elke dag ziet, rijd en weet hoe haar paard is? :roll:

Ik vind het een hartstikke mooi paardje! Ze loopt prachtig, en grappig dat ze zich zo uit kan leven onder het rijden! Misschien kan je wel oefenen met haar iets langer in de hals maken, veel met extra lange teugels rijden? Want ik ben het er wel mee eens dat dat beter is, en het levert een mooier plaatje op. Succes met je paard, prachtbeest :).

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 22:08

Me dunkt dat TS op deze pagina na niet te klagen heeft :') Misschien toch maar vluchtig bij lezen in het vervolg? Nu reageer je nl zelf als een typische bokker: niet lezen! Gewoon reageren!

Bellarose

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 22:12

Lees fijn zelf even, er staan op andere pagina's ook reacties over dat het niet goed zou zijn, of slecht voor de rug van het paard.

jUst_eVa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-09 23:43

haha het is wel een discussie topic. ik snap dat mensen het ook niet zo'n fijn beeld vinden. het is natuurlijk wel een paard die helemaal met dr oren in dr nek loopt en ook nog is veelste diep. en nog een keer voor de duidelijkheid, ze loopt dus echt niet zo tijdens het normale dressuren, dan loopt ze zoals op de 1e foto.
het is jammer dat ik niet kan laten zien dat mijn paard dit alleen doet tijdens deze oefening,en dat ze het echt onwijs leuk vind om te doen. die gekke sprongen komen alleen maar uit vreugde.
zoals paar keer al genoemt, als je een paard ziet spelen in de wei, doet hij ook z'n hoofd zo, en zo gek met de benen. :D

bedankt voor alle reacties :D

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 00:04

Ik zou zeggen; maak de volgende keer eens een filmpje, ben heel benieuwd :D

Maar vooralsnog ga ik mee met u_nnamed en TanteCay.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 00:26

Aan bepaalde reacties denk ik te kunnen lezen dat sommige bokkers nog nooit een paard met humor hebben gereden.
Paarden kunnen echt gek doen... ook de befaamde rollkur... als ze in een jolige bui zijn.
Er zijn paarden die graag eens de 'regeltjes' met (hoge) voeten treden
...en daarbij een zeer ontdeugende blik in hun ogen hebben.
Let's keep it cool 8-)

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 00:32

Mijn fries doet het ook altijd, niet zoals deze onder het zadel, maar wel in de wei! :D Dan slingert ie zijn hoofd heen en weer en zet standaard zijn rollkur momentje in en zwaait dan zijn voorbenen alle kanten op :') :+ Geweldig! Echt humor! Bij deze zie je dat ook, ze hebben trouwens niet alleen humor, deze paarden zijn vaak ook erg slim en uitgekookt :D

Daisy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 13:47

Eef, je moet je een keertje laten filmen tijden het rijden. Dan kan je pas laten zien dat je dr lekker ontspannen lang laag kan rijden, en dan in 1x lekker van die wilde passen kan doen, waarna ze meteen weer lekker lang laag loopt. Ik vind het heel jammer dat mensen paarden door en door kennen dmv een foto. Je heb heel veel uitleg gegeven over jou manier van rijden en het karakter van Willemijn, en nog willen hun aangeven dat jij geen gelijk heb. Ik snap dat het er mischien zo uitziet, maar als daarna verschillende keren uitleg gegeven is moet het toch wel gesnapt worden?

@De rest: Dit is zeker niet aanvallend bedoeld tegenover de reacties hoor.

Kyr_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 15:10

jullie zijn een bijzonder stel!
Mooooi paard!:)